Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166062 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #100 Gepost op: 4-01-2013, 00:30:20 »
(...) Joep (minuut 7.24) die de weg gewezen krijgt door een vrouw, die wat rare dingen brabbelt en Joep zegt: 'Helemaal te gek, dank je wel'
Ik vond die vrouw anders best goed te verstaan. Iets in de trant van "Deze weg straight on"? Is toch duidelijk?
The British are not impressed.

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 1
« Reactie #101 Gepost op: 4-01-2013, 00:31:01 »
Ik krijg een Kim Pieters gevoel ...
Ik dacht meer : Nyoman !
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #102 Gepost op: 4-01-2013, 00:31:47 »
Dat was in een ander land met een heel andere achtergrond. In ZA spreekt vrijwel iedereen wel engels, en anders kun je ze (langzaam) in het Nederlands aanspreken.
Dat fragment met Zarayda en Joep is toch echt zo'n moment, wat breed uit gemeten zou kunnen worden in de finale als zijnde een mollenactie.  ::wenkbrauw:: Losstaand van de taal benaderen ze beide een persoon die hen niet (duidelijk) verder helpt.

@ Daedalus, kijk het maar eens na. Die vrouw zit te zwaaien met haar arm van links naar rechts.  ::rofl:: En dat wat jij nu citeert is ook het enige wat te verstaan is.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #103 Gepost op: 4-01-2013, 00:34:13 »
De ultieme mollenactie in de kerk is om niemand tegen te komen, op tijd aan te komen en alle enveloppen te openen: niemand weet dat je geen geld verdient hebt en toch wek je de indruk goed je best te hebben gedaan. Hierdoor zijn Carolien, Joep en Kees voor mij extra verdacht (kees is de mol maar dat ter zijde).

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #104 Gepost op: 4-01-2013, 00:36:52 »
Dat fragment met Zarayda en Joep is toch echt zo'n moment, wat breed uit gemeten zou kunnen worden in de finale als zijnde een mollenactie.  ::wenkbrauw:: Losstaand van de taal benaderen ze beide een persoon die hen niet (duidelijk) verder helpt.

@ Daedalus, kijk het maar eens na. Die vrouw zit te zwaaien met haar arm van links naar rechts.  ::rofl:: En dat wat jij nu citeert is ook het enige wat te verstaan is.

Ook als de taal geen probleem is blijft het wijzen van de juiste weg voor sommige mensen (vrouwen  :P ) een probleem ....
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline brabbelaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #105 Gepost op: 4-01-2013, 00:40:24 »
Oh wat heb ik een vermoeden dat Zarayda de mol is!

Het briefje, haar sillhouette aan het begin van de aflevering. Maar ook als Art het over een verrader heeft als hij ze welkom heet, dan komt Zarayda in beeld. Vervolgens heeft hij het erover dat de mol zomaar naast je kan staan op dat moment. Wie komt er in beeld? Carolien, die naast Zarayda staat. Verder nog werd de afkorting ZAR flink uitgemeten. Dan verschijnt bij de test '82 in beeld en is dit haar geboortejaar.
Ik hoop dat ik goed zit!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #106 Gepost op: 4-01-2013, 00:41:52 »
In die kerk zei die priester tijdens 1 vd speeches 'troublemaker' en toen kwam Carolie. In beeld

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #107 Gepost op: 4-01-2013, 00:46:07 »
Oh wat heb ik een vermoeden dat Zarayda de mol is!

Het briefje, haar sillhouette aan het begin van de aflevering. Maar ook als Art het over een verrader heeft als hij ze welkom heet, dan komt Zarayda in beeld. Vervolgens heeft hij het erover dat de mol zomaar naast je kan staan op dat moment. Wie komt er in beeld? Carolien, die naast Zarayda staat. Verder nog werd de afkorting ZAR flink uitgemeten. Dan verschijnt bij de test '82 in beeld en is dit haar geboortejaar.
Ik hoop dat ik goed zit!

Klinkt allemaal heel ovetuigend maar voor mij iets tè duidelijk en te vroeg in het seizoen.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 1
« Reactie #108 Gepost op: 4-01-2013, 00:54:25 »
Ik vond die vrijstellingen ook wel een beetje teveel van het goede, ook al was het hun eigen schuld

nu had Ewout een kans van `1 op 6 om af te vallen, mogelijk zelfs 1 op 5. Met de weinige info die je had kunnne krijgen in deze 2 opdrachten ( opdracht 1 kwam je elkaar niet tegen, en opdracht 2 is moeilijk info uit te halen ) vind ik het wel een beetje jammer dat er zo iemand uitgaat ;)
You'll never walk alone

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #109 Gepost op: 4-01-2013, 00:55:10 »
dat kan een kandidaat zijn die rustig een kroketje uit de muur trekt (bij wijze van spreken) terwijl de rest naar de kerk holt.
Hoeveel kroketten kan je kopen voor 7 ZAR?

Ik zie net trouwens dat 20 ZAR maar €1,80 is... Lijken sommige van die toeristentarieven in de taxibusjes nog best schappelijk.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #110 Gepost op: 4-01-2013, 01:01:04 »
Ik vond die vrijstellingen ook wel een beetje teveel van het goede
Ik ook hoor.

Eén vrijstelling oké. Groepsvrijstelling helemaal prima. Vond het nu wat ver gaan.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #111 Gepost op: 4-01-2013, 01:01:26 »
Hoeveel kroketten kan je kopen voor 7 ZAR?

Ik zie net trouwens dat 20 ZAR maar €1,80 is... Lijken sommige van die toeristentarieven in de taxibusjes nog best schappelijk.

off topic: die "black cabs" kosten echt geen drol, maar zoals je zag worden ze ook zo vol mogelijk geladen...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #112 Gepost op: 4-01-2013, 01:19:43 »
Nog even dit... ik vind het wel jammer dat we de overwegingen van de kandidaten of ze de vrijstelling houden of afstaan voor geld niet echt in de uitzending zat. Dat soort keuzemomenten, zolang kandidaten hard op hun overwegingen delen, vind ik altijd erg leuk om te zien. Daarnaast valt er best veel informatie uit te halen en ik vind het een belangrijk deel van de opdracht dat eigenlijk een beetje onderbelicht is.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1
« Reactie #113 Gepost op: 4-01-2013, 01:24:10 »
Er is me nog iets vreemds opgevallen, dat gedoe met die telefoon in het busje.. Zarayda tegen Joep: hoezo heb jij je telefoon nog? Wij hebben onze telefoons moeten inleveren, Tania zegt zoiets als: wanneer dan? En Joep daarna: Dat is niet mijn telefoon

En op minuut 30.44 van de aflevering als Art het via de telefoon over de groep opdelen heeft hoor je 2 seconden de beltoon van een Samsung telefoon, of een ander raar geluidje dat erop lijkt. En Joep denkt ook dat iemand zijn telefoon is vergeten. Beetje raar dit, geen idee of we er iets achter moeten zoeken.  ???
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 01:31:56 door mollenvanger22 »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #114 Gepost op: 4-01-2013, 01:27:29 »
Ze zeggen toch tegen Joep dat zij hun mobieltje hadden moeten inleveren, niet tegen Tania?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1
« Reactie #115 Gepost op: 4-01-2013, 01:31:26 »
Ze zeggen toch tegen Joep dat zij hun mobieltje hadden moeten inleveren, niet tegen Tania?
Sorry, inderdaad je hebt gelijk, het is Zarayda die tegen dat tegen Joep zegt. Tania reageert en Joep zegt dan: dat is niet mijn telefoon. Heb het aangepast in mn post hierboven.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #116 Gepost op: 4-01-2013, 01:35:04 »
Sorry, inderdaad je hebt gelijk, het is Zarayda die tegen dat tegen Joep zegt. Tania reageert en Joep zegt dan: dat is niet mijn telefoon. Heb het aangepast in mn post hierboven.

Ik dacht al, heb ik het nou verkeerd gezien? Maar het blijft een raar moment.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #117 Gepost op: 4-01-2013, 01:42:19 »
Geweldige eerste aflevering, ik zet voorlopig in op Daniël.

Ik denk dat we vanaf aflevering 2 weer drie opdrachten per aflevering krijgen.

Jammer dat Ewout eruit is, sympathieke gozer maar het lag er wel te dik bovenop als hij het zou zijn.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #118 Gepost op: 4-01-2013, 02:08:43 »
Beetje jammer dat er maar twee opdrachten waren. Er valt normaal al zo weinig uit de eerste aflevering te halen maar nu was het helemaal dramatisch. Ik zat de hele tijd op de bank te springen van' oh nog maar twee opdrachten en nu al de test er gaat nog iets gebeuren let maar op'! En toen gebeurde er niets :-\\
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #119 Gepost op: 4-01-2013, 02:10:50 »
Beetje jammer dat er maar twee opdrachten waren. Er valt normaal al zo weinig uit de eerste aflevering te halen maar nu was het helemaal dramatisch. Ik zat de hele tijd op de bank te springen van' oh nog maar twee opdrachten en nu al de test er gaat nog iets gebeuren let maar op'! En toen gebeurde er niets :-\\
Is het niet al een paar jaar zo dat de eerste aflevering maar 2 opdrachten heeft... Ik kan mij in elk geval vaag herinneren dat ik mij er ook ooit druk over heb gemaakt.