Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 408614 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1180 Gepost op: 7-03-2013, 11:18:35 »
Ik wil het ook niet horen   >:( ;D

Ik hoor het ook niet zo.. Het geluidsfragment is voor mij niet duidelijk genoeg.
Anyway, als je het niet wilt horen hoor je het niet toch?
Tol is de mol etc. is volgens sommigen ook een 'nephint' dus wat maakt het uit?  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 11:20:51 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1181 Gepost op: 7-03-2013, 11:18:48 »
Tja, niet dat ik er blij mee ben maar ik moet toegeven dat ik dat ook meen te horen...

wie luister er nog even mee?

http://www.youtube.com/watch?v=FATXEarhQpw


Ik hoor ook alleen maar iets van ruis. Ik kan er geen enkel gesproken woord in ontdekken.
Maar als iemand weet welk muzieknummer daar wordt gedraaid, kunnen we vaststellen of die ruis erin hoort of dat er bij de montage iets is toegevoegd.
Goede jacht!

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1182 Gepost op: 7-03-2013, 11:19:41 »
Ik hoor ook niets hoor. Ik kan nog een keertje luisteren naar m'n opgenomen televisieversie.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1183 Gepost op: 7-03-2013, 11:19:48 »
Tja, niet dat ik er blij mee ben maar ik moet toegeven dat ik dat ook meen te horen...

wie luister er nog even mee?


http://www.youtube.com/watch?v=FATXEarhQpw


ik hoor niks.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1184 Gepost op: 7-03-2013, 12:35:10 »
Haha, ik zie net dat suitcase in het Zulu isuthikesi is. Nou, volgens mij is het helemaal niet zo'n zoete Keesie. Sorry, flauw, ik ben toe aan de ontknoping!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1185 Gepost op: 7-03-2013, 12:36:21 »
Ik zou er een "Kees is het " van kunnen maken.
Misschien zit er zo'n aanwijzing naar elke kandidaat?
Want sommige hebben het ook gehoord m.b.t. Zarayda.

Timing van deze fluistersessie zou wel perfect zijn;
 net nadat Kees glashard ontkent de Mol te zijn.

Omnia vincit amor

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1186 Gepost op: 7-03-2013, 19:48:49 »
Heb even getwijfeld of ik het nog wel op het forum zou gooien, want het is vrij laat natuurlijk zo een uurtje voor de ontknoping. Maar waarom ook niet hè.

Ik was daarnet nog naar de moltalks aan het kijken en zat net die van 14 februari terug te kijken en daar zag ik iets opvallends. Ik vond Kees al enkele keren redelijk gemaakt overkomen bij zijn reacties tijdens de executies en het begon me te dagen dat hij hiermee de priesterhint zelfs nog een tikkeltje sterker maakt.

Bij elke executie zie je hem met zijn handen gekruist zitten, in gebedshouding, alsof hij gaat bidden voor iedere kandidaat als die zijn scherm krijgt te zien. Bij elk groen scherm laat hij die houding even los en herneemt die dan bij de volgende kandidaat. Soms houdt hij zijn handen regelrecht in een heilige paterhouding, je weet wel handen plat tegen mekaar. Maar hij herhaalt dit ritueel elke executie weliswaar in verschillende houdingen. In tegenstelling tot alle andere kandidaten die maar wat willekeurigs doen.

Grote kans wel dat deze al is gemeld op het forum maar heb even gezocht en kon er niks over terugvinden. Maar met de priesterhint in het achterhoofd kan dit toch geen toeval zijn. In principe zou je het ook kunnen zien als een soort van schuldbelijdenis die hij doet t.o.v. de kandidaten. Een gelovige Mol dus.

De executie van Daniel is een mooi voorbeeld. Als het goed zit, dan begint het filmpje bij de executie. Let vooral op Kees zijn handen! ;)
Executie 7:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&list=UUkeT2Oc25gw4CoDEUbLtFow&v=C8ws83IEsRM#t=2945s

En dan is er nog iets raars aan de hand met een of andere afbeelding tijdens 'test 8' met een skelet in gebedshouding op de achtergrond, achter Kees. Kees lijkt zichzelf aan te wijzen met dat vreemde skelet op de achtergrond. Het is alsof hij wil aanduiden dat hij het is die elke keer een soortgelijke houding aanneemt.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=W1fE4xQjjvw&list=UUkeT2Oc25gw4CoDEUbLtFow#t=2972s

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1187 Gepost op: 7-03-2013, 20:31:19 »
Even over die dictee opdracht.  :)

Ik heb nog even na zitten denken over wat Paulien zegt hier.
Het zou eigenlijk een erg leuke mollenstreek kunnen zijn als dat klopt, vind ik.  :D
Een soort omgekeerde psychologie. Niemand verwacht dat wie dan ook een perfecte versie van het gedicht inlevert. Al helemaal Kees niet die zijn uitdrukkingen door elkaar husselt en openlijk verklaart dat taal níet zijn ding is.  :P (Vandaar Paulien's verbazing destijds).

Maar juist van die persoon een goede versie te ontvangen - daar wordt natuurlijk veel minder waarde aan gehecht, en er wordt veel meer gekeken naar wat de 'taalgroep' zoal doet en bedenkt. Dus gaan ze eerder de fout in, doordat ze de taalgroep wél serieus nemen, en de 'niet-taalfreak' níet. Die weten het immers beter.. Dus anti-mol maar eigenlijk mols-actie. Dat was duidelijk niet eerder bij Paulien opgekomen en waarom zou het ook, je bent gefocussed op de fouten, niet op wat iemand juist goed heeft.

Ik zou hem erg mooi vinden, zeker in combinatie met de 'Tim' actie. Het komt voor in de Moltrein dus het lijkt me aannemelijk dat hij dit bewust heeft gedaan iig.  :)

Ja het lijkt erop dat hij dit inderdaad gedaan heeft. Het is toch ook zijn gedicht met allemaal doorhalingen, het ziet er in ieder geval erg slordig uit dus niemand zou ooit geloven dat Kees een foutloos gedicht heeft ingeleverd. Sowieso denk ik dat ze Kees niet zo hoog in hebben geschat in het begin. Maar ik kan me voorstellen dat als je een dergelijk volgekribbeld dictee krijgt voorgeschoteld dat aan elkaar hangt met haken en ogen, dat leg je toch meteen naast je neer. Wel frappant dat hij de enige was, of zo zei Paulien toch, die 'Ek' juist had geschreven. Dat moet toch opvallen! Vind het toch vreemd dat Paulien daar zogezegd pas in de finale opkomt.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1188 Gepost op: 7-03-2013, 20:51:40 »
Van harte gefeliciteerd alle Kees verdenkers!
Dat dan weer wel

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1189 Gepost op: 7-03-2013, 21:34:51 »
Hèhè, nu weet eindelijk héél Nederland het. ;D

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1190 Gepost op: 7-03-2013, 21:35:43 »
Goeie Mol hoor, dit jaar. Niets dan lof voor Kees! ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1191 Gepost op: 7-03-2013, 21:37:00 »
Goeie Mol hoor, dit jaar. Niets dan lof voor Kees! ::ok::

Hij kan de knolraap, schorseneren en prei krijgen, maar de lof hou ik liever zelf  ::niet-ok::
Woosie down?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1192 Gepost op: 7-03-2013, 21:37:51 »
Zeker een van de beste mollen tot nu toe!
Ich bin ein Bärliner!

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1193 Gepost op: 7-03-2013, 21:40:35 »
Had liever carolien als mol gezien.vond dit niet verrasend.
Die meid van het jeugdjournaal toendertijd vind ik nog de beste mol.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1194 Gepost op: 7-03-2013, 21:41:10 »
Hij kan de knolraap, schorseneren en prei krijgen, maar de lof hou ik liever zelf  ::niet-ok::

Niet erg sportief.
Nouja, kwestie van mening i guess. Vond m wel een sterke mol.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1195 Gepost op: 7-03-2013, 21:44:29 »
Niet erg sportief.
Nouja, kwestie van mening i guess. Vond m wel een sterke mol.

Hoezo ben ik niet sportief als ik Kees niet alle lof geef? Dat mag ik toch vinden? (En die groenten zijn trouwens een verwijzing naar een liedje van Drs. P uit 1983)
Woosie down?

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1196 Gepost op: 7-03-2013, 21:53:19 »
Geweldige mol! Veel mensen vinden het waarschijnlijk jammer dat elle hint zijn gevonden en alle molacties zijn ontdekt maar ik vind juist dat de priesterhint best goed was verstopt. Als die niet was gevonden was ik 100% voor Paulien gegaan. prachtig seizoen!  ::bravo:: en zelfs PRECIES hoe ik had verwacht dat de ontknoping ging. Dat de priester zou praten en de letters van THE MOLE IS op het scherm zou staan. Wel een beetje anti-climax van Kees dat hij zo langzaam zegt "ik ben..... de mol" Geweldig!
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1197 Gepost op: 7-03-2013, 21:55:26 »
Heb normaliter weinig met de 'Volendamse kliek' (om het maar even vrij oneerbiedig te zeggen) maar Kees heeft er een fan bij! En wel meer dan één denk ik. :)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1198 Gepost op: 7-03-2013, 21:57:11 »
Nou, gefeliciteerd Kees-tunnelaars! Een erg goede mol wat mij betreft! En wat een super leuk seizoen! Tot aan het eind spannend! Super!    ::bravo::

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1199 Gepost op: 7-03-2013, 21:58:54 »
Hoezo ben ik niet sportief als ik Kees niet alle lof geef? Dat mag ik toch vinden? (En die groenten zijn trouwens een verwijzing naar een liedje van Drs. P uit 1983)

Tuurlijk mag je dat vinden. Daarom zei ik ook 'kwestie van mening' in de comment die je net citeerde.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...