Auteur Topic: Wie is Mamaloe?  (gelezen 84684 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #180 Gepost op: 21-01-2012, 10:42:28 »
Ja heb het even nageluisterd en kwam tot dezelfde conclusie..
Vertalers van tegenwoordig..  ::)  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #181 Gepost op: 21-01-2012, 10:44:13 »
het is te hopen dat jij ZELF de vertaling van de afleveringen ter hand neemt. Als je het aan Google overlaat, wordt het lachwekkend, zoals je weet.

Maar daarmee vertel ik je niets nieuws, denk ik.



Ook al bestaat ze echt, ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de Birna uit de aflevering  een karikatuur was.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2012, 10:46:25 door Bodejos »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #182 Gepost op: 21-01-2012, 10:53:22 »
 ;)

Nou ja ik hoop ergens wel dat er nog een staartje aan zit ja anders is dit allemaal wel vrij random ja.. Entertainment ok, maar goed..

Zouden ze dan echt zo hard hebben ingezet op het 'omgekeerde psychologie' aspect dat er toch getwijfeld zou worden en men naar binnen zou lopen?? Dan toch wel een aardige misrekening denk ik zo alle feiten op een rijtje gezet.

Op zijn minst had ik dan nog enige input of rol van de hele tour/ andere 6 kandidaten verwacht.

Nou ja nu weten veel Nederlanders bij wie ze een rondleiding moeten boeken in Reykjavik..
Of juist niet.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #183 Gepost op: 21-01-2012, 10:55:25 »



Nou ja nu weten veel Nederlanders bij wie ze een rondleiding moeten boeken in Reykjavik..
Of juist niet.  ::tandpastasmiley::
Ik durf het bijna niet te zeggen..........


Op de manier waarop we hier nu over praten, heeft het iets ''cult-achtigs'' gekregen.

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #184 Gepost op: 21-01-2012, 11:02:09 »
Tja, dat is wat de ondertiteling ervan maakte.. mijn IJslands is ook niet meer wat het geweest is, maar misschien stelde ze zich voor als Birna? Ook al klonk het wel meer als Plwirkna.

Volgens mij stelt ze zich voor als Bierch-ma. Dat zou de IJslandse uitspraak van Birna kunnen zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #185 Gepost op: 21-01-2012, 11:05:35 »
Feit is wel dat er rondleidingen worden verzorgd door deze Lady in Red, waarbij ik de omschrijving die Frits eraan gaf nog het grappigste vond.

En ook dat het nog lang niet gedaan is met dit topic.  Hoeveel kijkers denken nog stees dat de opmerking over een oud-kandidaat op haar sloeg.......?

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #186 Gepost op: 21-01-2012, 14:48:31 »
Volgens mij stelt ze zich voor als Bierch-ma. Dat zou de IJslandse uitspraak van Birna kunnen zijn.

De rn vlakt wat af naar een nn klank. Birna zou ongeveer als binna moeten klinken. Maar dat is waarschijnlijk ook alleen maar aan het einde van een woord. De bir-na dus gewoon met een lichte korte r. Zoals hier, kun je ook meteen de typische IJslandse t en k horen die je ook bij mamaloe goed hoorde. Lange t en een mooie uh klank die achter de k en d volgt.

8eaUTmWzXZ8
« Laatst bewerkt op: 21-01-2012, 15:35:16 door Lukie4, Reden: youtube link aangepast »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #187 Gepost op: 21-01-2012, 17:20:33 »
Gezien we alle kandidaten kunnen afstrepen als Mol ... zie ik geen andere mogelijkheid dan dat Mamaloe de Mol is ? Ze wilde wel erg graag de toren in  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline LSTR

  • Forumlid
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #188 Gepost op: 21-01-2012, 18:30:20 »
In de ondertiteling staat Plenirka anagram voor plankier

De titel van de aflevering is Geen Toneel.

toch wel n beetje gek allemaal


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #189 Gepost op: 21-01-2012, 20:07:43 »
ware het niet dat het gewoon een vertaalfout is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #190 Gepost op: 21-01-2012, 20:14:55 »
Zoals een echte Bodejos betaamt, heb ik de echte Birna om uitleg gevraagd, en tot mijn niet geringe verbijstering kreeg ik het volgende antwoord:

Citaat
Hi there


I do suppose it was me - anyway I guided some guys & girls through the city centre of Reykjavik - but to be honest I never understood the purpose of this!


With regards,
Birna

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #191 Gepost op: 21-01-2012, 20:18:12 »
Zoals een echte Bodejos betaamt, heb ik de echte Birna om uitleg gevraagd, en tot mijn niet geringe verbijstering kreeg ik het volgende antwoord:


HAHA! Ik heb Mamaloe ook gemaild vanmiddag! Maar ik heb nog niks terug! Ze zal wel denken, die mensen zijn niet goed wijs! ::hand:: ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #192 Gepost op: 21-01-2012, 20:34:37 »
Nu weten we tenminste dat ze echt bestaat, en dat ze het ook echt zelf is geweest.

Er zullen er nog altijd zijn, die er toch bijvoorbeeld Mies Bouwman in menen te herkennen.


Ze wist dus niet waar de rondleiding voor diende. Ik vrees dat ze het nu wel weet.


Met dat laatste kan ik het uiteraard volledig eens zijn, ken jij dan molloten die ze WEL allemaal op een rijtje hebben?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #193 Gepost op: 21-01-2012, 21:16:12 »
Ze zal wel denken, die mensen zijn niet goed wijs! ::hand:: ::rofl::
En dat zal dan geheel wederzijds zijn :P
The British are not impressed.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #194 Gepost op: 21-01-2012, 21:57:26 »
Zoals een echte Bodejos betaamt, heb ik de echte Birna om uitleg gevraagd, en tot mijn niet geringe verbijstering kreeg ik het volgende antwoord:

Of ze heeft net als de kandidaten en de filmcrew de opdracht gekregen er niets over los te laten  :-X

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #195 Gepost op: 21-01-2012, 22:08:23 »
Bodejos: als je naar IJsland gaat ga je toch wel bij haar een tour doen, toch?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #196 Gepost op: 21-01-2012, 22:14:13 »
Zoals een echte Bodejos betaamt, heb ik de echte Birna om uitleg gevraagd, en tot mijn niet geringe verbijstering kreeg ik het volgende antwoord:


Haha geweldig dat je haar gemaild hebt ::tandpastasmiley:: ::ok::. Wel een beetje een vreemd antwoord van haar..

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #197 Gepost op: 21-01-2012, 22:21:05 »
Haha, wat een slimme actie!

Maar ik denk ook, dat ze niets los mag laten, als haar rol een belangrijke zou zijn  8)

Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #198 Gepost op: 21-01-2012, 23:00:10 »
Fantastisch om haar te mailen! Heerluk!  ;D
Omnia vincit amor

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is Mamaloe?
« Reactie #199 Gepost op: 21-01-2012, 23:22:42 »
woehahah Bodejos.. Waarom sta ik hier nou niet van te kijken... lolololol...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William