Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166040 keer)

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #400 Gepost op: 6-01-2013, 05:29:22 »
Eindelijk alles bijgelezen... Is het half zes. Nouja zeg!
Echt supervet dat iedereen alweer zo druk in de weer is met de grootste zoektocht van Nederland (Nee, dat is geen verwijzing naar de Tros, Kees is niet de Mol.)
Ik ga lekker slapen en mijn analyse in mijn gedachten formuleren, jullie horen het morgen. ;)
臥底 是 谁?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #401 Gepost op: 6-01-2013, 10:21:20 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #402 Gepost op: 6-01-2013, 12:12:34 »
Misschien/waarschijnlijk is het helemaal niks hoor, maar dat petje met stapel papieren eronder aan het eind van de kerkbank blijft me intrigeren...
Ik dacht eerst dat het misschien van de mensen in de bank erachter was (en dat je geen pet op mag in de kerk enzo), maar precies achter dat stapeltje, zit iemand met een pet achterstevoren op het hoofd. Verder zitten er ook veel andere mensen met hoofddeksel op in de kerk, dus het is niet zo dat dat af moet ofzo.

Ik ga de komende afleveringen maar eens opletten of we zo'n licht petje voorbij zien komen.  :)

Eigenaar van het petje gespot:

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #403 Gepost op: 6-01-2013, 12:41:46 »
Ah super! Dankjewel Heinz!  ::ok::

Offline gerbrandmeijer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #404 Gepost op: 6-01-2013, 13:25:07 »
Weet iemand wat er op die pilaar staat mijn Zuid-Afrikaans is namelijk niet zo goed ::rofl::.
MYES SOET staat er volgens mij, Anagram?

Geen hint
Zarayda en Daniel is mijn mol

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #405 Gepost op: 6-01-2013, 13:32:35 »
Ik heb dit eens als cynisch grapje gemaakt..., maar van bovenaf zie je dat dus niet!! Je kan er tijdverschil bijpakken (eerst bakje kiezen, dan pas iemand naar de jump toe lopen), maar uiteindelijk komt het erop neer, dat je dat niet ziet van boven! Wat ze wel hebben gedaan, is een mindfuck naar de oplettende kijker, door af en toe de bakjes te verwisselen (camera view, samengevoegd met wat iemand denkt, en iemand doet: links, rechts, nee links, toch rechts...). Maar uiteindelijk is het zoals het is: eerste groep: probeert te naaien, 2e groep: gaan voor de vrijstelling van je partner. Als je dus Daniel als partner heb en je wil 'm geen vrijstelling geven, doe je de vrijstelling in het bakje "springt niet". Dat deed ze, geen vrijstelling.

Hmm, ik vraag me af of je het niet kon zien van boven...
Er is een stukje met Ewout en Tim (?? dacht ik zo even uit m'n hoofd, kunnen ook anderen zijn geweest), die naar beneden staan te kijken:
'Heeft ze 'm?'
'Ja, ze heeft de vrijstelling. Kijk maar, ze heeft 'm in haar hand.'
(Ook dit gesprek kan iets anders zijn verlopen, geen zin om nu terug te kijken.)

Maar waar het om gaat; er is dus van bovenaf wel degelijk iets te zien, en er kan dus ook gezien worden of iemand iets in het linker bakje doet of in het rechterbakje. Daarom lijkt het mij inderdaad wel logisch dat ze om die reden steeds de bakjes verplaatsen.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #406 Gepost op: 6-01-2013, 14:47:38 »
Hmm, ik vraag me af of je het niet kon zien van boven...
Er is een stukje met Ewout en Tim (?? dacht ik zo even uit m'n hoofd, kunnen ook anderen zijn geweest), die naar beneden staan te kijken:
'Heeft ze 'm?'
'Ja, ze heeft de vrijstelling. Kijk maar, ze heeft 'm in haar hand.'
(Ook dit gesprek kan iets anders zijn verlopen, geen zin om nu terug te kijken.)

Maar waar het om gaat; er is dus van bovenaf wel degelijk iets te zien, en er kan dus ook gezien worden of iemand iets in het linker bakje doet of in het rechterbakje. Daarom lijkt het mij inderdaad wel logisch dat ze om die reden steeds de bakjes verplaatsen.

Ok, wellicht zit ik ernaast. Even een plaatje en dan kan de rest zelf oordelen?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Aflevering 1
« Reactie #407 Gepost op: 6-01-2013, 14:49:13 »
Het lijkt me sterk dat Tim zulke goeie ogen heeft, of ik heb slechte kan ook... Maar ik zie het niet hoor, 'k weet niet eens waar de kandidaten staan?

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #408 Gepost op: 6-01-2013, 15:01:01 »
Dat beeld zegt volgensmij weinig omdat het niet overeen hoeft te komen met hoe iemand het door zijn/haar ogen ziet. Bijvoorbeeld ten gevolge van een groothoeklens, of door uitsluitend het touw/de bovenkant van de torens in focus te brengen.

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #409 Gepost op: 6-01-2013, 15:28:43 »
Rond 44:22 (nadat Kees wegloopt bij het tafeltje, het beeld zwart wordt en de torens in beeld komen) hoor je iemand iets zeggen. Je moet heel goed luisteren anders is het zo voorbij. Het lijkt op een vrouwenstem.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 1
« Reactie #410 Gepost op: 6-01-2013, 15:37:21 »
Ik weet niet meer wie of in welk topic, maar iemand zei dat hij/zij verwacht dat er een 'big five' hint in de serie zit. Dat verwacht ik eigenlijk ook; de big five zijn de vijf lastigste dieren om op te jagen. Net als de mol...

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #411 Gepost op: 6-01-2013, 15:43:42 »
Dan gaan ze misschien toch nog terug komen op die preken van de priester?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #412 Gepost op: 6-01-2013, 15:49:51 »
Rond 44:22 (nadat Kees wegloopt bij het tafeltje, het beeld zwart wordt en de torens in beeld komen) hoor je iemand iets zeggen. Je moet heel goed luisteren anders is het zo voorbij. Het lijkt op een vrouwenstem.

Volgens mij is het Janine die zegt: "?? daar komt Joep aan".

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: Aflevering 1
« Reactie #413 Gepost op: 6-01-2013, 16:22:09 »
Ik weet niet meer wie of in welk topic, maar iemand zei dat hij/zij verwacht dat er een 'big five' hint in de serie zit. Dat verwacht ik eigenlijk ook; de big five zijn de vijf lastigste dieren om op te jagen. Net als de mol...

De big 5 zijn niet de lastigste dieren om op de jagen hoor.. ze werden enkel als de gevaarlijkste dieren beschouwd.

Offline MollootSjoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #414 Gepost op: 6-01-2013, 16:52:25 »
De big 5 zijn niet de lastigste dieren om op de jagen hoor.. ze werden enkel als de gevaarlijkste dieren beschouwd.
en volgens mij ook moeilijk te spotten en ik denk dat een van de opdrachten met het spotten van de big 5 te maken heeft
Wie Is De Mol fan sinds 2011 // DJ

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Aflevering 1
« Reactie #415 Gepost op: 6-01-2013, 16:56:07 »
en volgens mij ook moeilijk te spotten en ik denk dat een van de opdrachten met het spotten van de big 5 te maken heeft

Dit denk ik ook, er is ergens een filmpje waarin Art zegt dat ze ook de wildernis in gaan. De opdracht zou dan kunnen zijn : spot de big 5.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 1
« Reactie #416 Gepost op: 6-01-2013, 16:57:14 »
De big 5 zijn niet de lastigste dieren om op de jagen hoor.. ze werden enkel als de gevaarlijkste dieren beschouwd.

Wikipedia zegt "the term big five game (sometimes capitalized or quoted as "Big Five") was coined by big-game hunters and refers to the five most difficult animals in Africa to hunt on foot." Dat neemt niet weg dat het allemaal gevaarlijke dieren zijn (vandaar ook dat ze lastig zijn om te jagen, natuurlijk. De mol zelf kan ook gevaarlijk zijn (voor de pot). Kortom; ik verwacht gewoon een hint met de big five in de hoofdrol.

en volgens mij ook moeilijk te spotten en ik denk dat een van de opdrachten met het spotten van de big 5 te maken heeft

Ik kijk erg naar de safari-opdracht uit.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #417 Gepost op: 6-01-2013, 17:10:52 »
en volgens mij ook moeilijk te spotten en ik denk dat een van de opdrachten met het spotten van de big 5 te maken heeft

Vooral de luipaard en de leeuw (in mindere mate) zijn lastig te spotten. De overige dieren zijn wel te vinden in de wildparken.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Back it Up.

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #418 Gepost op: 6-01-2013, 17:16:49 »
Paulien was niet op tijd in de kerk toch? Want een van die mensen die ze aanspreekt zegt haar heel duidelijk naar welke kerk ze moet en volgens mij wijst hij zelfs de kerk aan.

Offline Back it Up.

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #419 Gepost op: 6-01-2013, 17:20:51 »
En als Zarayda dat mol kaartje voor haar hoofd houdt zegt ze dan niet: 'Chris' ipv 'dit is'. Want op die plattegrond (die Joep ook had) stond wel de Chris Hani Road. Ik heb het een aantal keer teruggeluisterd maar weet het niet zeker.