Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 408702 keer)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #120 Gepost op: 16-01-2013, 16:02:45 »
En toch is het waar. Er is in het verleden vaker gebleken dat opdrachten moesten slagen. Volgens mij was het net zo met de laseropdracht in serie 4. Ik meen dat Dan daarover schreef in zijn (openbare) dagboek. Daarom probeer ik in mijn zoektocht naar de mol altijd het grote plaatje in beeld te houden, en me niet vast te pinnen op één opdracht waar de mol toevallig wel geld binnenhaalde of een belangrijke rol speelde.

Bedoel je toevallig Julien's 'verhaal'? Voor zover ik me kan herinneren was er bij die laseropdracht extra tijd gegeven (wat niet in beeld was gebracht) in de hoop dat de kandidaten het alsnog zouden redden, maar omdat de kandidaten er zo ver nog vanaf zaten hadden ze geen keuze dan op een gegeven moment het licht aandoen en zeggen dat de opdracht mislukt was.

Er zit inderdaad vaker een opdracht bij dat de mol zegt dat die wel mocht slagen, maar meestal zijn dat opdrachten die gewoon heel leuk zijn (theateropdracht seizoen 11) of als het opgehaalde geld naar een goed doel gaat ofzo.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #121 Gepost op: 16-01-2013, 16:06:25 »
Bedoel je toevallig Julien's 'verhaal'? Voor zover ik me kan herinneren was er bij die laseropdracht extra tijd gegeven (wat niet in beeld was gebracht) in de hoop dat de kandidaten het alsnog zouden redden, maar omdat de kandidaten er zo ver nog vanaf zaten hadden ze geen keuze dan op een gegeven moment het licht aandoen en zeggen dat de opdracht mislukt was.

Er zit inderdaad vaker een opdracht bij dat de mol zegt dat die wel mocht slagen, maar meestal zijn dat opdrachten die gewoon heel leuk zijn (theateropdracht seizoen 11) of als het opgehaalde geld naar een goed doel gaat ofzo.

Oh pardon, Julien ja. Iedereen mag natuurlijk ervan vinden wat 'ie vindt, maar voor mij is een deels door de mol geslaagde opdracht niet per se een teken dat die persoon dus niet de mol is. Tenzij die persoon Frits Sissing heet en zichzelf bovenop de trap laat afschieten. Perfecte molactie. Grr. ;D
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 16:08:59 door Lautjuh »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #122 Gepost op: 16-01-2013, 16:17:56 »
Dan kun je als kandidaat (en als kijker) maar beter stoppen met speuren

Soms denk ik dat dat inderdaad het beste is. Dat de manipulatie er is, is een feit. Zie dat dagboek van Julien en de droppingopdracht waarbij niet alle kandidaten tegelijk liepen.
Zo precies als, en de manier waarop sommigen van ons kijken, kan misschien gewoon niet. Het blijft tv.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #123 Gepost op: 16-01-2013, 16:46:16 »
Zou niet voor het eerst zijn. Zoek het dagboek van Julien (?) maar eens op.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #124 Gepost op: 16-01-2013, 21:15:00 »
Er zit inderdaad vaker een opdracht bij dat de mol zegt dat die wel mocht slagen
Er is een verschil tussen een opdracht waarvan de mol zegt dat die wel mocht slagen, en een opdracht warbij de mol de opdracht krijgt de opdracht te laten slagen.

Daarnaast ontken ik ook niet dat het gebeurd is. Ik zeg alleen dat het niet zou moeten gebeuren naar mijn idee. Ook niet in één opdracht. Maar goed, dat is mijn mening :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #125 Gepost op: 16-01-2013, 21:24:48 »
Er is een verschil tussen een opdracht waarvan de mol zegt dat die wel mocht slagen, en een opdracht warbij de mol de opdracht krijgt de opdracht te laten slagen.

Daarnaast ontken ik ook niet dat het gebeurd is. Ik zeg alleen dat het niet zou moeten gebeuren naar mijn idee. Ook niet in één opdracht. Maar goed, dat is mijn mening :)

 ::ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #126 Gepost op: 17-01-2013, 08:09:19 »
Jon zei het letterlijk, bij de ontknoping, dat soms een opdracht ook gewoon leuk is, en uit de terugblikken blijkt ook wel dat de mollen niet altijd alles doen om de opdracht helemaal te laten mislukken. Ergens onderweg een luikje openzetten (waarmee de opdracht nog niet direct gewonnen is, gezien de obstakels die nog volgen) vind ik dan ook niet direct iets waarom iemand geen mol zou kunnen zijn. Wel schrijf ik Carolien af als mol, want in haar eentje met zoveel kansen om de opdracht niet te laten slagen, als laatste in de rij, en dan toch 1000 euro binnenbrengen, dat gaat me te ver als mol.

Verder gunde hij Ewout geen vrijstelling terwijl ze als groep afspraken wel vrijstellingen te geven, en wees hij bij de taalopdracht Tim aan als beslisser terwijl hij wist dat Tim behoudend zou kiezen.

Ik zit volop in de Kees-tunnel ::jaja:: Alleen Paulien is nog iets molleriger, maar dat ligt er te dik bovenop. En dus is zij de Liesbeth van dit jaar.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #127 Gepost op: 17-01-2013, 14:52:30 »
Jon zei het letterlijk, bij de ontknoping, dat soms een opdracht ook gewoon leuk is, en uit de terugblikken blijkt ook wel dat de mollen niet altijd alles doen om de opdracht helemaal te laten mislukken. Ergens onderweg een luikje openzetten (waarmee de opdracht nog niet direct gewonnen is, gezien de obstakels die nog volgen) vind ik dan ook niet direct iets waarom iemand geen mol zou kunnen zijn.

Precies, daarnaast kostte het een hoop tijd extra want ipv direct af te zijn moest hij na het openen van het luikje ook weer helemaal terug en pas op het moment dat hij eenmaal weer terug is gaat hij (volgens mij) pas af. Daarna nog even fucken met de portofoon en hopen dat het lang genoeg heeft geduurd.

Je hebt er meer aan om de tijd te rekken en een luikje te openen dan heel snel af gaan waardoor er misschien gelijk weer een nieuw persoon kan starten...

Offline KevinJPG

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #128 Gepost op: 17-01-2013, 16:32:45 »
Jullie moeten snappen dat het wel allemaal televisie is wat er gemaakt wordt. En bij tv worden nou eenmaal dingen gescript. Zelfs de eerste opdracht van aflevering 1 is al 'gescript'. Natuurlijk worden niet alle kandidaten tegelijk gedropt, omdat dat bijvoorbeeld niet kan (Er zijn maar 5 camera ploegen, te weinig om er 1 per kandidaat neer te zetten). Als er dus kandidaten aankwamen in de kerk werden de volgende pas gedropt met de cameraman en geluidsman die al aangekomen waren bij de kerk... In de montage wordt er gedaan alsof iedereen tegelijk vertrekt. Fout. Mja, het is hard bedriegend maar zo werkt tv nou eenmaal.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2013, 16:35:37 door KevinJPG »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #129 Gepost op: 17-01-2013, 16:37:59 »
Ik kom me melden als Kees-verdenker. Maar met die hint en alles ga ik bijna hopen dat ik er hopeloos naast zit. :P

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #130 Gepost op: 17-01-2013, 21:50:03 »
Viel mij op dat tijdens de jeep opdracht hij zei: "Zie ik daar nou wat?" Waarop iedereen keek in die richting waarna hij nog een keer zei "Ja, daar!!" was echter uiteindelijk niks. Dus ik vroeg me af: wat was er aan de andere kant te zien? :P

Ik zit in een (te diepe?) tunnel.

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #131 Gepost op: 17-01-2013, 21:51:20 »
Ik zag ook al beelden voor me in de laatste aflevering: Gheghe, en aan de andere kant een dikke leeuw :-)

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #132 Gepost op: 17-01-2013, 21:53:59 »
Ik kom me melden als Kees-verdenker. Maar met die hint en alles ga ik bijna hopen dat ik er hopeloos naast zit. :P

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Hij wordt enkel verdachter in mijn ogen, maar dat wil ik eigenlijk niet  ::schaam::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #133 Gepost op: 17-01-2013, 21:55:01 »
Kees: "ik heb 360 graden gekeken, maar ik heb geen enkel beest gezien". Nee duh, los van dat je geen dieren spot als mol, ziet een mol ook niets. Net zoiets als AM die per se wil graven?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #134 Gepost op: 17-01-2013, 21:57:08 »
Kees: "ik heb 360 graden gekeken, maar ik heb geen enkel beest gezien". Nee duh, los van dat je geen dieren spot als mol, ziet een mol ook niets. Net zoiets als AM die per se wil graven?
Ja, dacht ik ook gelijk aan.
Volgens mij zei hij trouwens dat hij zelfs 365 graden om zich heen gekeken had.  ::rofl::


Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #135 Gepost op: 17-01-2013, 22:00:59 »
365 graden? Dat kan niet! Hint! Hint!

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #136 Gepost op: 17-01-2013, 22:03:08 »
Ik zag toen Kees op de rots stond om te springen het beeld wat vervagen. Alsof je dubbel ziet. Ook weer tijdens de test. Dit gebeurde alleen bij Kees, volgens mij en ja de mol ziet natuurlijk niet scherp. Zodra de avro site het weer doet, ga ik het nog eens goed nakijken ::trots::

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #137 Gepost op: 17-01-2013, 22:18:12 »
Viel mij op dat tijdens de jeep opdracht hij zei: "Zie ik daar nou wat?" Waarop iedereen keek in die richting waarna hij nog een keer zei "Ja, daar!!" was echter uiteindelijk niks. Dus ik vroeg me af: wat was er aan de andere kant te zien? :P

Ik zit in een (te diepe?) tunnel.

Voordat de Jeep met o.a. Kees erin in beeld kwam zag je een shot van een giraffe tussen de bomen. Zou best kunnen dat Kees ervoor gezorgd heeft dat de anderen die giraffe dus niet gezien hebben.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #138 Gepost op: 17-01-2013, 22:35:23 »
Voordat de Jeep met o.a. Kees erin in beeld kwam zag je een shot van een giraffe tussen de bomen. Zou best kunnen dat Kees ervoor gezorgd heeft dat de anderen die giraffe dus niet gezien hebben.

En dat is dan weer een ideaal moment voor in de terugblik. Kees met zijn 'kijk daar, volgens mij zie ik daar wat' Zodat de groep daar zich op richt en de jeep stilletjes de giraffe voorbij rijdt. (zeg maar links wijzen terwijl rechts het dier staat die ze op de enveloppes hebben :P)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #139 Gepost op: 17-01-2013, 22:37:57 »
Dan doe je t wel heel knap als je een giraffe van zo'n 6 meter zomaar voorbij rijdt  ::)