Tims meest verdachte opmerking blijft toch: "En natuurlijk wist ik waar zij heen moest..." Hoezo weet hij dat En waarom rent hij dan meteen de andere kant op?
Toch vind ik Tim ook heel kandidaats acteren: hij is onzeker en speelt zichzelf in de kijker met rare onlogische acties. Het lijkt mij dat hij zijn kansen in het spel nog een beetje aan het uitproberen is, zo van 'wat werkt en wat niet'.
Tania stemde trouwens op Tim en bleef erin. Zegt weinig, maar wie weet...
Ik krijg ook nog niet echt hoogte van hem, na de aflevering opnieuw te hebben bekeken.
Die uitspraak kan natuurlijk ook een geval geweest zijn van 'natuurlijk wist ik wel ongeveer waar ze heen moest' en een beetje uit context gehaald zijn. Aan de andere kant, als hij dat zo goed wist waarom is hij er dan niet gewoon naar toe gegaan?
Aan de ene kant is er niet iets heel hards om hem tot niet-mol te bestempelen want hij heeft nog weinig constructiefs gedaan. Maar net als jij krijg ik een beetje een onwennig gevoel bij hem, zo van: eens proberen en kijken of anderen me dan verdacht gaan vinden of niet, oid. Als mol zou het toch wat in het oog lopen denk ik, wat hij gedaan heeft ten overstaande van Janine. Er was geen echte reden om niet mee te gaan met haar, tenzij hij duidelijk maakte aan haar dat hij echt dacht ergens anders te moeten zijn - maar erg overtuigend was hij daarin niet vond ik. Het leek eerder (opzettelijk?) vaag.
Toch ben ik nog niet bereid hem helemaal weg te zetten. Te vroeg daarvoor nog en het kan onderdeel van een tactiek zijn. Maar vooralsnog doet me dit wat onwennige en wispelturige gedrag denken dat hij eerder een fanatieke kandidaat zal zijn die het spel speelt dan echt de mol. Maar goed we zullen zien.