Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409407 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #180 Gepost op: 19-01-2013, 15:15:41 »
Ik vroeg me af of die duif waarmee Kees zich vergelijkt nog iets zou betekenen. Maar voor WIDM heeft hij het niet verzonnen want op een fansite kwam ik dit tegen uit een interview met hem:

Citaat van: http://fansitenickensimon.weblog.nl
Met welk dier kan jij je vergelijken? Een Duif. (een vrije Duif) Waarom? Overdag is ie de hele dag druk bezig, vliegt overal heen, en s’avonds zit ie lekker rustig in zijn hokje.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #181 Gepost op: 19-01-2013, 15:58:43 »
Ik vroeg me af of die duif waarmee Kees zich vergelijkt nog iets zou betekenen. Maar voor WIDM heeft hij het niet verzonnen want op een fansite kwam ik dit tegen uit een interview met hem:


Ik ben nú niet thuis, maar op de laptop heb ik een printscreen met een mogelijke verwijzing naar de duif en Kees. Zal hem begin van de avond posten ;)

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #182 Gepost op: 19-01-2013, 16:34:13 »
Hier misschien even iets voor de mensen die Kees niet willen verdenken of twijfelen (zoals ik):
Wat mij opviel en ik best raar vond was dat bij de bootopdracht Kees begint te wuiven en zegt: "Misschien kan je ons dan wel zien". Als mol weet je toch de grote lijnen van een opdracht en dat de mensen op de boot geblinddoekt zijn, zullen ze denk ik wel vermelden. Nadat Tania dan meldt dat ze niks kunnen zien, reageert hij ook best kandidaats, net zoals Zarayda, Daniel en Carolien, die allemaal lachen omdat ze het dan zogezegd niet wisten. De enige die hier niet echt van "verrast" lijkt te zijn, is Paulien.
Nu ja, het kan best zijn dat hij het allemaal speelt en expres begint te wuiven, maar vond het toch wel opmerkelijk.  :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #183 Gepost op: 19-01-2013, 17:38:17 »
Inderdaad!  ::ok::
Kees heeft meer van die dingen (net als Zarayda) die heel erg kandidaats overkomen.
Een mol is niet zo fanatiek bezig met reageren als een kandidaat.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #184 Gepost op: 19-01-2013, 17:43:11 »
Maar op de executie reageert hij dan weer tamelijk nucher en koel. Terwijl er een kans van één op drie was dat hij eruit zou liggen. Hij zegt ook geen woord. De meeste gaan van de zenuwen toch dingen zeggen.


Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #185 Gepost op: 19-01-2013, 17:44:18 »
Der zijn der wel meer die mols reageren bij groen scherm (dus niet echt opgelucht)
Paulien bijvoorbeeld.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #186 Gepost op: 19-01-2013, 18:02:32 »
Hier misschien even iets voor de mensen die Kees niet willen verdenken of twijfelen (zoals ik):
Wat mij opviel en ik best raar vond was dat bij de bootopdracht Kees begint te wuiven en zegt: "Misschien kan je ons dan wel zien". Als mol weet je toch de grote lijnen van een opdracht en dat de mensen op de boot geblinddoekt zijn, zullen ze denk ik wel vermelden. Nadat Tania dan meldt dat ze niks kunnen zien, reageert hij ook best kandidaats, net zoals Zarayda, Daniel en Carolien, die allemaal lachen omdat ze het dan zogezegd niet wisten. De enige die hier niet echt van "verrast" lijkt te zijn, is Paulien.
Nu ja, het kan best zijn dat hij het allemaal speelt en expres begint te wuiven, maar vond het toch wel opmerkelijk.  :)

Niet per se kandidaats; dat Kees loopt te zwaaien kan juist ook duiden op voorkennis. Hij weet dat ze op de boot een blinddoek om hebben en wil dat de mensen op de kant dat ook weten.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #187 Gepost op: 19-01-2013, 18:12:42 »
Niet per se kandidaats; dat Kees loopt te zwaaien kan juist ook duiden op voorkennis. Hij weet dat ze op de boot een blinddoek om hebben en wil dat de mensen op de kant dat ook weten.

Waarom wil de mol dat de mensen op de kant dit ook weten?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #188 Gepost op: 19-01-2013, 18:14:42 »
Waarom wil de mol dat de mensen op de kant dit ook weten?

Omdat dan duidelijk wordt dat Tania en Tim dat verzwegen hebben. Als mol handig, zo zet je Tania en Tim weer in een kwaad daglicht.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #189 Gepost op: 19-01-2013, 18:19:29 »
Waarom wil de mol dat de mensen op de kant dit ook weten?

Omdat dat leuk is voor de opdracht. Als Tim en Tania beiden niet duidelijk maken dat ze een blinddoek op hebben wijst de mol de mensen op de kant daar wel op. Ik geloof niet in een mol die koste wat kost loopt te fcken; als een opdracht leuker wordt of beter loopt door wat inspanningen van de mol geloof ik best dat dat gebeurt. Dit kan typisch zo'n voorkennis-dingetje zijn.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #190 Gepost op: 19-01-2013, 18:22:38 »
Omdat dat leuk is voor de opdracht. Als Tim en Tania beiden niet duidelijk maken dat ze een blinddoek op hebben wijst de mol de mensen op de kant daar wel op. Ik geloof niet in een mol die koste wat kost loopt te fcken; als een opdracht leuker wordt of beter loopt door wat inspanningen van de mol geloof ik best dat dat gebeurt. Dit kan typisch zo'n voorkennis-dingetje zijn.

Denk je echt dat de groep hier een uur lang niet was achter gekomen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #191 Gepost op: 19-01-2013, 18:25:01 »
Denk je echt dat de groep hier een uur lang niet was achter gekomen.

Dat zeg ik niet, maar als de opdracht al een eind op weg is en Tania zegt er niks over, kan de mol prima ingrijpen op de manier van Kees.

Offline jdboomsma

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #192 Gepost op: 19-01-2013, 22:33:58 »
aflevering 1: youtube versie gezien : 32.06 we zien een duif wegvliegen, vefrvolgens het mol logo, vervolgens kees tol die uit een bus stapt. wie vergeleek zich zelf met een duif in aflevering 4? Juist Kees Tol! tever gezocht? . . . . .  ::rofl::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #193 Gepost op: 19-01-2013, 23:11:02 »
wie vergeleek zich zelf met een duif in aflevering 4? Juist Kees Tol! tever gezocht? . . . . .  ::rofl::

Je liet me schrikken, al 4 afleveringen geweest ?  ::oink:: Maar het zijn er echt pas 3  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #194 Gepost op: 20-01-2013, 00:16:27 »
aflevering 1: youtube versie gezien : 32.06 we zien een duif wegvliegen, vefrvolgens het mol logo, vervolgens kees tol die uit een bus stapt. wie vergeleek zich zelf met een duif in aflevering 4? Juist Kees Tol! tever gezocht? . . . . .  ::rofl::

ja inderdaad, hier heb ik de afbeelding die ik eerder vanmiddag al beloofd had te posten.
Die metalen "K" is al gepost, maar volgens mij niet mét duif  ;)


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #195 Gepost op: 20-01-2013, 12:09:23 »
Even weer terug naar aflevering 1.
Ik heb na zitten denken over het feit dat Kees zijn koffer in de taxi laat staan en gewoon naar het politiebureau wandelt.
Dit wordt uitgelegd als hint dat Kees de mol is. Hij weet dat hij daar niet moet zijn dus laat gewoon zijn koffer staan.

Je kunt het in mijn ogen ook anders bekijken. Kees is op zoek en hij wil dat snel vinden. Hij denkt dat hij bij het politiebureau moet zijn maar weet het niet zeker. Hij loopt sneller zonder koffer dus spreekt af (buiten beeld) dat zijn koffer blijft staan in de taxi en dat de taxi op hem wacht.
Mocht het de goede plek zijn dan is hij mooi op tijd en kan hij daarna die koffer wel weer ophalen. Is het niet de goede plek heeft hij tijd gewonnen door zijn koffer in de taxi te laten staan.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #196 Gepost op: 20-01-2013, 14:42:08 »
Even weer terug naar aflevering 1.
Ik heb na zitten denken over het feit dat Kees zijn koffer in de taxi laat staan en gewoon naar het politiebureau wandelt.
Dit wordt uitgelegd als hint dat Kees de mol is. Hij weet dat hij daar niet moet zijn dus laat gewoon zijn koffer staan.

Je kunt het in mijn ogen ook anders bekijken. Kees is op zoek en hij wil dat snel vinden. Hij denkt dat hij bij het politiebureau moet zijn maar weet het niet zeker. Hij loopt sneller zonder koffer dus spreekt af (buiten beeld) dat zijn koffer blijft staan in de taxi en dat de taxi op hem wacht.
Mocht het de goede plek zijn dan is hij mooi op tijd en kan hij daarna die koffer wel weer ophalen. Is het niet de goede plek heeft hij tijd gewonnen door zijn koffer in de taxi te laten staan.

inderdaad een plausibele verklaring  ::ok::

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #197 Gepost op: 20-01-2013, 15:10:14 »
inderdaad een plausibele verklaring  ::ok::

Maar waarom gaat hij dan al terug voor zijn koffer voordat hij weet of het de goede locatie is? Hij heeft op dat moment nog niemand gesproken.

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #198 Gepost op: 20-01-2013, 15:41:02 »
Maar waarom gaat hij dan al terug voor zijn koffer voordat hij weet of het de goede locatie is? Hij heeft op dat moment nog niemand gesproken.

Hij heeft waarschijnlijk bij het politiebureau nog een kaartje geopend waar dan "Regina Mundi" opstond of het glasraam en aangezien er een groot bordje voor de kerk stond met Regina Mundi, is het dan wel duidelijk. Of hij is de mol en wist het natuurlijk al lang  ;)
Nee, maar Lukie's verklaring kan best eens kloppen, hoor.

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #199 Gepost op: 20-01-2013, 15:50:27 »
Hij heeft waarschijnlijk bij het politiebureau nog een kaartje geopend waar dan "Regina Mundi" opstond of het glasraam en aangezien er een groot bordje voor de kerk stond met Regina Mundi, is het dan wel duidelijk. Of hij is de mol en wist het natuurlijk al lang  ;)
Nee, maar Lukie's verklaring kan best eens kloppen, hoor.

Oke, maar als je er vanuit gaat dat hij een kandidaat is. Hij gaat dan naar het politiebureau, maar weet niet zeker of het de goede plek is, dus laat zijn koffer nog even staan. Hij stapt uit en na een paar stappen zegt hij dat zijn koffer nog in het busje staat en gaat hij terug.
Hij weet dan alsnog niet of het politiebureau de goede plek is. Dan is dat toch niet zijn idee geweest van zijn koffer in het busje laten staan? Of hij moet na die paar stappen ineens bedacht hebben dat het de goede locatie was, maar het lijkt me dat die paar stappen hem niet ineens zoveel meer informatie geven dan hij in het busje had, zodat hij ineens zeker weet dat hij daar moet zijn.