Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409181 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #580 Gepost op: 10-02-2013, 10:35:08 »
Of heb je aflevering 10 al gezien? 
;)

Nee hoor en de vorige twee keer ben ik op het verkeerde been gezet, dus ik ben benieuwd wat de programmamakers nog uit de hoge hoed gaan toveren.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #581 Gepost op: 10-02-2013, 13:55:19 »
op het verkeerde been gezet, dus ik ben benieuwd wat de programmamakers nog uit de hoge hoed gaan toveren
Nou precies, daar hoop ik toch ook nog vurig op. Dat lukte verleden jaar zo goed met Anne-Marie want ik ging steeds vol voor Tim. Pas toen hij eruit ging was het duidelijk. Nu hoop ik toch ook op zo'n scenario want Kees maakt het wel erg makkelijk.

Grappig dat vorig jaar de kandidaten het allemaal makkelijk hadden (na Dio zat iedereen op AM) en dit jaar de kijkers maar de kandi´s helemaal niet. Beide mollen vind ik goed. AM omdat zij mij toch lang om de tuin leidde en Kees omdat hij zo onverdacht blijft in de groep. Al blijft het geld toch een grote zwakte maar ja, vind maar eens een mol die wel durft. Jon was dramatisch, Inge mwah. Misschien was Kim wel de meest gedurfde maar dat leverde dan inderdaad ook meteen grote verdenkingen op.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #582 Gepost op: 10-02-2013, 14:33:10 »
Er zijn ern paar voorkennisopdrachten
Dropping - waar Kees z'n tas in de taxi laat zitten  waar ie verkeerd zit
Dictee - waar Kees meedoet met 500
Woorden - waar Kees 2x een woord die al genoemd is roept
Puzzel - waar Kees het draaibare stuk pakt
Weerwolven - waar Kees nooit op een mol stemt
Paarden - waar Kees als penningmeester waarschijnlijk niet het hoogste bedrag pakt, ik vermoed zelfs het minste

Oftewel, overal waar hij voorkennis kon gebruiken gebruikte hij het.
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #583 Gepost op: 10-02-2013, 14:37:41 »
Had nog eens zitten denken... het kan nog best dat Kees de pot niet uit de broekzak van Tania heeft gejat en op de grond van de bus heeft gelegd, maar zelfs uit haar koffer. Dat leverd in elk geval (mooiere) beelden op. Als ik iets kwijt ben ga ik ook aan alles twijfelen.

Ik zie het wel voor me. Kees die 's nachts naar de koffer van Tania sluipt, de pot pakt, hem vervolgens in de bus op de grond legt en subtiel zorgt dat Daniel wakker wordt die hem vervolgens opraapt.

 :P

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #584 Gepost op: 10-02-2013, 14:41:27 »
Nou, ik zou er echt niet blij van worden als iemand in mijn koffer zou zitten om iets eruit te jatten, ook al is het maar de pot.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #585 Gepost op: 10-02-2013, 14:43:58 »
Had nog eens zitten denken... het kan nog best dat Kees de pot niet uit de broekzak van Tania heeft gejat en op de grond van de bus heeft gelegd, maar zelfs uit haar koffer. Dat leverd in elk geval (mooiere) beelden op. Als ik iets kwijt ben ga ik ook aan alles twijfelen.

Ik zie het wel voor me. Kees die 's nachts naar de koffer van Tania sluipt, de pot pakt, hem vervolgens in de bus op de grond legt en subtiel zorgt dat Daniel wakker wordt die hem vervolgens opraapt.

 :P

Dan moet Kees ook de code van haar koffer weten of het sleuteltje van het slot hebben. Lijkt mij niet. En zo te zien sliepen ze toen in een in appartement of hotelkamer, die deur zal 's nachts ook wel afgesloten zijn. (althans.... ik sluit hem altijd van binnen af)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #586 Gepost op: 10-02-2013, 14:44:15 »



Paarden - waar Kees als penningmeester waarschijnlijk niet het hoogste bedrag pakt, ik vermoed zelfs het minste

Oftewel, overal waar hij voorkennis kon gebruiken gebruikte hij het.
We zien ook niet duidelijk dat er echt 1500 euro in die envelop zit natuurlijk. Hoogstwaarschijnlijk zie je in de laatste aflevering dat er eigenlijk 5000 euro inzat of zoiets en dat Kees de rest van het geld weggooit.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #587 Gepost op: 10-02-2013, 14:47:19 »
Nou, ik zou er echt niet blij van worden als iemand in mijn koffer zou zitten om iets eruit te jatten, ook al is het maar de pot.
Dan moet Kees ook de code van haar koffer weten of het sleuteltje van het slot hebben. Lijkt mij niet. En zo te zien sliepen ze toen in een in appartement of hotelkamer, die deur zal 's nachts ook wel afgesloten zijn. (althans.... ik sluit hem altijd van binnen af)
Ik zou er ook niet blij van worden. Maar in wie is de mol is alles mogelijk... en met een beetje hulp van de productie kom je een heel eind met sleutels en codes.
Ik geef deze theorie ook niet de grootste kans, maar het verliezen van de pot vind ik ook maar raar. Vooral in aanloop naar een opdracht waarbij de penningmeester een sleutelrol krijgt.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #588 Gepost op: 10-02-2013, 14:50:25 »
Ik zou er ook niet blij van worden. Maar in wie is de mol is alles mogelijk... en met een beetje hulp van de productie kom je een heel eind met sleutels en codes.
Ik geef deze theorie ook niet de grootste kans, maar het verliezen van de pot vind ik ook maar raar. Vooral in aanloop naar een opdracht waarbij de penningmeester een sleutelrol krijgt.

Ik zou het niet netjes vinden als de productie zou helpen met het openbreken van een tas om de pot te jatten. Dan heeft het hele penningmeester-schap geen zin meer. Je moet altijd een goede penningmeester kiezen zodat het geld veilig is. En de groep kiest vaak voor de persoon bij wie er dubbele sloten zijn, zodat ze er zeker van zijn dat het geld niet gejat kan worden door de Mol. Nou, dat gaat dan ook niet meer op, als de Mol door de productie geholpen wordt om de pot in handen te krijgen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #589 Gepost op: 10-02-2013, 14:55:02 »
Oftewel, overal waar hij voorkennis kon gebruiken gebruikte hij het.

Toen ik Heinz zijn overzicht las kwam ik zelf ook tot die conclusie. En ondanks dit alles blijft hij betrekkelijk onverdacht in de groep!

Aflevering 1: rustig beginnen, geen wantrouwen wekken door op tijd te arriveren. Maar wel de dag erna meteen verwarring veroorzaken bij de bungeejump (redelijk succesvol met maar 4 vrijstellingen, wetende dat geen kandidaat die zou opgeven voor geld in de pot in het begin!)
Aflevering 2: succesvol verwarring stichten in de groep door de kandidaten te laten denken wie Ewout verdacht. De held is de mol, luikje openen gaf nog geen vrijgeleide naar de kluis (terwijl dat bij Carolien wel zo was) Net zoals Patrick Art verdacht maakte, deed Kees dat bij Tim. Wederom de held is de mol uithangen bij de minedump en vast voor de terugblik dat hij geld verduistert heeft
Aflevering 3: kans op geld in de pot verkleinen door jokers te gunnen aan kandidaten en het spotten van dieren te verdoezelen zodat er weinig kokers verdiend werden.
Aflevering 4: het spel beinvloeden door kokers te jatten van Tim zodat die opgemerkt worden en onschadelijk worden gemaakt door nieuwsgierigheid. Anders bleef de mogelijkheid dat de kokers wel ontwikkeld zouden worden en zij dus geld in het laatje brachten.
Aflevering 5: als echte mol Paulien als de mol in mollen van wakkerdam bijvallen en Zarayda overrulen hierdoor zodat Paulien als kandidaat jokers verdient en er geen geld in de pot komt. Kees die een Anne-Marietje doet door ipv krijt tin-klompjes weg te gooien? Anders was er met gemak wel aan 25 in totaal gekomen!
Aflevering 6: succesvol verwarring stichten in de groep door de kandidaten te laten denken wie Ewout verdacht komt uit. Niemand heeft alle vragen goed + hij komt bezweet weg uit de kerk (door het gewaad/mantel aan te hebben gehad) Tania gezakkenrolt (voor bij de terugblik?) (net zoals hij bij Tim deed voor de kokers) om zo in samenwerking met Daniël opzettelijk een van hen tot penningmeester te laten benoemen. Bij de stemming zijn stem onthouden zodat hij als penningmeester weet welke enveloppe hij kan pakken + geld kan verliezen.

Ik heb ze even zo uitgeschreven voor mezelf en dan zie ik genoeg mollenstreken van Kees. Hij wordt maar door twee kandidaten echt verdacht (Paulien en Carolien sinds Tim exit was), waar mogelijk zorgt/probeert hij als mol geld uit de pot te houden. Dus hij weet zijn voorkennis aan te wenden voor sabotage die redelijk succesvol is in het voorkomen dat geld in de pot komt. En tegelijkertijd blijft ie redelijk low-profile voor de kandidaten zelf. Prima mol zo te bezien, alleen jammer dat het balletje is gaan rollen door de priesterhint. Maar ja, hints zitten er in om gevonden te worden nietwaar? :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #590 Gepost op: 10-02-2013, 15:58:57 »
We zien ook niet duidelijk dat er echt 1500 euro in die envelop zit natuurlijk. Hoogstwaarschijnlijk zie je in de laatste aflevering dat er eigenlijk 5000 euro inzat of zoiets en dat Kees de rest van het geld weggooit.

In deze aflevering hebben we toch echt gezien dat Kees vanuit de helicopter naar de stapel enveloppen liep. Uit de envelop met de naam Carolien zien we hem er duidelijk een biljet van 1000 en een biljet van 500 euro uit halen.
Als er meer geld in heeft gezeten, moeten ze die scene twee keer hebben opgenomen: de eerste keer dat hij de envelop opent en er geld uithaalt dat hij weggooit (voor in de laatste aflevering)
en een tweede keer dat hij de envelop (opnieuw) vindt, opent en er 1500 euro uithaalt (voor in aflevering 6).

De werkelijkheid is gewoon veel simpeler: als mol weet hij wat er in elke envelop zit en pakt hij het laagste bedrag.
Er hoeft dan maar 1 opname gemaakt te worden en in de laatste aflevering kunnen ze gewoon zeggen dat er in de envelop van de mol 5000 (of nog meer) gezeten had.
Goede jacht!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #591 Gepost op: 10-02-2013, 16:00:46 »
In deze aflevering hebben we toch echt gezien dat Kees vanuit de helicopter naar de stapel enveloppen liep. Uit de envelop met de naam Carolien zien we hem er duidelijk een biljet van 1000 en een biljet van 500 euro uit halen.
Bij Jon zagen we ook zijn kluis in de stoomtrein openmaken met 100 euro erin, waar eigenlijk 300 in zat ;)
...óf niet!

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #592 Gepost op: 10-02-2013, 16:58:08 »
+ hij komt bezweet weg uit de kerk (door het gewaad/mantel aan te hebben gehad)

Kwenie hoor, of de mol wel in die mantel zat en het orgel bediende.
Dan zouden zij ,die al buiten op elkaar stonden te wachten,allen de mol dus niet kunnen zijn.
Toch ???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #593 Gepost op: 10-02-2013, 17:02:40 »
Kwenie hoor, of de mol wel in die mantel zat en het orgel bediende.
Dan zouden zij ,die al buiten op elkaar stonden te wachten,allen de mol dus niet kunnen zijn.
Toch ???

We weten niet hoeveel tijd er tussen zat. Misschien werden alle kandidaten apart van elkaar gehouden en gingen ze ook nog biechten. Dan zien we ze weer bij elkaar komen na de biecht, en niet meteen nadat ze de mole-meeting hadden gehad. Anders zou het voor de kandidaten toch ook veel te eenvoudig zijn?

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #594 Gepost op: 10-02-2013, 17:11:44 »
Bij Jon zagen we ook zijn kluis in de stoomtrein openmaken met 100 euro erin, waar eigenlijk 300 in zat ;)

Heb die aflevering van seizoen 9 zojuist nog even teruggekeken:
Inderdaad, in aflevering 8 zien we hoe Jon de kluis open en er 1 biljet van 100 euro uithaalt. Er ligt verder niets in.
In aflevering 10 maakt hij de kluis open, haalt er 3 biljetten van 100 uit en frommelt er 2 in zijn zak.
Er zijn daar dus 2 opnames gemaakt van het openen van de kluis.

Dit zouden ze nu bij Kees ook hebben kunnen doen.
Maar of hij nou geld verduisterd heeft of dat hij de envelop met de minste inhoud heeft gepakt, weten we pas in de laatste aflevering...
Goede jacht!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #595 Gepost op: 10-02-2013, 17:19:03 »
Wat anders, stèl, Kees is de Mol. Wat heeft hij er aan om niet te zeggen dat hij dat geld uit de envelop Carolien heeft gehaald? Niemand weet of het bedrag hoog of laag is, dus je wordt er niks wijzer van, behalve dat Kees zo de indruk wekt op Carolien te zitten. En daar hij elke test en executie moonwalkend met een drankje op zijn klompen haalt, kunnen anderen denken dat Carolien wel eens echt de Mol is, en dan wordt Kees niet verdacht.
Maar als Kees niet de Mol is, ja, dan heeft het nut om niet te zeggen welke envelop hij heeft gepakt. Want dan geeft hij weg wie hij verdenkt, dan gaan anderen misschien Carolien ook wel verdenken en is hij zijn eventuele voordeel kwijt.
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #596 Gepost op: 10-02-2013, 19:12:39 »
Maar als Kees niet de Mol is, ja, dan heeft het nut om niet te zeggen welke envelop hij heeft gepakt. Want dan geeft hij weg wie hij verdenkt, dan gaan anderen misschien Carolien ook wel verdenken en is hij zijn eventuele voordeel kwijt.
En aangezien de mol zich natuurlijk wil voordoen als "niet de mol" heeft het ook als mol zin om geheimzinnig te doen over je verdenkingen ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #597 Gepost op: 10-02-2013, 22:42:47 »
Het duurt 1.30 minuten voordat Kees het puzzelstuk aanreikt met de pijl er op. Het meest belangrijke puzzelstuk!
Mollenactie?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #598 Gepost op: 11-02-2013, 00:18:43 »
Het duurt 1.30 minuten voordat Kees het puzzelstuk aanreikt met de pijl er op. Het meest belangrijke puzzelstuk!
Mollenactie?
Ja, waarschijnlijk. Het is niet helemaal duidelijk, maar dat stuk komt volgens mij uit zijn tasje. Het is in elk geval opvallend als hij precies dat stuk heeft gepakt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #599 Gepost op: 11-02-2013, 00:30:51 »
Wat anders, stèl, Kees is de Mol. Wat heeft hij er aan om niet te zeggen dat hij dat geld uit de envelop Carolien heeft gehaald?

Zoals Moedermol al zegt is het niet in zijn belang om dat met iedereen te delen, noch als kandidaat maar zeker niet als mol. Inderdaad zouden hetzij Paulien hetzij Carolien (of allebei) hier mogelijk meer achterdocht over krijgen.

Áls hij het al deelt, is het veel logischer dat hij dit eventueel alleen met zijn bondgenoten deelt maar zelfs dat wekt achterdocht op. In deze fase van het spel geeft geen enkele kandidaat mogelijk belangrijke informatie cadeau. Het ligt een beetje in het verlengde van de joker die Daniël weggeeft waardoor hij juist verdachter werd in de ogen van sommigen. Je kunt je als mol in dit geval het beste opstellen zoals de gemiddelde kandidaat dat ook zou doen, dan valt het het minste op.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2013, 00:32:50 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)