Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 127984 keer)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #140 Gepost op: 17-02-2012, 11:19:49 »
Daar zat ik ook aan te denken, een geweldige molactie.

En zo subtiel ;D Ik zou het alleen wel een 'toevallige' molactie vinden. Het is duidelijk dat alleen de penningmeester dit bod kreeg. De regie kan er natuurlijk niet van uit gaan dat de mol op een bepaald moment de penningmeester wordt. Komt ook bij dat ik denk dat ze het alle 5 hadden geaccepteerd; of als mol, of als kandidaat. Maar Hadewych is dan ook niet mijn hoofd-molverdachte  :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #141 Gepost op: 17-02-2012, 11:21:27 »
Spaans voor citroen is 'el limón' overigens.
Makkelijk 'Mol' uit te halen.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #142 Gepost op: 17-02-2012, 11:32:19 »
Bij de brugopdracht kan Hadewych heel subtiel gemold hebben. Door haar eigen zogenaamde angst te overwinnen, en 500 euro in de pot te brengen, heeft ze niet alleen good will gekweekt, maar misschien ook wel Anne-Marie en Tim die heel bang waren overtuigd het tóch te doen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 7
« Reactie #143 Gepost op: 17-02-2012, 11:34:09 »
Spaans voor citroen is 'el limón' overigens.
Makkelijk 'Mol' uit te halen.  :)
Limón... Dus dat betekend: Tim is de mol ni';D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7
« Reactie #144 Gepost op: 17-02-2012, 11:35:29 »
Bij de brugopdracht kan Hadewych heel subtiel gemold hebben. Door haar eigen zogenaamde angst te overwinnen, en 500 euro in de pot te brengen, heeft ze niet alleen good will gekweekt, maar misschien ook wel Anne-Marie en Tim die heel bang waren overtuigd het tóch te doen.

Goodwill kweken leek me niet echt nodig: die had ze volgens mij al genoeg. Ze kon eerder zonder al te veel problemen 500 euro uit de pot halen voor een joker. Nog eens 500 door zichzelf verkeerd te "voorspellen" had prima ook gekund denk ik.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #145 Gepost op: 17-02-2012, 11:37:36 »
En zo subtiel ;D Ik zou het alleen wel een 'toevallige' molactie vinden. Het is duidelijk dat alleen de penningmeester dit bod kreeg. De regie kan er natuurlijk niet van uit gaan dat de mol op een bepaald moment de penningmeester wordt. Komt ook bij dat ik denk dat ze het alle 5 hadden geaccepteerd; of als mol, of als kandidaat. Maar Hadewych is dan ook niet mijn hoofd-molverdachte  :)

De mol kan makkelijk inschatten wie er 500 euro over heeft voor een joker. Met de dames zit de mol sowieso goed, want die pakten allemaal een joker i.p.v. 1000 euro, zonder nadenken, in een eerder spel. William moet de pot niet krijgen, die heeft nog jokers en pakte geld, dus de vraag is of hij op het aanbod in zou gaan. Tim is twijfelgeval (indien niet de mol).

Ik vraag me af of de mol zichzelf zomaar zou aanbieden als penningmeester, als je weet dat je zometeen zomaar 500 euro mag gaan teruggeven. Je staat meteen in de picture met een verdachte handeling! Hadewych doet dat wel. Tim wordt ook vertrouwd, blijkbaar. Biedt hij zichzelf nu aan of wordt hij door de groep aangedragen? Weet ik zo even niet meer.

Uiteindelijk wordt er gestemd over Hadewych. Liesbeth en William zijn meteen voor. A-M bekijkt eerst de stemming en gaat dan mee. Dat laatste vind ik nu weer heel verdacht, want als ze kandidaat is moet ze toch meteen haar hand opsteken? Ze verdenkt Hadewych niet, of althans, dat doet men ons geloven! En Tim verdenkt ze wel, waarom twijfelt ze dan?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #146 Gepost op: 17-02-2012, 11:37:52 »
Nog eens 500 door zichzelf verkeerd te "voorspellen" had prima ook gekund denk ik.
Zeker, gezien hiervoor meer dan voldoende dekmantel (i.e. hoogtevrees, echt of geveinsd) aanwezig was, lijkt me.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #147 Gepost op: 17-02-2012, 11:39:51 »
Limón... Dus dat betekend: Tim is de mol ni';D
Ik las een zelfde soort gedachtegang van een van jouw mede-Anne-Marie verdenkers.  ;D
Vanwege de citroenen in haar boezem.. Dus Anne-Marie is de Mol Ni'?   :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #148 Gepost op: 17-02-2012, 11:51:41 »

De mol kan makkelijk inschatten wie er 500 euro over heeft voor een joker. Met de dames zit de mol sowieso goed, want die pakten allemaal een joker i.p.v. 1000 euro, zonder nadenken, in een eerder spel. William moet de pot niet krijgen, die heeft nog jokers en pakte geld, dus de vraag is of hij op het aanbod in zou gaan. Tim is twijfelgeval (indien niet de mol).

Ik vraag me af of de mol zichzelf zomaar zou aanbieden als penningmeester, als je weet dat je zometeen zomaar 500 euro mag gaan teruggeven. Je staat meteen in de picture met een verdachte handeling! Hadewych doet dat wel. Tim wordt ook vertrouwd, blijkbaar. Biedt hij zichzelf nu aan of wordt hij door de groep aangedragen? Weet ik zo even niet meer.

Uiteindelijk wordt er gestemd over Hadewych. Liesbeth en William zijn meteen voor. A-M bekijkt eerst de stemming en gaat dan mee. Dat laatste vind ik nu weer heel verdacht, want als ze kandidaat is moet ze toch meteen haar hand opsteken? Ze verdenkt Hadewych niet, of althans, dat doet men ons geloven! En Tim verdenkt ze wel, waarom twijfelt ze dan?


Denk dat we dezelfde strekking hebben in onze post: het accepteren van de joker voor 500 euro lijkt geen vooropgezette molactie te zijn. Het kiezen van de meest gunstige penningmeester zou inderdaad wel kunnen.

Ik heb de aflevering alleen gisteravond gezien en niet teruggekeken, maar dit is wat ik me er van kan herinneren: William draagt Tim aan, maar dit kwam op mij over als een actie a la de vergiftigde appel. Hij leek wel heel erg benieuwd hoe Tim zou reageren op dit voorstel. Tim lijkt dit ook niet te hebben verwacht. Als hij een andere penningmeester aanwijst moet dit iemand zijn die goed ligt in de groep. Hadewych leek mij dan ook de meest voor de hand liggende keuze - of ze nou de mol is of niet.

Speculatie: Als mol wordt Tim al redelijk verdacht binnen de groep. Dan ook nog een joker accepteren voor 500 euro zou een gevaarlijke keuze zijn. Hadewych voordragen is dan ook erg slim, de kans is groot dat de groep er in mee gaat en de kans is ook groot dat zij op het aanbod in gaat. Vervolgens is het volgensmij Tim die zonder twijfel zegt dat hij de joker niet had aangenomen..?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #149 Gepost op: 17-02-2012, 11:52:56 »
Ik heb op een kaart de route van Tim uitgezet bij de schilderijen opdracht. Zoals hij liep, moest ik denken aan George uit seizoen 3 (minuut 26.00). Er waren een paar opvallende zaken:
- De Citroen Bar was al vlakbij de universiteit.
- Tim loopt eerst een half rondje om de universiteit.
- Vervolgens loopt hij helemaal door tot de (ingang) van de kathedraal.
- Hij loopt terug? En vraagt de weg aan een meisje, die hem terug stuurt richting de kathedraal.
- Hij loop recht tegen het advies van meisje een andere straat in en pakt een taxi.
- Ineens is hij weer bij de ingang van de universiteit en neemt enkele studenten mee.'

Uiteindelijk heeft hij zo'n 2 kilometer gewandeld.

http://maps.google.nl/maps/ms?msid=208656563426234508191.0004b91c739d11d91370d&msa=0&ll=37.382571,-5.988193&spn=0.018176,0.042272
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 11:57:35 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #150 Gepost op: 17-02-2012, 12:05:18 »
ik dacht dat Liesbeth Tim ook aandroeg voor penningmeester..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #151 Gepost op: 17-02-2012, 12:10:12 »
En ik heb een levende citroenbar gezien in de uitzending  ::vergroot::   ::)
Nee dat was een snoepwinkel ::rofl::

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #152 Gepost op: 17-02-2012, 12:11:36 »
Ik heb op een kaart de route van Tim uitgezet bij de schilderijen opdracht.
Knap werk weer, Jelsir! ::ok::

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #153 Gepost op: 17-02-2012, 12:12:43 »

Uiteindelijk heeft hij zo'n 2 kilometer gewandeld.


Ik verwacht hem ook een biertje te zien drinken in aflevering 10 op het terras waar hij voorbij liep

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #154 Gepost op: 17-02-2012, 12:13:25 »
Hadewych voelde zich als een vis in het water met haar blote voeten in het zand ::vergroot::
Maar ik ben het helemaal eens met Eddie_V: ondanks al die aanwijzingen vallen haar mol-acties dan weer een beetje tegen. Behalve die joker pakken, natuurlijk. Maar toch.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #155 Gepost op: 17-02-2012, 12:19:19 »
Ik las een zelfde soort gedachtegang van een van jouw mede-Anne-Marie verdenkers.  ;D
Vanwege de citroenen in haar boezem.. Dus Anne-Marie is de Mol Ni'?   :P

 ::ohno::  A-M is dan natuurlijk MOLIN : de vrouwelijke variant van MOL  ::rofl::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #156 Gepost op: 17-02-2012, 12:36:26 »
leuk dat er telkens een hint gekoppeld wordt aan Hadewych, maar ik zou echte molacties toch leuker vinden. Ik vind een mol liever door acties, dan door een hint die in het programma zit. Eigenlijk nog liever allebei tegelijk :)

Grappig: ik heb precies hetzelfde gevoel maar dan over Tim. De hints zijn ijzersterk, maar de Molacties mwah. Hadewych heeft echt meer (potentiële) Molacties begaan dan je zou denken, een paar hele slimme ook, lees haar topic maar eens door! (Je moet ze wel willen zien .. en dat verklaart dan misschien weer waarom ik die acties van Tim maar niet zie)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 12:40:50 door tumtum »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #157 Gepost op: 17-02-2012, 12:53:01 »
Grappig: ik heb precies hetzelfde gevoel maar dan over Tim. De hints zijn ijzersterk, maar de Molacties mwah. Hadewych heeft echt meer (potentiële) Molacties begaan dan je zou denken, een paar hele slimme ook, lees haar topic maar eens door! (Je moet ze wel willen zien .. en dat verklaart dan misschien weer waarom ik die acties van Tim maar niet zie)

klassiek voorbeeld van tunnelvisie, zowel van jouw kant als van de mijne ;D we zien beiden alleen wat we willen zien en dat past precies in ons straatje en molacties van andere negeren we gewoon. grappig toch :)

en ik heb hadewych haar topic doorgelezen omdat ik het een super leuke kandidaat vind, maar ik kan me niet echt duidelijke molacties herrineren :D (waarschijnlijk zie ik ze pas als mijn tunnel instort  :D)

Offline marksoethout

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #158 Gepost op: 17-02-2012, 14:09:05 »
Aanwijzing Tim als mol?:

Tim zegt een paar keer in aflevering 7, Oh My Lord bij 2 opdrachten die ze moeten doen, als je Oh My Lord naar de afkorting kijkt staat er OML, als je dan die letters goed neerzet krijg je?? MOL! Tim is de mol?

Dan nog even dat ik deze hint bij mezelf heb gevonden ook mensen hier hebben de hint denk ik gevonden, dus niet dat ik deze hint op het forum gelezen heb, maar zelf deze hint in de aflevering heb gevonden.

Groet, Mark Soethout
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 14:17:11 door marksoethout »

Offline perdokkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #159 Gepost op: 17-02-2012, 14:27:40 »
De schilderijen die door de kunstkenners moesten worden geraden behoren bij de bekendste schilderijen van de 2 meest bekende Spaanse schilders. Ik vind het dan ook ondenkbaar dat juist een groep Spaanse kunstgeschiedenisstudenten de namen van deze schilderijen niet zouden kennen.

Dat zou het zelfde zijn als een groep Nederlandse kunstgeschiedenisstudenten de naam van de Nachtwacht of de Aardappeleters niet zouden weten.

Ondenkbaar!

Dus naar mijn (bescheiden) mening heeft Tim de groep geïnstrueerd de naam van de schilderijen niet te raden of foutief te zeggen. Dit omdat hij de mol is of omdat hij zichzelf hierdoor verdacht zou willen maken. Dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk waardoor ik tot de conclusie kom dat Tim de mol is.

Reden: Het is absoluut onmogelijk dat de studenten de namen van de schilderijen niet weten.

Hoe denken jullie hierover?