Auteur Topic: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain  (gelezen 98912 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #260 Gepost op: 3-02-2013, 20:24:10 »
toen de opdracht begon van de puzzel was het ochtend. de kans dat ze voor de donker er zijn is groot heel groot.  

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #261 Gepost op: 3-02-2013, 20:26:33 »
ik denk van wel. bij dat stukje reden ze verkeerd. de fout die daniel goed maakte was totaal onbelangrijk.   


Dat middenstuk maakte volgens mij niets uit. Want ook al draaiden ze hem volledig, de route bleef daarmee hetzelfde.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #262 Gepost op: 3-02-2013, 20:55:29 »
ik denk van wel. bij dat stukje reden ze verkeerd. de fout die daniel goed maakte was totaal onbelangrijk.   



Maar het was niet daniel die de "fout" zag, het was Paulien die er in de auto al over begon  ;)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #263 Gepost op: 3-02-2013, 21:03:44 »
ik bedoelde voor dat ze gaan rijden bij hoek die fout lag. die was onbelangrijk de middelste stuk zorgde ervoor dat ze verkeerd reden. 








Maar het was niet daniel die de "fout" zag, het was Paulien die er in de auto al over begon  ;)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #264 Gepost op: 3-02-2013, 21:55:56 »
ik bedoelde voor dat ze gaan rijden bij hoek die fout lag. die was onbelangrijk de middelste stuk zorgde ervoor dat ze verkeerd reden. 

Ik ga ff kijken of ik in photoshop wat kan puzzelen aan de puzzel.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #265 Gepost op: 3-02-2013, 22:58:05 »
toen de opdracht begon van de puzzel was het ochtend. de kans dat ze voor de donker er zijn is groot heel groot.  
Inderdaad. Ze zijn blijkbaar 4 uur onderweg geweest en waren toch nog voor het donker binnen (al was de zon volgens mij wel onder aan het gaan, dus ze hadden er niet een uur langer over moeten doen).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #266 Gepost op: 3-02-2013, 23:02:50 »
Ik ben niet goed in photoshoppen, maar heb geprobeerd het beste ervan te maken.

Op de eerste afbeelding zie je het middelste blok; links zoals het was, rechts mijn geknutsel.
Je ziet dat het geen enkel verschil maakt hoe dat blok ligt.

Op de tweede afbeelding zie je dat Daniël wel degelijk goed gezien heeft dat de ligging van dat blok niet klopte. Er zaten anders zulke vreemde hoeken in en ik kan me niet voorstellen dat ze op een safari-route zulke haakse bochten zullen hebben. Iemand anders (zie mijn opmerking daarover in het Kees topic  ;) )is m.i. eerst met dat blok bezig geweest en heeft hem bewust verkeerd neergelegd. Op het moment dat Daniël dus ziet dat het blok niet goed ligt, kost dat extra tijd en wordt Daniël hiermee verdacht gemaakt... In mijn ogen dus een slimme molactie, maar niet door Daniël.

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #267 Gepost op: 3-02-2013, 23:57:46 »
Op de eerste afbeelding zie je het middelste blok; links zoals het was, rechts mijn geknutsel.
Je ziet dat het geen enkel verschil maakt hoe dat blok ligt.
Dank voor je foto's, dat maakt het wel duidelijker.
Ik dacht dat het kleine  weggetje dat schuin op het kruispunt staat, het te vinden eindpunt was (maar ik weet dat niet zeker). Als dat zo is, maakt het wel uit hoe dat blok ligt. Dan rij je het eindpunt namelijk eerst voorbij, en zoekend naar de juiste zijweg zou je dan ook nog eens bijna 'van de kaart af rijden'. Dan wordt het wel lastig om de goede weg terug te vinden.

Maar ja, als het alleen een doorgaande weg in het begin van de route is, maakt het inderdaad helemaal niks uit. :o
Ik heb redelijk wat gelezen op het forum maar heb nog geen gereden route gezien. Staat die ergens?


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #268 Gepost op: 4-02-2013, 01:05:05 »
Ik heb redelijk wat gelezen op het forum maar heb nog geen gereden route gezien. Staat die ergens?
Zo ver ik weet niet. Ik heb moeite om een link te leggen tussen de puzzel en de werkelijke kaart van het gebied. Ik denk eerlijk gezegd dat de perkeerplaats niet het daadwerkelijk startpunt van de route is (maar een zandweg).
Milcof heeft wel het begin- en (mogelijke) eindlocatie van de route in het locatie topic geplaatst, daarmee kan je zelf wat gaan puzzelen. Er zijn overigens nog meet kampeerplaatsen in de omgeving, dus het is niet zeker.
Daarnaast vind je een Word file van Jelsir waarmee je zelf de puzzel kan doen.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2013, 01:31:30 door Rat »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #269 Gepost op: 4-02-2013, 22:31:23 »
Ik dacht opeens: misschien lag dat blok helemaal niet verkeerd. Zo'n 'rare kniek' zit nl. in hetzelfde blok nog een keer, dus die 'knieken' komen wel degelijk vaker voor.
Kijk maar:


Bovendien is de eerste bocht naar links die ze maken als ze echt rijden, precies zo'n rare kniek..
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #270 Gepost op: 4-02-2013, 22:49:19 »
Ik dacht opeens: misschien lag dat blok helemaal niet verkeerd. Zo'n 'rare kniek' zit nl. in hetzelfde blok nog een keer, dus die 'knieken' komen wel degelijk vaker voor.

Bovendien is de eerste bocht naar links die ze maken als ze echt rijden, precies zo'n rare kniek.


Zit inderdaad wat in. Ik zal straks eens kijken of ze in het topic met locaties al iets met een route hebben gespot. Ik dacht wel iets gelezen te hebben,maar heb me er nog niet in verdiept.

Wat me wel weer opvalt is wéér dat spiegelbeeld. Eerst bij Paulien tijdens de test met haar jokers, nu met die puzzel. Mijn screens zijn van het moment vlak na vertrek. Jouw screen is als ze die bocht naar links nemen. Daar is de puzzel gespiegeld. (Net dat stukje terug gekeken en ....). Ik heb géén verstand van cameratechnieken, maar als je iets gespiegeld filmt, dan zou toch dat hele shot gespiegeld moeten zijn en niet alleen toevallig de puzzelblokken in de aanhanger?  ???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #271 Gepost op: 5-02-2013, 00:04:46 »
(...)r als je iets gespiegeld filmt, dan zou toch dat hele shot gespiegeld moeten zijn en niet alleen toevallig de puzzelblokken in de aanhanger?  ???
Zal wel gespiegeld zijn in de montage, ik heb nog nooit die functie op een professionele camera gezien.

En het hele beeld ìs toch ook gespiegeld? Dat de auto er niet gespiegeld uitziet komt doordat het een vrij symmetrisch ding is. Als je dat plaatje in je Paint weer spiegelt, is de puzzel goed en ziet de auto er ook nog steeds als auto uit. Hij draait alleen rechtsaf ipv linksaf, maar omdat we toch niet weten waar precies dat gefilmd is, maakt dat niet uit.
The British are not impressed.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #272 Gepost op: 5-02-2013, 21:43:10 »
Maar toch vreemd. Dan zeggen ze dus 'we gaan hier linksaf' terwijl ze rechtsaf slaan. Of het beeld hoort niet bij het geluid van dat moment. Moesten ze een shot hebben dat ze linkaf sloegen, en hebben toen maar een spiegelbeeld gebruikt. Wel vreemd...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #273 Gepost op: 5-02-2013, 22:16:17 »
Maar toch vreemd. Dan zeggen ze dus 'we gaan hier linksaf' terwijl ze rechtsaf slaan. Of het beeld hoort niet bij het geluid van dat moment. Moesten ze een shot hebben dat ze linkaf sloegen, en hebben toen maar een spiegelbeeld gebruikt. Wel vreemd...

Zo zit ik er ook al naar te kijken. Het is het moment waarop Kees dacht ik zegt "we gaan nu links af", je ziet de auto naar links draaien en daarna van bovenaf. Gespiegeld. Why?? Waarom moet juist dat shot dan gespiegeld gemonteerd worden?
Ze zullen wel vaker linksaf gegaan zijn, dan hadden ze daar een shot van kunnen pakken. Niemand die dat opvalt.

Is het soms gespiegeld omdat ze daarna gestopt zijn om dat middelste blok 180 graden te draaien en rechtsaf te slaan waar ze links moesten? Dan komen ze weer bij ditzelfde punt uit, maar moeten dan naar rechts. En hoppakee: extra rondje = tijdverlies (wat in deze niet geholpen heeft voor de mol).

Dit gaat nu alleen niet meer over Daniël  :-\\

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #274 Gepost op: 5-02-2013, 23:35:36 »
Zo zit ik er ook al naar te kijken. Het is het moment waarop Kees dacht ik zegt "we gaan nu links af", je ziet de auto naar links draaien en daarna van bovenaf. Gespiegeld. Why?? Waarom moet juist dat shot dan gespiegeld gemonteerd worden?
Waarschijnlijk omdat er niet van iedere straathoek een topshot bestaat. En als je goede beelden hebt waarin kandidaten zeggen dat ze linksaf gaan, maar je hebt alleen shots van auto's die rechtsaf gaan, tja, dan moet je dat toch ergens aanpassen. En dit is de makkelijkst optie.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #275 Gepost op: 6-02-2013, 09:07:26 »
Net als Tania is Daniël na aflevering 5 op basis van geld wel voorzichtig door te strepen als Mol.

  • Daniël ruilt twee van zijn gesloten enveloppen met twee geopende enveloppen van Ewout die zegt te weten waar hij moet zijn. Had Ewout deze enveloppen gesloten ingeleverd, dan leverden ze 200 100 euro voor de pot op. (Maar Ewout opent een envelop en Daniël komt zelf niet aan.)
  • Daniël haalt bij het spel met de jagers 2 enveloppen binnen met (volgens Daniël) in totaal 750 euro. (Maar er lijkt ook geld gestolen te zijn.)
  • Daniël springt in het vak dat 500 euro voor de pot oplevert. Hij kiest als makkelijkste vak (midden) voor Tania de 500 euro. (Maar Tania springt niet.)
  • Op de touwbrug verdient Daniël 225 euro. (Net als Carolien en Tim.)
  • Bij het weerwolven doet Mol Daniël zo opzichtig "anders" dat hij bij de eerste stemming al wordt uitgeschakeld. Hierdoor wordt de kans op het verdienen van 1500 euro vergroot.
  • (Daniël vindt twee stukjes tin. 200 euro waard. Maar in vergelijking met de anderen is dit niet veel, dus hoort dit ook niet echt in dit rijtje thuis.)

Ik moet zeggen: wel veel "maren". Is ie toch nog niet helemaal uit te sluiten! 8)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2013, 09:32:39 door Heinz »

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #276 Gepost op: 6-02-2013, 13:06:21 »
Net als Tania is Daniël na aflevering 5 op basis van geld wel voorzichtig door te strepen als Mol.

  • Daniël ruilt twee van zijn gesloten enveloppen met twee geopende enveloppen van Ewout die zegt te weten waar hij moet zijn. Had Ewout deze enveloppen gesloten ingeleverd, dan leverden ze 200 100 euro voor de pot op. (Maar Ewout opent een envelop en Daniël komt zelf niet aan.)
Dit kan je ook zien als molactie: a. hij vermoed dat nieuwsgierige Ewout ook zijn enveloppen zal openmaken; b. hij weet dat je bij 5 geopende enveloppen niets meer bijdraagt aan de pot (ondanks dat je misschien nog dichte enveloppen over hebt); c. Ewout weet de eindbestemming, maar toch gaat hij niet met hem mee.
Citaat
  • Daniël haalt bij het spel met de jagers 2 enveloppen binnen met (volgens Daniël) in totaal 750 euro. (Maar er lijkt ook geld gestolen te zijn.)
Dat geld uit zijn enveloppen zit nog steeds in zijn broekzak.
Citaat
  • Daniël springt in het vak dat 500 euro voor de pot oplevert. Hij kiest als makkelijkste vak (midden) voor Tania de 500 euro. (Maar Tania springt niet.)
Dit is inderdaad een vreemde actie als je de mol zou zijn. Enige verklaring: hij denkt dat degene beneden die de vlakken indeelt niet de waarheid spreekt en kiest voor een ander vak.
Citaat
  • Op de touwbrug verdient Daniël 225 euro. (Net als Carolien en Tim.)
Geld verdienen was hier niet te voorkomen. Wel maakt hij van 'vacht' > 'fucked', verstaat hij de woorden 'grutjes' en 'verlijfrentekapitaalverzekering' goed, maar maakt hij er toch het niet bestaande 'gutjes' van en 'lijfrenteverzekering'.
Citaat
  • Bij het weerwolven doet Mol Daniël zo opzichtig "anders" dat hij bij de eerste stemming al wordt uitgeschakeld. Hierdoor wordt de kans op het verdienen van 1500 euro vergroot.
Dit leek inderdaad niet zo slim.
Citaat
  • (Daniël vindt twee stukjes tin. 200 euro waard. Maar in vergelijking met de anderen is dit niet veel, dus hoort dit ook niet echt in dit rijtje thuis.)

Ik moet zeggen: wel veel "maren". Is ie toch nog niet helemaal uit te sluiten! 8)
Is m.i. nog niet uit te sluiten op basis van binnengebracht geld. Toch daalt hij op mijn verdachte lijstje door de sprong van de rots en zijn niet-molgedrag bij alle opdrachten van aflevering 5.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #277 Gepost op: 6-02-2013, 13:19:10 »
Ik moet zeggen: wel veel "maren". Is ie toch nog niet helemaal uit te sluiten! 8)
Het is precies vanwege die 'maren' dat ik hem niet uit durf te sluiten. En dat ik echt hoop dat hij de mol is. Hij speelt de fanatieke kandidaat, 'maar'.....  ;)

Ik moet wel toegeven dat ik ook niet meer zo overtuigd ben hoor. Ik zit nu eigenlijk meer op Paulien als mol. We'll see...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #278 Gepost op: 7-02-2013, 19:08:09 »
Niemand over de tweet van Daniel:  'deeper underground'? Alsof wij daar intrappen Daniel! Jij bent niet de mol  ;D

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #279 Gepost op: 7-02-2013, 21:39:40 »
Ik word wel heel erg moe van Daniël hoor..  :-\\
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48