Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409288 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #420 Gepost op: 31-01-2013, 23:38:10 »
Hij stelt zich ook altijd zo lekker 'neutraal' op.
Heb Kees 'n paar x  gezien bij "de Zomer Voorbij".
Om eerlijk te zijn, als ik het program zag, bleef ik kijken om Kees te zien met zijn humor en veel flauwekul! Erg leuk! Scheet van een vent.
Dat maakte het enigszins de moeite waard te kijken (sorry, wil niemand tekort doen).
Maar het is een zeer grappige, lieve man met een hoop droge humor.

Imho is hij nu juist veel serieuzer...(ok, hij kan ook een beste zakcent verdienen nu)...
Was al zo blij om zijn dansje ..:) --> Even los....vrij? De oude Kees?
Hij is bijna zo serieus dat 'ie bijna de Mol zou kunnen zijn...(neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...;))
Pas 2 x hem "vrij of los" gezien...met zijn "enkel dubbel" en toen hij Tania vroeg te kijken naar de mensen op de berg (bootopdracht)...ook lekker zwaaien.
Jullie hebben wrs gelijk, al sinds de Priesterhint...maar ik ga niet met jullie mee.
Ik ga voor de dame die spreekt met haar schoenzolen:)
...
Ik fluister en huiver....
sssstttt....

Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #421 Gepost op: 31-01-2013, 23:38:25 »
Ik denk dat veel forummers vanwege de priesterhint het toch een stuk minder leuk vinden als hij de mol inderdaad zou zijn, omdat die hint al na een week was ontdekt.
Maar bij de kandidaten wordt hij juist níet veel verdacht en dat is ook heel belangrijk.
En als hij meer zou mollen, zou er inderdaad minder geld in de pot zitten, maar zou hij ook veel sneller ontmaskerd worden door de kandidaten. Zoals Patrick Stoof zei: "Het doel van de mol is om geld uit de pot te halen, maar nog belangrijker: om niet ontdekt te worden."

Ik vind het wel een goede mol, al blijft mijn Dennis mijn favoriet. Kees is sowieso een betere mol dan Anne Marie vorig jaar, maar die was dan ook niet geschikt als mol en bovendien hadden de kandidaten het vorig jaar heel goed door (heel anders dan in seizoen 7, waarin Inge toch heel duidelijk molde, maar ze bijna niet verdacht werd doordat de kandidaten toen  ::) niet zo slim bezig waren).
Alleen echt jammer dat ze zo'n megahint in aflevering 1 hebben gestopt dit jaar (ervan uitgaande dat het inderdaad een hint is).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #422 Gepost op: 31-01-2013, 23:42:59 »
Tja dat ben ik op zich wel met je eens.  :-\\
Mócht het zo zijn dat hij de mol idd is, dan wou ik dat ze die priesterhint er nooit in hadden gestopt in aflevering één.

Ik weet niet of dat de zaken had veranderd, maar geholpen heeft het zeker niet en het drukt een behoorlijke stempel op de mollenjacht. Gewoon niet fijn als het waar is en evenmin als het onzin blijkt te zijn.  ::ohno::

Ik hoop echt dat de productie hier meeleest en dit soort hints achterwege laat voortaan, althans iig van het kaliber dat in zo'n vroeg stadium zoveel weg kan geven. Ten slotte is het echt bedoeld voor de speurders zoals wij hier op het forum, en het is gewoon vervelend dat het voor zoveel gedoe zorgt en niet bijdraagt tot een leuke mollenjacht op zoek naar allengs beter wordende hints (zoals bij Kim en de ketting bijvoorbeeld). Ik snap best dat met goede hints komen lastig is, elk jaar weer. Maar je moet toch ook niet willen dat het hele forum niet meer weet wat ermee aan te moeten of 'er dan maar aan gelooft' terwijl je mogelijk een echt goede mol hebt ook nog. Is gewoon heel erg jammer.  ::ohno::

Achja, de kwaliteit van de hints is ook maar relatief. En het is ook nooit goed voor de kijkers. De laatste series zaten er weinig hints in, dat vonden we jammer. Maar in de eerdere series hebben echt wel joekels van hints gezeten die vergelijkbaar zijn met de priesterhint. Denk aan het Für Elise dat achteruit werd gespeeld in de boodschap van de mol. En wie schreef ook alweer in zijn/haar molboekje onder elkaar "IK BEN DE MOL" (en vulde elke letter aan met een zin). Dat boekje is toen ook volledig in beeld geweest en had ook ontdekt kunnen worden.
En toch, niets is wat het lijkt. Ook al denken we dat we de mol hebben, het HOEFT nog niet! En dat houdt het wel enigszins spannend.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #423 Gepost op: 31-01-2013, 23:47:03 »
Denk aan het Für Elise dat achteruit werd gespeeld in de boodschap van de mol.
Dat vond ik echt een onmogelijke hint. Dan moet je eerst op het idee komen om dat fragment achterstevoren af te spelen en dan nog klonk het niet echt als Für Elise.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #424 Gepost op: 1-02-2013, 00:05:32 »
Kees vertelt dat het gaat om een "vreselijk grote olifant"..."en we hebben ook een blok verloren"....
@14.00 / 14.01....
Als Kees de Mol zou zijn....waarom dit melden?


Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #425 Gepost op: 1-02-2013, 00:24:37 »
Kees vertelt dat het gaat om een "vreselijk grote olifant"..."en we hebben ook een blok verloren"....
@14.00 / 14.01....
Als Kees de Mol zou zijn....waarom dit melden?

Om de vinger der verdenking te wijzen naar anderen?
Het had sws geen echte gevolgen, dus waarom dit vermelden überhaupt mag je je afvragen, tenzij het is om dwaalsporen te zetten?

Oei.. Ik begin nu toch echt tekenen van tunnelvisie te vertonen merk ik.  :-[
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #426 Gepost op: 1-02-2013, 00:49:11 »
Ik meld me hier ook nu. Ben er nu zeker (in hoeverre kan je zeker zijn bij wie is de mol ???) van dat kees de mol is. Hij geeft een directe hint naar de @ikbendemol twitter in aflevering 5 op 31:20 doordat hij iets heel opvallends zegt uit het niets om vrolijk te doen(heb het even in een spoiler geplaatst omdat het voor mij wel hele directe hint is en ik niet weet of de mensen hier dit willen weten zoniet haal ik het weer weg hoor)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 00:59:26 door killerbee123 »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #427 Gepost op: 1-02-2013, 01:08:47 »
Maar ik heb het - op Dennis na wellicht, hoewel die een andere rol koos binnen de groep - nog geen BN'ner op deze wijze zien spelen. Van binnenuit de groep opereren is behoorlijk riskant, en je moet dat wel op je kunnen en durven nemen - dat is best zwaar.  :)
::ok:: Dat is het inderdaad. Goed verwoord. Om die reden vind ik hem goed.
OK, als nu uiteindelijk blijkt dat hij echt weinig molt/gemold heeft, kijk ik er achteraf misschien anders tegen aan. En als hij de mol niet is...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #428 Gepost op: 1-02-2013, 01:20:22 »
Om de vinger der verdenking te wijzen naar anderen?
Het had sws geen echte gevolgen, dus waarom dit vermelden überhaupt mag je je afvragen, tenzij het is om dwaalsporen te zetten?

Oei.. Ik begin nu toch echt tekenen van tunnelvisie te vertonen merk ik.  :-[
Haha, dat denk ik ook:) Ghihi...
Hoe heerlijk diegene van Uw eigen tunnel te verdedigen!

Maar...
als ik de Mol was, en er viel 1 van de puzzelstukken van de aanhangwagen....
Lekker laten liggen. Toch?
En later op laten halen want we gaan de boel niet vervuilen!
D'rom!

Omnia vincit amor

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #429 Gepost op: 1-02-2013, 01:33:56 »
Ben ik nou de enige die Kees inmiddels té opvallend vind mollen? Ik bedoel, ik denk ook nog steeds dat hij het is hoor, maar bijv. die big smile toen hij aangewezen werd als mol bij het weerwolven... Zelfs als ik hem hiervoor totaal niet had verdacht, zou dat me nu over de Kees-streep hebben getrokken. Er stond bijna 'Ik ben de echte mol' op z'n voorhoofd.

Ik vind het een hele grappige gozer, maar ik ga er steeds harder op hopen dat hij er toch ineens uitvliegt. :P Zou voor mezelf ook een enorme shock zijn, maar tegelijk wel een enigzins welkome shock. Dan kunnen we (ik) tenminste weer echt gaan speuren.


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #430 Gepost op: 1-02-2013, 01:37:08 »
Ik vind het een hele grappige gozer, maar ik ga er steeds harder op hopen dat hij er toch ineens uitvliegt. :P Zou voor mezelf ook een enorme shock zijn, maar tegelijk wel een enigzins welkome shock. Dan kunnen we (ik) tenminste weer echt gaan speuren.

En wie is dan jouw 'welkome' alternatieve mol en waarom?  :)
Overigens, vorig jaar heb jij AM toch vanaf dag 1 gekozen en bent daarna hiervoor op zoek gegaan naar 'bewijs'?
Waarom is de mollenjacht dit jaar dan anders, we speuren op het forum toch naar precies hetzelfde als voorheen mi?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #431 Gepost op: 1-02-2013, 01:58:04 »
En wie is dan jouw 'welkome' alternatieve mol en waarom?  :)
Tja, die heb ik dus niet. :P
Kees is wel mijn favoriet voor Mol, qua gedrag. Beter dan bijv. Zarayda (die het in principe nog wel zou kunnen zijn), die niets durft en passief is. Kees doet het goed, maar té opvallend vind ik zelf niet leuk. En zijn reactie bij het weerwolven was voor mij 'té opvallend'.
Citaat
Overigens, vorig jaar heb jij AM toch vanaf dag 1 gekozen en bent daarna hiervoor op zoek gegaan naar 'bewijs'?
Waarom is de mollenjacht dit jaar dan anders, we speuren op het forum toch naar precies hetzelfde als voorheen mi?
Tja, goeie vraag. :) Ik denk dat het er veel mee te maken heeft dat zo ontzettend veel mensen hier Kees verdenken. En niet alleen hier, in mijn eigen omgeving ook. Er valt minder te discussiëren. Iedereen heeft de dingen gezien die mij ook al opgevallen waren. Ik mis een bepaalde spanning, denk ik.

Met A-M vorig jaar was voor mij natuurlijk heel anders. Ik was één van de weinigen die haar verdacht, zeker toen bijna iedereen op een gegeven moment overtuigd was van Tim.

--aanvulling--
A-M verdacht ik vorig jaar trouwens wel vanaf het begin, maar ik vond haar (in de uitzending) nooit 'te opvallend' bezig als mol. Wat mij betreft zijn dat toch 2 verschillende dingen.

Maar goed, ik wil niet te zuur klinken hoor, want ik vind dat Kees het echt wel goed doet!  ::ok:: Blijkbaar wordt hij door de groep nauwelijks verdacht. Toch een hele prestatie.
Mocht hij de mol zijn, dan vind ik die te duidelijke hint in afl. 1 trouwens wel echt een misser, maar ja, daar kan hij zelf niets aan doen.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 02:02:04 door Jayne »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #432 Gepost op: 1-02-2013, 03:12:33 »
Bij puzzel/route maken met blokken doet Kees zijn rugzak om zijn schouders @ 07.07.
Is hij in de overtuiging dat het klopt?
 (Is niet zo...blijkt...).

Of wil hij haast maken en verder gaan met foute oplossing?
Omnia vincit amor

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #433 Gepost op: 1-02-2013, 04:54:02 »
Moesten ze wel die puzzel maken?
Ze hadden, lijkt het, ook alle blokken op de kar kunnen leggen, zo min mogelijk tijd verliezen,
op pad gaan en onderweg de plattegrond in elkaar flansen.
Maar dat wisten ze van tevoren natuurlijk niet.
Valse opmerking van Art over hoeveel ze verdiend zouden kunnen hebben in totaal.
Hadden ze, alleen bij deze opdracht, alles binnen 5 sec in de kar moeten smijten....
'Ja we zijn klaar, Art, we denken dat de blokken zo juist in elkaar passen'...

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #434 Gepost op: 1-02-2013, 05:16:08 »
Zag je Kees zenuwachtig op z'n nek krabben bij de executie? Tim was aan het afscheid nemen...iedereen even knuffelen en voordat hij Kees gaat knuffelen, doe Kees heel zenuwachtig. Toch Molzenuwen denk ik....was me ook al opgevallen bij dat spel met die 2 mollen. Heel zenuwachtig lachen enzo.

Na deze aflevering ben ik voor 99% zeker dat Kees de Mol ::vergroot:: is. Tania de winnaar (ze gaat nu vol op Kees) en Paulien de verliezer.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #435 Gepost op: 1-02-2013, 05:19:39 »
Moesten ze wel die puzzel maken?
Ze hadden, lijkt het, ook alle blokken op de kar kunnen leggen, zo min mogelijk tijd verliezen,
op pad gaan en onderweg de plattegrond in elkaar flansen.
Maar dat wisten ze van tevoren natuurlijk niet.
Valse opmerking van Art over hoeveel ze verdiend zouden kunnen hebben in totaal.
Hadden ze, alleen bij deze opdracht, alles binnen 5 sec in de kar moeten smijten....
'Ja we zijn klaar, Art, we denken dat de blokken zo juist in elkaar passen'...
Nee, ik denk het niet. Pas als laatste blok alsnog wordt omgedraaid komt Art te voorschijn met de vraag of het zo goed is (Art, toe, dat weet je!).
Dus eerst kaart goed leggen, dan pas rijden voor wat het (letterlijk) waard is.
Omnia vincit amor

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #436 Gepost op: 1-02-2013, 07:11:03 »
Wat ik ook nog dacht te zien is dat Kees redelijk snel klaar was met z'n bergje zand. Nu kan iedereen natuurlijk een paar van z'n eigen klompjes weggooien. Maar Kees leek (volgens mij)daarna ook te gaan helpen bij Tim en Daniel. Nu weet ik alleen niet meer zeker of ik het goed heb gezien  :-[

Maar als het zo is, is het wel slim, zo kun je de kans dat een ander nog extra klompjes vindt verkleinen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #437 Gepost op: 1-02-2013, 08:49:30 »
A-M verdacht ik vorig jaar trouwens wel vanaf het begin, maar ik vond haar (in de uitzending) nooit 'te opvallend' bezig als mol. Wat mij betreft zijn dat toch 2 verschillende dingen.

Maar goed, ik wil niet te zuur klinken hoor, want ik vind dat Kees het echt wel goed doet!  ::ok:: Blijkbaar wordt hij door de groep nauwelijks verdacht. Toch een hele prestatie.

Ik denk dat dat het grote verschil is, waardoor je Kees nu te opvallend vindt mollen. Kees wordt door zijn medekandidaten zeer vertrouwd en kan met een heleboel wegkomen in de groep, wat voor een Mol natuurlijk ook niet spannend is. Hij gaat misschien een beetje de grens opzoeken, wat hem voor ons als kijkers die al lang op zijn spoor als Mol zaten extra verdacht maakt. Anne-Marie daarentegen was vanaf het begin een van de hoofdverdachten in de groep en was zich daar terdege van bewust. Vandaar dat ze zich waar ze kon zo veel mogelijk inhield en van alles aangreep om maar als kandidaat over te komen.

Offline Ringklokje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #438 Gepost op: 1-02-2013, 08:49:39 »
Ik meld me hier ook nu. Ben er nu zeker (in hoeverre kan je zeker zijn bij wie is de mol ???) van dat kees de mol is. Hij geeft een directe hint naar de @ikbendemol twitter in aflevering 5 op 31:20 doordat hij iets heel opvallends zegt uit het niets om vrolijk te doen(heb het even in een spoiler geplaatst omdat het voor mij wel hele directe hint is en ik niet weet of de mensen hier dit willen weten zoniet haal ik het weer weg hoor)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

maar dat kunnen de programma makers er ook hebben ingezet als valse hint. dat ze dachten; heel leuk dat kees dat dansje heeft bedacht, dat gaan we vanaf het begin met twitter doen. Dus het hoeft niets te betekenen.

Moet ik wel toegeven dat ik probeer me maar zo min mogelijk te focussen op die hints, want die hebben ze voor de mol en voor kandidaten. Ik kan dan maar meer naar wie weinig geld oplevert natuurlijk (hoewel dat natuurlijk ook niet alles zegt), wie ik als mol zou uitkiezen in zo'n groep als ik dat programma maakte (of wie ik denk dat de programma makers zouden kiezen) en wie zich verdacht of juist onopvallend gedraagt. Dat alleen maakt het al moeilijk genoeg :D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #439 Gepost op: 1-02-2013, 09:48:18 »
Nee, ik denk het niet. Pas als laatste blok alsnog wordt omgedraaid komt Art te voorschijn met de vraag of het zo goed is (Art, toe, dat weet je!).
Dus eerst kaart goed leggen, dan pas rijden voor wat het (letterlijk) waard is.


Maar toen ze reden bleek dat er toch nog een fout in de kaart zat? Ik vraag me af of hij perse goed moest zijn. Als ze hun bestemming er maar mee konden vinden.