Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 128016 keer)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #160 Gepost op: 17-02-2012, 14:32:12 »
Ik denk (of hoop) gewoon dat het eigenlijk helemaal geen kunststudenten waren. Dat Tim gezegd zou hebben dat ze de namen niet mochten weten vind ik sowieso wat flauw, Tim zou bovendien makkelijk door de mand kunnen vallen als ze zijn opdracht wat te letterlijk opnemen en gewoon niets zeggen voor de titel. En de titels waar ze mee komen (de vrouw met de citroenen, of wat was het? :P) doen me dit ook vermoeden. Ik zie het al voor mij in aflevering 10: "En toen vond ik een groepje wiskundestudenten"  ;D

Offline marksoethout

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #161 Gepost op: 17-02-2012, 14:32:56 »
De schilderijen die door de kunstkenners moesten worden geraden behoren bij de bekendste schilderijen van de 2 meest bekende Spaanse schilders. Ik vind het dan ook ondenkbaar dat juist een groep Spaanse kunstgeschiedenisstudenten de namen van deze schilderijen niet zouden kennen.

Dat zou het zelfde zijn als een groep Nederlandse kunstgeschiedenisstudenten de naam van de Nachtwacht of de Aardappeleters niet zouden weten.

Ondenkbaar!

Dus naar mijn (bescheiden) mening heeft Tim de groep geïnstrueerd de naam van de schilderijen niet te raden of foutief te zeggen. Dit omdat hij de mol is of omdat hij zichzelf hierdoor verdacht zou willen maken. Dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk waardoor ik tot de conclusie kom dat Tim de mol is.

Reden: Het is absoluut onmogelijk dat de studenten de namen van de schilderijen niet weten.

Hoe denken jullie hierover?

Ze wisten van elke schilderij wel de naam van de schilders, misschien dat tim heeft gezegt tegen de groep dat ze toch niet te veel opvallend moeten doen en gezegt hebben dat ze alleen de makers van de schilderijen moeten opnoemen?

Of het waren geen kunstkenners? Misschien gewoon een groepje scholieren?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 14:35:44 door marksoethout »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #162 Gepost op: 17-02-2012, 14:38:15 »
Reden: Het is absoluut onmogelijk dat de studenten de namen van de schilderijen niet weten.

Hoe denken jullie hierover?

niets is onmogelijk, de nachtwacht en aardappeleters zijn inderdaad de bekendste werken van Rembrandt en van Gogh(ok misschien de zonnebloemen) Het schilderij van Picasso daarintegen staat niet bij de bekendste werken van hem, daarbij schilderde nogal veel vrouwen. Dali is een ander verhaal, dat zouden ze wel moeten weten denk ik.

Maar goed dan nog zijn het eerste jaars studenten en ik zie soms van die items op TV met jeugd over bijvoorbeeld de tweede wereld oorlog dat ik stijl achter oversla van het gebrek aan kennis.. Misschien waren het wel geen kunstgeschiedenis studenten.

Ik denk niet dat Tim ze iets ingefluisterd heeft, zo'n grote groep verraad altijd wel iets en als een andere kandidaat een beetje Spaans spreekt is Tim erbij natuurlijk. Goed for all we know is dat ook wel gebeurt maar niet uitgezonden en houdt die kandidaat het lekker voor zichzelf (zou ik ook doen)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 7
« Reactie #163 Gepost op: 17-02-2012, 14:42:38 »
Ik denk (of hoop) gewoon dat het eigenlijk helemaal geen kunststudenten waren. Dat Tim gezegd zou hebben dat ze de namen niet mochten weten vind ik sowieso wat flauw, Tim zou bovendien makkelijk door de mand kunnen vallen als ze zijn opdracht wat te letterlijk opnemen en gewoon niets zeggen voor de titel. En de titels waar ze mee komen (de vrouw met de citroenen, of wat was het? :P) doen me dit ook vermoeden. Ik zie het al voor mij in aflevering 10: "En toen vond ik een groepje wiskundestudenten"  ;D
Zou goed kunnen! Ik vind de studenten namelijk wel oprecht overkomen als de namen van de schilderijen genoemd worden... dus dat ze het echt niet weten en niet slechts verzwijgen.

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #164 Gepost op: 17-02-2012, 15:11:16 »
Hadewych: 3 bruggen, twee touwen en 5 kneuzen.
Titel van de aflevering: zelfkennis ::)

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #165 Gepost op: 17-02-2012, 15:14:43 »
In de Tim tunnel:

Op de hotel kamer duwt William Tim op het kleine bed, duikt op het grote en zegt "De Mol krijgt altijd luxere dingen dan de kandidaten" (of zoiets). Op dat moment staat Tim op en werpt zich (ook) op het grote bed. Daarmee is dit nu al de derde aflevering op rij waarin Tim zichzelf koppelt aan de mol.

m0ll0m

Dat viel mij ook al op ja  ::)
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #166 Gepost op: 17-02-2012, 15:16:19 »
Hadewych: 3 bruggen, twee touwen en 5 kneuzen.
Titel van de aflevering: zelfkennis ::)

hehe

zelfkennis zal trouwens wel slaan op de vraag van Art aan de Mol en ja de mol weet wel wat hij doet bij de touwen natuurlijk, dus vanuit de titel is Tim, liesbeth of AM de mol

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 7
« Reactie #167 Gepost op: 17-02-2012, 15:36:36 »
Inmiddels valt het me op dat Art "0 euro" aangeeft met het "OK" teken.

Viel mij ook op, m.n. bij de executie. Daar viel mij ook op dat Art even later "Maar goed" zei, net als in de eerste dagboeken (wat volgens mij oké betekent). Dus volgens mij zijn de letters O en K inderdaad een hint (ook "Koude Oorlog" en vast ook andere voorkomens).

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #168 Gepost op: 17-02-2012, 15:38:48 »
Meteen enkele theorieën de kast in lijkt me... Tim niet in het midden op de groepsfoto, de afvaller staat niet schuin voor of achter de vorige.

Maar wat wel? Een geweldig mooie aflevring met een flinke dosis humor.
臥底 是 谁?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #169 Gepost op: 17-02-2012, 15:40:31 »
Tim staat toch juist wel in het midden van de groepsfoto.. (op de avro site)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #170 Gepost op: 17-02-2012, 15:45:28 »
Tim staat toch juist wel in het midden van de groepsfoto.. (op de avro site)
Maar niet op DE groepsfoto aan het begin van de aflevering.
臥底 是 谁?

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #171 Gepost op: 17-02-2012, 16:14:45 »
Kan iemand een screen shot maken van de groepsfoto op het einde van vorig jaar en dit jaar
ik ben niet zo handig met die screenshots

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #172 Gepost op: 17-02-2012, 16:19:18 »
staat in het groepsfoto topic.. ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #173 Gepost op: 17-02-2012, 16:46:43 »
Het was inderdaad een prachtige aflevering! Leuke locatie en (zoals al eerder vermeld) een flinke dosis humor. Mede te danken aan Tim. Wat een grappige vent.  ::ok::
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 7
« Reactie #174 Gepost op: 17-02-2012, 16:53:44 »
vast en zeker al wel gezegt maar daar heb je die 321 hint weer: 3 bruggen, 2 touwen, 1 opdracht  ::vergroot::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline loveyou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #175 Gepost op: 17-02-2012, 17:15:47 »
over Tim :

3 - 1 = 2 ,
tim had een vrijstelling in aflevering 2.
misschien al een keer gepost maar heb ik niet gelezen!
WIDM ♥

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #176 Gepost op: 17-02-2012, 17:32:25 »
over Tim :

3 - 1 = 2 ,
tim had een vrijstelling in aflevering 2.
misschien al een keer gepost maar heb ik niet gelezen!
Ohh er zijn zoveel 3-1=2's die op die Tim slaan :P

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #177 Gepost op: 17-02-2012, 19:18:07 »
Ik las een zelfde soort gedachtegang van een van jouw mede-Anne-Marie verdenkers.  ;D
Vanwege de citroenen in haar boezem.. Dus Anne-Marie is de Mol Ni'?   :P

Lijkt me niet voor de hand liggend want het was volgens mij voor de programmamakers niet vooraf bekend wie welk schilderij zou gaan uitbeelden en hoe. Had dus ook Hadewych kunnen worden met een gele bh om of zo.

Ohh er zijn zoveel 3-1=2's die op die Tim slaan :P

DE cijfers 3,2,en 1 worden te pas en te onpas maar gecombineerd en /of naar toe gerekend. Begin er steeds harder aan te twijfelen of dat wel een echte aanwijzing is...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #178 Gepost op: 17-02-2012, 19:24:05 »
William vol op Tim? Waar baseer je dat op?

Klopt niet:
William en Liesbeth zeiden allebei dat ze veel informatie met elkaar wisselden.
Liesbeth klikte Anne-marie als mol aan.
Als William dat ook heeft gedaan, en hij ligt eruit.. Anne-Marie als mol? Anne-marie

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #179 Gepost op: 17-02-2012, 19:27:36 »
Woord spelletje?


Art: De mol beroofde de pot bij de 3 bruggen van 500 euro, terwijl jullie toe stonden te kijken.
Maar goed, misschien hebben jullie daar wel meer gezien, dan de mol zelf zou willen ; Anne Marie.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 19:36:36 door Dominic023 »
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie