Auteur Topic: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain  (gelezen 98941 keer)

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #120 Gepost op: 17-01-2013, 10:49:53 »
Naam onveranderd in de leader van vandaag, zou dit dan toch iets te betekenen hebben?



Toch blijft dit me een beetje dwars zitten omdat in het filmpje van de molmail over de minedump zijn naam WEL goed gespeld is. Daardoor heb ik toch weer het gevoel dat er iets van opzet in zit :/

Offline J

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #121 Gepost op: 17-01-2013, 21:31:33 »
Het was weer zo dat Daniel de afvaller (Tim, overigens zonder rood scherm...?!) een schouderklop gaf tijdens de executie. Net zoals hij in aflevering 1 bij Ewout deed...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #122 Gepost op: 17-01-2013, 21:44:31 »
Daniël is niet de Mol. Hij heeft nu écht te veel geld verdiend.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #123 Gepost op: 17-01-2013, 21:53:56 »
De leader is volgens mij aangepast; Daniels achternaam werd weer goed gespeld.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2013, 22:03:18 »
Het was weer zo dat Daniel de afvaller (Tim, overigens zonder rood scherm...?!) een schouderklop gaf tijdens de executie. Net zoals hij in aflevering 1 bij Ewout deed...

Exact de reden waarom ik helemaal 100% in de Daniel-tunnel zit.

Toen Ewout afviel zat hij er ongeveer achter en legde even zijn hand op Ewouts schouder
Toen Joep afviel precies hetzelfde
Toen Tim afviel (of is die eigenlijk wel afgevallen?) en Daniel weg moest gaf hij Tim nog even snel een flinke schouderklop.

Op dat moment dacht ik: als Tim nu afvalt is Daniel de mol.
Et voila.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #125 Gepost op: 17-01-2013, 23:33:04 »
In de leader miste bij Daniel de I, toch?

De I als in I, ik? We hebben vaker zo'n gekke I-hint gehad (in serie 8, op het dak van de taxi).

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #126 Gepost op: 17-01-2013, 23:39:01 »
Exact de reden waarom ik helemaal 100% in de Daniel-tunnel zit.

Toen Ewout afviel zat hij er ongeveer achter en legde even zijn hand op Ewouts schouder
Toen Joep afviel precies hetzelfde
Toen Tim afviel (of is die eigenlijk wel afgevallen?) en Daniel weg moest gaf hij Tim nog even snel een flinke schouderklop.

Op dat moment dacht ik: als Tim nu afvalt is Daniel de mol.
Et voila.

Hm, dat is ook verdacht ja! Mooi gevonden! Een typische Marc-actie. Het zou me niets verbazen als die hint weer eens onder het stof vandaan wordt gehaald! Maar molloten hebben dat binnen no-time door omdat het al eerder een hint is geweest (ook al was het dan in een Vlaamse serie). Dus om die reden lijkt het me weer niet waarschijnlijk...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #127 Gepost op: 17-01-2013, 23:41:48 »
In de leader miste bij Daniel de I, toch?

De I als in I, ik? We hebben vaker zo'n gekke I-hint gehad (in serie 8, op het dak van de taxi).

Ja er miste een I in Boissevain, er stond Bossevain.
Nu in aflevering 3 stond de naam goed gespeld, echter nu klopt de alfabetische volgorde niet meer. Boissevain komt voor Borgers, Bossevain komt na Borgers. Maar Daniel zit nog steeds (goed gespeld) achter Carolien in de leader.
Daarom denk ik eigenlijk dat er gewoon een fout is gemaakt. Dat is niet onopgemerkt gebleven, dus ze hebben dat nu verbeterd, maar de volgorde van de leader kan natuurlijk niet zo eenvoudig veranderd worden. Hadden ze dat ook gedaan dan had ik er wel iets in gezien maar nu niet meer.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #128 Gepost op: 17-01-2013, 23:47:17 »
Ja er miste een I in Boissevain, er stond Bossevain.
Nu in aflevering 3 stond de naam goed gespeld, echter nu klopt de alfabetische volgorde niet meer. Boissevain komt voor Borgers, Bossevain komt na Borgers. Maar Daniel zit nog steeds (goed gespeld) achter Carolien in de leader.
Daarom denk ik eigenlijk dat er gewoon een fout is gemaakt. Dat is niet onopgemerkt gebleven, dus ze hebben dat nu verbeterd, maar de volgorde van de leader kan natuurlijk niet zo eenvoudig veranderd worden. Hadden ze dat ook gedaan dan had ik er wel iets in gezien maar nu niet meer.

Ik ga ook uit van een fout hoor. De omgekeerde Soundos was immers ook een fout. Maar het is en blijft WIDM. Dus de missende 'I' zou naar het Nederlands vertaald gewoon 'ik' kunnen zijn, dus Daniel als mol.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #129 Gepost op: 17-01-2013, 23:49:18 »
Ik ga ook uit van een fout hoor. De omgekeerde Soundos was immers ook een fout. Maar het is en blijft WIDM. Dus de missende 'I' zou naar het Nederlands vertaald gewoon 'ik' kunnen zijn, dus Daniel als mol.

Anders dan vele anderen hier heb ik hem nog steeds niet doorgestreept. Hij wordt me veel te "goede kandidaterig" in beeld gebracht.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #130 Gepost op: 18-01-2013, 08:46:10 »
Ik erger me een beetje aan zijn overdreven gedoe de hele tijd.
Hij denkt dat hij in een actiefilm zit of zo.  ???
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #131 Gepost op: 18-01-2013, 11:04:45 »
Ik erger me een beetje aan zijn overdreven gedoe de hele tijd.
Hij denkt dat hij in een actiefilm zit of zo.  ???

Dat vind ik juist zo fantastisch aan hem, hij geniet er met volle teugen van. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #132 Gepost op: 18-01-2013, 11:18:54 »
Anders dan vele anderen hier heb ik hem nog steeds niet doorgestreept. Hij wordt me veel te "goede kandidaterig" in beeld gebracht.

Maar hoe verklaar je dan het feit dat hij simpelweg voor de €500,- gesprongen is?
Dat hij zou moeten springen ligt wel voor de hand, qua karakter, maar hij had toch prima voor de twee jokers kunnen kiezen? Dat werd hem door Zarayda als het ware op een presenteerblaadje aangeboden.  ???
(Nog even los van het eerder verdiende geld, wat door twee kandidaten opgemerkt werd).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #133 Gepost op: 18-01-2013, 11:39:16 »
Maar hoe verklaar je dan het feit dat hij simpelweg voor de €500,- gesprongen is?
Dat hij zou moeten springen ligt wel voor de hand, qua karakter, maar hij had toch prima voor de twee jokers kunnen kiezen? Dat werd hem door Zarayda als het ware op een presenteerblaadje aangeboden.  ???
(Nog even los van het eerder verdiende geld, wat door twee kandidaten opgemerkt werd).

Ik verklaar niks. Hij was mijn schot-voor-de-boeg-mol, hij is nu mijn nummer 3 verdachte (vanwege het geld ja), maar nog niet afgeschreven.
Als Daniel de mol is, denk ik dat hij "de fanatieke kandidaat" is, die als hij vol in de schijnwerpers staat de pot spekt, maar waar hij niet gezien wordt sneaky geld laat verdwijnen. Bijvoorbeeld bij de mine dump; hij heeft veel enveloppen gepakt en zegt een behoorlijk bedrag te hebben opgehaald, maar wie zegt dat dat er ook in zat? Als hij voor de enveloppen met het hoogste bedrag gaat, kan hij zomaar veel geld laten verdwijnen zonder dat iemand het merkt. Hij ging fanatiek als eerste, zou ik als mol doen, wel geld pakken maar gelijk zorgen dat de pot slechts minimaal gespekt kan worden. (weet iemand wat hier eigenlijk verdiend kon worden?)
Bij de lasers was hij best wel lang bezig, maar hij heeft geen luikje weten te openen.

Tegelijk lijkt hij tussendoor dingen te doen die een mol niet zou moeten doen, (goed voorzeggen, afl. 3 ook weer een moment) dus hij wordt per aflevering onwaarschijnlijker ja.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #134 Gepost op: 18-01-2013, 14:31:57 »
100% afschrijven kan ik hem niet, maar ik acht het ook niet erg waarschijnlijk dat hij de mol is, idd.
Ik moet zeggen dat ik hem zelf juist steeds vermakelijker vind worden in de uitzendingen. Moest zelf ook wel een beetje wennen aan dat geacteerde, maar ik moet toch ook wel erg om hem lachen. Ondanks het geacteerde, neemt hij het spel m.i. wel serieus. Hij leeft zich helemaal in. Dat vind ik mooi om te zien.  :D
Of, zoals mij vriend gisteren opmerkte: "Die Daniel, die is wel erg intens he?"  ;D
« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 14:52:14 door Jayne »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #135 Gepost op: 18-01-2013, 14:50:18 »
Ga dat fanatieke gedrag van 'm ook wel steeds grappiger vinden, hij werd echt pissig op Tania toen hij haar vermaande nu eindelijk eens even haar mond te houden op de boot!   ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #136 Gepost op: 18-01-2013, 15:02:13 »
Ik ga ook uit van een fout hoor. De omgekeerde Soundos was immers ook een fout. Maar het is en blijft WIDM. Dus de missende 'I' zou naar het Nederlands vertaald gewoon 'ik' kunnen zijn, dus Daniel als mol.

Wellicht vergezocht, maar ik moest ineens aan al die plaatjes van ogen denken. En een van de eerste tweets "oog in oog met de andere kandidaten". Oog in het engels is "eye" en klinkt helemaal hetzelfde als "I".  I.c.m. met alle tweets die met klinkers beginnen "klinkt als". Dat laatste kan ook heel goed op Case/Kees slaan natuurlijk.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #137 Gepost op: 18-01-2013, 16:54:22 »
Recensiekoning:

"De stemming tijdens de dierenspotterij is, begrijpelijkerwijs, wat mat. Behalve bij Daniël, die het weer waanzinniger vond dan alles wat hij eerder meemaakte en zo nog wat superlatieven uit zijn laatste filmscript."

 ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #138 Gepost op: 18-01-2013, 17:55:06 »
Hm, dat is ook verdacht ja! Mooi gevonden! Een typische Marc-actie. Het zou me niets verbazen als die hint weer eens onder het stof vandaan wordt gehaald! Maar molloten hebben dat binnen no-time door omdat het al eerder een hint is geweest (ook al was het dan in een Vlaamse serie). Dus om die reden lijkt het me weer niet waarschijnlijk...
Dat het al eerder vertoond is doet mij ook enigszins twijfelen.
Maar het viel me bij Ewout al meteen op. Daarna gaf hij Joep een subtiel knijpje, toen dacht ik nog: kan toeval zijn. Toen hij Tim op de schouders sloeg dacht ik meteen: Tim gaat er uit. En ja hoor. (Tenminste, dat moeten we geloven). Kan toch geen toeval meer zijn.

Daarbij zou hij een ultieme mol zijn. Hij speelt de fanatieke kandidaat maar ondertussen doet hij gewoon hele vage dingen af en toe.
Zoals bij die portofoons tijdens het laser-spel. De portofoon werkt niet en hij weet opvallend genoeg direct dat het aan de zender 2 of 3 ligt. Zo 'helpt' hij als fanatieke kandidaat de groep, maar ondertussen heeft hij waarschijnlijk wel zelf eerst de zender veranderd.
Of bij de mine dump: eerst heel veel geld ophalen en vervolgens gewoon weer terug jatten.

OK, dus ik zit helemaal in de Daniël tunnel. ;D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #139 Gepost op: 18-01-2013, 23:04:45 »
Dat het al eerder vertoond is doet mij ook enigszins twijfelen.
Maar het viel me bij Ewout al meteen op. Daarna gaf hij Joep een subtiel knijpje, toen dacht ik nog: kan toeval zijn. Toen hij Tim op de schouders sloeg dacht ik meteen: Tim gaat er uit. En ja hoor. (Tenminste, dat moeten we geloven). Kan toch geen toeval meer zijn.

Daarbij zou hij een ultieme mol zijn. Hij speelt de fanatieke kandidaat maar ondertussen doet hij gewoon hele vage dingen af en toe.
Zoals bij die portofoons tijdens het laser-spel. De portofoon werkt niet en hij weet opvallend genoeg direct dat het aan de zender 2 of 3 ligt. Zo 'helpt' hij als fanatieke kandidaat de groep, maar ondertussen heeft hij waarschijnlijk wel zelf eerst de zender veranderd.
Of bij de mine dump: eerst heel veel geld ophalen en vervolgens gewoon weer terug jatten.

OK, dus ik zit helemaal in de Daniël tunnel. ;D

Ik snap het waarom van je tunnelvisie, maar je moet me toch even uitleggen waarom Daniel middenin de €500 springt  :)