Auteur Topic: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain  (gelezen 98933 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #140 Gepost op: 18-01-2013, 23:13:37 »
Om dezelfde reden dat velen vermoeden dat de Mol meehelpt in het behalen van 1000 euro, terwijl dat ook -1000 had kunnen zijn? Als dat kan is een winstje van 500 ook zo gek niet. :P
The British are not impressed.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #141 Gepost op: 19-01-2013, 11:47:09 »
Exact de reden waarom ik helemaal 100% in de Daniel-tunnel zit.

Toen Ewout afviel zat hij er ongeveer achter en legde even zijn hand op Ewouts schouder
Toen Joep afviel precies hetzelfde
Toen Tim afviel (of is die eigenlijk wel afgevallen?) en Daniel weg moest gaf hij Tim nog even snel een flinke schouderklop.

Op dat moment dacht ik: als Tim nu afvalt is Daniel de mol.
Et voila.

Mee eens  ::ok::
De mol moet immers de afvallers een schouderklopje geven ipv geld uit de pot houden  ::pinokkio::
Hij heeft het meeste geld verdient hoor  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #142 Gepost op: 19-01-2013, 11:50:58 »

Hij heeft het meeste geld verdient hoor  :P
Niets is wat het lijkt.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #143 Gepost op: 19-01-2013, 11:51:48 »
Niets is wat het lijkt.

Zelf al heeft hij geld gestolen (teminste ik neem aan dat je dat bedoeld),
dan heeft hij nog teveel geld verdient.
Noem eens een paar van zn molacties  ::)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline dray

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ART-EM-IS de presentator!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #144 Gepost op: 19-01-2013, 11:52:05 »
Wat mij opvalt in de biechtfilmpjes is dat Daniel bijna in iedere zin het woord 'echt' gebruikt. Op het irritante af. c is the mole is ook een anagram voor echte is mol..
zoveel tunnels om uit te kiezen!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #145 Gepost op: 19-01-2013, 12:04:12 »
Zelf al heeft hij geld gestolen (teminste ik neem aan dat je dat bedoeld),
dan heeft hij nog teveel geld verdient.
Noem eens een paar van zn molacties  ::)

Mogelijke acties:
- te laat komen bij de kerk (en de fout bij Ewout leggen, want ik denk dat die ruil sowieso niet geteld had)
- zijn eigen sprong fout inschatten (als mol krijg je waarschijnlijk wel te horen wat je moet doen)
- Carolien goed inschatten (als je weet dat zij expres fout inschat, kan je ervan uitgaan dat zij dat niet verkoopt. Ook al is dit risky)
- ver geraken bij de lasers maar niets bijzonders doen
- veel fouten maken bij het dictee zodat ze aan zijn blad niets hebben
- geld pakken bij minedump maar (vermoedelijk) tegelijk een deel stelen. (hij wordt niet verdacht, maar tegelijkertijd is hij wel de enige die een envelop zichtbaar geopend heeft, ook was er iets mis met de 650/750)
- bootopdracht ( geen duidelijke info geven, maar hier werd alles al verpest door Tim)
- springen ( zelf geld kiezen om je onverdacht te maken, maar daarna ook Tania frustreren zodat zij niet springt)
- safari (afhankelijk van de kokers is het goed/slecht om dieren te zien, opvallend is wel dat hij de kijker de hele tijd vast heeft).

Dit zijn natuurlijke mogelijke molacties, de echte zien we aflevering 10 wel.
Maar ik geloof ook niet dat Daniël de mol is: maar als hij het is, zou het wel een goede zijn.
klaar voor de strijd

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #146 Gepost op: 19-01-2013, 12:10:51 »

Maar het viel me bij Ewout al meteen op. Daarna gaf hij Joep een subtiel knijpje, toen dacht ik nog: kan toeval zijn. Toen hij Tim op de schouders sloeg dacht ik meteen: Tim gaat er uit. En ja hoor. (Tenminste, dat moeten we geloven). Kan toch geen toeval meer zijn.


Bij de eerste 2 executies was Daniel ook de eerste die de afvaller omhelsde.
Ewout wilde gelijk weglopen maar Daniel hield hem tegen en nam zo het initiatief tot afscheid nemen. Joep kreeg ook al zo'n stevige omhelzing, weer meteen van Daniel. Dat viel mij ook wel op.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #147 Gepost op: 19-01-2013, 12:17:03 »
Ok, ik had niet gedacht dat je met zoveel molacties zou komen, deze ga ik even ontkrachtigen :)

Mogelijke acties:
- te laat komen bij de kerk (en de fout bij Ewout leggen, want ik denk dat die ruil sowieso niet geteld had)
Dit is wél een goeie molactie, maar wel de enige molactie van hem.
- zijn eigen sprong fout inschatten (als mol krijg je waarschijnlijk wel te horen wat je moet doen)
- Carolien goed inschatten (als je weet dat zij expres fout inschat, kan je ervan uitgaan dat zij dat niet verkoopt. Ook al is dit risky)
Niemand verkoopt zn vrijstelling, er was sowieso geen geld verdient.
- veel fouten maken bij het dictee zodat ze aan zijn blad niets hebben
Dan zijn er nog altijd 8 bladen waar ze wel iets aan hebben, deze actie zou niks hebben uitgemaakt.
- geld pakken bij minedump maar (vermoedelijk) tegelijk een deel stelen. (hij wordt niet verdacht, maar tegelijkertijd is hij wel de enige die een envelop zichtbaar geopend heeft, ook was er iets mis met de 650/750)
Als hij geld heeft gestolen, dan heeft hij nog altijd geld binnengebracht.
Stel dat hij 750 had, maar 250 had gestolen.
Dan kan hij beter niet de aandacht wekken dat er geld gestolen is door meteen te zeggen dat hij 750 heeft binnengebracht. Hij had beter kunnen zeggen dat hij 500 heeft binnengebracht.
Bovendien kun je beter gewoon geen geld of nauwelijks geld binnenbrengen.
- bootopdracht ( geen duidelijke info geven, maar hier werd alles al verpest door Tim)
Hij leek juist degene te zijn die het meest zn best deed om de opdracht te laten slagen.
Op de boot werd er natuurlijk alleen maar geklooit, daar zat de mol ook.
En in team kees werd er alleen maar van het uitzicht genoten.

- springen ( zelf geld kiezen om je onverdacht te maken, maar daarna ook Tania frustreren zodat zij niet springt)
Hij was al niet verdacht aangezien hij het meeste geld ophaalde.
Waarom nog onverdachter maken?
- safari (afhankelijk van de kokers is het goed/slecht om dieren te zien, opvallend is wel dat hij de kijker de hele tijd vast heeft).

Hier kunnen we natuurlijk nog niks mee, want we weten niet wat de kokers doen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #148 Gepost op: 19-01-2013, 12:17:31 »
Bij de eerste 2 executies was Daniel ook de eerste die de afvaller omhelsde.
Ewout wilde gelijk weglopen maar Daniel hield hem tegen en nam zo het initiatief tot afscheid nemen. Joep kreeg ook al zo'n stevige omhelzing, weer meteen van Daniel. Dat viel mij ook wel op.

Dat komt gewoon omdat hij een goeie gast is  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #149 Gepost op: 19-01-2013, 13:20:19 »
Volgens mij is hij de mol ook niet,
maar zoals Angela zei: je moet kijken naar iemand alsof hij de mol is. (of zoiets was het toch)

Daarom keek ik even: wat als Daniël de mol is, hoe zou hij het doen?

Inderdaad: sterk zijn mijn argumenten niet.
En als ik mijn eigen theorie toepas (follow the money + overeenkomsten): scoort Daniël veel te goed op follow the money.

Dus, ik geef je gelijk Bjorrn als je zegt dat Daniël (waarschijnlijk) de mol niet is.

Maar: 100% afschrijven doe ik nog niemand.
klaar voor de strijd

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #150 Gepost op: 19-01-2013, 13:24:34 »
Ik streep Daniël wel 100% af denk ik.
Carolien ook.
De rest nog niet, hoewel ik Tim een beetje afstreep.
Dit staat helemaal los van het afvallen en terugkomen,
maar komt doordat de productie het teveel wil laten lijken alsof hij het is en half Nederland hem verdenkt.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #151 Gepost op: 19-01-2013, 13:55:07 »
Als hij geld heeft gestolen, dan heeft hij nog altijd geld binnengebracht.
Stel dat hij 750 had, maar 250 had gestolen.
Dan kan hij beter niet de aandacht wekken dat er geld gestolen is door meteen te zeggen dat hij 750 heeft binnengebracht. Hij had beter kunnen zeggen dat hij 500 heeft binnengebracht.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het punt is, wij weten helemaal niet wat er voor bedragen in die enveloppen zaten. Stel nu dat er 2 enveloppen zijn met 1000 en 1500 euro. En verder alleen enveloppen met 500 of minder. (Dit is speculatie maar dan wel gebaseerd op molkijken vanaf dag 1 met Deborah; meestal zitten er in dit soort opdrachten enveloppen met heel grote bedragen en enveloppen met kleinere bedragen). Wat doe je dan als mol : je gaat als allereerste het veld in, pakt i.i.g. de enveloppen met die grootste bedragen, laat daarvan het merendeel verdwijnen en blijft vervolgens de held van de dag door toch met het grootste bedrag aan te komen t.o.v. je medespelers. (in dit voorbeeld meer dan 500 maar niet heel veel meer) Dat verklaart meteen de verwarring tussen 750 en 650; Daniel wist gewoon zelf niet meer precies wat hij nu had binnengebracht, omdat hij ook snel geld heeft weggemoffeld. (Nogmaals speculatie, ik zeg niet dat dit gebeurd is, maar het zou heel goed kunnen). Je kan dan denken : Niet de mol want 750 euro binnengebracht, je kan ook denken : mogelijk wel de mol want er is (in dit voorbeeld) 1750 euro niet binnengekomen dankzij de mol.
Het is jammer dat we niet precies weten hoeveel geld er in totaal met deze opdracht verdiend kon worden. (of weten we dat wel en heb ik dat gemist?).

Daarnaast, vind je het niet een beetje opvallend dat Daniel wel opmerkt dat er geld gestolen is maar tegelijk blijft hameren op het grote bedrag dat hij heeft binnengebracht? Hij wil blijkbaar helemaal niet verdacht worden, en dat is vanuit kandidaatsoogpunt nou weer niet zo heel handig.

Het principe van follow the money lijkt een goed uitgangspunt bij molkijken, maar een mol die consequent geen geld binnenbrengt voor het oog van iedereen is in no time ontmaskerd.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #152 Gepost op: 19-01-2013, 14:00:23 »
Ik dacht dat in het dagboek van de mol stond dat in aflevering 2 er 8000 euro te verdienen was.

Nu opdracht 1 kon er 3.000 euro verdiend worden, opdracht 2 2000 euro
Dus lijkt het mij zo dat er in opdracht 3 3.000 euro verdiend kon worden.

Er werd 1750 verdiend. 3.000 -1750= 1350 euro niet verdiend.

klaar voor de strijd

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #153 Gepost op: 19-01-2013, 14:04:34 »
Het principe van follow the money lijkt een goed uitgangspunt bij molkijken, maar een mol die consequent geen geld binnenbrengt voor het oog van iedereen is in no time ontmaskerd.


"Dat is hele goeie informatie! Over."   ;)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #154 Gepost op: 19-01-2013, 16:18:32 »
Daniël maakt i.i.g. zijn tweede enveloppe open en stopt dat geld in zijn broekzak (waarschijnlijk €450, maar iig 1x250 en 1x100). Niemand ziet hem dit geld uit zijn zak halen en inleveren. Ook niemand spreekt hierover. Joep noemt wel dat er enveloppen zijn opengemaakt, maar brengt dit niet in verband met Daniël. Ook zien we Daniël geen enveloppe inleveren dan wel overhandigen aan iemand anders. Wat we wel zien is dat hij bij binnenkomst achter de rug van Janine een verfrommelde enveloppe op de grond gooit (bekijk het fragment maar eens beeldje voor beeldje). Tegen Tim zegt hij dat hij €650 heeft binnengehaald. Achteraf noemt hij €750. Het kan zijn dat Joep die het geld had tot de conclusie kwam dat een bedrag van €650 niet mogelijk was, maar wel bijv €750. Waarop Daniël gezegd zou kunnen hebben: "Dan was het waarschijnlijk €750". Bovendien spreekt Tania dat er 7 enveloppen zijn binnengebracht terwijl er maar 6 zijn overhandigd aan Art.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #155 Gepost op: 19-01-2013, 20:20:39 »
Ok, ik had niet gedacht dat je met zoveel molacties zou komen, deze ga ik even ontkrachtigen :)
Dit is wél een goeie molactie, maar wel de enige molactie van hem.Niemand verkoopt zn vrijstelling, er was sowieso geen geld verdient.Dan zijn er nog altijd 8 bladen waar ze wel iets aan hebben, deze actie zou niks hebben uitgemaakt.Als hij geld heeft gestolen, dan heeft hij nog altijd geld binnengebracht.


Je ontkrachtingen zijn niet zo sterk. Als je zegt 'niemand verkoopt z'n vrijstelling. Dan betekent dat dus dat er sowieso niet gemold kan worden bij die opdracht. En dat geldt ook voor de 8 bladen. Dus niet zulke hele sterke ontkrachtingen.

Als Daniel de mol is, is hij een hele goeie in het proberen van anderen verdacht te maken.


Op de boot werd er natuurlijk alleen maar geklooit, daar zat de mol ook.


Nee op de boot zat Tim en die zag al dat de opdracht ging mislukken en was Tania helemaal zat. Dus die heeft even de verdenkingen op hem en Tania versterkt. Dit werd zelfs in een biecht door Carolien duidelijk gemaakt door de makers.

Offline dray

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ART-EM-IS de presentator!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #156 Gepost op: 19-01-2013, 20:42:02 »
Daniel wint twee jokers, geeft er één weg en zet vervolgens geen joker in bij de test, waar wij 'toevallig' mogen zien dat hij een vraag mag beantwoorden over de jokers.
zoveel tunnels om uit te kiezen!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #157 Gepost op: 20-01-2013, 09:51:13 »
Daniel zou juist een fantastische mol zijn, omdat je hem niet/nauwelijks ziet mollen. Het moet allemaal in af. 10 blijken.

Maar nog een mogelijk molactie: de walkietalkie op een andere zender zetten bij de laseropdracht. Ik vond het opvallend dat hij meteen leek te weten dat het aan de zender lag. Vervolgens is hij de held omdat hij zegt dat-ie op zender 2 moet staan. Lekker subtiel.

Nog even afl 3 aan het terugkijken. Daniel geeft Tania en Tim heel duidelijke instructies op de boot om een foto te maken van een bordje. Dat lukt. Resultaat: -500 euro.
Vervolgens begint hij tegen Tim over "5 over 6". Lekker verwarring zaaien, goed zo...
« Laatst bewerkt op: 20-01-2013, 11:46:25 door Tweety »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #158 Gepost op: 20-01-2013, 11:52:19 »
Daniel zou juist een fantastische mol zijn, omdat je hem niet/nauwelijks ziet mollen. Het moet allemaal in af. 10 blijken.

Maar nog een mogelijk molactie: de walkietalkie op een andere zender zetten bij de laseropdracht. Ik vond het opvallend dat hij meteen leek te weten dat het aan de zender lag. Vervolgens is hij de held omdat hij zegt dat-ie op zender 2 moet staan. Lekker subtiel.

Nog even afl 3 aan het terugkijken. Daniel geeft Tania en Tim heel duidelijke instructies op de boot om een foto te maken van een bordje. Dat lukt. Resultaat: -500 euro.
Vervolgens begint hij tegen Tim over "5 over 6". Lekker verwarring zaaien, goed zo...

En het meeste geld ophalen, das ook lekker mols.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline dray

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ART-EM-IS de presentator!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #159 Gepost op: 20-01-2013, 12:41:07 »
En het meeste geld ophalen, das ook lekker mols.

Daniel zegt al twee verschillende bedragen die hij heeft opgehaald. Misschien heeft hij veel minder geld bij elkaar verzameld. Je moet kan niemand geloven in dit spel..
« Laatst bewerkt op: 20-01-2013, 12:47:10 door dray »
zoveel tunnels om uit te kiezen!