Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 165957 keer)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #440 Gepost op: 6-01-2013, 20:33:18 »
Nee, voordat de anderen aankwamen natuurlijk. En daarna de mol zelf zogenaamd ook op speurtocht.
Ach so. Dat kan ook. Nu uitvinden wie er dan eerder in die kerk zat.
Hmm. Op die manier zou best zomaar eens kunnen inderdaad. Ik zou het wel stoer vinden, maar ik denk het niet, omdat dan duizend mensen waaronder veel kinderen weten wie de mol is. En als je het doet voor de dienst begint levert het niet erg interessante tv op.
Die Zuid Afrikanen kijken toch geen Widm?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #441 Gepost op: 6-01-2013, 20:35:43 »
Ik weet niet of ik het risico zou nemen als crew. Als er van die duizend mensen één is die, al dan niet expres, iets uitlekt via-via, dan zit je daar met je programma.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #442 Gepost op: 6-01-2013, 20:36:41 »
Hmm, Tja, dilemma. Zou wel leuk zijn voor de reunie

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1
« Reactie #443 Gepost op: 6-01-2013, 22:39:18 »
Van de 4 mensen zonder verbond kregen er 3 een vrijstelling, van de 6 mét verbond kreeg slechts 1 iemand een vrijstelling ... Een verbond sluiten hielp dus nog niet zo erg   ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #444 Gepost op: 6-01-2013, 22:48:42 »
Van de 4 mensen zonder verbond kregen er 3 een vrijstelling, van de 6 mét verbond kreeg slechts 1 iemand een vrijstelling ... Een verbond sluiten hielp dus nog niet zo erg   ::vergroot:: .

Ik had ook het idee dat het eerste verbond alleen maar over de info uit de kerk ging en dat het 2e verbond niet erg ondersteund werd door de heren...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 1
« Reactie #445 Gepost op: 6-01-2013, 23:06:51 »
Van de 4 mensen zonder verbond kregen er 3 een vrijstelling

Paulien en Tim.

van de 6 mét verbond kreeg slechts 1 iemand een vrijstelling

Janine en Carolien.

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #446 Gepost op: 6-01-2013, 23:15:55 »
Krijgen we natuurlijk in afl 10 te zien, de dominee die een heel praatje houdt over één van de kandidaten en er dan nog aan toevoegt: "And... You are the Mole!" Eindelijk, de verlossende woorden :P

Gezien de informatiebescherming (de torenhoge boetes voor een deelnemer die het lekt), denk ik niet dat de crew van WIDM zoiets absurds aandurft.

Offline MollootSjoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #447 Gepost op: 7-01-2013, 07:13:56 »
Gezien de informatiebescherming (de torenhoge boetes voor een deelnemer die het lekt), denk ik niet dat de crew van WIDM zoiets absurds aandurft.
kun je de pot weer inleveren als je dat doet  ::trots::
Wie Is De Mol fan sinds 2011 // DJ

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 1
« Reactie #448 Gepost op: 7-01-2013, 08:41:09 »
Het zou een mooie mollenaktie zijn om de gesloten enveloppen mee te geven, wetende dat die niet mee zouden tellen als hij zelf niet op tijd was.

Dat gevoel heb ik ook nog steeds... dat de mol al in de kerk zit. In zo'n grote kerk (capaciteit voor meer dan 5000 mensen) zou dat echt niet opvallen.

Dat laatste ben ik volledig met je eens. Dat je bij de ontknoping dus alles teruggespoeld ziet worden en vervolgens De Mol tussen het publiek zit en rustig zit te wachten.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 1
« Reactie #449 Gepost op: 7-01-2013, 10:05:08 »
Na aflevering 1 weten we natuurlijk (en gelukkig) nog niet veel mbt de identiteit van de mol.
Toch hebben we nu alle kandidaten in 't spel gezien. En dat levert een gevoel op. Ik wil graag mijn gevoel van de kandidaten met jullie delen, om te zien of je het er mee eens bent óf juist een ander gevoel hebt.

Doel is dus om je persoonlijke gevoel in korte termen (max 3) te beschrijven welke je bij een kandidaat hebt.

Paulien: Nors, Direct
Kees: player, fanatiek
Zarayda: overdreven (oa reactie non-vrijstelling), geacteerd
Joep: camera-bewust (bv zelf-commentator tijdens spel bij droping), ontspannen, teamspeler
Tim: individueel, afstandelijk tov groep, eigenzinnig
Daniel: camera-bewust, spel-bewust
Carolien: ingetogen, hoog zelfvertrouwen, berekenend
Tania: vrolijk, plezier-in-het-spel

Nu ben ik erg benieuwd of je je in deze termen herkent, of juist een heel ander gevoel hebt gekregen bij een kandidaat. Dit is interessant omdat het een vrij normale molstrategie is om een kern-eigenschap van jezelf uit te vergroten tijdens het spel. Dit is wellicht te herkennen, en dat is makkelijker als we een algemeen gevoel weten te krijgen ipv een persoonlijk (en dus gekleurd) gevoel.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #450 Gepost op: 7-01-2013, 11:16:37 »
Wel een slim idee DikkeControleur. Eigenlijk jammer dat ik je beschrijvingen al gelezen had voordat ik er zelf over ging nadenken. Kan me goed inleven in je beschrijvingen, alhoewel ik Carolien nog een beetje weg vind vallen in de hele aflevering, is niet zo veel in beeld dus daar heb ik eigenlijk nog helemaal geen gevoel bij.

De reactie van Kees op het niet krijgen van de vrijstelling doordat hij verkeerd was ingeschat door Ewout is ook sprekend - hij reageerde naar mijn idee veel feller dan sommige anderen die geen vrijstelling hadden. Verder is Daniels enveloppenruilactie ook interessant - daar lijkt hij net als Tim bezig zijn eigen lijn te trekken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1
« Reactie #451 Gepost op: 7-01-2013, 11:33:44 »
Paulien en Tim.

Janine en Carolien.

Oei, ik had inderdaad verkeerd geteld ... je bent stom genoeg geneigd Janine steeds te vergeten  :( .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #452 Gepost op: 7-01-2013, 13:09:45 »
Na aflevering 1 weten we natuurlijk (en gelukkig) nog niet veel mbt de identiteit van de mol.
Toch hebben we nu alle kandidaten in 't spel gezien. En dat levert een gevoel op. Ik wil graag mijn gevoel van de kandidaten met jullie delen, om te zien of je het er mee eens bent óf juist een ander gevoel hebt.

Doel is dus om je persoonlijke gevoel in korte termen (max 3) te beschrijven welke je bij een kandidaat hebt.

Paulien: Nors, Direct
Kees: player, fanatiek
Zarayda: overdreven (oa reactie non-vrijstelling), geacteerd
Joep: camera-bewust (bv zelf-commentator tijdens spel bij droping), ontspannen, teamspeler
Tim: individueel, afstandelijk tov groep, eigenzinnig
Daniel: camera-bewust, spel-bewust
Carolien: ingetogen, hoog zelfvertrouwen, berekenend
Tania: vrolijk, plezier-in-het-spel

Nu ben ik erg benieuwd of je je in deze termen herkent, of juist een heel ander gevoel hebt gekregen bij een kandidaat. Dit is interessant omdat het een vrij normale molstrategie is om een kern-eigenschap van jezelf uit te vergroten tijdens het spel. Dit is wellicht te herkennen, en dat is makkelijker als we een algemeen gevoel weten te krijgen ipv een persoonlijk (en dus gekleurd) gevoel.

Ben het er helemaal mee eens!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #453 Gepost op: 7-01-2013, 14:31:11 »
Slordigheidje in de montage (nee ik zie er geen hint in):

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #454 Gepost op: 7-01-2013, 15:00:19 »
Na aflevering 1 weten we natuurlijk (en gelukkig) nog niet veel mbt de identiteit van de mol.
Toch hebben we nu alle kandidaten in 't spel gezien. En dat levert een gevoel op. Ik wil graag mijn gevoel van de kandidaten met jullie delen, om te zien of je het er mee eens bent óf juist een ander gevoel hebt.

Doel is dus om je persoonlijke gevoel in korte termen (max 3) te beschrijven welke je bij een kandidaat hebt.

Paulien: Nors, Direct

Nors? Hm... Wel direct inderdaad

Kees: player, fanatiek
Zarayda: overdreven (oa reactie non-vrijstelling), geacteerd

Ze zal ongetwijfeld acteren, dat doet iedereen in WIDM, maar persoonlijk vind ik het (nog) niet zo overkomen.

Joep: camera-bewust (bv zelf-commentator tijdens spel bij droping), ontspannen, teamspeler
Tim: individueel, afstandelijk tov groep, eigenzinnig
Daniel: camera-bewust, spel-bewust
Carolien: ingetogen, hoog zelfvertrouwen, berekenend
Tania: vrolijk, plezier-in-het-spel

Nu ben ik erg benieuwd of je je in deze termen herkent, of juist een heel ander gevoel hebt gekregen bij een kandidaat. Dit is interessant omdat het een vrij normale molstrategie is om een kern-eigenschap van jezelf uit te vergroten tijdens het spel. Dit is wellicht te herkennen, en dat is makkelijker als we een algemeen gevoel weten te krijgen ipv een persoonlijk (en dus gekleurd) gevoel.

Add: Janine: spelbewust, berekenend

Offline Christijn

  • Forumlid
  • Wie is de Molloot?!
Re: Aflevering 1
« Reactie #455 Gepost op: 7-01-2013, 15:18:48 »
Op de WIDM site stond ipv bij Ewout een rood scherm bij Joep een rood scherm. Foutje of toch een hint dat Joep niet de de MOL is?!

In 't dagboek v/d mol zei hij/zei dat Ewout heel vreemd deed bij de "Kerk-Opdracht" Daniel heeft hem daar ontmoet?!

Tijdens de 1e aflevering kwam het getal '82 voor. Zarayda en Kees zijn in dat jaar geboren

Ewout was samen met Daniel bij 't politie bureau. Waarom was Ewout wel optijd en Daniel niet?!

Iedereen kreeg 20 rand maar toen Tim bij een taxi kwam zei hij ik heb maar "13" Rand, 13e seizoen , 13 rand?!

Joep kwam op 't idee om de andere een vrijstelling te geven.Als mol zijnde zou je dit niet doen i.v.m. Vrijstelling of geld

In de Twitter van de mol @ikbendemol werden de eerste 4 tweets geopend met een O, is dit toeval of heeft het toch iets te maken met Tania (Opera) of met de 4 vrijstellingen (Lijkt op een O) dat de Mol daar tussen zit?!

Op de bovenste foto van de bijlage vind je Zarayda die een kaartje met 'De Mol' erachterop voor haar hoofd houd hierbij zegt ze 'Dit Is...' (kan verwijzen naar Dit is de Mol) ?!

De foto eronder zie je naast Tim in de intro 13 doorgekrast en 16 ernaast

Daarna zie je Carolien in beeld met als ondertiteling 'Wat ONRUSTSTOKER betekend'

Onderaan zie je de al genoemde foto '82 (het jaar waarin Kees en Zarayda zijn geboren)

Al met al geen duidelijke mol maar ik verdenk Tim, Zarayda, Daniel, Kees en Carolien het meest

PS: In de intro werd bij Daniel een I in z'n achternaam vergeten, als we bij hem nou elke aflevering een letter vinden kan er misschien te komen staan : Ikbendemol (het zijn 10 letters en er zijn 10 afleveringen) (ver gezocht)

Iemand iets gevonden met de Titel: Het verlossende woord ?! Of een hint met de verhalen van de Priester?!


« Laatst bewerkt op: 7-01-2013, 19:17:25 door Dolfie, Reden: ondertekening verwijderd »
Opzoek naar Hints!

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 1
« Reactie #456 Gepost op: 7-01-2013, 15:35:05 »
 ;) ;) ;)


Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #457 Gepost op: 7-01-2013, 15:42:09 »
[..]

Paulien: Nors, Direct - komt op mij niet nors over, maar meer als een 'flapuit'.
Kees: player, fanatiek - moeilijk in te schatten. Zou zich belazerd hebben kunnen voelen door Ewout wat de fellere reactie kan verklaren.
Zarayda: overdreven (oa reactie non-vrijstelling), geacteerd - Ik denk dat zij een van de meest extraverte personen van dit gezelschap is, maar niet per se overdreven.
Joep: camera-bewust (bv zelf-commentator tijdens spel bij droping), ontspannen, teamspeler
Tim: individueel, afstandelijk tov groep, eigenzinnig
Daniel: camera-bewust, spel-bewust - minste vertrouwen in medekandidaten (zo lijkt)
Carolien: ingetogen, hoog zelfvertrouwen, berekenend
Tania: vrolijk, plezier-in-het-spel

[..]

For what it's worth.. Ik vind het lastig te beoordelen. Veel kandidaten lijken nog zoekende, en ik krijg de indruk dat sommige personen verdachter in beeld worden gebracht (het omgekeerde is wellicht ook waar).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 1
« Reactie #458 Gepost op: 7-01-2013, 16:02:09 »
Paulien: Nors, Direct
Kees: player, fanatiek
Zarayda: overdreven (oa reactie non-vrijstelling), geacteerd
Joep: camera-bewust (bv zelf-commentator tijdens spel bij droping), ontspannen, teamspeler
Tim: individueel, afstandelijk tov groep, eigenzinnig
Daniel: camera-bewust, spel-bewust
Carolien: ingetogen, hoog zelfvertrouwen, berekenend
Tania: vrolijk, plezier-in-het-spel

Paulien zou ik eerder typeren als zeer open; geen leugenaar. Zarayda als erg gewiekst; ik vind haar echt een linke als het om de mol gaat.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 1
« Reactie #459 Gepost op: 7-01-2013, 16:08:57 »
Paulien zou ik eerder typeren als zeer open; geen leugenaar. Zarayda als erg gewiekst; ik vind haar echt een linke als het om de mol gaat.

Interressant. Vooral jouw beeld van Zarayda.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.