Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 408791 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #100 Gepost op: 13-01-2013, 15:44:46 »
Precies wat ik ook dacht. Als Tim de mol niet is kan de echte mol hier mooi op inspringen. Maar alleen als hij weet hoeveel foute antwoorden er in het gedicht zitten.
Om bij deze opdracht voor het laagste bedrag te gaan is de veilige keuze. Het aantal fouten maakt dan niet zo veel uit.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #101 Gepost op: 13-01-2013, 15:46:26 »
Om bij deze opdracht voor het laagste bedrag te gaan is de veilige keuze. Het aantal fouten maakt dan niet zo veel uit.
Kijk, zo dacht ik ook, beter iets dan niets.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #102 Gepost op: 13-01-2013, 16:37:54 »
Ja, en zoals ik al zei, als de Mol weet hoeveel fouten er gemaakt zijn, dan had hij moeten pleiten voor het hoogste bedrag, omdat er dan niks was verdiend. Hoewel natuurlijk als iedereen al heeft ingestemd met de middelste optie, en dan Janine ineens komt met het laagste bedrag, is het misschien makkelijker om snel daarin mee te gaan. Zou heel raar zijn geweest als iedereen eerst middelmatig stemt, Janine dan zegt dat er misschien wel meer fouten zijn gemaakt en dat dan ineens iemand (de Mol) zegt, we gaan voor het hoogste bedrag.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #103 Gepost op: 13-01-2013, 17:44:30 »
Precies wat ik ook dacht. Als Tim de mol niet is kan de echte mol hier mooi op inspringen. Maar alleen als hij weet hoeveel foute antwoorden er in het gedicht zitten.
Er kan natuurlijk een seintje aan de Mol gegeven zijn maar da's wel een beetje risky.
Kees zat wel precies in het midden wat op zich een strategische plek is om eea mee te krijgen van de schrijversgroep en toch ook het beslissingsproces van de anderen te kunnen beïnvloeden.

Mogelijk was het slechts een inschatting, maar wellicht wilde hij voorkomen dat er €1000,- verdiend werd omdat ze het best goed deden. Dat was ook gebeurd als er niet meegegaan was voor de €500,- uiteindelijk. Dus zelfs al zou de Mol niet 100% zeker weten hoeveel fouten de schrijvers hadden gemaakt (gesteld dat hij daar niet toe behoorde), is de keuze voor €500,- te gaan geen slechte. Er wordt maar een relatief laag bedrag gehaald en je kan aan de kandidaten verkopen dat het een veilige keuze was, vooral als je je kan verschuilen achter Tim en Janine die het opperden en aanzwengelden.

Dus het zou wat mij betreft een mooie mollenactie kunnen zijn, en sws heeft het uitgepakt als een geslaagde, doordat er €500,- minder verdiend werd.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #104 Gepost op: 14-01-2013, 19:52:25 »
Als Tania tegen Kees zegt dat zij op Tim zit, na het sluiten van een verbondje, zegt Kees: "Ik zit totaal niet op Tim!"
Maar als Kees nou de Mol is, dan zegt hij toch, "Ja ja inderdaad zeg, die Tim is verdacht.." zodat Tania op Tim blijft zitten en niet op hem?

Conclusie: Kees is niet de Mol.  ::vergroot::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #105 Gepost op: 14-01-2013, 20:41:31 »
Er kan natuurlijk een seintje aan de Mol gegeven zijn maar da's wel een beetje risky.
Kees zat wel precies in het midden wat op zich een strategische plek is om eea mee te krijgen van de schrijversgroep en toch ook het beslissingsproces van de anderen te kunnen beïnvloeden.

Mogelijk was het slechts een inschatting, maar wellicht wilde hij voorkomen dat er €1000,- verdiend werd omdat ze het best goed deden. Dat was ook gebeurd als er niet meegegaan was voor de €500,- uiteindelijk. Dus zelfs al zou de Mol niet 100% zeker weten hoeveel fouten de schrijvers hadden gemaakt (gesteld dat hij daar niet toe behoorde), is de keuze voor €500,- te gaan geen slechte. Er wordt maar een relatief laag bedrag gehaald en je kan aan de kandidaten verkopen dat het een veilige keuze was, vooral als je je kan verschuilen achter Tim en Janine die het opperden en aanzwengelden.

Dus het zou wat mij betreft een mooie mollenactie kunnen zijn, en sws heeft het uitgepakt als een geslaagde, doordat er €500,- minder verdiend werd.  :)

Wat ik zo mal vond was dat Carolien, Paulien en Joep er gewoon bij zaten toen de rest van de groep moest overleggen voor welke foutenmarge ze zouden kiezen. Zij hadden door hun lichaamstaal ook al veel kunnen verraden, al konden zij allicht ook niet weten hoeveel fouten ze toch nog hadden gemaakt.
Woosie down?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #106 Gepost op: 15-01-2013, 06:21:19 »
Wat ik zo mal vond was dat Carolien, Paulien en Joep er gewoon bij zaten toen de rest van de groep moest overleggen voor welke foutenmarge ze zouden kiezen. Zij hadden door hun lichaamstaal ook al veel kunnen verraden, al konden zij allicht ook niet weten hoeveel fouten ze toch nog hadden gemaakt.
Je geeft mijns inziens zelf al het antwoord op je vraag.
Ófwel alledrie zijn kandidaat. Dan weten ze niks over hoeveel fouten ze hebben gemaakt sws dus valt er niks 'weg te geven'.
Ófwel één van hen (Carolien of Paulien dus) is de Mol. In dat geval is er de Mol ook alles aan gelegen om zich van de domme te houden en niks weg te geven.

Dus waarom dit vreemd is weet ik niet.
Maakt het wel interessanter qua beeld en dilemma, omdat ze ernaast zitten en zich er niet mee mogen bemoeien, terwijl de Mol mogelijk zijn of haar slag probeert te slaan.  ::tandpastasmiley::

Ik denk overigens dat de Molmogelijkheden in de eerste en laatste opdracht veel beter liggen (veel minder ogen op je gefixeerd met alle chaos die er gaande is). Dus als hier al gemold is lijkt het me meer een kwestie van gebruik maken van de gelegenheid die zich voordoet..

Hoe meer ik erover nadenk, hoe 'toevalliger' het is dat de taalopdracht die onvermijdelijk was deze serie vroeg voorkwam zodat iig Paulien er nog inzat. Mogelijk dat er molse actie gaande was maar het is wel zeer tricky omdat je als schrijver niet weet wat men in gaat schatten, en als mol in de inschat-groep (meer camouflage sws) niet te veel op wil vallen om het de één of andere kant uit te trekken. Toch wel een mooie gelegenheid voor ófwel opportunistisch Mollen (Tim, maar vooral Kees mijns inziens), ófwel de zwarte piet toe te bedelen aan de bliksemafleider/nepmol (Tim), door met name Tania hoewel ook Zarayda wel erg veel protesteerde..

Ik verwacht geen heel harde molsactie maar wel mogelijk gebruik maken van de gelegenheid om chaos en verwarring te scheppen en/of de beschuldigende vinger naar een ander te wijzen door de Mol.  :)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2013, 06:23:07 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #107 Gepost op: 15-01-2013, 17:22:35 »
Zou het kunnen dat Kees (of iemand anders) grote spiegels verplaatst heeft om deze makkelijkste opdracht een stapje moeilijker te maken? (Kan hem zelf nog niet terug zien.)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #108 Gepost op: 15-01-2013, 23:23:26 »
Vooralsnog mijn mol. Als ik kijk naar de montage wordt Kees behoorlijk low profile gehouden, er worden zelfs lovende woorden over hem uitgesproken. Als ik tegen minder fanatieke kijkers zeg dat ik Kees verdenk kijken ze me niet-begrijpend aan; en dat is precies de bedoeling van het spel. De mol moet niet teveel opvallen in de eerste afleveringen. Hij haalt wel geld binnen, maar dat pleit niet per se tegen hem als mol. Het kan zijn dat hij wat vertrouwen wil winnen bij de groep. Dan de manier waarop hij praat; hij heeft het tijdens de minedump over 'de kandidaten', alsof hij daar zelf buiten staat. Ook had hij een keer een soort opmerking van 'voor mij is de opdracht geslaagd'. Gekke frase, voor een kandidaat.

In het theater zie je dat hij de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij Tim legt. Die kiest vervolgens voor het foute antwoord. Mooie manier om jezelf buiten schot te houden en toch te mollen. Tijdens de laseropdracht gaat Kees als een van de eersten, en stippelt een groot deel van de route uit. Ik denk dat deze opdracht hoe dan ook gehaald moest worden voor de mooie tv. Die kluis moet gewoon open. Mol Kees helpt de kandidaten een handje door een heel eind te komen. Natuurlijk is hij niet degene die als laatste gaat. Tot slot vind ik Kees een een prima moltype. Hoog knuffelgehalte, jonge man... ja, ik blijf denk ik nog wel even in deze tunnel.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #109 Gepost op: 15-01-2013, 23:27:08 »
Die opmerking van 'ik heb het goed gedaan' bij de laseropdracht (denk dat je dat bedoelt) bedoelde hij dat hij een luikje heeft geopend én jokers heeft gepakt. Dat hij zei dat hij jokers had gepakt is er alleen uitgeknipt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #110 Gepost op: 15-01-2013, 23:29:28 »
Die opmerking van 'ik heb het goed gedaan' bij de laseropdracht (denk dat je dat bedoelt) bedoelde hij dat hij een luikje heeft geopend én jokers heeft gepakt. Dat hij zei dat hij jokers had gepakt is er alleen uitgeknipt.

Nee, het zat in de molmail en ging volgens mij over de kerk-opdracht. Nu schiet me nog iets pro-Kees te binnen; hij vindt jokers bij de laseropdracht. Natuurlijk wist hij dat die daar lagen. Hoe leuk is het voor het spel als hij ze ook nog meeneemt? Die jokers moesten gewoon gevonden worden :-)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #111 Gepost op: 16-01-2013, 00:12:59 »
[...] Tijdens de laseropdracht gaat Kees als een van de eersten, en stippelt een groot deel van de route uit. Ik denk dat deze opdracht hoe dan ook gehaald moest worden voor de mooie tv. Die kluis moet gewoon open. [...]

Dat zou ik echt raar vinden. Ik hoop dat je dit vanuit een tunnel zegt  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #112 Gepost op: 16-01-2013, 06:57:13 »
Eens met Lautjuh. Hij komt op mij iets te braaf over. Volgens mij is hij in het echt veel onrustiger en minder naief. Ook lijkt hij in het spel en de biechts niet zo bezig met de mol, maar als ie met Tania praat is t opeens een onwijze speurneus. Klopt niet.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #113 Gepost op: 16-01-2013, 08:02:03 »
Ik zie nog geen rede waarom hij het niet zou zijn maar de redenen voor vind ik allemaal niet zo sterk. Ik geloof ook niet in de case theorie
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #114 Gepost op: 16-01-2013, 10:25:26 »
Dat zou ik echt raar vinden. Ik hoop dat je dit vanuit een tunnel zegt  :P .

Haha, sorry G-root, maar ik denk echt dat deze opdracht moest slagen. Hoe sneu ziet het eruit op tv als je zo'n flitsende opdracht hebt, die uiteindelijk niet lukt? Je wil toch gewoon zien hoe die kluis open gaat? Misschien heb ik het mis hoor, maar ik zie het best voor me dat de mol hier een rolletje in speelt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #115 Gepost op: 16-01-2013, 15:26:33 »
Haha, sorry G-root, maar ik denk echt dat deze opdracht moest slagen. Hoe sneu ziet het eruit op tv als je zo'n flitsende opdracht hebt, die uiteindelijk niet lukt? Je wil toch gewoon zien hoe die kluis open gaat? Misschien heb ik het mis hoor, maar ik zie het best voor me dat de mol hier een rolletje in speelt.
Dat zou het principe van het spel toch behoorlijk tenietdoen.

De missie van de ml is de opdrachten te laten mislukken. Als er een opdracht is waarbij de missie van de mol wordt om de opdracht te laten slagen, dan ga je als programmamaker regelrecht tegen je eigen format in. Dat lijkt me bepaald niet de bedoeling. Een opdracht laten slagen zou NOOIT als opdracht aan de mol gegeven mogen worden. Dan kun je als kandidaat (en als kijker) maar beter stoppen met speuren, en Maartens methode voortaan maar aanhouden.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #116 Gepost op: 16-01-2013, 15:43:47 »
Dat zou het principe van het spel toch behoorlijk tenietdoen.

De missie van de ml is de opdrachten te laten mislukken. Als er een opdracht is waarbij de missie van de mol wordt om de opdracht te laten slagen, dan ga je als programmamaker regelrecht tegen je eigen format in. Dat lijkt me bepaald niet de bedoeling. Een opdracht laten slagen zou NOOIT als opdracht aan de mol gegeven mogen worden. Dan kun je als kandidaat (en als kijker) maar beter stoppen met speuren, en Maartens methode voortaan maar aanhouden.

Helemaal mee eens...  ::jaja::

Als het nu echt een spectaculair einde aan de opdracht zou geven kon ik me er heel misschien nog iets bij voorstellen maar zo'n huis-, tuin- en keukenkluisje... Nah   ::ohno::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #117 Gepost op: 16-01-2013, 15:46:05 »
Dat zou het principe van het spel toch behoorlijk tenietdoen.

De missie van de ml is de opdrachten te laten mislukken. Als er een opdracht is waarbij de missie van de mol wordt om de opdracht te laten slagen, dan ga je als programmamaker regelrecht tegen je eigen format in. Dat lijkt me bepaald niet de bedoeling. Een opdracht laten slagen zou NOOIT als opdracht aan de mol gegeven mogen worden. Dan kun je als kandidaat (en als kijker) maar beter stoppen met speuren, en Maartens methode voortaan maar aanhouden.

Hugo (belgische 2e mol) vertelde dat er opdrachten waren die hij mocht laten slagen. De pot moest ook weer niet te laag zijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #118 Gepost op: 16-01-2013, 15:50:35 »
Dat zou het principe van het spel toch behoorlijk tenietdoen.

De missie van de ml is de opdrachten te laten mislukken. Als er een opdracht is waarbij de missie van de mol wordt om de opdracht te laten slagen, dan ga je als programmamaker regelrecht tegen je eigen format in. Dat lijkt me bepaald niet de bedoeling. Een opdracht laten slagen zou NOOIT als opdracht aan de mol gegeven mogen worden. Dan kun je als kandidaat (en als kijker) maar beter stoppen met speuren, en Maartens methode voortaan maar aanhouden.

En toch is het waar. Er is in het verleden vaker gebleken dat opdrachten moesten slagen. Volgens mij was het net zo met de laseropdracht in serie 4. Ik meen dat Dan daarover schreef in zijn (openbare) dagboek. Daarom probeer ik in mijn zoektocht naar de mol altijd het grote plaatje in beeld te houden, en me niet vast te pinnen op één opdracht waar de mol toevallig wel geld binnenhaalde of een belangrijke rol speelde.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #119 Gepost op: 16-01-2013, 15:56:15 »
En toch is het waar. Er is in het verleden vaker gebleken dat opdrachten moesten slagen. Volgens mij was het net zo met de laseropdracht in serie 4. Ik meen dat Dan daarover schreef in zijn (openbare) dagboek. Daarom probeer ik in mijn zoektocht naar de mol altijd het grote plaatje in beeld te houden, en me niet vast te pinnen op één opdracht waar de mol toevallig wel geld binnenhaalde of een belangrijke rol speelde.

Ja, maar dan is natuurlijk Kees de mol, als de opdrachten moeten slagen...