Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166094 keer)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #480 Gepost op: 8-01-2013, 14:29:11 »
Het belangrijkste waarom het argument in mijn ogen niet op gaat is dat de mol in geen van de opdrachten invloed had op het gehele geldbedrag (het was geen all-or-nothing).

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #481 Gepost op: 8-01-2013, 14:31:36 »
Samengevat: er kan dus geschipperd worden met de beloning, of dat nu nog gebeurt, ik heb het de laatste seizoenen niet meer gezien.

Er zal ongetwijfeld nog steeds geprobeerd worden om het spel zo spannend mogelijk te maken voor tv. In het verleden kregen kandidaten geheime opdrachten om hen mollestreken te laten uitvoeren. Sinds het "nepmollen" door sommige kandidaten tot een ware kunst is verheven moet er geprobeerd worden om enigzins tegen te gaan. Daartoe kun je meer geld in het spel brengen of bijvoorbeeld vrijstellingen en jokers.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #482 Gepost op: 8-01-2013, 15:08:22 »
Je bedoelt wellicht dat een van de kandidaten een persoonlijk voordeel kan halen door hen een andere kant op te ''sturen'' dan je zou verwachten. Of door iets te doen waardoor de inspanningen van de anderen niet beloond worden.

Een rare twist in dit verband is de exit in serie 4. Dat was weliswaar weer een variant op een persoonlijke opdracht, maar DIE dingen zouden bet nog weleens gebruikt mogen worden. Ik zeg erbij: NIET de Astrid-variant, want daar had Elise als mol geen invloed op (en dat zou uit de aard van het programma toch wel wenselijk zijn), maar een persoonlijke twist, waarbij de inspanningen van de hele groep door 1 persoon die niet de mol hoeft te zijn, compleet teniet gedaan wordt.

Offline JubbeBoy23

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #483 Gepost op: 8-01-2013, 16:10:49 »
Net een nieuwe video geupload door de AVRO: http://www.youtube.com/watch?v=Tu8SQOQHebQ

Het opvallendst is dat er weer 1982 op de muur staat achter Tim's hoofd met graffiti, zo rond 0:46 is dit goed te zien

Offline Molloot_4ever

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • To mole or not to mole, that's the question...
Re: Aflevering 1
« Reactie #484 Gepost op: 8-01-2013, 16:48:47 »
Net een nieuwe video geupload door de AVRO: http://www.youtube.com/watch?v=Tu8SQOQHebQ

Het opvallendst is dat er weer 1982 op de muur staat achter Tim's hoofd met graffiti, zo rond 0:46 is dit goed te zien
::vergroot::
Soetkees is de mol

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #485 Gepost op: 8-01-2013, 17:33:49 »
Net een nieuwe video geupload door de AVRO: http://www.youtube.com/watch?v=Tu8SQOQHebQ

Ik vind Daniël echt wel komisch eig, hoe hij zich gedraagt, echt, zoals Arjen zei, alsof hij in een film speelt. Hij zit er echt helemaal in  ::rofl::
Voor de rest wel een interessant filmpje, Tim komt niet echt zijn woorden precies en lijkt erg nerveus... Misschien dat er tussen deze twee een verbondje komt? En dat ze Joep verdenken, ook best raar. Tim probeert hem verdachter te maken dan hij is, volgens mij. Je ziet natuurlijk niet alles.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #486 Gepost op: 8-01-2013, 17:46:03 »
in een van de eerdere seizoenen, dit is ooit in Amersfoort door Angela bevestigd, stond van tevoren de beloning van de opdrachten niet helemaal vast. Angela vertelde toen dat, wanneer de pot erg laag stond, de kandidaten met een hogere beloning dan eerst de bedoeling was gestimuleerd werden om meer hun best te doen.

Een voorbeeld daarvan is te zien in serie 4, waarin de kandidaten in een manege een opdracht moeten uitvoeren, waarbij Angela de in het vooruitzicht gestelde beloning ter plekke bijstelt naar boven. Ging maar om 100 euro geloof ik, maar het gebeurde wel.

Samengevat: er kan dus geschipperd worden met de beloning, of dat nu nog gebeurt, ik heb het de laatste seizoenen niet meer gezien.

Ik denk dat dit op onbekende Nederlanders een groter effect had dan op bekende Nederlanders en dat je het daarom weinig meer ziet. De BN'ers spelen deels ook voor de eer en het geld winnen is dan een mooie bonus, als je onbekenden (met vermoedelijk lagere inkomens) een kans op 5000 extra in de pot voorhoudt, is dat voor hen nooit weg.

Zo zagen we Paul bijvoorbeeld 5000 euro laten liggen vlak voor de finale terwijl hij al zeker was van de goede mol.



Je bedoelt wellicht dat een van de kandidaten een persoonlijk voordeel kan halen door hen een andere kant op te ''sturen'' dan je zou verwachten. Of door iets te doen waardoor de inspanningen van de anderen niet beloond worden.

Een rare twist in dit verband is de exit in serie 4. Dat was weliswaar weer een variant op een persoonlijke opdracht, maar DIE dingen zouden bet nog weleens gebruikt mogen worden. Ik zeg erbij: NIET de Astrid-variant, want daar had Elise als mol geen invloed op (en dat zou uit de aard van het programma toch wel wenselijk zijn), maar een persoonlijke twist, waarbij de inspanningen van de hele groep door 1 persoon die niet de mol hoeft te zijn, compleet teniet gedaan wordt.

Dit wordt toch regelmatig gedaan door 1 of enkele kandidaten vrijstellingen of jokers te bieden en de rest niet?  (Bijvoorbeeld: Liesbeth en Frits tegen de rest bij het vlot, de vrijstelling voor Alex bij de rondleiding, de vrijstelling voor Ron bij de paintballopdracht in seizoen 4, de kettingopdracht waar Frits de vrijstelling pakt ten koste van geld in de pot)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #487 Gepost op: 8-01-2013, 17:58:28 »
Zo zagen we Paul bijvoorbeeld 5000 euro laten liggen vlak voor de finale terwijl hij al zeker was van de goede mol.
Natuurlijk. Je wil als kandidaat de anderen laten denken dat jij de mol bent. Als je 5000 euro pakt dan weten de anderen zeker dat jij de mol niet bent, en worden ze op die manier in de goede richting gestuurd, waardoor je er bij de test een concurrent bij hebt, waardoor de kans dat je die pot ook wint kleiner wordt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hoppaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #488 Gepost op: 8-01-2013, 18:50:22 »
Staat deze hier ook al ergens? Gezien het weinige aantal views denk ik het niet:

http://www.youtube.com/watch?v=RX5y55QM29M

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #489 Gepost op: 8-01-2013, 18:52:16 »
Staat deze hier ook al ergens? Gezien het weinige aantal views denk ik het niet:

http://www.youtube.com/watch?v=RX5y55QM29M
yep bij de molmail ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #490 Gepost op: 8-01-2013, 18:57:19 »
Carolien heeft dus blijkbaar 2 enveloppen ingeleverd en Joep dus 1.
...óf niet!

Offline Hoppaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #491 Gepost op: 8-01-2013, 19:00:53 »
yep bij de molmail ;)

Het valt wel op dat we van iedereen nieuwe beelden te zien krijgen, behalve bij Joep?? Of zie ik dat verkeerd?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #492 Gepost op: 8-01-2013, 19:02:13 »
jawel hoor Joep vertelt over zijn ezelrondrit.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hoppaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #493 Gepost op: 8-01-2013, 19:03:27 »
jawel hoor Joep vertelt over zijn ezelrondrit.

Ja hij vertelt erover, maar de beelden hebben we allemaal al gezien in de uitzending. Van de rest krijgen we nieuwe beelden te zien van de dropping...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #494 Gepost op: 8-01-2013, 19:14:20 »
Mijn indrukken Molmail:
Tim: was serieus bezig met zijn 20 ZAR, hij vraagt het wel aan heel veel mensen
Paulien: Komt (opr)echt over
Zarayda: Lijkt meer de schuld van de Chauffeur dan van Zarayda zelf (of ze zoekt de juiste mensen uit, maar dat lijkt me lastig...)
Tania: Kiest ervoor veel te lopen, verdacht
Carolien: Haal 200 euro op
Kees: Waarom gaat Kees langs het politiebureau als hij al met een taxi naar Regina Mundi is gebracht?
...óf niet!

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #495 Gepost op: 8-01-2013, 19:28:11 »
Kees: Waarom gaat Kees langs het politiebureau als hij al met een taxi naar Regina Mundi is gebracht?

Dacht net hetzelfde toen ik dat zag, heel vreemd  ???

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #496 Gepost op: 8-01-2013, 19:29:24 »
Dacht net hetzelfde toen ik dat zag, heel vreemd  ???
Volgens Google kost het nog wel 19 minuten lopen vanaf Moroka Police Station, dus een taxi kan best ;)

Alleen effe uitzoeken waar Kees zijn taxi pakt en mijn theorie is niks meer :( (Ik begon zo positief aan deze zin)
...óf niet!

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: Aflevering 1
« Reactie #497 Gepost op: 8-01-2013, 19:29:51 »
Staat deze hier ook al ergens? Gezien het weinige aantal views denk ik het niet:

http://www.youtube.com/watch?v=RX5y55QM29M

Kees begint bij de Orlando Towers (de sloppenwijk ten zuiden van Chris Hani Road) en pakt daar de taxi op de hoek bij de Shell en KFC, vervolgens zien we helemaal aankomen bij het politiestation, wat hem dus in principe langs de kerk heeft geloodst. Heel vreemd!  ::vergroot::

Offline Grunn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #498 Gepost op: 8-01-2013, 19:40:29 »
Ook Ewout en Daniël zijn op weg naar het politiebureau ook langs de kerk gereden. Maar ja, als je nog niet weet dat je naar die kerk moet, valt je dat ook niet op.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 1
« Reactie #499 Gepost op: 8-01-2013, 22:09:23 »
Kees begint bij de Orlando Towers (de sloppenwijk ten zuiden van Chris Hani Road) en pakt daar de taxi op de hoek bij de Shell en KFC, vervolgens zien we helemaal aankomen bij het politiestation, wat hem dus in principe langs de kerk heeft geloodst. Heel vreemd!  ::vergroot::
Volgens mij is Kees eerst met de taxi naar het Police Station geweest, naar aanleiding van het Moroka kaartje. De taxichauffeur is denk ik met hem mee gegaan naar het hek van het politiebureau. Je ziet nl. telkens een man die hij lijkt te 'kennen' en die hem helpt. Ik denk dat dat de taxichauffeur was.
Toen bleek dat het daar niet was (dat zien we in de uitzending) heeft hij een nieuwe envelop open gemaakt en is hij volgens mij met dezelfde taxi naar de Kerk gegaan.

Niet zo heel vreemd dus.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you