In juni gaf ik al eens aan dat ik benieuwd was hoe er in de (huidige) pool met dit gegeven zou worden omgegaan. Ik stelde die vraag overigens pas nadat er (gematigd) positieve geluiden over Janine te melden waren, eerder leek me dat niet op zijn plaats.
Ik kreeg toen een antwoord dat op het volgende neerkwam: op dat moment was de invulling en hoe met dit ongeluk om te gaan (nog) niet aan de orde.
OK, het was een vraag van mij als forummer, waarvan ik dacht: waarom zou ik die niet mogen stellen?
Nu de pool van start is gegaan, zie ik dat er in beginsel is gekozen voor een ''scenario'' alsof er niets met Janine is gebeurd. Eigenlijk is dat ook de handigste oplossing, want Janine is er simpelweg 2,5 aflevering wel bij geweest. In de tijd dat ze er wel bij was, kon ze natuurlijk wel jokers vinden, een vrijstelling krijgen, en dergelijke.
Ik zou het vreemder hebben gevonden als Janine er in de pool al meteen uit werd gelaten. In dat geval zouden die ''twee'' pooldeelnemers waar jij het over hebt, zich afvragen waarom Janine er niet bij staat.