Auteur Topic: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain  (gelezen 98989 keer)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #100 Gepost op: 11-01-2013, 19:38:38 »
Deze keer een (ex) junk als mol ( zie het constante gesnuif, de verschrikte blik)???? ok leuk......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #101 Gepost op: 11-01-2013, 19:45:49 »
Deze keer een (ex) junk als mol ( zie het constante gesnuif, de verschrikte blik)???? ok leuk......
  Zou je hier geen mensen willen beschuldigen aub ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #102 Gepost op: 11-01-2013, 20:49:37 »
Is dat geen sarcasme dan? ::nieuwsgierig::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #103 Gepost op: 11-01-2013, 20:52:59 »
Laten we dat hopen...


goed terug naar Daniël in het programma
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #104 Gepost op: 11-01-2013, 22:45:09 »
Daniël zou wel een hele mooie mol zijn:

-kaartjes aan Ewout geven zodat hij niet verdacht is, als ze geopend worden en kan hij mooi Ewout de schuld geven
-met de lasergame persoonlijk succes halen waardoor hij niet verdacht wordt.
-Geld ophalen met de veld/quad-opdracht en dit verliezen. Vervolgens anderen (en tevens doet de redactie dit ook) beschuldigen van diefstal.

Wel heel mooi mols gespeeld. Maar dan is er die stomme Eerste Letter Hint en klopt t niet.   :\'(

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #105 Gepost op: 12-01-2013, 09:23:12 »
Laten we dat hopen...


goed terug naar Daniël in het programma
was lollig bedoeld....helemaal fout van mij....sorry...zal niet meer voorkomen.. ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #106 Gepost op: 12-01-2013, 12:47:56 »
Daniël zou wel een hele mooie mol zijn:

-kaartjes aan Ewout geven zodat hij niet verdacht is, als ze geopend worden en kan hij mooi Ewout de schuld geven
-met de lasergame persoonlijk succes halen waardoor hij niet verdacht wordt.
-Geld ophalen met de veld/quad-opdracht en dit verliezen. Vervolgens anderen (en tevens doet de redactie dit ook) beschuldigen van diefstal.

Wel heel mooi mols gespeeld. Maar dan is er die stomme Eerste Letter Hint en klopt t niet.   :\'(

ALS ze geopend worden. Dat weet je niet. Voor hetzelfde geld had Ewout ze gewoon ingeleverd omdat hij de locatie wist, wat eigenlijk ook de bedoeling van Daniël was, onmols dus.
Het is helemaal niet verdacht om niet aan te komen bij de kerk, dus waarom zou je op willen vallen door zo'n rare envelopwissel te doen?
Ik schrijf hierdoor juist Daniël af als Mol. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #107 Gepost op: 12-01-2013, 14:54:04 »
Daniel was mijn mol maar bij de laseropdracht hielp hij te goed mee door te zeggen op welk kanaal de porto moest. Daar was duidelijk mee gefoefeld maar dus zeker niet door Daniel.
Daniel =  ::ohno:: mol
Eens. ::jaja::
En de manier waarop hij aan de volgende (Tim, geloof ik?) precies uitlegde hoe hij op de laser die van achteren kwam moest reageren met spiegels was ook zeer duidelijk. Onmols.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #108 Gepost op: 12-01-2013, 15:16:35 »
ALS ze geopend worden. Dat weet je niet. Voor hetzelfde geld had Ewout ze gewoon ingeleverd omdat hij de locatie wist, wat eigenlijk ook de bedoeling van Daniël was, onmols dus.
Het is helemaal niet verdacht om niet aan te komen bij de kerk, dus waarom zou je op willen vallen door zo'n rare envelopwissel te doen?
Ik schrijf hierdoor juist Daniël af als Mol. :P

Daar heb jij weer gelijk in.  ;)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #109 Gepost op: 12-01-2013, 16:27:55 »
Van alle kandidaten is er van elke kandidaat een individuele foto gemaakt, hier onder zie je die van Daniel. (...)
Vraagje, waar kan je deze kandidatenfoto's vinden? Ik zie ze iig niet op http://avro.nl/wieisdemol/kandidaten/

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #110 Gepost op: 12-01-2013, 16:47:22 »
Heel lastig in te schatten. Hij haalt inderdaad geld binnen (hij zegt 750, maar dit is volgens mij niet te controleren) maar toch, ik heb een gevoel dat we niet alles van die actie hebben gezien.
Wie zegt dat Daniël geld voor de pot heeft bijgedragen??? Niemand heeft het hem zien inleveren i.i.g.

Even op een rijtje zetten wat we precies zien van Daniël tijdens de Minedup/Quads-opdracht:

- Daniël pakt z'n eerste enveloppe en rent door.
- Daniël pakt z'n tweede enveloppe en maakt 'm open en stopt het geld in z'n broekzak. Hij lijkt minimaal 3 briefjes te hebben (let op z'n vingerbewegingen als hij de briefjes checkt), ik zie paars (250) en geel (100), totaal misschien €450,- ?
- Daniël rent terug naar de tent. Vlak voor hij de tent binnengaat remt hij af en laat hij Janine voorgaan. (Meer mensen in de tent betekent immers meer onachtzaamheid).
- Als Daniël de tent binnenkomt pakt hij een (lege?) enveloppe van zijn rechter hand over naar zijn linker hand, draait hij rechtsom weg uit de mensen en gooit hij de verfrommelde enveloppe op de grond achter de rug van Janine. Hij levert dus helemaal niets in.
- Tegen Tim zegt hij vervolgens: Ik heb €650,- binnengebracht (om nog maar even voor iedereen te benadrukken wat voor een goed 'kandidaat' hij is).
- Later in de biecht noemt hij het bedrag van €750,-, dat door Joep en Paulien ook genoemd wordt.

Maar het geld zit hoogstwaarschijnlijk nog altijd in zijn broekzak. Waarschijnlijk ook het geld van z'n eerste enveloppe (maar dat hebben we niet gezien). Totale bijdrage: €0,00 ...?

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #111 Gepost op: 12-01-2013, 16:53:06 »
Als er daadwerkelijk geld verdwenen is daar, moet het wel op zo'n soort manier verdwenen zijn. Want voor een mol lijkt het me een zeer riskante onderneming om geld uit enveloppen te jatten terwijl zo'n beetje alle kandidaten om hem heen staan. (Er zijn namelijk 2 renners in het veld, maar de rest staat dan om de pot)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #112 Gepost op: 12-01-2013, 17:16:45 »
Vraagje, waar kan je deze kandidatenfoto's vinden? Ik zie ze iig niet op http://avro.nl/wieisdemol/kandidaten/
Via avro.nl/pers, dan Beeldmateriaal en dan Wie is de Mol.
The British are not impressed.

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #113 Gepost op: 13-01-2013, 12:23:40 »
Daniël vertrouw ik niet helemaal:
"Ik twijfelde of ik wel mee moest doen aan het spel. Ik volgde het niet maar ik heb toch ja gezegd. En ik heb geen spijt"
Aldus Daniël. Maar wat zegt hij nou in de biecht?
"Zoals oud-kandidaat Horace Cohen zei: You can trust no one..." Volgt hij het dus wel?
En hij zei dat complotjes hem niet veel deden en al die andere dingen eromheen.
Maar met Tania wil hij wel weer allerlei dingen sluiten en met Tim ook...
Beetje verdacht...
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #114 Gepost op: 13-01-2013, 13:05:36 »
Daniël vertrouw ik niet helemaal:
"Ik twijfelde of ik wel mee moest doen aan het spel. Ik volgde het niet maar ik heb toch ja gezegd. En ik heb geen spijt"
Aldus Daniël. Maar wat zegt hij nou in de biecht?
"Zoals oud-kandidaat Horace Cohen zei: You can trust no one..." Volgt hij het dus wel?

Als je gevraagd wordt voor een programma wat je niet volgt, lijkt het me wel logisch om eerdere seizoenen te gaan bekijken. Ik zou hem niet wantrouwen op basis van deze uitspraken.

Offline invmat

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #115 Gepost op: 16-01-2013, 18:27:06 »
Ik heb onomstotelijk bewijs dat Daniel NIET de mol kan zijn:

Bungeejumpen, aflevering 1:

Het spel belandt in een onmogelijke situatie als iedereen behalve de mol een vrijstelling heeft. Daniel krijgt als eerste geen vrijstelling. Als daarna iedereen een vrijstelling krijgt (wat in theorie kan), dan is Daniel de afvaller en als hij de mol is, kan dat gewoonweg niet. Om deze situatie te vermijden moet de mol óf voor de vrijstelling gaan, óf pas niet voor de vrijstelling gaan als er al een kandidaat is geweest die geen vrijstelling heeft behaald.

Conclusie: Daniel is NIET de mol.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #116 Gepost op: 16-01-2013, 18:49:37 »
Dat is al besproken.
Widm zou widm niet zijn als ze daar niet een oplossing voor hadden bedacht.
The British are not impressed.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #117 Gepost op: 17-01-2013, 01:49:46 »
Ik heb onomstotelijk bewijs dat Daniel NIET de mol kan zijn:

Bungeejumpen, aflevering 1:

Het spel belandt in een onmogelijke situatie als iedereen behalve de mol een vrijstelling heeft. Daniel krijgt als eerste geen vrijstelling. Als daarna iedereen een vrijstelling krijgt (wat in theorie kan), dan is Daniel de afvaller en als hij de mol is, kan dat gewoonweg niet. Om deze situatie te vermijden moet de mol óf voor de vrijstelling gaan, óf pas niet voor de vrijstelling gaan als er al een kandidaat is geweest die geen vrijstelling heeft behaald.

Conclusie: Daniel is NIET de mol.

Ehm, ...wat dacht je hiervan: iemand van de productie ziet dat Daniëls 'tegenkandidaat' de vrijstelling in het bakje 'springt wel' of het bakje 'springt niet' legt en seint daarna naar Daniël dat hij wel, danwel niet moet springen. Dit kan heel eenvoudig, bijvoorbeeld met een groen/rood gekleurd stuk papier/lapstof, petje op of af, positie van betreffende persoon op de grond, ....etc. Vul maar in.

Sorry, ...heb ik nu je 'bewijs omgestoten'?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #118 Gepost op: 17-01-2013, 08:12:46 »
Daniël zou wel een hele mooie mol zijn

::jaja:: (maar dan niet alleen vanwege de punten die K@ren noemt ;D)
Keep calm and eat chocolates!

Offline invmat

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #119 Gepost op: 17-01-2013, 09:34:55 »
Ehm, ...wat dacht je hiervan: iemand van de productie ziet dat Daniëls 'tegenkandidaat' de vrijstelling in het bakje 'springt wel' of het bakje 'springt niet' legt en seint daarna naar Daniël dat hij wel, danwel niet moet springen. Dit kan heel eenvoudig, bijvoorbeeld met een groen/rood gekleurd stuk papier/lapstof, petje op of af, positie van betreffende persoon op de grond, ....etc. Vul maar in.

Sorry, ...heb ik nu je 'bewijs omgestoten'?
Nee dat heeft er dus totaal niets mee te maken.

Dit zou alleen ergens op slaan als dit werd gebruikt om Daniel juist wél de vrijstelling te laten krijgen, dat zou logisch zijn.

Als hij springt en daarmee niet voor de vrijstelling gaat betekent dat dat het risico bestaat dat het spel vastloopt zoals hierboven beschreven.

Daarnaast vind ik het argument dat het WIDM is en ze daar altijd wel wat op vinden ook onzin: Ik heb het nu juist al over de mogelijkheid waardoor dit op voorhand onmogelijk wordt gemaakt. Het lijkt mij dat ze eerder op voorhand iets willen voorkomen dan achteraf.