Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166084 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1
« Reactie #80 Gepost op: 3-01-2013, 23:07:40 »
Joep is ook van de cabaret.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline michael22

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #81 Gepost op: 3-01-2013, 23:13:09 »
Nog maar eens proberen.

Bij verlossen kun je ook denken aan verloskundige en dus aan het woord dat Pauline zei.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #82 Gepost op: 3-01-2013, 23:15:01 »
Leuk aflevering. :)

Niet zo erg dat Ewout er uit is, wat mij betreft. Echt een nepmol en ik was me zeker aan hem gaan ergeren.
Vooralsnog (na 1x kijken) denk ik dat Joep de mol is. We zullen zien hoe lang dat stand houdt. :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #83 Gepost op: 3-01-2013, 23:15:19 »
Nog maar eens proberen.

Bij verlossen kun je ook denken aan verloskundige en dus aan het woord dat Pauline zei.

Tja en Paulien is ook wel van "het woord" he, als schrijfster zijnde. Zo kun je het ook bekijken ja.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #84 Gepost op: 3-01-2013, 23:18:00 »
Bij verlossen kun je ook denken aan verloskundige en dus aan het woord dat Pauline zei.
Wacht....dus jij denkt dat ze dat in aflevering 10 nog een keer gaan uitzenden en dat dan Art deze uitleg erbij geeft? Of dat dit als verborgen aanwijzing zo op de Avrosite komt te staan over twee maanden?

Sorry maar... ::rofl::

Niet zo erg dat Ewout er uit is, wat mij betreft. Echt een nepmol en ik was me zeker aan hem gaan ergeren.
Naar mijn idee is na één aflevering veel te vroeg voor een dergelijke conclusie.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #85 Gepost op: 3-01-2013, 23:22:13 »
Wacht....dus jij denkt dat ze dat in aflevering 10 nog een keer gaan uitzenden en dat dan Art deze uitleg erbij geeft? Of dat dit als verborgen aanwijzing zo op de Avrosite komt te staan over twee maanden?

Sorry maar... ::rofl::
Naar mijn idee is na één aflevering veel te vroeg voor een dergelijke conclusie.
Ja, uiteraard weet je nooit hoe dingen gelopen zouden zijn. Maar dat gedoe met die enveloppen van Daniel openscheuren enzo... ik weet niet, ik kreeg er een enorm nepmollengevoel bij. Sommige mensen vinden dat wellicht niet zo erg, maar ik houd er niet zo van.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #86 Gepost op: 3-01-2013, 23:22:52 »
Wacht....dus jij denkt dat ze dat in aflevering 10 nog een keer gaan uitzenden en dat dan Art deze uitleg erbij geeft? Of dat dit als verborgen aanwijzing zo op de Avrosite komt te staan over twee maanden?
Sorry maar... ::rofl::

 ::rofl:: ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline michael22

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #87 Gepost op: 3-01-2013, 23:26:39 »
Waarom niet, ze zenden de opmerking zelf toch ook uit.

De grap is juist dat iedereen in de Bijbel begint te zoeken en dat het dan zoiets is.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #88 Gepost op: 3-01-2013, 23:30:29 »
Titel van afl was 'het verlossende woord'
Als je t goed spelt moet de h en hoofdletter H zijn.
H van (Tim) Haard?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #89 Gepost op: 3-01-2013, 23:32:35 »
Volgende week zijn de jokers er ook weer bij!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 1
« Reactie #90 Gepost op: 3-01-2013, 23:37:55 »
Het is Zarayda die een Minoeskaatje doet (naïeve mol). Ik voel het in mijn keramische kookplaat.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1
« Reactie #91 Gepost op: 3-01-2013, 23:38:34 »
Het is Zarayda die een Minoeskaatje doet (naïeve mol). Ik voel het in mijn keramische kookplaat.

 ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #92 Gepost op: 3-01-2013, 23:44:21 »
Misschien was het voor de mol toch handiger om in de eerste groep springers te zitten. Er is al wel gezegd dat er niet te veel vrijstellingen verdiend moeten worden vanwege de kans op afkopen uit de pot, aan de andere kant kun je als mol natuurlijk ook veel vertrouwen winnen door anderen juist wel een vrijstelling te gunnen. Je kunt ook stellen :hoe meer vrijstellingen er verdiend worden, hoe kleiner de kans dat kandidaten deze gaan inleveren voor geld. Want als anderen dat ook niet doen wordt jouw kans om er dan uit te vliegen ineens wel heel erg groot. Terwijl dit bij maar 1 of 2 vrijstellingen veel minder het geval is en men eerder geneigd is het eerlijker voor de rest van de groep te vinden als je je vrijstelling weer in levert voor geld (al blijft de kans dat een kandidaat dit doet heel klein).
Als de mol in groep 1 zit kan hij/zij rustig bekijken hoeveel vrijstellingen er al vergeven zijn en zoals nu helemaal geen een verdiend, kan hij/zij dit gebruiken door vertrouwen te winnen in de groep.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #93 Gepost op: 4-01-2013, 00:01:18 »
Ik vond de opdrachten nou niet bijzonder te noemen. Ik miste de spectaculaire openings"twist", zoals die in voorgaande jaren ( vermomde mol in de bus, mol die de tijd saboteert). Daarmee zit je gelijk in het spel. Een tamelijk saaie 1e aflevering, had meer ingezeten!!!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #94 Gepost op: 4-01-2013, 00:09:54 »
Ik vond de opdrachten nou niet bijzonder te noemen. Ik miste de spectaculaire openings"twist"
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ze met de ontknoping weer zo'n terugspoel gaan doen en waar die dan eindigt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #95 Gepost op: 4-01-2013, 00:10:21 »
Dit is het dagboek van de mol:
http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/dagboek_mol_afl1.aspx

Ik weet niet wanneer de mol dit dagboek geschreven heeft: meteen na de aflevering in z/a of nadat de aflevering hier op tv was.

Als het het eerste is heb ik misschien een hint gevonden.
De mol zegt dat Ewout raar deed in de eerste opdracht, alleen Daniël kwam Ewout tegen?

Daar dacht ik ook gelijk aan toen ik het dagboek las....

Verder wel leuke aflevering om te kijken maar als molloot valt er weinig uit te halen.
Eerste opdracht kun je als mol misschien nog proberen om iemand anders ook naar de verkeerde plek te sturen (dit gebeurt m.i. niet) en wordt verder zo chaotisch in beeld gebracht dat er weinig uit af te leiden valt.
De bunjee-opdracht is voor de mol niet interessant om te mollen. Niemand zal een vrijstelling inleveren voor 1000 euro.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #96 Gepost op: 4-01-2013, 00:12:04 »
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ze met de ontknoping weer zo'n terugspoel gaan doen en waar die dan eindigt.
dat kan een kandidaat zijn die rustig een kroketje uit de muur trekt (bij wijze van spreken) terwijl de rest naar de kerk holt.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #97 Gepost op: 4-01-2013, 00:15:37 »
Hints die ik vond in afl. 1: Het verlossende woord

Janine:
-1e in de kerk, alleen als je in de kerk was werd het geld van de pot afgetrokken.
Nee, alleen wie op tijd in de kerk was kon geld verdienen, er werd helemaal nergens iets van afgetrokken. En Janine is de Mol niet, weet ik 100% zeker.

Stel bij de bungeejumpopdracht had iedereen een vrijstelling, behalve de mol. Iedereen zou besloten hebben om zijn/haar vrijstelling niet te verkopen, wat dan?
Die kans is vrij klein, of zoals al gezegd, de Mol had dan ingefluisterd gekregen of hij wel of niet moest springen, of er was nog een wending gekomen, je weet dat dit widm is, er kan altijd een wending op de loer liggen, bijv. Art komt ineens vertellen dat die vrijstellingen niet allemaal voor dezelfde aflevering geldig zijn, maar dat elke kandidaat een andere moet hebben, of zo iets dergelijks. Is altijd wel een draai aan te geven.

---

Tja, m.i. kon de Mol nog niet veel doen in deze aflevering, maar als ik er dan toch over moet nadenken, zou ik zeggen dat de Mol nog niet te veel wil opvallen. Dus wel op tijd in de kerk zijn, met een paar enveloppen over. En bij het bungeejumpen, ik denk dat hij daar ook niet wist of de kandidaat boven wel of niet zou springen. De Mol zelf wil natuurlijk dat die kandidaat geen vrijstelling krijgt, en zelf wil hij er waarschijnlijk ook geen. Hoewel het wel hebben van een vrijstelling dan weer kandidaats overkomt, maar ja, er zijn zoveel smoesjes te verzinnen waarom je wel of niet springt. "Ja, ik dacht, zij zeggen natuurlijk, hij springt niet, dus de vrijstelling gaat in de springt wel bak, dus ik dacht als ik wel spring heb ik die vrijstelling, maar dat dachten zij beneden natuurlijk ook, dus misschien zat de vrijstelling wel in het springt niet bakje, dus ik besloot om toch maar niet te springen."
Dus ik denk dat we hier gewoon niet zo heel veel mee kunnen, en dat er misschien ergens in een seconde een soort-van hint zit, waar we na aflevering 10 van zeggen dat dat wel ver gezocht was. En dat de Mol nog helemaal niet in de spotlights is getreden.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #98 Gepost op: 4-01-2013, 00:16:25 »
Ik krijg een Kim Pieters gevoel bij sommige kandidaten die de weg vragen, aan mensen die heel 'dom' zijn en/of geen engels praten. Echt zo'n moment wat je dan in aflevering 10 terug ziet. Neem bijv. Zarayda die een zwerver probeert uit te horen, maar daar niets mee opschiet of Joep (minuut 7.24) die de weg gewezen krijgt door een vrouw, die wat rare dingen brabbelt en Joep zegt: 'Helemaal te gek, dank je wel'

 ::rofl::

Zie fragment Kim Pieters > http://www.youtube.com/watch?v=U72ySvAaM-g#t=16m50s

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #99 Gepost op: 4-01-2013, 00:26:56 »
Ik krijg een Kim Pieters gevoel bij sommige kandidaten die de weg vragen, aan mensen die heel 'dom' zijn en/of geen engels praten. Echt zo'n moment wat je dan in aflevering 10 terug ziet. Neem bijv. Zarayda die een zwerver probeert uit te horen, maar daar niets mee opschiet of Joep (minuut 7.24) die de weg gewezen krijgt door een vrouw, die wat rare dingen brabbelt en Joep zegt: 'Helemaal te gek, dank je wel'

 ::rofl::

Zie fragment Kim Pieters > http://www.youtube.com/watch?v=U72ySvAaM-g#t=16m50s



Dat was in een ander land met een heel andere achtergrond. In ZA spreekt vrijwel iedereen wel engels, en anders kun je ze (langzaam) in het Nederlands aanspreken.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)