Auteur Topic: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain  (gelezen 99002 keer)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #40 Gepost op: 4-01-2013, 14:11:23 »
Daniel en Ewout ontmoeten elkaar in de bajes. Ewout weet waar hij heen moet. Waarom gaat Daniel niet mee? Waarom delen ze hun informatie niet? Ze hadden toch kunnen weten dat ze naar dezelfde bestemming moeten omdat ze allebij tenminste het Moroka-kaartje hadden !?! Als Daniel mee was gegaan met Ewout, dan had hij geld in de pot gebracht. Immers Ewout kwam wel op tijd aan.

In plaats van mee reizen geeft hij Ewout dus twee dichte enveloppen. Dat lijkt stom. Echter achteraf bleek dat er gekeken werd naar 5 minus het aantal geopende enveloppen door een kandidaat. Als Ewout dus niet had zitten prutsen, en de drie ongeopende enveloppen in had geleverd (1 van zichzelf en 2 van Daniel) dan had Art twee enveloppen verwijderd. Immers Ewout had vier enveloppen geopend, en kon dus sowieso slecht 100 euro verdienen.

Achteraf lijkt Daniel de held door niet te finishen maar toch zijn enveloppen via Ewout binnen te brengen.
Echter dit had nooit geresulteerd in geld in de pot. Dan had hij met Ewout mee moeten gaan.

Ergo, Daniel creeert chaos + lijkt geld te verdienen met die chaos + brengt niets in de pot.

Dat is mijn analyse van de bajes ontmoeting, en het maakt 'm alleen maar verdacht.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 14:20:13 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #41 Gepost op: 4-01-2013, 14:17:26 »
Waaah ik dacht net een goede redenatie te hebben om Daniël voorlopig niet als Mol te zien maar door jouw redenatie begin ik weer te twijfelen!  :-\\

Wat is het toch een leuk spel hé, Wie is de Mol.  :D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #42 Gepost op: 4-01-2013, 14:21:54 »
Lijkt me onwaarschijnlijk, zijn naam wordt heel vaak zo gespeld. Lijkt me een gewoon foutje.
Wel een heel slordig foutje dan.
Ten eerste zouden ze toch moeten weten hoe de namen van de kandidaten gespeld moeten worden.
Ten tweede weten de makers ook dat alles tot in den treure wordt nageplozen door de 'molloten'. Dat soort details zou je dan juist extra aandacht aan moeten besteden. (Maar misschien omdat alles nageplozen wordt, is dit juist weer te makkelijk als hint...  ;) )

Ik ga de komende weken in ieder geval wel in de gaten houden of er meer missende letters zijn rond Daniël (ook in teksten op muren, straatnaamborden, enz.). Misschien wordt er wel weer een zin 'Ik ben de Mol' gevormd, zoiets als met Inge en haar gebarentaal, maar nu met Daniël en de missende letters.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 14:24:31 door Iris_77 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #43 Gepost op: 4-01-2013, 14:49:04 »
Vergeet niet dat Soundos opeens gespiegeld in de leader bleek te zitten, daar schrokken ze ook van toen dat opeens op viel.
Kan dus echt wel een foutje zijn?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #44 Gepost op: 4-01-2013, 19:11:40 »
Daniel en Ewout ontmoeten elkaar in de bajes. Ewout weet waar hij heen moet. Waarom gaat Daniel niet mee? Waarom delen ze hun informatie niet? Ze hadden toch kunnen weten dat ze naar dezelfde bestemming moeten omdat ze allebij tenminste het Moroka-kaartje hadden !?! Als Daniel mee was gegaan met Ewout, dan had hij geld in de pot gebracht. Immers Ewout kwam wel op tijd aan.

In plaats van mee reizen geeft hij Ewout dus twee dichte enveloppen. Dat lijkt stom. Echter achteraf bleek dat er gekeken werd naar 5 minus het aantal geopende enveloppen door een kandidaat. Als Ewout dus niet had zitten prutsen, en de drie ongeopende enveloppen in had geleverd (1 van zichzelf en 2 van Daniel) dan had Art twee enveloppen verwijderd. Immers Ewout had vier enveloppen geopend, en kon dus sowieso slecht 100 euro verdienen.

Achteraf lijkt Daniel de held door niet te finishen maar toch zijn enveloppen via Ewout binnen te brengen.
Echter dit had nooit geresulteerd in geld in de pot. Dan had hij met Ewout mee moeten gaan.

Ergo, Daniel creeert chaos + lijkt geld te verdienen met die chaos + brengt niets in de pot.

Dat is mijn analyse van de bajes ontmoeting, en het maakt 'm alleen maar verdacht.
Hele mooie verwoording van mijn ideeën over de acties van Daniel bij de eerste opdracht. Dank daarvoor.  ::ok::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #45 Gepost op: 4-01-2013, 19:27:58 »
Zou het niet zo kunnen zijn dat Ewout en Daniel van enveloppen gewisseld hebben met het idee dat een van hen daarom te laat kon komen omdat die enveloppen dan niet meegeteld zouden worden? Daardoor zou er dus meer geld in de pot komen.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #46 Gepost op: 5-01-2013, 00:07:07 »
maar wie krijgt dan de enveloppen. Hoe weet je als je op hetzelfde punt samen staat wie te laat gaat komen ???

Die hele actie heeft 0 nut behalve chaos creëren.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2013, 03:00:52 »
Ewout kreeg de ongeopende enveloppen, omdat hij wist waar hij naar toe moest. Daniël ging er duidelijk van uit dat hij zelf naar een andere locatie moest. Hij kon kiezen om meer enveloppen te openen in de hoop zo zijn 'eigen' locatie te vinden, of de ongeopende enveloppen aan Ewout geven in de hoop dat hij ze te gelde kon maken.
Zo bekeken zeer onmols dus. Sowieso omdat hij het wel of niet verdienen van geld uit handen lijkt te geven.

Het was me alleen niet helemaal duidelijk of Ewout met 100 euro gekort werd omdat hij gelogen had, of omdat de envelop van Daniël niet meetelde.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2013, 03:14:02 »
Volgens mij omdat Ewout 6 (van de 5) enveloppen had geopend. Praktisch kwam er per envelop 100 euro in de pot, maar je kan ook zeggen dat er voor elke geopende envelop 100 euro van de totaal te verdienen 4000 af ging. Dan heeft Ewout 500 euro verbruikt (want de eerste was gratis) en dat is 100 meer dan eigenlijk mogelijk was, dus werd zijn envelop alsnog gediskwalificeerd.
The British are not impressed.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #49 Gepost op: 5-01-2013, 10:13:40 »
Nee, hij heeft 5 enveloppen geopend: 4 van zichzelf en 1 van Daniël. Toch heeft hij 1 envelop ingeleverd, terwijl iedere kandidaat met 5 enveloppen begint. Daarom werd die envelop die Ewout had ingeleverd eraf getrokken.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #50 Gepost op: 5-01-2013, 10:19:57 »
Nee, hij heeft 5 enveloppen geopend: 4 van zichzelf en 1 van Daniël. Toch heeft hij 1 envelop ingeleverd, terwijl iedere kandidaat met 5 enveloppen begint. Daarom werd die envelop die Ewout had ingeleverd eraf getrokken.
Hij begon met 5 enveloppen van zichzelf, hij opende er daar 4 van.
Hij heeft 2 geopende enveloppen aan Daniël gegeven in ruil voor 2 gesloten enveloppen.
Vervolgens zien we hem 2 enveloppen openen en levert ie uiteindelijk 1 envelop in.
Dus 6 enveloppen geopend, 2 te veel, anders had ie 100 euro verdiend.
🜃

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #51 Gepost op: 5-01-2013, 10:28:19 »
Hij begon met 5 enveloppen van zichzelf, hij opende er daar 4 van.
Hij heeft 2 geopende enveloppen aan Daniël gegeven in ruil voor 2 gesloten enveloppen.
Vervolgens zien we hem 2 enveloppen openen en levert ie uiteindelijk 1 envelop in.
Dus 6 enveloppen geopend, 2 te veel, anders had ie 100 euro verdiend.
Oh..  ::schaam::

Maar in de aflevering vraagt Art nog hoeveel enveloppen Ewout heeft geopend. Hij antwoord met: 4 van mijzelf, 1 van Daniël -> 5 enveloppen.
Omdat hij er toch één heeft ingeleverd, wat dus maakt dat hij 6 enveloppen tot zijn beschikking had, wordt die eraf getrokken.

Dus Ewout liegt opnieuw tegen Art en de groep, of er klopt iets niet met wat wij in beeld hebben gezien.  :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #52 Gepost op: 5-01-2013, 10:54:48 »
maar wie krijgt dan de enveloppen. Hoe weet je als je op hetzelfde punt samen staat wie te laat gaat komen ???

Die hele actie heeft 0 nut behalve chaos creëren.


Ewout wist al waar het was dus die kreeg de enveloppen en dat verklaart waarom Daniel niet met hem mee gegaan is. Hij is expres niet naar de kerk gegaan in de hoop dat het geld van Ewout's dichte enveloppen werd meegerekend en er met zijn geopende enveloppen niks zou gebeuren.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #53 Gepost op: 5-01-2013, 10:56:48 »

Ewout wist al waar het was dus die kreeg de enveloppen en dat verklaart waarom Daniel niet met hem mee gegaan is. Hij is expres niet naar de kerk gegaan in de hoop dat het geld van Ewout's dichte enveloppen werd meegerekend en er met zijn geopende enveloppen niks zou gebeuren.

Als dat idd het geval is kunnen we Daniel meteen afschrijven als Mol


Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #54 Gepost op: 5-01-2013, 12:33:06 »
Hoe weet Art dat er enveloppen geruild zijn ? Hij wist het vorig jaar ook van het verdwenen geld...
Kijkt hij life mee met alle kandidaten? ( in een regiewagen ?? )
Meldt de cameraman het ?

Weet iemand hoe dit in de regel zit ?


Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #55 Gepost op: 5-01-2013, 12:49:12 »
Als dat idd het geval is kunnen we Daniel meteen afschrijven als Mol



 ::jaja:: Nog 7 te gaan!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #56 Gepost op: 5-01-2013, 16:16:39 »
Maar in de aflevering vraagt Art nog hoeveel enveloppen Ewout heeft geopend. Hij antwoord met: 4 van mijzelf, 1 van Daniël -> 5 enveloppen.
Omdat hij er toch één heeft ingeleverd, wat dus maakt dat hij 6 enveloppen tot zijn beschikking had, wordt die eraf getrokken.
Plus één envelop die 'gratis' was.

Hoe weet Art dat er enveloppen geruild zijn ? Hij wist het vorig jaar ook van het verdwenen geld...
Kijkt hij life mee met alle kandidaten? ( in een regiewagen ?? )
Meldt de cameraman het ?

Weet iemand hoe dit in de regel zit ?
De cameraman is niet de enige crew die meeloopt, er gaat ook nog minimaal geluid en regie mee. De regisseur heeft dat gewoon gezien en vond dat daar wat mee gedaan moest worden.
The British are not impressed.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #57 Gepost op: 5-01-2013, 16:17:50 »
Plus één envelop die 'gratis' was.

Oh ja, ik vergeet steeds dat 1 envelop gratis geopend mocht worden.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #58 Gepost op: 5-01-2013, 20:21:28 »
Ik vind de promohint toch nog het beste. Er mist een i (=1) uit Daniëls naam waardoor hij niet de 2e maar de 3e in alfabetische volgorde is (1+3=13).

Verder vind ik het vreemd dat Daniël niet met Ewout meegaat, want geopende enveloppen haalden namelijk helemaal geen geld uit de pot (en als ze dat wel deden had hij er voordeel bij dat Ewout snel aan zou komen). Het was m.a.w. nooit onvoordelig ook naar de kerk te gaan. En waarom zou hij niet gewoon zelf met zijn enveloppen naar de kerk gaan in plaats van Ewout zijn enveloppen te geven?
« Laatst bewerkt op: 5-01-2013, 20:27:47 door Joff »

Offline Erik!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #59 Gepost op: 6-01-2013, 13:52:05 »
Hoi!

Is het iemand al opgevallen wat er in beeld is wanneer Daniël de test maakt?
Mij wel, het is een bierflesje. Misschien een subtiele hint naar Tim? Tim drinkt veel bier in zijn rol in new kids.