Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409184 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #560 Gepost op: 8-02-2013, 22:09:33 »
N.a.v. dat stukje op recensiekoning ben ik bij het terugkijken van de aflevering extra op Kees gaan letten. En warempel, hij wijst inderdaad naar niemand. En de andere vijf hebben het niet eens door.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #561 Gepost op: 8-02-2013, 22:32:04 »
Stel Tania had geprotesteerd tegen de tirade van Kees, ze had bijvoorbeeld gezegd:
'Wacht 's even, we zitten hier wel in Wie is de mol. Wie zegt dat de mol hier geen rol in heeft gehad?'
Kees (vindt een beetje ruzie niet erg): 'Dat kan best zo zijn, maar het is jóuw rol om de pot te bewaken. Je hebt gewoon niet opgelet!'
Tania: 'Ik vind dit echt ongelooflijk. Jij gaat mij de les lezen terwijl de mol hier gewoon tussen ons is! Ga mollenjagen, man!'
Kees (zoekt nu bijval van anderen): 'Ik denk dat niet alleen ik, maar ook anderen het heel vervelend zouden vinden als de pot zoekraakte. We hebben er allemaal hard voor gewerkt.'
Stel er komt nu bijval van anderen, Tania dimt. Of de anderen zwijgen, dan kiest Kees eieren voor zijn geld:
Kees: 'Nou goed, je hebt wel een beetje gelijk. Er is een mol tussen ons, maar ik zou dan vanaf nu toch heel goed gaan opletten want we werken er allemaal hard voor. Behalve de mol dan.'

Hij had zich er altijd wel uitgekletst. Tania protesteerde echter niet, en ze ging ook niet Kees verdenken want ze lag eruit. Het psychologisch inzicht van de kandidaten is vrij erbarmelijk, denk ook aan hoe Pauline de groep op een dwaalspoor wist te brengen bij het kampvuur, terwijl ze notabene Carolien, die haar verdacht, meteen wegstemde. Ik dacht: nu weten de anderen dat Paulien het kaartje 'mol' heeft gekregen, maar nee hoor.
Paulien en Carolien hebben wel psychologisch inzicht en die zitten zeker weten in de finale.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 22:39:30 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #562 Gepost op: 9-02-2013, 08:51:03 »
Dat vind ik maar vaag hoor Theoreticus. Waarom is "nee, nee, nee" "enkel, enkel, enkel" en niet "driedubbel"? :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #563 Gepost op: 9-02-2013, 12:11:37 »
Te ingewikkeld. Denk ik. ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #564 Gepost op: 9-02-2013, 12:16:28 »
Te ingewikkeld. Denk ik. ;)

Ik denk niet dat het met zoveel woorden besproken zou worden op tv sws nee.
Maar we hebben wel vaker hints zien terugkomen in andere vormen (ter bevestiging van een patroon of eerder gegeven hint) die niet uitgebreid besproken worden - noch op tv noch op de site.  :)

Ik denk dat het enkel-enkel-dubbel-dubbel als morse prima een hint kan zijn zeker omdat het nu al een paar maal terugkomt. Ik vind vooral het feit dat Kees het nogmaals aanhaalt in antwoord op Paulien's vragen bij zijn 'heeeyy gezellig' houding bij het wolvenspel wel veelzeggend eigenlijk. Het was bijna alsof hij snel daarop terugviel toen hij die counter-aanval niet verwachtte..  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #565 Gepost op: 9-02-2013, 13:03:06 »
Tania is de pot kwijtgeraakt. Ze krijgt enorm op haar falie van Kees. Daniël heeft de pot namelijk middenin de nacht in de bus gevonden. Kees speelt het briljant. Niet alleen maakt hij zichzelf extra onverdacht door de pot zo te verdedigen, ook wordt hij hierna middels een valse stemming tot nieuwe penningmeester uitgeroepen. Valse stemming? Ja. Hij is namelijk de enige die naar niemand wijst, waardoor hij met één stem verschil van Daniël wint. Daniël, die gewoon wel netjes naar Kees wijst.

Ben nu echt overtuigd! Dank voor het posten.

Heb er even een screenshotje van gemaakt voor de geïnteresseerden onder u.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #566 Gepost op: 9-02-2013, 13:06:55 »
Heb er even een screenshotje van gemaakt voor de geïnteresseerden onder u.

En dan zie je Kees gewoon denken "Tol hou je armen binnenboord, want ik moet penningmeester zijn voor straks in de heli!"

Sterk moment en des te aparter dat Daniël/Carolien/Paulien/Zarayda er geen conclusies aan verbinden  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #567 Gepost op: 9-02-2013, 13:07:56 »
Ja dat viel me ook al meteen op ;)

Voor een niet-acteur kan ie wel goed acteren zeg, zoals ie met Carolien en Daniel ( geloof ik ) ging praten na de kerkopdracht
You'll never walk alone

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #568 Gepost op: 9-02-2013, 13:19:35 »
Ben nu echt overtuigd! Dank voor het posten.

Heb er even een screenshotje van gemaakt voor de geïnteresseerden onder u.

Dit zegt ook genoeg over Paulien en Carolien (mijn twee finalisten) dat ze Kees niet 'vertrouwen' en volgens mij als enigen op Kees zitten als Mol.

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #569 Gepost op: 9-02-2013, 13:23:21 »
En dan zie je Kees gewoon denken "Tol hou je armen binnenboord, want ik moet penningmeester zijn voor straks in de heli!"

Precies. Het helpt ook wel dat hij al daarvoor het geld aan heeft genomen en nu twee handen vol heeft. Dat is een goede 'out' (goed smoesje als hij betrapt wordt op niet-meestemmen). En iedereen kijkt naar het midden van de cirkel. Vraag me af wie deze chaotische vorm van stemmen bedacht heeft...

Dit zegt ook genoeg over Paulien en Carolien (mijn twee finalisten) dat ze Kees niet 'vertrouwen' en volgens mij als enigen op Kees zitten als Mol.

Ja, als je het terugkijkt zie je Carolien wel lachen. Vervolgens begint Zarayda meteen tegen Carolien dat ze zo geschrokken was. Misschien had Carolien het door, maar zei ze wijselijk niets.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2013, 13:25:43 door Def Digital »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #570 Gepost op: 9-02-2013, 13:28:05 »
Voor een niet-acteur kan ie wel goed acteren zeg, zoals ie met Carolien en Daniel ( geloof ik ) ging praten na de kerkopdracht

Carolien en Paulien  :)

Maar wat vooral opviel daar was hoe ie glom, hoe hij zeg maar van een warm iets weg kwam zo in de kou van buiten. Bovendien werd er bij de vragen aan de mol, geen molgedaante getoond bij Kees en Paulien. Daar werd bij de beantwoording van de vragen ingezoomd op het orgel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #571 Gepost op: 9-02-2013, 13:30:57 »
Aaah oke ;)

Het leek gewoon alsof ik zo opgewonden naar buiten kwam omdat ie net als mol een orgel heeft bediend  ;D

En ja ik zit in een tunnel  :P
You'll never walk alone

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #572 Gepost op: 9-02-2013, 13:32:00 »
Glimt hij niet altijd dan?  :-X
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #573 Gepost op: 9-02-2013, 14:50:19 »
Carolien en Paulien  :)
 Bovendien werd er bij de vragen aan de mol, geen molgedaante getoond bij Kees en Paulien. Daar werd bij de beantwoording van de vragen ingezoomd op het orgel.

Oké!! Dan zullen Pauline en Kees (mol)overblijven en Carolien zal de verliezer zijn.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #574 Gepost op: 9-02-2013, 14:55:51 »
Ik denk ook dat Paulien en Kees overblijven.
In aflevering 9 zullen ze natuurlijk weer een clifhanger doen.
Dan maken ze verliezer Carolien bekend (ongeveer hetzelfde als vorig jaar Hadewych).
En dan spoelen ze zo terug van aflevering 9 tot 1,
dan zie je bv Kees in de kerk zitten en zegt hij de magische woorden  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #575 Gepost op: 9-02-2013, 15:00:25 »
Het leek gewoon alsof ik zo opgewonden naar buiten kwam omdat ie net als mol een orgel heeft bediend  ;D

Dat heeft Kees parten gespeeld ja.  ;D Zijn gezichtsuitdrukking was duidelijk. Zijn gezicht sprak boekdelen met 'Kijk mamma, ik heb de kandidaten een rad voor hun ogen gedraaid door mooi het orgel te bedienen'  ::fluit::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #576 Gepost op: 9-02-2013, 15:12:52 »
Vinden ze in Voldendam mooi, hoor... Orgels!  ::jaja::

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #577 Gepost op: 9-02-2013, 15:57:07 »
Kees zegt, als hij uit de kerk komt, tegen Paulien en Carolien: " deze zag ik niet aankomen".
(wellicht al gepost door iemand, alhoewel ik er in deze thread en in die van aflevering 6 er niets over gelezen heb).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #578 Gepost op: 9-02-2013, 18:50:06 »
Paulien en Carolien zijn gewoon superslimme meiden. Misschien was het beter geweest als een van hen de mol was geweest, waarschijnlijk is het ze wel gevraagd maar hebben ze geweigerd.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #579 Gepost op: 9-02-2013, 21:29:12 »
Paulien en Carolien zijn gewoon superslimme meiden. Misschien was het beter geweest als een van hen de mol was geweest, waarschijnlijk is het ze wel gevraagd maar hebben ze geweigerd.
Hoho.....pas op...kijk uit....
1e Zin klopt...
2e Zin moet je (heel) voorzichtig mee zijn, aldus zij die niet op Kees zitten...
Of heb je aflevering 10 al gezien? 
;)
Omnia vincit amor