Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409241 keer)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #540 Gepost op: 8-02-2013, 11:38:42 »
Exact mijn gedachte! Omdat het zo duidelijk in de montage gebracht is zit er natuurlijk een addertje onder het gras. Kees wist van deze vragen, dus heeft hier inderdaad al vanaf aflevering 1 op ingespeeld. Leuke mol, die Kees!

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #541 Gepost op: 8-02-2013, 11:42:19 »
Hoe verklaren de Keestunnelaars de 1500 Euro die hij heeft opgehaald, als mol zou je toch perongeluk een bliefje laten liggen?
De bedragen waren onbekend.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #542 Gepost op: 8-02-2013, 11:46:21 »
Hoe verklaren de Keestunnelaars de 1500 Euro die hij heeft opgehaald, als mol zou je toch perongeluk een bliefje laten liggen?
De bedragen waren onbekend.

Heb net onderstaande in het afl6 topic neergezet, maar hier dan ook maar even als je er toch om vraagt:

Het enige wat je weet is dat in de envelop met de mol het meeste geld zat en dat dit de enige opdracht waar geld mee verdient kan worden. Stel dat Carolien niet de mol is, is 1500 niet het hoogste bedrag. Het lijkt me aannemelijk dat dan in alle andere enveloppen ook 1500 euro zat, en die met de mol dan misschien 3000. 

Indien Kees de mol is, is het enige wat hij hoeft te doen verzekeren dat niemand de mol-envelop pakt. Dan is het ideaal als hij zelf mag gaan. Hij verdiend weliswaar 1500 euro, maar dan zou hij ook 1500 euro (of meer) bewust buiten de pot houden. 

Daarnaast is het voor de mol een groot voordeel om zelf te gaan. Stel dat Kees de mol is en bijvoorbeeld Paulien was gegaan. Dan had zij waarschijnlijk de envelop van Kees gepakt. Indien daar een echt hoog bedrag inzat, is Kees meteen extra verdacht naar Paulien, de kijker en iedere kandidaat die weet dat Paulien Kees verdenkt.

Nu komt Kees met een relatief hoog bedrag en het enige wat de andere kandidaten redelijk zeker en wij helemaal zeker weten is dat hij niet zijn eigen envelop heeft gepakt. Maar niemand weet hoeveel hij mogelijk heeft laten liggen.

Met bijvoorbeeld 500 euro terugkomen zou in elk geval niet heel slim zijn als mol. Dan bedenkt iedereen: Dit is niet het hoogste bedrag, Kees pakt niet zichzelf, dus de kans op Kees als mol is groter.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 11:50:59 door Qper »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #543 Gepost op: 8-02-2013, 11:47:42 »
Hoe verklaren de Keestunnelaars de 1500 Euro die hij heeft opgehaald, als mol zou je toch perongeluk een bliefje laten liggen?
De bedragen waren onbekend.

Misschien heeft hij dat ook wel gedaan. Er kan best €2500 in de envelop hebben gezeten. Misschien zat in de envelop van de mol wel €5000. Mocht hij de mol zijn, dan kan hij ook het complete (kandidaat) bedrag hebben meegenomen, wetende dat in zijn envelop veel meer zat. Maar goed, dat weten we pas over vier weken. :)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #544 Gepost op: 8-02-2013, 11:53:42 »
Nog een aanvulling: de productie zal geen lage bedragen in de enveloppen stoppen. Als je met 500 terugkomt weet tenminste de penningmeester wie de mol niet is, en mogelijk alle kandidaten. Daarmee zet je dus een kandidaat op achterstand. Daarnaast zou inderdaad ook de mol in een klap verdacht kunnen worden. De vraag blijft hoeveel Kees zelf in de hand heeft gehad dat hij hier penningmeester wordt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #545 Gepost op: 8-02-2013, 12:48:01 »
Hoe verklaren de Keestunnelaars de 1500 Euro die hij heeft opgehaald, als mol zou je toch perongeluk een bliefje laten liggen?
De bedragen waren onbekend.

Daarmee brengt hij de verdenking tegen hem misschien iets terug. Want die kan wel eens zeer groot zijn bij bepaalde kandidaten, met name bij Paulien en Carolien.
Bovendien is hij de penningmeester dus hij kan het geld weer laten verdwijnen t.z.t.

Gemene mollenstreek om Tania uit de hoogte de les te lezen over het geld dat zij verloren heeft, terwijl hij waarschijnlijk zelf het geld uit haar achterzak heeft gepakt en op de grond heeft gelegd.

Zelfs al was hij niet de mol, is het gemeen want er is een mol en die kan heel goed - ook al zou het niet Kees zelf zijn - het geld van haar gestolen hebben. In dit spel is er dus al helemáál geen reden om iemand zo de les te lezen.
Vandaar is Kees vanaf nu 100% mijn mol.
Let ook op hoe hij haar aankijkt als zij haar verhaal doet. Met een blik vol misprijzen. Hij laat haar heel lang ongelukkig zijn en dan komt hij eindelijk met het verhaal dat het geld gevonden is. En dan nog een arrogante tirade houden!
Wat overigens niet bij zijn échte persoonlijkheid past.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 13:00:42 door Run »

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #546 Gepost op: 8-02-2013, 13:25:45 »
Zo nog iets interessants:
Ik heb even onder elkaar gezet wie wie verdacht in deze aflevering. Zoals genoemd bij de test.
Daarnaast heb ik een lijstje gezet met wie dacht op wie Tim zat bij zijn laatste testvraag. Vat je m nog?
Hier komt ie:

     Verdenkt:    Tim zat op:
T -> D(&C)        T
P -> K(&Z)        P
D -> C&T(P)       P
C -> K(&Z)        P
Z -> D&P          D
K -> C            C

Nu ga je er toch van uit dat je, als je je test moet invullen, enigszins er rekening mee houdt dat de persoon waar Tim op zat waarschijnlijk niet de mol is. Ik weet dat het prima kan dat je op de mol zit en er toch uit vliegt. Maar dat is voornamelijk als iedereen wel een beetje op de goede mol zit.

Ik vind het op zn minst opvallend dat Kees, en Zarayda op iemand zitten waarvan ze denken dat Tim erop is uitgevlogen.
Ik geloof niet dat Kees denkt dat iedereen een beetje op Carolien zat, en van Zarayda zou het nog wel kunnen dat ze denkt dat iedereen wel een beetje op Daniel zit

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #547 Gepost op: 8-02-2013, 13:43:57 »
Volgens mij wordt er hier en daar wel over-geanalyseerd door mede-tunnelaars ::rofl::

Hij krijgt het penningmeesterschap gewoon in de schoen geworpen, wordt door anderen genomineerd, en is dan natuurlijk dankbaar dat hij het worden mag ondanks dat Paulien toch in 1e instantie juist probeert het naar Daniel te laten gaan. Weliswaar verwerft hij zijn nominatie door de credits van Daniel af te pakken vlak ervoor dus hij doet er wel iets voor maar dat is m.i. meer omdat een mol altijd alle credits oppakt die voor het oprapen liggen. Hij is volgens mij echt verrast dat hij het worden mag, blij verrast dat wel, wetende wat komen gaat met de helicopter.

En tja, die pot, als Kees die echt zou hebben gestolen zou hij die echt niet op het gangpad neerleggen hoor. Dan zou die pad echt weg zijn. Puur geluk dat Daniel hem vindt en Kees speelt er gewoon handig op in door de credits WEL te stelen.

En de helicopter;
Met bijvoorbeeld 500 euro terugkomen zou in elk geval niet heel slim zijn als mol. Dan bedenkt iedereen: Dit is niet het hoogste bedrag, Kees pakt niet zichzelf, dus de kans op Kees als mol is groter.
Nou precies. Het had ook wel wat minder gemogen van mij. Maar 500 was echt te weinig.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #548 Gepost op: 8-02-2013, 15:09:55 »

En tja, die pot, als Kees die echt zou hebben gestolen zou hij die echt niet op het gangpad neerleggen hoor. Dan zou die pad echt weg zijn. Puur geluk dat Daniel hem vindt en Kees speelt er gewoon handig op in door de credits WEL te stelen.

Die pot zou dan echt weg zijn zeg je. Ik denk dat dat te drastisch is. Nu kan hij zichzelf presenteren als degene die het allemaal zo goed weet en die moreel zo hoogstaand is. En dat werkt, hij wordt meteen penningmeester.

Hij pakt de envelop van Carolien en daar zit 1500 euro in. Daarmee is het meteen duidelijk dat Carolien lang in het spel blijft en dat de kijker mag beslissen: is zij mol of winnaar? Zij zal sowieso bij de laatste drie zitten.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 15:12:48 door Run »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #549 Gepost op: 8-02-2013, 16:15:48 »
kan hij zichzelf presenteren als degene die het allemaal zo goed weet en die moreel zo hoogstaand is
Ja maar ik denk dus dat het echt zo gegaan is zoals uitgezonden: namelijk het verhaal dat Daniel het vond, naar de slaapkamer ging en daar het verteld heeft aan Kees. Die heeft goed geimproviseerd inderdaad en de credits opgeeist. Gevalletje toeval die goed uitpakt dus.

Pot zou echt weg zijn als Kees hem zelf gevonden had denk ik, lijkt me niet te drastisch, tenminste ik zou zelf als mol eigen schuld dikke bult denken. Hofdihuis vorig jaar was 'erger' wat dit betreft, toen ging ook 10.000+ zomaar weg.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #550 Gepost op: 8-02-2013, 18:25:58 »
Gevalletje toeval die goed uitpakt dus.

Waarom denk je dat, omdat je een tunnelvisie hebt op iemand anders?

Verder is het voor mij duidelijk dat de opdracht van de enveloppen, die vrij simpel is te bedenken en uit te voeren, is verzonnen nadat de mol penningmeester werd. Dan zeg je gewoon: de penningmeester mag in de helikopter en mag een envelop pakken. Het risico is namelijk veel te groot om een willekeurige kandidaat een envelop te laten pakken. Stel dat is Paulien en die heeft tot nu toe alles goed, dan pakt zij een envelop met 3000 euro. Dat is ten eerste veel te veel geld en ten tweede weet Paulien dan zeker dat zij goed zit. Bovendien is er het risico dat anderen weten op wie zij stemt! Van Kees - o wonder - weet niemand dat. En mócht hij iets doorgegeven hebben, dan is het zéker foute informatie, wat je bij de anderen nooit weet. En ik verwacht dat Kees de pot wel weer zal doen slinken op een of andere wijze.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 18:33:50 door Run »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #551 Gepost op: 8-02-2013, 18:35:11 »
Ja maar ik denk dus dat het echt zo gegaan is zoals uitgezonden: namelijk het verhaal dat Daniel het vond, naar de slaapkamer ging en daar het verteld heeft aan Kees.

Lijkt me niet zo moeilijk om de envelop uit iemands achterzak te pakken en zo neer te leggen - goed in het zicht - dat een andere kandidaat het vindt.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #552 Gepost op: 8-02-2013, 18:48:11 »
Wat me opviel na het terugkijken was dat hij zelf naar niemand wees om penningmeester te worden. Vind ik toch wel opvallend, aangezien hij zegt dat het hem helemaal niks uitmaakt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #553 Gepost op: 8-02-2013, 19:07:34 »
Ja Kees, ik zit steeds dieper te graven. Kennis is macht...Kees is mol.
Kees komt bezweet uit de kerk...warm zeker onder die mantel.
Kees is penningmeester...nee niet op Daniel stemmen, want Kees wil penningmeester zijn.
Kees die in afl. 2 onjuiste informatie deelt met de rest. Vraag over Ewout heeft iedereen fout in afl. 6.
Kees vindt de groep te lief. Er wordt teveel info gedeeld.
Ik denk dat Paulien en Carolien in de finale komen. Zij zitten nu al op Kees. ;D

Offline Gixo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #554 Gepost op: 8-02-2013, 19:55:16 »


Wellicht dat om die reden iedereen ervan uitging dat Ewout op Daniël zat.

Als Kees dit echt bewust via Joep voor elkaar heeft gekregen, is het echt een geniale zet!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #555 Gepost op: 8-02-2013, 20:08:47 »
Ik zag deze opmerking over Kees op Twitter (Martine):

Tania is de pot kwijtgeraakt. Ze krijgt enorm op haar falie van Kees. Daniël heeft de pot namelijk middenin de nacht in de bus gevonden. Kees speelt het briljant. Niet alleen maakt hij zichzelf extra onverdacht door de pot zo te verdedigen, ook wordt hij hierna middels een valse stemming tot nieuwe penningmeester uitgeroepen. Valse stemming? Ja. Hij is namelijk de enige die naar niemand wijst, waardoor hij met één stem verschil van Daniël wint. Daniël, die gewoon wel netjes naar Kees wijst.

Vond het wel goed gevonden en had het nog niet gelezen hier...(of anders niet gezien) ::zwaai::

P.s. Hoe kom ik de Keestunnel uit? ???

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #556 Gepost op: 8-02-2013, 20:11:51 »
Ik zag deze opmerking over Kees op Twitter (Martine):

Tania is de pot kwijtgeraakt. Ze krijgt enorm op haar falie van Kees. Daniël heeft de pot namelijk middenin de nacht in de bus gevonden. Kees speelt het briljant. Niet alleen maakt hij zichzelf extra onverdacht door de pot zo te verdedigen, ook wordt hij hierna middels een valse stemming tot nieuwe penningmeester uitgeroepen. Valse stemming? Ja. Hij is namelijk de enige die naar niemand wijst, waardoor hij met één stem verschil van Daniël wint. Daniël, die gewoon wel netjes naar Kees wijst.

Vond het wel goed gevonden en had het nog niet gelezen hier...(of anders niet gezien) ::zwaai::

P.s. Hoe kom ik de Keestunnel uit? ???

Twitter? Dit las ik net bij de recensiekoning... ;)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #557 Gepost op: 8-02-2013, 20:15:00 »
Ja Kees, ik zit steeds dieper te graven. Kennis is macht...Kees is mol.
Kees komt bezweet uit de kerk...warm zeker onder die mantel.
Kees is penningmeester...nee niet op Daniel stemmen, want Kees wil penningmeester zijn.
Kees die in afl. 2 onjuiste informatie deelt met de rest. Vraag over Ewout heeft iedereen fout in afl. 6.
Kees vindt de groep te lief. Er wordt teveel info gedeeld.
Ik denk dat Paulien en Carolien in de finale komen. Zij zitten nu al op Kees. ;D

Dat laatste gevoel heb ik ook. Mede om de priesterhint. Zou het wel erg jammer vinden voor Daniël, hem gun ik de pot het meest en ik vind dat hij het ook het meest verdient. Spijtig genoeg lijkt-ie onze Volendamse vriend voor de volle 100% te vertrouwen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #558 Gepost op: 8-02-2013, 20:31:31 »
Twitter? Dit las ik net bij de recensiekoning... ;)

Ja de Recensiekoning is geloof ik Martine  Zwanee. Of het was een retweet. Ik las het in ieder geval via een tweet :D
« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 20:34:52 door Lonneke14 »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #559 Gepost op: 8-02-2013, 20:44:40 »
Ja de Recensiekoning is geloof ik Martine  Zwanee. Of het was een retweet. Ik las het in ieder geval via een tweet :D

 ::rofl:: ::schaam:: ik heb echt geen flauw idee van de echte namen van de forummers hier en de bloggers  ::tandpastasmiley::