Auteur Topic: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain  (gelezen 98977 keer)

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #60 Gepost op: 6-01-2013, 13:58:49 »
Jij zit diep in die tunnel zeg...

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #61 Gepost op: 6-01-2013, 14:13:13 »
Volgens mij is dit nog niet genoemd:

Daniël zegt voordat zijn scherm komt: 'Tot ziens' tegen Art (en de rest?).
Hij zegt het op een bepaalde manier zodat het lijkt alsof hij ermee bedoelt dat hij eruit vliegt,
maar hij kan er toch ook mee bedoelen dat hij ze toch wel weer terugziet aangezien hij De Mol is en er dus niet uit kan gaan?

Reacties zijn welkom!
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #62 Gepost op: 6-01-2013, 14:33:08 »
Volgens mij is dit nog niet genoemd:

Daniël zegt voordat zijn scherm komt: 'Tot ziens' tegen Art (en de rest?).
Reacties zijn welkom!

Hij zegt dit rond 56:48 in de aflevering inderdaad  :-X Dus Janine, Ewout en Daniël geen mol. Nog zeven te gaan :P

Zoiets zeg je namelijk alleen als je er van overtuigd bent dat je de test het slechtste gemaakt hebt. Een kandidaat vreest het rode scherm, een mol is en blijft er gerust op wetende dat hij/zij toch nooit het spel verlaten zal. Dus als mol 'tot ziens' zeggen strookt niet met de overtuiging/stelligheid waarmee Daniël dat zegt. Dat doe je alleen als kandidaat zijnde (of je moet als mol heel goed kunnen acteren en in de rol zitten 'de mol is een kandidaat dus er is geen mol te ontdekken voor andere kandidaten') Enfin, hoe het ook zij: in Daniël zie ik dus nog slechts een kandidaat, ik twijfelde eerst want hij kan een dergelijke rol prima vertolken lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2013, 14:38:38 door -Joost- »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #63 Gepost op: 6-01-2013, 14:38:00 »
Hij zegt dit rond 56:48 in de aflevering inderdaad  :-X Dus Janine, Ewout en Daniël geen mol. Nog zeven te gaan :P

Dit is volgens mij gewoon de gedachte van leuk doen omdat 'ie in een film zit, zoals Arjen dat mooi zei.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #64 Gepost op: 6-01-2013, 15:48:58 »
Daniël zegt voordat zijn scherm komt: 'Tot ziens' tegen Art (en de rest?).
Hij zegt het op een bepaalde manier zodat het lijkt alsof hij ermee bedoelt dat hij eruit vliegt,
Zo interpreteerde ik het ook ja.

Maar alles kan gespeeld zijn. Dus je kan er weinig uit afleiden.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #65 Gepost op: 6-01-2013, 16:40:16 »
Dat "tot ziens" kun je op vele manieren interpreteren. Daniel leek bloednerveus tijdens de executie. Hij kan de mol zijn en spelen dat hij bang is er uit te vliegen. Hij kan een kandidaat zijn die werkelijk bang is er uit te vliegen, maar dan verraadt hij wel heel erg aan zijn medekandidaten dat hij de mol niet is. Of hij blijkt iemand die steeds heel ver door gaat denken (te ver?) (net als met die enveloppen?) en dat hij denkt : als ik nu steeds speel dat ik heel zenuwachtig ben en bang ben naar huis te moeten, denken de anderen misschien dat ik dat speel en dat ik "dus"  de mol ben, wat voor mij als kandidaat heel gunstig is....
Het kwam op mij iig gespeeld over, maar wat ik daarvan moet denken?

Wat wel zo is : des te meer mensen hier geneigd zijn Daniel na 1 aflevering al af te schrijven als mol, des te meer begin ik te denken dat het zo simpel niet gaat zijn...voor mij is hij nog steeds 1 van de hoofdverdachten.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #66 Gepost op: 6-01-2013, 16:47:42 »
Wat wel zo is : des te meer mensen hier geneigd zijn Daniel na 1 aflevering al af te schrijven als mol, des te meer begin ik te denken dat het zo simpel niet gaat zijn...voor mij is hij nog steeds 1 van de hoofdverdachten.

Ik dacht bij de enveloppenruil als eerste: "Daniël is niet de mol, want Ewout weet waar hij heen moet en heeft nu meer enveloppen (en dus meer geld)."

Maar als Daniël als mol wist dat geruilde enveloppen niet tellen (of dat zo is, is niet helemaal duidelijk gebleken, want Ewout maakte te veel enveloppen open) kan het juist een slimme molactie zijn. Het leek erop dat hij Ewout met meer geld naar de eindbestemming wilde brengen.. maar waarom ging Daniël dan niet met hem mee?

Hij blijft dus verdacht.

Offline MollootSjoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #67 Gepost op: 6-01-2013, 17:01:05 »
ik vind het ook wel een beetje raar waarom hij zijn ongeopende enveloppen waarom zou je deze ruilen. oke dat kan ermee door. maar uiteindelijk heeft het dus weinig zin gehad want ewoud kwam met het topplan om op zoek te gaan naar een vrijstelling. Daniel is op het moment nog niet mijn mol, maar ik heb zn vermoedden dat in 1 aflevering hij wel in mijn lijstje staat. ::trots::
Wie Is De Mol fan sinds 2011 // DJ

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #68 Gepost op: 6-01-2013, 18:21:57 »
Volgens mij is dit nog niet genoemd:

Daniël zegt voordat zijn scherm komt: 'Tot ziens' tegen Art (en de rest?).
Hij zegt het op een bepaalde manier zodat het lijkt alsof hij ermee bedoelt dat hij eruit vliegt,
maar hij kan er toch ook mee bedoelen dat hij ze toch wel weer terugziet aangezien hij De Mol is en er dus niet uit kan gaan?

Reacties zijn welkom!

Dat was mij dus ook opgevallen, geen idee wat hij er mee bedoelt, maar ik legde wel gelijk de link naar de afleveringstitel "het verlossende woord". Art gaf hem net er na het verlossende woord dat hij door was en tot ziens heeft in de betekenis een weerzien en dus niet een definitief afscheid.

Ik vind het niet per definitie kandidaats om het te zeggen, maar wel gewaagd. Al lijken zijn medekandidaten het niet echt waar te nemen & het zou zomaar toch een hint kunnen zijn net als AM vorig jaar met haar 'worst fashion mole ever'.

Offline Maarten.b

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #69 Gepost op: 6-01-2013, 22:24:09 »
Is dit Daniël die aangeeft slecht te zien?

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #70 Gepost op: 7-01-2013, 08:34:09 »
Is dit Daniël die aangeeft slecht te zien?


Of aangeeft in een Ewout-tunnel te zitten ;)
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #71 Gepost op: 7-01-2013, 18:27:15 »
Ik geloof niet dat hij de mol is, veel te zenuwachtig, heel erg aant zweten tijdens test en zegt al tot ziens voordat hij zn scherm ziet.
Hij kan dit acteren, dan ben je wel heel goed, en daar heb ik dan alleen maar respect voor als hij aan het eind het wel blijkt te zijn.

Overigens vind ik het echt hilarisch dat hij de hele tijd doet alsof hij in een film speelt.
Durf te wedden dat als hij echt een rood scherm krijgt hij heel dramatisch gaat reageren (net als in een film dus weer)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Petmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #72 Gepost op: 8-01-2013, 20:57:31 »
Van alle kandidaten is er van elke kandidaat een individuele foto gemaakt, hier onder zie je die van Daniel.
Het valt mij op dat hij zijn zonnebril in zijn handen heeft. Maar let op, ::vergroot:: de gedachten er achter zijn natuurlijk:

1. De glas van de zonnebril is zwart -> zwart zien, gelijk aan blind zijn.. Mol is blind!  8)
of 2. Hij heeft de zonnebril zo dat het met het glas naar zich toe is. Dus geblokt/bedekt is en dus ook niks kan zien..


Ben ik echt de enige die dit is opgevallen? ::oink:: (of ik moet er overheen hebben gekeken in het forum)
Wat denken jullie?
Niets is wat het lijkt!

Offline Maarten.b

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #73 Gepost op: 9-01-2013, 21:39:53 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Wat denken jullie?


Zelfde als de foto erboven.
Blijven zoeken of dit vaker voorkomt?

Offline Maarten.b

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #74 Gepost op: 9-01-2013, 21:47:37 »


Apart dat zijn naam hier wel correct is geschreven

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #75 Gepost op: 9-01-2013, 21:54:50 »
Ik ga er van uit dat morgen Boissevain gewoon weer met een i is geschreven in de leader, en dat hij daardoor alfabetisch als tweede aan de beurt komt. Het zal een foutje zijn wat inmiddels is opgemerkt denk ik.

Offline nettie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #76 Gepost op: 9-01-2013, 22:22:33 »
Ik kan me van de Belgische mol Marc herinneren dat hij altijd achter de vertrekkende kandidaat ging zitten en deze een schouderklopje gaf. Daniel doet dit tijdens de eerste executie ook, dus ik ga opletten of dit bij de volgende executie weer zo is.


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #77 Gepost op: 9-01-2013, 22:24:43 »
Ik ga er van uit dat morgen Boissevain gewoon weer met een i is geschreven in de leader, en dat hij daardoor alfabetisch als tweede aan de beurt komt. Het zal een foutje zijn wat inmiddels is opgemerkt denk ik.
Ik ben er eigelijk altijd soort van zonder na te denken van uitgegaan dat de productie de aflevering rond dit moment allang alle negen klaar heeft liggen en er niet meer aankomt. Of zijn er aanwijzingen dat die aanname incorrect is?

Immers vorig jaar hebben we ook tot drie keer toe grote spoilers gehad in rode schermen, terwijl dat volgens mij echt wel is opgemerkt door ons. Dat is ook niet aangepast.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #78 Gepost op: 9-01-2013, 22:30:12 »
Wij sturen de plannen van de AVRO in de soep :P

Offline J

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2013, 20:16:48 »
Toen met de executie bleek dat Ewout naar huis moest, viel mij het volgende op. Daniel zat achter hem en gaf hem een kneepje in zijn schouder. Na het rode scherm gaat Daniel op Ewout af, omhelst hem, en geeft hem een kus. Dit alles (kneepje en kus) kwam een beetje op mij over als 'verraad' en een Judas-kus. Verdenking richting Daniel?!