Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 165955 keer)

Offline Molloot_4ever

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • To mole or not to mole, that's the question...
Re: Aflevering 1
« Reactie #380 Gepost op: 5-01-2013, 18:53:55 »
Wat is nu het meest listig? Te laat arriveren. Of Op tijd zijn maar alleen geopende enveloppen in die bus frommelen? Ik denk dat laatste.
Het geeft in principe het zelfde effect lijkt me, maar het eerste is dan denk ik handiger, omdat dat minder opvalt. Als je juist voor de opval-strategie gaat, zodat iedereen denkt dat jij de mol bent, geeft het laatste de beste reactie. Ik weet niet hoor? Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd   ???  ;)
Soetkees is de mol

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #381 Gepost op: 5-01-2013, 19:36:19 »
Nog iets wat me opviel bij het opnieuw bekijken van de aflevering: bij de bungeejump-opdracht worden de bakjes 'springt wel' en 'springt niet' een paar keer omgewisseld. Waarom?  ???

Ik heb het opgeschreven:

Daniël springt/Carolien voorspelt: springt wel staat RECHTS
Tanya springt/Janine voorspelt: springt wel staat RECHTS
Zarayda springt/Paulien voorspelt: springt wel staat LINKS
Kees springt/Ewout voorspelt: springt wel staat LINKS
Joep springt/Tim voorspelt: springt wel staat RECHTS

Paulien springt/Zarayda voorspelt: springt wel staat RECHTS
Janine springt/Tanya voorspelt: springt wel staat RECHTS
Carolien springt/Daniël voorspelt: springt wel staat LINKS
Tim springt/Joep voorspelt: springt wel staat LINKS
Ewout springt/Kees voorspelt: springt wel staat LINKS

Ik kan er vooralsnog geen patroon in ontdekken of een reden bedenken waarom dit gedaan is. Iemand anders misschien?

Ja, ik weet dat niet iedereen heeft gesprongen, maar dit was sneller typen.  ;)

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #382 Gepost op: 5-01-2013, 19:38:16 »
Ik vond het iniedergeval wel irritant

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #383 Gepost op: 5-01-2013, 19:39:11 »
Bedankt voir t overzicht      ::bravo::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #384 Gepost op: 5-01-2013, 19:52:03 »
Ik vond het iniedergeval wel irritant

Ik vond het wel leuk omdat je zo niet kon voorspellen of diegene nou wel of niet de vrijstelling kreeg.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #385 Gepost op: 5-01-2013, 20:19:58 »
De bakjes die steeds van plaats verwisselen: misschien omdat ze anders van bovenaf kunnen zien in welke bak de vrijstelling gedaan wordt.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #386 Gepost op: 5-01-2013, 20:40:25 »
De bakjes die steeds van plaats verwisselen: misschien omdat ze anders van bovenaf kunnen zien in welke bak de vrijstelling gedaan wordt.
Ja, dat denk ik eigenlijk ook. Voor de kijker zouden er ook andere opties zijn (camerastandpunt o.i.d.).

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #387 Gepost op: 5-01-2013, 21:04:09 »
Waarom wordt de gehele aflevering 'Maroka' ondertiteld in plaats van 'Moroka'?

De Nederlandse vertaling van Moroka is Maroka, toch?

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #388 Gepost op: 5-01-2013, 21:11:36 »
Voor mij vallen deze deelnemers af als Mol:
-Carolien
-Paulien
-Tania
-Zarayda
-Joep
-Daniël.

Dit oordeel gaat over aflevering 1, kan dus nog helemaal veranderen, maar Kees en Tim zijn mijn mollen.

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #389 Gepost op: 5-01-2013, 21:56:59 »
Carolien is voorlopig mijn mol, maar dat is eigenlijk meer gebaseerd op gevoel dan op rede  ;D

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #390 Gepost op: 5-01-2013, 22:04:17 »
In het kort: de eerste groep beneden probeert de springers te naaien, de tweede groep probeert ze een vrijstelling te geven. Dit lukt 9 van de 10 behalve bij Ewout die schatten ze verkeerd in.

Alleen Carolien (tegenover Daniël) en Janine (tegenover Tania) proberen opzettelijk te 'naaien'. De rest legt de vrijstelling in het bakje, waarbij ze verwachten dat de ander dat ook echt gaat doen.

Offline patje83

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #391 Gepost op: 5-01-2013, 22:30:43 »
Wat ons thuis is opgevallen is het volgende..
Carolien zegt bij bungee opdracht dat daniel wel zal springen en doet vrijstelling ook in bakje springt wel!(staat links)wanneer daniel beneden is staat bakje spring wel rechts,maar zit vrijstelling in linkerbakje!!erg raar..ik vond direct al raar dat hij geen vrijstelling kreeg,maar zag het goed na nog een keer terugkijken..meer mensen opgevallen???

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #392 Gepost op: 5-01-2013, 22:33:46 »
Wat ons thuis is opgevallen is het volgende..
Carolien zegt bij bungee opdracht dat daniel wel zal springen en doet vrijstelling ook in bakje springt wel!(staat links)wanneer daniel beneden is staat bakje spring wel rechts,maar zit vrijstelling in linkerbakje!!erg raar..ik vond direct al raar dat hij geen vrijstelling kreeg,maar zag het goed na nog een keer terugkijken..meer mensen opgevallen???


Weet je zeker dat ze niet alleen maar ZEI dat ze dacht dat-ie ging springen? Want als ze hem alleen maar inschatte, hoeft dat niets te zeggen over of ze hem een vrijstelling gunde of niet. Ik heb de aflevering 3 keer gezien en het is me niet opgevallen, maar misschien moet ik nog een keer kijken.

Offline de mol20-20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #393 Gepost op: 5-01-2013, 22:42:12 »
En je ziet ook niet dat ze de vrijstelling in het bakje van 'springt wel' doet hoor. Voordat ze de vrijstelling in het linkerbakje doet zie je alleen een shot dat het bakje 'springt wel' links is, maar dat is niet hetzelfde beeld als waar zij in voorkomt. Grote kans dat de makers dit beeld ertussen plakten om ons ook in verwarring/afwachting te houden zodat we niet wisten wat de rader had gedaan. (of inderdaad ook misschien zodat de mensen op de toren niet zeker konden weten wat ze moesten doen..) :P
« Laatst bewerkt op: 5-01-2013, 22:45:57 door joel larson »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #394 Gepost op: 5-01-2013, 23:17:52 »
De bakjes die steeds van plaats verwisselen: misschien omdat ze anders van bovenaf kunnen zien in welke bak de vrijstelling gedaan wordt.

Oh ja, dat is wel een logische verklaring!  :D Pfff, hoef ik daar in ieder geval niet meer van wakker te liggen.  :P

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #395 Gepost op: 6-01-2013, 00:08:08 »
Misschien al eerder opgemerkt, maar in de biecht tijdens de test zegt Joep dat je de Mol zou moeten zoeken bij de 'underachievers' ... niet veel daarvoor springt hij niet en zegt zich daarvoor te schamen ("M'n kinderen zullen me een lafaard vinden") ... verwijst hij hier naar misschien naar zichzelf?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #396 Gepost op: 6-01-2013, 00:10:59 »
Wat ons thuis is opgevallen is het volgende..
Carolien zegt bij bungee opdracht dat daniel wel zal springen en doet vrijstelling ook in bakje springt wel!(staat links)wanneer daniel beneden is staat bakje spring wel rechts,maar zit vrijstelling in linkerbakje!!erg raar..ik vond direct al raar dat hij geen vrijstelling kreeg,maar zag het goed na nog een keer terugkijken..meer mensen opgevallen???

Het klopt volgens mij precies. Ze zegt "Hij springt wel" ... maar stopt daarom strategisch de vrijstelling in het bakje "springt niet".

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #397 Gepost op: 6-01-2013, 01:14:43 »
Oh ja, dat is wel een logische verklaring!  :D Pfff, hoef ik daar in ieder geval niet meer van wakker te liggen.  :P

Ik heb dit eens als cynisch grapje gemaakt..., maar van bovenaf zie je dat dus niet!! Je kan er tijdverschil bijpakken (eerst bakje kiezen, dan pas iemand naar de jump toe lopen), maar uiteindelijk komt het erop neer, dat je dat niet ziet van boven! Wat ze wel hebben gedaan, is een mindfuck naar de oplettende kijker, door af en toe de bakjes te verwisselen (camera view, samengevoegd met wat iemand denkt, en iemand doet: links, rechts, nee links, toch rechts...). Maar uiteindelijk is het zoals het is: eerste groep: probeert te naaien, 2e groep: gaan voor de vrijstelling van je partner. Als je dus Daniel als partner heb en je wil 'm geen vrijstelling geven, doe je de vrijstelling in het bakje "springt niet". Dat deed ze, geen vrijstelling.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #398 Gepost op: 6-01-2013, 01:20:21 »
Alleen Carolien (tegenover Daniël) en Janine (tegenover Tania) proberen opzettelijk te 'naaien'. De rest legt de vrijstelling in het bakje, waarbij ze verwachten dat de ander dat ook echt gaat doen.

Zou kunnen... maar ik had zelf iedereen goed ingeschat (wie zou springen, wie niet...). Ik verwacht dat de kandidaten dat ook kunnen! Misschien niet, en waren ze eerlijk, maar ik vertrouw dat niet.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #399 Gepost op: 6-01-2013, 01:38:53 »
Misschien al eerder opgemerkt, maar in de biecht tijdens de test zegt Joep dat je de Mol zou moeten zoeken bij de 'underachievers' ... niet veel daarvoor springt hij niet en zegt zich daarvoor te schamen ("M'n kinderen zullen me een lafaard vinden") ... verwijst hij hier naar misschien naar zichzelf?
Ja, die associatie had ik daar ook bij. Vooral omdat ik gezien zijn achtergrond en ook vanwege dat verhaal dat hij vertelde in de bus (omgekeerde bungeejump) denk dat hij dit soort dingen normaal gesproken wel zou doen. Hij is immers ook iemand die 'denkt dat 'ie alles kan winnen', volgens de priester.
Maar goed, hij zei natuurlijk ook dat hij een nekhernia had. Maar ja, daar zegt 'ie dan ook bij dat hij er blij mee is! Misschien omdat de bedoeling is om een 'underachiever' te zijn? :-X