Ja, A&K, ik zit er ook aan te denken om in dit geval dan maar een categorie toe te voegen, maar dat beslis ik dus niet alleen, ook al was de wedstrijd dan mijn idee.
In dat geval maken deze computerwhizzkids (Alle leeftijden toegestaan), dus alleen kans in die categorie, en dan is dat dus mooi opgelost. Als de anderen het er tenminste mee eens zijn. Ik zit namelijk al weken te roepen dat de voorwaarden toch tamelijk duidelijk waren. Je snapt dat iedereen gelijke kansen moet hebben, en dat ik er daarom niet zo enthousiast over ben.
Ook mensen met een spiegelreflex kunnen gewoon meedoen. Ik heb in het gewone foto-topic schitterende opnames gezien, die met een spiegelreflex zijn gemaakt. En vaak is er niet aan te tippen door een digitale opname.
Sterker nog: ook met een wegwerpcamera (ze schijnen er dus al digitaal te zijn, als snap ik het systeem dan niet helemaal), of met een polaroid (ja, dat systeem bestaat ook nog steeds), zijn verrassende resultaten te bereiken.
Dat je even de tijd en gelegenheid moet hebben om je foto's te ontwikkelen, dat ben ik met je eens, maar er is nu nog ruim een maand de tijd.
Een tip: voor de computeraar met een spiegelreflex, maar zonder een scanner in zijn of haar bezit: foto's worden tegenwoordig voor een geringe meerprijs door de vakhandel ook op CDRom gezet. Al moet je zoiets natuurlijk niet alleen voor deze foto-wedstrijd gaan doen.
Zoals ik intikker eerder in dit topic al adviseerde: iedereen heeft wel ergens een familielid, vriend of kennis met een (werkende) scanner. Of zie ik dat nu te optimistisch?