Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166001 keer)

Offline NieBou

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #340 Gepost op: 4-01-2013, 22:45:02 »
@ Daedalus, kijk het maar eens na. Die vrouw zit te zwaaien met haar arm van links naar rechts.  ::rofl:: En dat wat jij nu citeert is ook het enige wat te verstaan is.
Die vrouw is prima te verstaan hoor. Spreekt Zuid-Afrikaans en legt uit waar Coma Road is.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #341 Gepost op: 4-01-2013, 22:51:36 »
Die vrouw is prima te verstaan hoor. Spreekt Zuid-Afrikaans en legt uit waar Coma Road is.

Heel even een kleine opmerking dat het gewoon Afrikaans is en niet Zuid-Afrikaans.  :-X
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #342 Gepost op: 4-01-2013, 23:47:21 »
Ik heb dat plattegrondje dat Joep in zijn eerste envelop had trouwens bij niemand anders gezien. Of heb ik wat gemist?
Kan natuurlijk dat het gewoon niet in beeld is gekomen. Of dat ze die envelop toevallig niet geopend hebben. Maar het lijkt me sterk dat iederéén net toevallig die envelop dicht laat.

Het lijkt me dat iedereen dezelfde aanwijzingen heeft gekregen, maar wie weet...
Nelson Mandela-raam
Maloko (of wat was het?)
Regina Mundi
20 ZAR
Plattegrond

Dat waren ze toch? Of heeft iemand er nog een voorbij zien komen?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #343 Gepost op: 4-01-2013, 23:49:57 »
Ik heb de Mollactie van Zarayda even gecompileerd en vergeleken met Kim.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #344 Gepost op: 5-01-2013, 00:10:10 »

Ik heb de eerste aflevering nu twee keer gezien, live en 'analyserend'. De aflevering is voor mij vooral veelbelovend. Een paar extra sfeerbeelden mogen er van mij in het begin wel in.

Helaas was er voor wat mijn methode betreft weinig concreets uit te halen. Geen money momenten zoals die er de afgelopen twee seizoenen met Soundos en Hadewych wel waren.

Kees is (was) mijn schot voor de boeg Mol, al vind ik hem nu niet het meest verdacht. In dit stadium zegt dat echter nog heel weinig natuurlijk.

Ik ben eigenlijk al klaar voor aflevering 2!

Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 1
« Reactie #345 Gepost op: 5-01-2013, 03:59:54 »
Nog even wat betreft de shots van alleen de ogen.

De mol twitterde ook nog dit :
Oog in oog met mij staan straks negen kandidaten. Wie heeft me door? Jij? Laat het me even weten

Het kan een hint zijn naar Joep, want de ogen zitten "tussen de oren", het programma wat hij deed. Een verwijzing hiernaar kwam ook nog voor in het praatje van de dominee over Joep.

Ik dacht hierbij aan Tim, want hij is de enige geweest die oog in oog stond met de rest van de kandidaten doordat hij als laatst binnen was. De andere 9 kandidaten zaten al in de kerk.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #346 Gepost op: 5-01-2013, 05:54:20 »
ik heb even een vraagje tussendoor voor de mede molloten hier...wie deelt de mening dat het forum op de orginele widm site enorm on overzichtelijk is. zo heeft elke deelnemer een, waarom is hij/zij de mol wel? en waarom is hij/zij de mol niet? topic. plus daarbij nog eens een topic van de aanwijzingen per persoon.

ik heb dit 'probleem' vorige jaren ook al ondervonden en dit forum als zeer prettig alternatief ervaren..maar vraag me af of ik als enige totaal de logica achter het forum van de originele widm site mis of dat meerderen dit ondervinden? bvd

Helemaal mee eens!! En blij dat ik daar niet meer hoef te komen nu ik weet dat dit forum bestaat.
Onbegrijpelijk dat ze die onoverzichtelijke rotzooi daar in stand blijven houden.

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Aflevering 1
« Reactie #347 Gepost op: 5-01-2013, 10:17:46 »
Ik heb nog wat voor volgende aflevering gevonden, er zitten jokers in! Er is een filmpje genaamd ''Hoe vonden de kandidaten het om mee te doen?'' Bij 2:17/2:18 zie je jokers liggen. Daarmee moeten ze de laserstralen afweren. Dat is wat ik zie.

Hier de link van het filmpje : http://avro.nl/wieisdemol/Player/widm_13_meedoen/#.UOfyV2_8KSo

Je kan hier rechts ergens klikken op het filmpje
« Laatst bewerkt op: 5-01-2013, 10:29:14 door xtopeter »

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #348 Gepost op: 5-01-2013, 10:58:24 »
Ik heb nog wat voor volgende aflevering gevonden, er zitten jokers in! Er is een filmpje genaamd ''Hoe vonden de kandidaten het om mee te doen?'' Bij 2:17/2:18 zie je jokers liggen. Daarmee moeten ze de laserstralen afweren. Dat is wat ik zie.

Ik denk niet dat ze met de jokers moeten afweren. In de promo voor volgende week zie je dat de laserstralen weerkaatsen en heeft Tim precies iets groter vast dus volgens mij hebben ze soort van spiegeltjes. Ik denk dat ze de jokers gewoon in het gebouw zullen tegenkomen of moeten vinden of zoiets.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #349 Gepost op: 5-01-2013, 11:02:09 »
Het waren twee traditionele opdrachten.


Zowel de zoektocht, met zo min mogelijk informatie, die de kandidaten toch bij het doel brengt, als de opdracht met het bungeejumpen. Bij die laatste moet de kijker echt op drie dingen tegelijk letten, en natuurlijk laat de gemonteerde versie niet allies zien: dus van alle kandidaten EN de sprong (of het niet springen) EN wat de kandidaat beneden denkt dat de ander doet, EN het deponeren van de vrijstelling in het kistje dat de kandidaat aangeeft. Een klassieke mindfuck-opdracht, die laatste. Immers: de dingen die we niet zien, moeten we zien te beredeneren. Als iemand dat beeld compleet heeft, is evenwel al vrij goed te zien wie er heeft lopen te klooien.

Als iemand zegt: persoon x springt wel, en die persoon gooit de vrijstelling in het verkeerde kistje, dan zeg ik: zet eens op een rijtje wie dit heeft gedaan, voor zover in beeld gebracht.

In het kort: de eerste groep beneden probeert de springers te naaien, de tweede groep probeert ze een vrijstelling te geven. Dit lukt 9 van de 10 behalve bij Ewout die schatten ze verkeerd in.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #350 Gepost op: 5-01-2013, 11:08:47 »
Ik denk dat die daar te verdienen zijn (William, deze keer zijn er wel jokers verstopt op het speelveld  ::trots:: ). Afweren met een joker gaat lastig denk ik. Je kan de laser hooguit blokkeren, maar terugkaatsen werkt niet. (denk ik, ik ben daar niet zo thuis in).
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #351 Gepost op: 5-01-2013, 11:36:49 »
Even tussendoor, Art begon dit seizoen met het woord 't. Hint naar Tim of Tania?
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #352 Gepost op: 5-01-2013, 12:44:15 »
Even tussendoor, Art begon dit seizoen met het woord 't. Hint naar Tim of Tania?

Ik ga even mijn jas ophangen, we hebben hem te pakken: de Mol!

 ::feest::  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Aleksje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #353 Gepost op: 5-01-2013, 12:48:01 »
http://i45.tinypic.com/28ip45j.png

weet niet of deze hint al is gegeven maar hier lijkt op iets dat TIM staat

bij zarayda kwam dit heel duidelijk in beeld toen ze praatte
http://i48.tinypic.com/e1fbcw.png

en
http://i47.tinypic.com/t9y340.png
op de beginpagina van de widm site waar alle kandidaten staan, staan ze naast het beeld geplakt waar ze ook vanaf gingen bungeejumpen. Op dat gebouwding staat heel duidelijk 'eshibobo'
Eshibobo is.. een Afrikaanse voetbal club!
En Danijel speelde.. een voetballer in een van zijn grootste films: Allstars!

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #354 Gepost op: 5-01-2013, 14:32:43 »
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en na lang zoeken gekozen voor dit forum vanwege, zoals eerder benoemd, de overzichtelijkheid en de intelligente reacties en posts. Chapeau!

Wat me opvalt is dat blijkbaar iedereen van mening is dat de mol wil dat de kandidaten geen vrijstelling zouden krijgen, volgens mij juist wel!
Je weet als mol toch 99% zeker dat iemand zijn vrijstelling niet verkoopt en hoe meer mensen in het spel, hoe meer mensen er zijn om verdacht te maken!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #355 Gepost op: 5-01-2013, 15:03:12 »
Ik denk niet dat de mol per se hoopte op 'iedereen een vrijstelling'. Niet omdat het de mol veel kan schelen of er iemand naar huis gaat en wie dat dan is, maar meer vanwege het groepsgevoel. Ik denk dat de mol gebaat is bij wat verdeeldheid en argwaan tussen de kandidaten. Als de groep te hecht is, vallen mollenstreken eerder op.

Ik denk dat de mol best tevreden was met het resultaat wat betreft de vrijstellingen. Een paar mensen wel, een paar mensen niet, sommige mensen voelen zich een beetje genaaid, er ontstaat wat twijfel over wie je kunt vertrouwen... beter kan eigenlijk niet.

En het is natuurlijk helemaal goed als de mol zelf nog wél de schijn heeft kunnen ophouden dat hij/zij te vertrouwen is. Er valt dan ook best iets voor te zeggen dat de mol één van de mensen in groep 2 was die een ander een vrijstelling bezorgde. Veel kijkers focussen op het feit dat de vrijstelling verkocht kon worden en er zo geld in de pot kon komen. Maar serieus, hoe groot is de kans dat iemand z'n vrijstelling in afl. 1 verkoopt? Niemand weet nog wie de mol is, iedereen is bang om als eerste naar huis te moeten... En zeker als er meer mensen met een vrijstelling zijn, dan wordt jouw kans om naar huis te moeten (als je hem bv. als enige wel verkoopt) des te groter. En wat heb je dan nog aan geld in de pot?

De mol heeft 2 doelen: zo min mogelijk geld in de pot én niet ontdekt worden.
Bij de bungee-opdracht was de kans op geld in de pot sowieso miniem. Ik denk dan ook dat de mol zich hier gericht heeft op het 2e doel en geprobeerd heeft over te komen als iemand die je kunt vertrouwen. Heel slim, want dan duurt het meestal een tijdje voordat mensen je weer verdacht gaan vinden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #356 Gepost op: 5-01-2013, 15:08:25 »
herhaling is nu bezig op nederland 3 ::oink::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Aleksje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #357 Gepost op: 5-01-2013, 16:12:50 »
is paulien trouwens lesbisch?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #358 Gepost op: 5-01-2013, 16:48:18 »
is paulien trouwens lesbisch?

Je weet dat het programma Wie is de mol...? heet he, en niet Wie is de pot? Maar ik wil je best het antwoord geven hoor: Duhhh
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #359 Gepost op: 5-01-2013, 16:56:28 »
Wat is nu het meest listig? Te laat arriveren. Of Op tijd zijn maar alleen geopende enveloppen in die bus frommelen? Ik denk dat laatste. Dat maakt Kees voor mij wel erg verdacht. Aangezien ik Joep niet verdenk en Carolien een minnetje van me kreeg vanwege dat verbondje dat ze zo graag wilde sluiten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)