Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166002 keer)

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #360 Gepost op: 5-01-2013, 16:57:03 »
Ik blijf het vreemd vinden (sommigen hebben het hier ook al aangehaald) die wisseltruc met de enveloppen tussen Ewout en Daniël.
 
- Ewout 4 enveloppen opengemaakt en weet waar ie naar toe moet.
- Daniël 2 enveloppen opengemaakt, begint over het ruilen van de enveloppen. Waarom?
- Daniël geeft Ewout 2 dichte enveloppen, die heeft nu 3 dichte enveloppen en Daniël heeft nu zelf nog maar 1 dichte.

Samen is dat nog steeds 400 euro voor de pot als ze samen verder gaan, ze doen dan tegelijk de dichte enveloppen in de bus. Maar tot mijn verbazing gaan ze apart: Ewout komt op tijd en levert 2 dichte enveloppen in, 1 van zichzelf en 1 van Daniël. Dit levert uiteindelijk maar 100 euro voor de pot op.
 
Waarom doet Daniël dit? En waarom is hij niet op tijd bij de kerk, dit zou kunnen zijn als hij denkt dat iedereen ergens anders naar toe moet?? Maar waarom ruilt hij zijn enveloppen dan? Waarom komt hij uiteindelijk toch bij de kerk uit?
Ik blijf het een vreemd iets vinden.

Offline Aleksje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #361 Gepost op: 5-01-2013, 17:05:06 »
Je weet dat het programma Wie is de mol...? heet he, en niet Wie is de pot? Maar ik wil je best het antwoord geven hoor: Duhhh
toen ik haar zag dacht ik gelijl;die is lesbisch
maarh oe weet je het zeker dan?

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #362 Gepost op: 5-01-2013, 17:06:55 »
Wat is nu het meest listig? Te laat arriveren. Of Op tijd zijn maar alleen geopende enveloppen in die bus frommelen? Ik denk dat laatste. Dat maakt Kees voor mij wel erg verdacht. Aangezien ik Joep niet verdenk en Carolien een minnetje van me kreeg vanwege dat verbondje dat ze zo graag wilde sluiten.

Ik denk toch eerder het te laat arriveren. Zie het ook al zo voor mij als ze de molacties tonen aan het einde van het seizoen. De Mol die gewoon ondertussen ergens iets gaat drinken of niet eens de moeite doet om de kerk te vinden.
Maar het kan ook wel andersom, de mol die op het laatste moment nog wat papiertjes opent gewoon voor de lol. Daarom verdenk ik Kees wel niet adhv deze opdracht, hij heeft in mijn ogen steeds een "goeie" reden om zijn envelop te openen: 1. Moroka (ben je niet echt veel mee en die was gratis) 2. geld (geraakte hij mee tot aan het politiestation, maar het bleek niet daar te zijn) 3. Weet niet meer wat het was, maar zo kwam hij uiteindelijk bij de kerk.
Carolien verdenk ik daarom wat meer, we weten ten eerste niet hoeveel enveloppen ze precies heeft geopend (3/4/5) en haar eerste twee enveloppen waren toch al mooie tips, dus ik zie haar meer als Mol dan.
Toch denk ik dat de Mol eerder in het groepje van de niet-aangekomen zat, maar alles kan  ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #363 Gepost op: 5-01-2013, 17:07:31 »
toen ik haar zag dacht ik gelijl;die is lesbisch
maarh oe weet je het zeker dan?
hoe belangrijk is dit ???

Kan het hier gewoon over aflevering 1 gaan?

edit: dank u Luminary
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #364 Gepost op: 5-01-2013, 17:08:37 »
Ik blijf het vreemd vinden (sommigen hebben het hier ook al aangehaald) die wisseltruc met de enveloppen tussen Ewout en Daniël.
 
- Ewout 4 enveloppen opengemaakt en weet waar ie naar toe moet.
- Daniël 2 enveloppen opengemaakt, begint over het ruilen van de enveloppen. Waarom?
Zoals Ewout al aangaf doet dit spelletje rare dingen met je brein. Dat verklaart een hoop raar gedrag van diverse mensen in afl 1.  ::tandpastasmiley::
Ewout begon er ineens een punt van te maken dat hij als de 'bad guy' naar voren zou komen als Daniël op zijn 'duurverkregen' informatie mee zou liften naar het correcte (?) eindpunt. Daniël, (grootmoedig als hij is  :P), dacht vervolgens: Ja dat kan idd niet, en misschien zit er nog wel een consequentie verbonden aan hoeveel je wel of niet geopend hebt (los van de €100 per envelop) dus misschien is het niet eerlijk wel die informatie van Ewout gratis te gebruiken, weet je wat, een compromis: We wisselen twee enveloppen om dan staan we ongeveer quitte en heb ik toch informatie over waar ik heen moet.
Vervolgens (of ervoor al?) is Ewout gaan denken in termen van vrijstellingen en opende ze alsnog.

Citaat
Waarom komt hij uiteindelijk toch bij de kerk uit?
Ik blijf het een vreemd iets vinden.
Iedereen kwam uiteindelijk bij de kerk aan, zoals we in beeld zagen, en iedereen kreeg volgens mij ook een soort van verhaaltje/ stukje historie van Zuid-Afrika. Dat werd alleen wat sneller in beeld gebracht aan het einde.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2013, 17:10:40 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #365 Gepost op: 5-01-2013, 17:11:52 »
Ik denk dat ze een voor een werden opgehaald en bij de kerk werden afgezet, waarna de priester dus een verhaaltje bij de kandidaten vertelden. Zarayda zegt op een gegeven moment ook dat ze als achtste aankwam en dus heel weinig van het vrrhaal heeft gehoord.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #366 Gepost op: 5-01-2013, 17:20:51 »
Ik bedacht mij net het volgende.....

Ik heb moeite met het verbinden van "de mol heeft vlak voor het einde van de opdracht een aantal enveloppen verduisterd" met "de groep zal nabespreken wie met hoeveel enveloppen is aangekomen'. Als de mol niet aankomt is het op zich nog geen probleem, en verwarring binnen de groep is best gunstig.

Toen dacht ik terug aan het momentje met Ewout en Art. Hij vertelde een verkeerd aantal enveloppen. Zou de groep hier vlak voor nog hebben overlegd, en inderdaad tot een vreemd aantal enveloppen zijn gekomen? Het blijft gissen, maar dat is ook alles wat we op basis van aflevering 1 kunnen doen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #367 Gepost op: 5-01-2013, 17:23:12 »
Waarom wordt de gehele aflevering 'Maroka' ondertiteld in plaats van 'Moroka'?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #368 Gepost op: 5-01-2013, 17:24:47 »
Is dat onafhankelijk? anders goede vondst ::bravo::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #369 Gepost op: 5-01-2013, 17:26:38 »
Toen dacht ik terug aan het momentje met Ewout en Art. Hij vertelde een verkeerd aantal enveloppen. Zou de groep hier vlak voor nog hebben overlegd, en inderdaad tot een vreemd aantal enveloppen zijn gekomen? Het blijft gissen, maar dat is ook alles wat we op basis van aflevering 1 kunnen doen.

Ja, de groep heeft van te voren overlegd wie wat heeft ingeleverd. Tania zegt dat ze Ewout als eerste had opgeschreven met 2 enveloppen inleveren.  
Dus ze hebben het in de bus wel besproken.

Als de Mol dan liegt, dan zouden ze uiteindelijk weten dat er iets raar is gebeurd. Want het aantal enveloppen dat Art heeft en het aantal enveloppen dat wordt gezegd door de kandidaten te zijn ingeleverd komt niet overeen.
Daarom lijkt de tactiek niet aankomen gunstiger voor een Mol dan wel aankomen en 0 enveloppen inleveren.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #370 Gepost op: 5-01-2013, 17:29:20 »
Is dat onafhankelijk? anders goede vondst ::bravo::

Als Zarayda van Marokkaanse afkomst is (verwijzing naar het geboorte land van de Mol: Marokko (Maroka), kan ik me hier wel in vinden als zijnde een hint. (Tania is afkomstig van Curacao.)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #371 Gepost op: 5-01-2013, 17:41:59 »
Waarom wordt de gehele aflevering 'Maroka' ondertiteld in plaats van 'Moroka'?
Geen idee waarom dat is gedaan? Maar een aantal kandidaten zei zelf ook 'Maroka' ipv 'Moroka'.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #372 Gepost op: 5-01-2013, 17:47:48 »
Misschien/waarschijnlijk is het helemaal niks hoor, maar dat petje met stapel papieren eronder aan het eind van de kerkbank blijft me intrigeren...
Ik dacht eerst dat het misschien van de mensen in de bank erachter was (en dat je geen pet op mag in de kerk enzo), maar precies achter dat stapeltje, zit iemand met een pet achterstevoren op het hoofd. Verder zitten er ook veel andere mensen met hoofddeksel op in de kerk, dus het is niet zo dat dat af moet ofzo.

Ik ga de komende afleveringen maar eens opletten of we zo'n licht petje voorbij zien komen.  :)


Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Aflevering 1
« Reactie #373 Gepost op: 5-01-2013, 17:49:54 »
We hebben het dus over de vraag wat gunstiger is...

Maar Carolien dan? Je hebt niks van de reis gezien, alleen het begin, waar ze haar 2e envelop al meteen opent.
Voor het zelfde geld rijdt ze mee in een auto van de crew, wordt ze afgezet bij de kerk, en gaat ze lekker op een bankje achter de kerk liggen, om dan als er nog genoeg tijd is, de kerk binnen te gaan. Levert enveloppen, en heeft een goede reden om een pact te sluiten, vanwege de informatie van de priester.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #374 Gepost op: 5-01-2013, 17:53:44 »
Als Zarayda van Marokkaanse afkomst is (verwijzing naar het geboorte land van de Mol: Marokko (Maroka), kan ik me hier wel in vinden als zijnde een hint. (Tania is afkomstig van Curacao.)

Oeh da's een goeie, vooral ook omdat Zarayda mijn Mol is.  ::tandpastasmiley::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #375 Gepost op: 5-01-2013, 17:53:59 »
We hebben het dus over de vraag wat gunstiger is...

Maar Carolien dan? Je hebt niks van de reis gezien, alleen het begin, waar ze haar 2e envelop al meteen opent.
Voor het zelfde geld rijdt ze mee in een auto van de crew, wordt ze afgezet bij de kerk, en gaat ze lekker op een bankje achter de kerk liggen, om dan als er nog genoeg tijd is, de kerk binnen te gaan. Levert enveloppen, en heeft een goede reden om een pact te sluiten, vanwege de informatie van de priester.

Maar dan brengt ze dus geld in de pot door een envelop in te leveren, terwijl ze makkelijk kom doen alsof ze de kerk niet kon vonden zonder op te vallen.  
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Aflevering 1
« Reactie #376 Gepost op: 5-01-2013, 18:00:26 »
Maar dan brengt ze dus geld in de pot door een envelop in te leveren, terwijl ze makkelijk kom doen alsof ze de kerk niet kon vonden zonder op te vallen.  

Ja, met enveloppen bedoel ik dan lege.

Offline Aleksje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #377 Gepost op: 5-01-2013, 18:10:52 »
Misschien/waarschijnlijk is het helemaal niks hoor, maar dat petje met stapel papieren eronder aan het eind van de kerkbank blijft me intrigeren...
Ik dacht eerst dat het misschien van de mensen in de bank erachter was (en dat je geen pet op mag in de kerk enzo), maar precies achter dat stapeltje, zit iemand met een pet achterstevoren op het hoofd. Verder zitten er ook veel andere mensen met hoofddeksel op in de kerk, dus het is niet zo dat dat af moet ofzo.

Ik ga de komende afleveringen maar eens opletten of we zo'n licht petje voorbij zien komen.  :)




bedoel je dit

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #378 Gepost op: 5-01-2013, 18:25:26 »

bedoel je dit

Qua hoofddeksels bedoel je? Ja inderdaad, maar heb ook andere hoofddeksels gezien tijdens de aflevering.
Op de foto die ik hierboven heb geplaatst, zie je tussen Janine en Joep de persoon die een petje achterstevoren op heeft.

En ik zit nu nog eens de aflevering terug te bekijken...in het voorstelstukje van Kees ('Jullie kennen mij van bladiebla') heeft hij in het getoonde fragment een wit/licht petje op.  ::vergroot::

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #379 Gepost op: 5-01-2013, 18:48:55 »
Waarom wordt de gehele aflevering 'Maroka' ondertiteld in plaats van 'Moroka'?

Ondertiteling klopt wel vaker niet,ook al is het enorm duidelijk. Dus denk niet dat we hier een hint in moeten zien.