Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409351 keer)

Offline Kwebie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #300 Gepost op: 25-01-2013, 21:15:19 »
- misschien heeft hij ze geopend van te voren? We weten niet zeker wie precies hoeveel heeft binnen gebracht
- Gokken dat de rest het niet haalt is niet ongehoord + zo verdenken ze je minder snel
- We hebben hem een envelop zien pakken, maar we hebben hem niet de envelop zien inleveren

Dus van die dingen is er maar 1 zeker en dat is het luikje. Dit soort dingen weten we pas in de laatste (terugblik) aflevering zeker. Ik ben benieuwd! :)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2013, 21:18:02 door Kwebie »

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #301 Gepost op: 25-01-2013, 21:18:30 »
Kees is niet de mol.
Als je de mol bent wil je niet het risico nemen dat die koker terug het spel in komt.
Dan jat je die koker van Tim en vervolgens gooi je die weg of zo, maar je brengt hem niet terug in het spel lijkt mij...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #302 Gepost op: 25-01-2013, 21:27:39 »
Ik spot nu bij het uitpluizen van de touwbrugopdracht een mogelijke molactie van Kees die ik nog niet ben tegengekomen. Hij roept namelijk tot in ieder geval twee keer toe "concernfinancieringsvennootschapsdirectie" naar Daniël (eerste keer rond 27:30 in de aflevering), terwijl op het kaartje iets anders staat, namelijk "concernfinancieringsvennootschapsdirectrice". Zou Daniël het al onthouden hebben dan had dit nooit 100 euro opgeleverd. ::vergroot::

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #303 Gepost op: 25-01-2013, 21:33:52 »
Ik spot nu bij het uitpluizen van de touwbrugopdracht een mogelijke molactie van Kees die ik nog niet ben tegengekomen. Hij roept namelijk tot in ieder geval twee keer toe "concernfinancieringsvennootschapsdirectie" naar Daniël (eerste keer rond 27:30 in de aflevering), terwijl op het kaartje iets anders staat, namelijk "concernfinancieringsvennootschapsdirectrice". Zou Daniël het al onthouden hebben dan had dit nooit 100 euro opgeleverd. ::vergroot::

Goed gevonden! Dit bevestigt mij weer in de keuze voor Kees.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #304 Gepost op: 25-01-2013, 21:39:35 »
Kees heeft die koker in het bijzijn van Tim en Carolien opengemaakt dus hij heeft weliswaar de koker teruggebracht in het spel maar vervolgens onbruikbaar gemaakt ;D
Ja, maar dan loop je het risico dat beiden niet willen dat de koker opengemaakt wordt. Een mol had die koker lachend voor de camera opengemaakt op een afgelegen plekje ;)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #305 Gepost op: 25-01-2013, 21:42:30 »
Ik spot nu bij het uitpluizen van de touwbrugopdracht een mogelijke molactie van Kees die ik nog niet ben tegengekomen. Hij roept namelijk tot in ieder geval twee keer toe "concernfinancieringsvennootschapsdirectie" naar Daniël (eerste keer rond 27:30 in de aflevering), terwijl op het kaartje iets anders staat, namelijk "concernfinancieringsvennootschapsdirectrice". Zou Daniël het al onthouden hebben dan had dit nooit 100 euro opgeleverd. ::vergroot::

Je hebt helemaal gelijk! Gadverdarrie, nu stort mijn Paulien tunnel in.
Maar goed, Kees stond nr 2 op mijn lijst  ::trots::
Misschien las hij het gewoon, tot twee keer toe, niet goed  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #306 Gepost op: 25-01-2013, 21:52:56 »
Misschien las hij het gewoon, tot twee keer toe, niet goed  ::rofl::

Wat verder nog gek is, is dat ik "dop" lees op een kaartje, terwijl "drop" volgens Kees én Art ook een woord was. Een molactie om van "dop" "drop" te maken lijkt me te riskant voor maar 25 euro. En per ongeluk "drop" lezen als er "dop" staat is ook gek. (Plus dat Art het ook over "drop" heeft.) Meest waarschijnlijk lijkt me dan nog dat beide woorden op een kaartje stonden.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #307 Gepost op: 25-01-2013, 22:23:42 »
Ik spot nu bij het uitpluizen van de touwbrugopdracht een mogelijke molactie van Kees die ik nog niet ben tegengekomen. Hij roept namelijk tot in ieder geval twee keer toe "concernfinancieringsvennootschapsdirectie" naar Daniël (eerste keer rond 27:30 in de aflevering), terwijl op het kaartje iets anders staat, namelijk "concernfinancieringsvennootschapsdirectrice". Zou Daniël het al onthouden hebben dan had dit nooit 100 euro opgeleverd. ::vergroot::
::ok:: Bliksem!
Maar hoe in vredesnaam begin je überhaupt aan
het voorlezen van zo'n woord? Grutjes nog an toe.
Omnia vincit amor

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #308 Gepost op: 25-01-2013, 23:06:56 »
Is er ergens een prinstscreen van het woord verlijfrentekapitaalverzekering?

Want, ik heb enkele bedenkingen:
a) Waarom Daniël? Hij wordt niet verdacht door medekanidaten. Tim zou logischer zijn geweest.
Want als mol zou hij toch weten dat Tim zo verdacht wordt. Want bij woord tegen woord wordt Tim niet geloofd.
 
b) Stel dat hij verlijfrentekapitaalverzekering heeft goedgelezen (vandaar de bovenstaande vraag). Waarom dit fout zeggen om een ander goed te zeggen?


klaar voor de strijd

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #309 Gepost op: 25-01-2013, 23:22:59 »
Wat verder nog gek is, is dat ik "dop" lees op een kaartje, terwijl "drop" volgens Kees én Art ook een woord was. Een molactie om van "dop" "drop" te maken lijkt me te riskant voor maar 25 euro. En per ongeluk "drop" lezen als er "dop" staat is ook gek. (Plus dat Art het ook over "drop" heeft.) Meest waarschijnlijk lijkt me dan nog dat beide woorden op een kaartje stonden.
Aangezien Art het over "drop" heeft, ga ik er vanuit dat het op het kaartje stond... maar ik weet niet wat voor accent ze daar in Volendam hebben, maar ik vond het niet raar dat het verkeerd verstaan werd, want ik kon ook geen "drop" maken van wat Kees daar zij. Hij was echt ontzettend onduidelijk aan het praten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #310 Gepost op: 26-01-2013, 09:35:39 »
edit; er zijn mogelijk drie kaarten met woorden  (zie topic aflevering 4)

Klopt, waarvan er twee te zien zijn. Een duidelijk en een onduidelijk. Op geen van de twee staat "drop" (wel "dop" dus), maar "drop" zou op de derde kunnen staan. (Over concernfinancieringsvennootschapsdirectrice is geen twijfel. Althans, het lijkt me sterk dat op het derde kaartje concernfinancieringsvennootschapsdirectie staat. ;))

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #311 Gepost op: 26-01-2013, 10:31:09 »
Is er ergens een prinstscreen van het woord verlijfrentekapitaalverzekering?

Want, ik heb enkele bedenkingen:
a) Waarom Daniël? Hij wordt niet verdacht door medekanidaten. Tim zou logischer zijn geweest.
Want als mol zou hij toch weten dat Tim zo verdacht wordt. Want bij woord tegen woord wordt Tim niet geloofd.
 
b) Stel dat hij verlijfrentekapitaalverzekering heeft goedgelezen (vandaar de bovenstaande vraag). Waarom dit fout zeggen om een ander goed te zeggen?

In het topic van aflevering 4 stond een foto met het kaartje waar verlijfrentekapitaalverzekering op stond.
Kees heeft dit juist doorgezegd aan Daniël. Waarom dat doen terwijl hij eerder (bewust) foutief directie-directrice zei

klaar voor de strijd

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #312 Gepost op: 26-01-2013, 18:03:06 »
Ik spot nu bij het uitpluizen van de touwbrugopdracht een mogelijke molactie van Kees die ik nog niet ben tegengekomen. Hij roept namelijk tot in ieder geval twee keer toe "concernfinancieringsvennootschapsdirectie" naar Daniël (eerste keer rond 27:30 in de aflevering), terwijl op het kaartje iets anders staat, namelijk "concernfinancieringsvennootschapsdirectrice". Zou Daniël het al onthouden hebben dan had dit nooit 100 euro opgeleverd. ::vergroot::

 ::jaja::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline widmol13

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #313 Gepost op: 26-01-2013, 19:03:34 »
Had onderstaande tekst in een verkeerd topic neergezet;)
Daarom hier nog maar een keer:

ik zag hier al langskomen dat het dansje 'kort kort lang lang' ook een hint was.
Nu sloeg eigenlijk dat dansje nergens op en zag ik ook dat Kees zei 'enkel enkel dubbel dubbel'. Als je hem 'dubbel' hoort zeggen klinkt dat als 'de mol' (spreek zelf maar uit).
Ook maakt hij daardoor een M-gebaar met zijn handen.. Wat denken jullie? Anderen ook opgevallen?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #314 Gepost op: 26-01-2013, 19:25:00 »
Had onderstaande tekst in een verkeerd topic neergezet;)
Daarom hier nog maar een keer:

ik zag hier al langskomen dat het dansje 'kort kort lang lang' ook een hint was.
Nu sloeg eigenlijk dat dansje nergens op en zag ik ook dat Kees zei 'enkel enkel dubbel dubbel'. Als je hem 'dubbel' hoort zeggen klinkt dat als 'de mol' (spreek zelf maar uit).
Ook maakt hij daardoor een M-gebaar met zijn handen.. Wat denken jullie? Anderen ook opgevallen?


Het dubbel klinkt bij mij niet als dubbel. Dat M gebaar zie ik niet tijdens het dansje, maar iets daarvoor bij 13:57, als de groep naar die vrouw luistert en hij met zijn zwart/rode molboekje staat. Een molboekje waar ik overigens maar bitter weinig in vond staan tijdens zijn Lion King stukje in de kooi (cage....,case, Lion, i am the king bij bungeejump = mol? Niet sterk, maar toch)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #315 Gepost op: 26-01-2013, 19:38:21 »
Is het jullie al opgevallen dat Kees een rugzak heeft met zijn achternaam erop? Niet dat dat iets hoeft te zeggen... maar toch.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #316 Gepost op: 26-01-2013, 19:43:03 »
Is het jullie al opgevallen dat Kees een rugzak heeft met zijn achternaam erop? Niet dat dat iets hoeft te zeggen... maar toch.

Ja maar daar zoek ik niks achter. Voor zijn werk reist hij wel vaker, dus dan is zo'n rugtas met je naam erop wel handig.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #317 Gepost op: 26-01-2013, 20:46:33 »
Duif wordt in het westen ook wel "een vliegende Rat" genoemd.
Naked Mole rat? *schatjes trouwens!*

"Wie is de rat" is een spel wat je kunt spelen in A'dam
(ach, dat heeft Kees wellicht wel eens gedaan? Niet ver van huis).

Vergezocht...terug je tunnel in Loebas!

Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #318 Gepost op: 26-01-2013, 22:43:17 »
Duif wordt in het westen ook wel "een vliegende Rat" genoemd.
Naked Mole rat? *schatjes trouwens!*

"Wie is de rat" is een spel wat je kunt spelen in A'dam
(ach, dat heeft Kees wellicht wel eens gedaan? Niet ver van huis).

Vergezocht...terug je tunnel in Loebas!
Ik voel mij genoodzaakt bijdehand te reageren op deze post maar weet niks te bedenken... ::)

---

Ik moet zeggen dat zowel het gedrag van Kees, mogelijke indicaties van voor kennis en sterke hints richting Kees zich nu echt beginnen op te stapellen. Alleen wat betreft verdient geld is het nog niet overtuigend, maar door alle kokers en mogelijk gestolen geld is dat niet helemaal goed op een rijtje te zetten. Nou was ik er al van overtuigd dat Kees de mol is... maar nu nog steeds.  :P

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #319 Gepost op: 26-01-2013, 22:55:48 »
Ik voel mij genoodzaakt bijdehand te reageren op deze post maar weet niks te bedenken... ::)

Ik vind duiven schattig en ratten ook! Mollen zijn helemaal popjes... reageer vooral bijdehand zodra het je is ingegeven Rat:) *leuk!  :D*

Ik zie ook de hints naar Kees...(was ook al aan het knippen en plakken met de letters LION---> MOL).
Leeuw met 13 er in, in het molboekje, zó sterk!
Shot vanuit kikvors perspectief (lees: molperspectief, verzin ik ter plekke!) in kerk bij bak waar "MOL" op staat.
Allemaal zo goed gevonden.

Maar een Kees is een hond, géén katachtige...en helemaal geen mol, het zit me ergens nog niet lekker.
Maar dat kan komen door dat gallige tunnel-gevoel.







Omnia vincit amor