Aflevering 1
Dinsdag 1 mei, 23u00
“Hahaha, natuurlijk, komt helemaal goed, weltrusten Dolfie, doei”. Lukie4 hangt de telefoon op en plant zich nog even voor de televisie. Het is een drukke dag geweest en het doet Lukie4 deugd dat hij nog even van het RN Songfestival kan genieten. “Kansloos die Grieken dit jaar” denkt hij. Na de uitzending voelen zijn benen loodzwaar. “Tijd voor bed, morgen weer een dag” denkt Lukie4. Hij klimt de trap op, poetst zijn tanden en trekt zijn pyjama aan alvorens in bed te duiken. Na 5 minuten draaien en keren, ligt hij nog altijd niet gemakkelijk. “Wat is dat toch?” Niet alleen zijn benen, ook zijn armen voelen loodzwaar aan. “Misschien moet ik een glaasje water drinken.” Lukie4 wil opstaan maar zijn armen en benen voelen zo zwaar dat hij niet recht kan komen. “Dit begint erg vreemd te worden” denkt Lukie4 en begint te zweten. Alsof dat nog niet genoeg is, begint hij enorm te duizelen. De kamer tolt voor zijn ogen. Lichte paniek maakt zich van Lukie4 meester maar het lijkt alsof hij vastgeketend is aan het bed. Dan ziet hij een flits wit licht! Vervolgens wordt het hem zwart voor de ogen …
De zonnestralen verwarmen zijn gezicht. “Heerlijk” denkt Lukie4, “maar wel gek, het was toch avond?” Lukie4 opent zijn ogen en bevindt zich aan een beekje omgeven door hoge bomen en aan de rand van een grote open grasvlakte. Hij steekt zijn voet in het heldere water. “Brrr, dat is fris! Wat een levendige droom, net echt …” In het water ziet hij zijn spiegelbeeld: hij draagt dierenhuiden als kleding. “Hmm, niet mis, niet mis.” Dan merkt hij dat hij niet alleen is. Een bambiraptor houdt hem in het oog. Wanneer Lukie4 de dinosaurus nadert, haalt hij uit met zijn klauw. “Auw!” Bloed sijpelt langs Lukie4’s scheenbeen naar beneden. “Dit doet wel erg veel pijn voor een droom.” De bambiraptor is ervan door gegaan. Lukie4 kijkt op en kan zijn ogen niet geloven wanneer hij naar de grote grasvlakte kijkt: stegosaurussen, brachiosaurussen, triceratopsen, … een hele hoop herbivoren graast rustig op de weide. “Deze droom wordt gekker en gekker” denkt Lukie4.
“Psst, pssst!” Lukie4 draait zich abrupt om. “Wat doe jij hier? Ik droom nooit over jou.” “Haha, dromen, dit is geen droom beste Lukie4” zegt D*N. “Ik ben blij dat je er eindelijk bent.” “Dat ik waar ben?” “In de prehistorie.” “Ja ga toch weg man, dat geloof je toch zelf niet?” “Aanvankelijk was ik net zo verbaasd als jij. Ik dacht dat ik wel snel wakker zou worden maar ik ben hier al een week en nog altijd ben ik niet wakker geworden. Dat kan alleen maar betekenen dat dit echt is want ik herinner me nog goed dat ik gewoon ging slapen.” “Waarom zijn we hier?” “Dat kan je beter vragen aan de persoon die achter dit alles zit.” “Wie is dat dan D*N?” “We hebben hem nog nooit gezien: tot nu toe communiceert hij alleen via enveloppen.” “D*N, wie is we?” “Ow jah, nou, je zal hen wel herkennen. Volg me maar. Trouwens, je blijft best weg van het westelijk deel, daar zitten de carnivoren.” Waar begon het westelijk deel? Wie zat hier nog meer? Wie is de persoon achter dit alles? Lukie4 is helemaal in de war …