Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tim Haars  (gelezen 71316 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #80 Gepost op: 8-01-2013, 14:28:26 »
Wat achtergrond over waarom Tim nu mijn mol is. Zal vast al veel over gezegd zijn, maar ik heb helaas geen tijd om uitgebreid het forum door te lezen.

Mijn switch naar Tim heeft deels te maken met zijn gedrag en lichaams taal. Hij lijkt nog een beetje terughoudend te zijn en moeite te hebben om zijn rol in de groep te vinden, terwijl ik bij hem een ander karakter verwacht. Daarnaast is er het moment dat hij Janine tegenkomt bij de eerste opdracht... Naast het feit dat we hier mogelijk een stukje van zijn molbiecht meekrijgen, draait hij zich weg op het moment dat Janine verteld dat ze naar een kerk gaat. Dit is een type 'tell' waarin ik geloof. Vervolgens blijft hij afstandelijk, terwijl hij in eerste instantie juist toenadering zoekt. Mogelijk was hij van plan samen met Janine de verkeerde kant op te gaan, maar dat feest gaat niet door zodra hij merkt dat ze de juiste eind locatie op het oog heeft.

Daarnaast nog een toevoeging op het fiet dat hij 13 ZAR overheeft. Naast het feit dat dit het 13de seizoen is, is de "M" natuurlijk ook de 13de letter van het alfabet. Ze beginnen met 20 ZAR (die Tim ook behoorlijk benadrukt)... de 20ste letter van het alfabet is de "T". "T, M" = Tim Mol???

Verder heb ik er wel moeite mee omdat het er allemaal zo dik bovenop ligt. Dat geldt voor de 13 ZAR en ook voor de "@ikbendemol" die Tim steeds in zijn tweets gebruikt. Maar toch switch ik naar hem.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2013, 14:46:24 door Rat »

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #81 Gepost op: 8-01-2013, 14:35:17 »
Mooi en duidelijk verhaal, mij is hetzelfde opgevallen. Echter denk ik dat hij in de finale zal staan en hij daarom verdacht in beeld wordt gebracht door de regie :P Wie weet zitten we er beide naast ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #82 Gepost op: 8-01-2013, 19:58:31 »
In de MolMail over 20 ZAR: "Maar dat betekent gewoon 20 rand volgens mij." Weet hij het nou nog niet? (Als hij de Mol is wist hij het natuurlijk altijd al. En dan kan hij heel goed acteren.)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #83 Gepost op: 10-01-2013, 19:00:09 »
Ok...ik weet niet zeker of dit al benoemd is...
En misschien is het wat vergezocht...

Maaaar...

Ik heb vandaag mijn Molboekje ontvangen (YES!!!) en wat ik meteen wilde checken zijn hints met Mol-logo's...

Wat mij daarbij opviel, is dat als je de eerste pagina met Mol-logo tegen een lamp houdt, dan staat dit logo précies op Tim (afgedrukt op de volgende pagina in de groepsfoto) afgedrukt...

Zou het een hint kunnen zijn!??

Oordeel zelf!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #84 Gepost op: 10-01-2013, 21:06:27 »
Tim het duiveltje van de groep, en zo ziet hij er letterlijk uit. De manier waarop hij kijkt, hoe hij zich gedraagt, ... Eigenlijk vond ik dat hij nogal op de achtergrond bleef, maar in zekere zin slaagde hij er toch in zijn eigen zin te doen. Weet niet zeker hoe ik hem moet beoordelen. Iemand die 'toevallig' nog maar 13 rand op zak heeft, je weet wel een hint bedacht ŕ la Art (kandidaat). Of de Mol die ons al in aflevering 1 zo'n overduidelijke hint durft te geven. Weer een Mol met een goeie dosis lef?

Wat me enigzins doet twijfelen en hetgeen dat me enorm stoort is het feit dat hij blijkbaar superbekend is in Nederland en misschien ook wel Vlaanderen (zelf kende ik hem niet bij naam maar nu weet natuurlijk weer waar ik dat gezicht van ken), en dat hij daarom ook nog eens de meeste lijstjes aanvoert. Behalve die van widm.com, is hij het dan toch? ;p

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #85 Gepost op: 10-01-2013, 21:08:38 »
veel aan hints voor Tim, hopelijk is hij het niet...
« Laatst bewerkt op: 10-01-2013, 21:09:25 door Lukie4, Reden: ongepast taalgebruik` »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #86 Gepost op: 10-01-2013, 21:36:29 »
Tim vond de plek van de laatste opdracht een super locatie... een hoop aarde... voelt hij zich zeker thuis als mol.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2013, 21:57:46 door Rat »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #87 Gepost op: 10-01-2013, 21:55:23 »
Ik zei ergens  tijdens de aflevering tegen mezelf "OK, Tim is niet de mol". Volgens mij bij het ophalen van het geld in de derde opdracht. Maar ook in de eerste opdracht was hij het toch die ver kwam?

Tim en Kees en Carolien hebben ovlgens mij die laseropdracht het meeste bijgedragen. En die opdracht is gelukt. Die twee feiten samen zij nvoor mij een aantekening: deze drie zijn alledrie niet de mol. Carolien zéker niet, omdat zij de laatste was en het dus mákkelijk nog had kunnen verprutsen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline lana

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #88 Gepost op: 11-01-2013, 00:33:44 »
Bij de eerste opdracht deed Tim het eigenlijk heel goed. Hij kwam door de eerste twee obstakels heen en opende het luikje.
Maar toen is hij op een hele ongelukkige manier af gegaan. Hij zag die laser straal (die nog stil stond) en liep er zo doorheen.
Omdat er nog maar één iemand kon spelen, was de kans zeer klein dat ze het geld zouden verdienen, en heeft Tim goodwill gekweekt in de groep. Een rookgordijn als mol zijnde?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #89 Gepost op: 12-01-2013, 12:11:00 »
Tim De Mol?

Het is geen gigantische spoiler, maar voor de zekerheid toch maar even zo:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Als je naar de afvallers kijkt klopt het wel als je er steeds twee overslaat:
Ewout eerst, dan Joep, dan Janine, dan Tania, Kees, Carolien en Zayrada. Dat zou beteken dat dan Daniël, Tim en Paulien de finale halen. Even zien of Tania na Janine afvalt in aflevering 4... ::)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #90 Gepost op: 12-01-2013, 14:31:56 »
Erg leuke kandidaat, brengt wat leven in de brouwerij alsmede humor.
Ik heb hem inmiddels zo goed als afgestreept als mogelijke mol.

Vooral door de edit en exposure (Janine's test waar Tim op ingaat en het geknoei met de porto oa).
Maar vooral omdat hij het eigenlijk vrij goed doet tot nu toe.

In de aflevering wordt het feit dat Tim meeging met Janine's suggestie verkocht als iets mols of verdachts maar wat Tania zegt klopt niet. Art geeft duidelijk aan dat als ze te weinig fouten inschatten, ze niks verdienen. Dus als ze inderdaad voor de middenmoot waren gegaan hadden ze niks verdiend, dus niet 'je had die €500,- sws al'..

Ik weet niet of Tania dit zegt als Mol om Tim verdacht te maken of als kandidaat die nu al erg op hem tunnelt. Maar Tim is daar juist goed bezig mi, al was het wat aan de voorzichtige kant.  :)

Ik hoop dat hij er nog even inzit - er wordt veel in hem geďnvesteerd qua edit maar hij zou zomaar weer eens de 'dramatische afl 6 of 7 exit' van dit jaar kunnen worden.  :-X
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 14:48:07 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #91 Gepost op: 12-01-2013, 15:00:47 »
In de aflevering wordt het feit dat Tim meeging met Janine's suggestie verkocht als iets mols of verdachts maar wat Tania zegt klopt niet. Art geeft duidelijk aan dat als ze te weinig fouten inschatten, ze niks verdienen. Dus als ze inderdaad voor de middenmoot waren gegaan hadden ze niks verdiend, dus niet 'je had die €500,- sws al'..

Als ze voor de middenmoot waren gegaan, was er €1000,- verdiend. 25 fouten viel nog net in de categorie €1000,-

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #92 Gepost op: 12-01-2013, 15:09:36 »
Als ze voor de middenmoot waren gegaan, was er €1000,- verdiend. 25 fouten viel nog net in de categorie €1000,-
Ah klopt ja het was exact het maximaal toegestane aantal.
Maar zoals Tania het uitlegde klopt het iig niet (i.e. dat ze sws €500,- hadden verdiend), dus ik vind Tim's keuze daarin helemaal niet zo verdacht. Het is ten slotte een vreemde taal en het had niet veel gescheeld of ze hadden niks verdiend volgens de midden-optie.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #93 Gepost op: 12-01-2013, 15:11:23 »
De foutenlast kon niemand op voorhand inschatten.

Enerzijds is dit een zekerheid voor geld in de pot (ze hadden sowieso 500 euro in de pot). Daarom is dit niet mols.
Als de mol bij het dicteecorrectieteam zat, is het gemakkelijkste natuurlijk zoveel mogelijk fouten maken. Ze kunnen hoogstens 500 euro verdienen. Want je weet niet wat de anderen denken. (Tim verdenkt 'volgens de montage' Paulien een beetje, dus is zijn keuze voor de meeste fouten logisch)

Maar volgens de theorie die ik gebruik (follow the money) heeft deze actie de pot  500 euro gekost. Dus heeft Tim hierdoor
in mijn telling -500 euro door deze actie (aangezien bijna iedereen voor 1.000 euro koos en hij koos voor 500 euro terwijl ze 1.000 euro wonnen).

Of dit een molactie is, moeilijk te zeggen. Maar persoonlijk geloof ik van niet.
klaar voor de strijd

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #94 Gepost op: 12-01-2013, 17:05:17 »
Ik denk dat als de Mol bij het raad-team had gezeten, dat hij dat via productie wel een soort hint had gekregen over hoeveel er goed was, dus laag, midden of hoog. Dan had hij dus geweten dat het schrijf-team in de middenmoot zat en had hij met argumenten moeten komen waarom hij dacht dat ze wel minder fouten hadden ("ja maar, Paulien heeft best wel iets met taal, zeg maar, dus die heeft vast minder fouten gemaakt, ik denk dat we voor maximale bedrag moeten gaan") en dan gewoon 0 verdienen. Dat is natuurlijk wel lastiger, als de hele groep vindt dat ze de middenmoot moeten kiezen, en dan is zo'n suggestie van Janine misschien ineens de enige uitweg om de schade te beperken.
The British are not impressed.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #95 Gepost op: 12-01-2013, 17:44:11 »
Ik denk dat als de Mol bij het raad-team had gezeten, [...] had hij met argumenten moeten komen waarom hij dacht dat ze wel minder fouten hadden ("ja maar, Paulien heeft best wel iets met taal, zeg maar, dus die heeft vast minder fouten gemaakt, ik denk dat we voor maximale bedrag moeten gaan" [...])
De Mol zat dus niet in het raad-team. ;)
🜃

Offline Tos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #96 Gepost op: 12-01-2013, 19:38:31 »
In aflevering 2 viel mij op dat de stand van de camera bij de laser-opdracht ineens heel vreemd was toen Tim door de bunker ging. De beelden werden ook versneld en het zag er nogal 'creepy' uit. De titel van deze aflevering was 'spiegelbeeld' en in dit rare beeld hield Tim (voor de camera) even de twee spiegels voor zijn gezicht.

Ik verdenk Tim (nog) niet. Maar dit viel mij bij de laser-opdracht gelijk op. Dit is te zien op 13:29.
'Ik ben niet de mol hahaha' - Carolien Borgers

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #97 Gepost op: 12-01-2013, 19:40:53 »
Het maakte Tim extra cool; vast als goedmakertje na het zozarincident dat eerder ruim de aandacht kreeg. ;D 8)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #98 Gepost op: 12-01-2013, 20:01:43 »
...en in dit rare beeld hield Tim (voor de camera) even de twee spiegels voor zijn gezicht.


De laserstraal lijkt in zijn gezicht te schijnen, vandaar de spiegel in die houding denk ik?
Omnia vincit amor

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #99 Gepost op: 12-01-2013, 21:28:28 »
Ok...ik weet niet zeker of dit al benoemd is...
En misschien is het wat vergezocht...

Maaaar...

Ik heb vandaag mijn Molboekje ontvangen (YES!!!) en wat ik meteen wilde checken zijn hints met Mol-logo's...

Wat mij daarbij opviel, is dat als je de eerste pagina met Mol-logo tegen een lamp houdt, dan staat dit logo précies op Tim (afgedrukt op de volgende pagina in de groepsfoto) afgedrukt...

Zou het een hint kunnen zijn!??

Oordeel zelf!

Haha! Toen ik jouw foto zag ging ik er vanuit dat je doelde op 'in case of loss'; verwijzend naar de mogelijke case-hint. Een paar posts verderop besefte ik me pas dat je op iets anders doelde. :D