Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166102 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #460 Gepost op: 7-01-2013, 16:34:51 »
Interressant. Vooral jouw beeld van Zarayda.

Zarayda... d'r ogen... Ik heb hetzelfde beeld.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #461 Gepost op: 7-01-2013, 18:08:42 »
Vorig jaar hadden we hem met Anne-Marie ook, toen was het geen hint.
Misschien dit jaar?

Op de vraag: Wie is de Mol?
ZA ik = Zarayda, ik
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #462 Gepost op: 7-01-2013, 18:47:23 »
De meeste hints die al genoemd zijn lijken me zeer onwaarschijnlijk.
Een van de hint die me héél goed mogelijk lijkt is die van Tim die 13 rand overheeft.
Complimenten voor degene die die heeft gevonden.
(Ik verdenk Tim niet echt trouwens)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #463 Gepost op: 7-01-2013, 20:14:16 »
De meeste hints die al genoemd zijn lijken me zeer onwaarschijnlijk.
Een van de hint die me héél goed mogelijk lijkt is die van Tim die 13 rand overheeft.
Complimenten voor degene die die heeft gevonden.
(Ik verdenk Tim niet echt trouwens)
die vind ik juist te obvious, volgens mij zag bijna iedereen die hint :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #464 Gepost op: 7-01-2013, 20:23:47 »
die vind ik juist te obvious, volgens mij zag bijna iedereen die hint :P

Maar vorig jaar stond Anne-Marie onder het bord I AM bij de fietsopdracht, en toen dacht we, dat is té obvious (I AM de mol). Alleen op basis daarvan durf ik het niet uit te sluiten.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #465 Gepost op: 7-01-2013, 20:25:36 »
die vind ik juist te obvious, volgens mij zag bijna iedereen die hint :P

Ow haha, ik vond het wel een goeie  :-X

Maar iets anders, ik denk dat ik weet waarom Tim niet met Janine meeging in het busje.
In de aflevering vraagt Tim waar Janine heenmoet als ze elkaar tegenkomen, Janine zegt dan naar regina mundi ("de kerk", voegt ze nog toe). Tim moet naar moroka denk hij, en ziet dat Janine andere kaartjes heeft. Hij vraagt nog aan iemand of die bus waar Janine inzit naar moroka gaat, maar de man zegt van niet.

Zelf doet hij er achteraf in biechts nog een beetje wazig over, maar in de aflevering is toch wel duidelijk te zien dat dit zijn rede was.

Ik verdenk hem niet, maar hoop wel dat hij ver komt.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #466 Gepost op: 7-01-2013, 20:27:14 »
die vind ik juist te obvious, volgens mij zag bijna iedereen die hint :P
Ik vind 'm sowieso onwaarschijnlijk.Dat Tim precies probeert 7 rand kwijt te raken. Hoe wil je dat express doen?
...óf niet!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #467 Gepost op: 7-01-2013, 20:40:16 »
Ja, dat geeft productie hem gewoon natuurlijk.
The British are not impressed.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #468 Gepost op: 7-01-2013, 22:02:59 »
Als wij hier met zijn allen het op tijd komen bij de kerk zien als een mogelijk rookgordijn, wat heeft het dan nog voor meerwaarde voor de Mol om geld op te halen?
...óf niet!

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #469 Gepost op: 7-01-2013, 23:24:13 »
Iets wat me net bij het (nog eens) terugkijken opvalt: Kees vraagt niet naar Moroka, zoals op het kaartje staat, maar naar Maroka... Voorkennis of heeft hij een bril nodig?
臥底 是 谁?

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 1
« Reactie #470 Gepost op: 8-01-2013, 07:05:18 »
In de biecht zegt Tim ook dat het spel nu echt begonnen is en ze niet samen werken. Ik zou niet met Janine mee gaan omdat het niet de bedoeling is om elkaar op te zoeken. iedereen moet er op eigen kracht komen. Ik denk dat Tim ook zo dacht plus het feit dat hij van nature wat achterdochtig is.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #471 Gepost op: 8-01-2013, 07:18:32 »
Als wij hier met zijn allen het op tijd komen bij de kerk zien als een mogelijk rookgordijn, wat heeft het dan nog voor meerwaarde voor de Mol om geld op te halen?

Misschien is de mol wel op tijd in de kerk gekomen, maar heeft hij of zij de enveloppen geopend of verscheurd en niet in de bak gedaan óf misschien zelfs wel enveloppen van anderen uit de bak gehaald omdat er zo weinig verdiend is met die opdracht  ::vergroot::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #472 Gepost op: 8-01-2013, 07:33:44 »
Misschien is de mol wel op tijd in de kerk gekomen, maar heeft hij of zij de enveloppen geopend of verscheurd en niet in de bak gedaan óf misschien zelfs wel enveloppen van anderen uit de bak gehaald omdat er zo weinig verdiend is met die opdracht  ::vergroot::
Het lijkt me dat iedereen na afloop heeft verteld hoeveel envelloppen ze hebben ingeleverd (Tania heeft dit ook opgeschreven.) Als dit dan niet op 8 uitkomt gaan er toch wel veel verdenkingen naar de optijdkomers...
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #473 Gepost op: 8-01-2013, 13:31:07 »
Ik heb eens zitten rekenen.

Of alles aan de mol toe te schrijven is, dat is niet te achterhalen, maar als ik goed tel was er in aflevering 1 dus 14.000 euro te verdienen. 4.000 euro bij de dropping, als alle niet-gratis enveloppen ongeopend zouden zijn ingeleverd. En 10.000 euro, als iedereen een vrijstelling had gepakt.

Er zit dus 800 euro in de pot, als ik goed tel. Als alles theoretisch aan de mol toegeschreven zou kunnen worden, dan is er in aflevering 1 dus al een historische slag geslagen, die de onderhandelingen in het Hofdi-huis in Reykjavik doet verbleken.

Zo zwart-wit is het natuurlijk niet te stellen, maar het verschil tussen het maximaal te verdienen bedrag en wat er nu verdiend is, is toch echt 13.200 euro.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #474 Gepost op: 8-01-2013, 13:56:35 »
Ik heb eens zitten rekenen.

Of alles aan de mol toe te schrijven is, dat is niet te achterhalen, maar als ik goed tel was er in aflevering 1 dus 14.000 euro te verdienen. 4.000 euro bij de dropping, als alle niet-gratis enveloppen ongeopend zouden zijn ingeleverd. En 10.000 euro, als iedereen een vrijstelling had gepakt.

Er zit dus 800 euro in de pot, als ik goed tel. Als alles theoretisch aan de mol toegeschreven zou kunnen worden, dan is er in aflevering 1 dus al een historische slag geslagen, die de onderhandelingen in het Hofdi-huis in Reykjavik doet verbleken.

Zo zwart-wit is het natuurlijk niet te stellen, maar het verschil tussen het maximaal te verdienen bedrag en wat er nu verdiend is, is toch echt 13.200 euro.

Dat is inderdaad wel erg zwart-wit gesteld (overigens volstrekt foute uitdrukking in ZA >:D )

Bij de eerste opdracht zal de mol nooit ongeopende enveloppen inleveren. Er is dus eigenlijk maar 3600 euro te verdienen.
Het zou ook wel heel erg sterk zijn als iedereen bij de eerste envelop gelijk de goede aanwijzing had.

Bij de 2e opdracht kun je het feit dat iedereen zijn gul verkregen vrijstelling niet wil inwisselen voor 1000 euro moeilijk aan de mol toeschrijven.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #475 Gepost op: 8-01-2013, 13:57:42 »
Als je zo gaat redeneren... ::rofl:: dan is er in elk seizoen zeker 60.000 euro niet verdiend. Want als je alle prijzen bij elkaar optelt kom je heel vaak op bedragen als 80.000 euro uit.

Dat je die 4.000 van de dropping meetelt, oké. Maar die 10.000 uit de tweede opdracht betekent niks. Als tien mensen een vrijstelling hebben, gaat echt níemand die uitgeven, (tenzij je met tegenzin aan WIDM meedoet, maar dat lijkt me ietwat stug, zeker in aflevering 1), want diegene ligt dan simpelweg uit het spel (met zekerheid als die de enige is). En als je uit het spel ligt wat heb je dan nog aan de pot.

Edit: in 2011 was het maximale te verdienen bedrag 84.250 euro. http://www.wieisdemol.com/forum/archief/seizoenNL2011/index.php?topic=40945.msg1214908#msg1214908
« Laatst bewerkt op: 8-01-2013, 14:24:40 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #476 Gepost op: 8-01-2013, 14:07:59 »
Wat heb ik zin in aflevering 2. Eigenlijk gaat het spel en het speuren dan pas écht beginnen met aan de promo te zien in ieder geval twee (van drie) prachtige opdrachten vol molmogelijkheden. ::boogie::

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #477 Gepost op: 8-01-2013, 14:18:56 »
Wat heb ik zin in aflevering 2. Eigenlijk gaat het spel en het speuren dan pas écht beginnen met aan de promo te zien in ieder geval twee (van drie) prachtige opdrachten vol molmogelijkheden. ::boogie::

Ik ook, ben heel benieuwd wat er met de jokers gaat gebeuren die je bij de laseropdracht ziet.

De eerste aflevering was naar mijn idee alleen maar kennismaking. Er was heel weinig of geen mogelijkheid voor de mol om echt in actie te komen.

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #478 Gepost op: 8-01-2013, 14:22:00 »
Ik heb eens zitten rekenen.

Of alles aan de mol toe te schrijven is, dat is niet te achterhalen, maar als ik goed tel was er in aflevering 1 dus 14.000 euro te verdienen. 4.000 euro bij de dropping, als alle niet-gratis enveloppen ongeopend zouden zijn ingeleverd. En 10.000 euro, als iedereen een vrijstelling had gepakt.

Er zit dus 800 euro in de pot, als ik goed tel. Als alles theoretisch aan de mol toegeschreven zou kunnen worden, dan is er in aflevering 1 dus al een historische slag geslagen, die de onderhandelingen in het Hofdi-huis in Reykjavik doet verbleken.

Zo zwart-wit is het natuurlijk niet te stellen, maar het verschil tussen het maximaal te verdienen bedrag en wat er nu verdiend is, is toch echt 13.200 euro.
Tja als je het zo bekijkt is Kim recordhouder. Zij haalde 5984000 euro NIET op bij de karaoke. (60.000 nummers, 100 euro per stuk.)
(Gevallen als de theateropdracht waarbij theoretisch 5  x 7 miljard euro uitgezonderd)
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #479 Gepost op: 8-01-2013, 14:23:00 »
Ik zei dus al: dit zou een historische slag zijn geweest. En mijn conclusie is dan ook dat je dit niet zo kunt stellen. Zwart-wit stellen is inderdaad een ongelukkige formulering, in het land waar ooit het woord apartheid is uitgevonden. En gelukkig weer onwettig is verklaard.

Eigenlijk geef ik hier dus ook mee aan: als het rekensommetje ZO gemaakt kan worden, hoef je alleen maar naar aflevering 1 en naar de ontknoping te kijken.

Er wordt hierboven gezegd: Dan kun je stellen dat er 60.000 euro NIET wordt verdiend. Natuurlijk is dit een fictief bedrag, maar waar het om gaat is het volgende:

in een van de eerdere seizoenen, dit is ooit in Amersfoort door Angela bevestigd, stond van tevoren de beloning van de opdrachten niet helemaal vast. Angela vertelde toen dat, wanneer de pot erg laag stond, de kandidaten met een hogere beloning dan eerst de bedoeling was gestimuleerd werden om meer hun best te doen.

Een voorbeeld daarvan is te zien in serie 4, waarin de kandidaten in een manege een opdracht moeten uitvoeren, waarbij Angela de in het vooruitzicht gestelde beloning ter plekke bijstelt naar boven. Ging maar om 100 euro geloof ik, maar het gebeurde wel.

Samengevat: er kan dus geschipperd worden met de beloning, of dat nu nog gebeurt, ik heb het de laatste seizoenen niet meer gezien.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2013, 14:25:04 door Bodejos »