Maar hoe verklaar je dan het feit dat hij simpelweg voor de €500,- gesprongen is?
Dat hij zou moeten springen ligt wel voor de hand, qua karakter, maar hij had toch prima voor de twee jokers kunnen kiezen? Dat werd hem door Zarayda als het ware op een presenteerblaadje aangeboden.
(Nog even los van het eerder verdiende geld, wat door twee kandidaten opgemerkt werd).
Ik verklaar niks. Hij was mijn schot-voor-de-boeg-mol, hij is nu mijn nummer 3 verdachte (vanwege het geld ja), maar nog niet afgeschreven.
Als Daniel de mol is, denk ik dat hij "de fanatieke kandidaat" is, die als hij vol in de schijnwerpers staat de pot spekt, maar waar hij niet gezien wordt sneaky geld laat verdwijnen. Bijvoorbeeld bij de mine dump; hij heeft veel enveloppen gepakt en zegt een behoorlijk bedrag te hebben opgehaald, maar wie zegt dat dat er ook in zat? Als hij voor de enveloppen met het hoogste bedrag gaat, kan hij zomaar veel geld laten verdwijnen zonder dat iemand het merkt. Hij ging fanatiek als eerste, zou ik als mol doen, wel geld pakken maar gelijk zorgen dat de pot slechts minimaal gespekt kan worden. (weet iemand wat hier eigenlijk verdiend kon worden?)
Bij de lasers was hij best wel lang bezig, maar hij heeft geen luikje weten te openen.
Tegelijk lijkt hij tussendoor dingen te doen die een mol niet zou moeten doen, (goed voorzeggen, afl. 3 ook weer een moment) dus hij wordt per aflevering onwaarschijnlijker ja.