Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409287 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #440 Gepost op: 1-02-2013, 10:51:08 »
Wat mij betreft heet Kees zich bij het kampvuurspel aardig weggegeven als mol. Hij leek me de enige die weerwolven van wakkerdam ooit eerder gespeeld heeft, of in elk geval wist hoe het spel werkt. De overigen speelden het niet zo slim, Kees -als hij de mol is- juist heel goed.

Daniel geeft zichzelf bijna direct weg en wordt meteen verdacht door Tania. Dit pleit voor mij Tania vrij als mol, want ze schakelt direct de eerste mol uit.

Carolien verdenkt Paulien. Carolien ligt er daarna als eerste uit. Een oplettende deelnemer die het vaker gespeeld zou hebben, zou dan meteen Paulien moeten aanwijzen, echter doet niemand dit.

Verder is het voor de mol het meest gunstig om kandidaat te zijn. Als je de laatste 3 haalt, kun je zo altijd een meerderheid forceren. Als Kees geld in de pot wil, moet hij Zarayda overtuigen. Zodra de verdenking op hem komt, doet hij echter weinig moeite om zich te verdedigen. Waarschijnlijk weet hij ook op een of andere manier dat Paulien de mol is (of hij heeft haar gewoondoor, of hij wordt op een of andere manier ingeseind -bijvoorbeeld art geeft als iedereen de ogen dicht heeft 2 tikjes op zn rechter schouder zodat hij weet dat de 2e rechts van hem de mol is-).  Kees doet dan ook het meest logische wat een mol met voorkennis kan doen. Tot het eind erin blijven en dan de verkeerde aanwijzen.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 12:03:09 door Qper »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #441 Gepost op: 1-02-2013, 11:53:12 »
Carolien verdenkt Paulien. Paulien Carolien ligt er daarna als eerste uit. Een oplettende deelnemer die het vaker gespeeld zou hebben, zou dan meteen Paulien moeten aanwijzen, echter doet niemand dit. 
Typo eruitgehaald, verder geheel eens met je analyse  ::ok::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #442 Gepost op: 1-02-2013, 12:05:32 »
Oeps. Waar ik Paulien zei, bedoel ik Carolien; waar ik rijksmuseum zei, bedoel ik van Goghmuseum en waar ik Kluivert zei wil ik graag Bergkamp invullen. Ik zet de joker in op 6. Stop de tijd!

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #443 Gepost op: 1-02-2013, 12:18:48 »
Ja, het Weerwolvenspel spreekt echt tegen Kees. Als hij het spel inderdaad kende, speelde hij het heel dom of juist heel slim als hij de mol is. Gedurende heel de aflevering is hij best verdacht, maar vooral tijdens het spel wijst volgens mij alles naar hem, dankzij de mooie analyse van Qper. Toch wil ik gewoon niet toegeven dat hij de mol is  :( Misschien zit er niets anders op.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #444 Gepost op: 1-02-2013, 12:41:25 »
Wel grappig dat Kees door het triomfantelijk* omdraaien van het kaartje "kandidaat" een grote onthulling doet dat hij de Mol is.

*Toegegeven, dit is maar hoe je het ziet (of wil zien, of alleen nog maar kunt zien) natuurlijk. Het kan ook om andere redenen zijn dat hij zijn lach uiteindelijk niet kan onderdrukken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #445 Gepost op: 1-02-2013, 13:45:57 »
Ik vind de serie echt bijna niet leuk meer zo makkelijk is het dit jaar. Werkelijk alles wijst op Kees en het is enorm veel Afrikaanse mijlen verder dat je met een loupe  ::vergroot::een concurrent moet aanwijzen (Carolien dan?! nou voor de Contador-score van 0,0000000001% dan).

Worden we er met zijn allen dan echt giga ingetuind? Of was de rug van Janine toch de oorzaak ??? Iedereen is zo verslagen en gemoedelijk, niemand behalve de mol heeft een masker op (nou ja, Tim probeerde dat tenminste nog maar de rest niet).

En Kees 'redt' het ene spel na het andere door zowat elke opdracht 'uit te leggen' hoe die gespeeld moet worden. Want als hij dat niet doet is er niks meer aan (zoals Zarayda die zonder enige overweging Tim bevrijdde uit de kooi--- "dat staat niet in het draaiboek, Zarayda" hoorde je hem zowat uitschreeuwen ::oink::)

Het lijkt er frappant veel op dat WIDM intussen zoveel kijkers heeft dat de regie het makkelijker wil maken om iedereen te 'pleasen'. Alleen molloten please je zo niet maar die blijven toch wel kijken. Zoiets.

Voor mij is het haast kijken naar de mooie Afrikaanse plaatjes dus dat is al leuk genoeg. Want elke keer als er een 'beslismoment' komt en ik denk, dit zou Kees moeten doen als mol doet hij exact dat. Ik hoop ZO dat hij de mol NIET is :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #446 Gepost op: 1-02-2013, 13:51:59 »
Misschien maken ze het zo makkelijk omdat ze gewoon de Televisierring eindelijk een keer willen winnen ;D
Maar in mijn omgeving verdenkt eigenlijk bijna niemand Kees, dus zo makkelijk is het toch ook weer niet.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #447 Gepost op: 1-02-2013, 13:57:45 »
Maar toen ze reden bleek dat er toch nog een fout in de kaart zat? Ik vraag me af of hij perse goed moest zijn. Als ze hun bestemming er maar mee konden vinden.

Vind wel dat er tijdens deel 5 veel met geld is gesmeten door de productie..
Inderdaad het maakte even allemaal niet meer zo uit.
Kaart goed ? Niet goed ? Ook goed ! Stop de tijd..
En dan 2500 in dat kluisje ?? Toe maar..
Hoop dat hier iets achter zit..kan het anders niet goed rijmen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #448 Gepost op: 1-02-2013, 14:04:52 »
Waarom zoveel ophef over dat Kees misschien de mol is? Ik begrijp dat niet. Er zijn inmiddels 13 series opgenomen. En daarnaast nog vele buitenlandse series. Face it: we zoeken naar iets wat we niet willen vinden. En als je niet wil vinden, kun je je beter ook niet onderdompelen op een forum als dit.

De meeste gebruikers hier zijn geoefend speurder. Na al die jaren weten we waar we op moeten letten. Opdrachten herhalen zich, molacties herhalen zich, en ook hints herhalen zich. Misschien steeds op een andere manier, maar de hoofdtoon blijft hetzelfde. De laatste jaren zat de meerderheid van dit forum vroeger of later in de serie op de goede mol. Ik vind dat niet erg en zelfs logisch; dat is wat er gebeurt als je een stel molloten bij elkaar zet. Als je dat niet wil, kun je echt beter wegblijven. Het programma wordt niet gemaakt om ons te pleasen. Het programma wordt gemaakt zodat Nederland ervan kan genieten, net zoals de programmamakers dat doen. Wij zoeken een stuk intensiever dan de gemiddelde kijker, en vinden dan ook sneller. En soms vinden we dingen die we niet willen vinden. Jammer dan. Dat is het risico van het zoeken. Ik weet zeker dat als de (best goed verstopte) priesterhint niet was gevonden, het forum ook niet zo masaal op Kees had gezeten. Als je de hints niet wil vinden, moet je ook niet zoeken.

Ik beleef na 14 jaar nog steeds plezier aan de mol, zelfs nu ik heel wat meer weet over hoe het programma gemaakt wordt. Ik vind het mooi om te zien hoe de groep alles beleefd, ik geniet van de psychologie en alle mooie plaatjes. Ik vind de ene mol ook sympathieker dan de ander. Tja, een mol kan nooit aan al onze strenge eisen voldoen. Net zomin als de programmamakers dat kunnen. De mol blijft een enorme productie en je kunt niet per definitie vertrouwen op wat je ziet. De montage maakt een selectie in de uren beeldmateriaal en het meeste zullen wij nooit zien. We moeten het doen met 50 minuten televisie op de donderdagavond.

Tot slot; we wéten nog niet eens zeker of Kees de mol is. Trek geen voorbarige conclusies over of hij wel of niet een goede of slechte mol is, maar wacht alsjeblieft gewoon de rest van de serie af. Kritiek op WIDM is prima, en ik weet zeker dat de redactie openstaat voor verbeterpunten, maar aan opmerkingen als 'het programma is te makkelijk en de mol is te snel gevonden en dat vind ik niet leuk' hebben ze denk ik niet veel. Ze maken het programma tenslotte niet voor de elite die-hard molloten die elk beeldje uitpluizen.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 14:06:23 door Lautjuh »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #449 Gepost op: 1-02-2013, 14:11:18 »
Tot slot; we wéten nog niet eens zeker of Kees de mol is. Trek geen voorbarige conclusies over of hij wel of niet een goede of slechte mol is, maar wacht alsjeblieft gewoon de rest van de serie af.

Do I need to say more!  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #450 Gepost op: 1-02-2013, 14:13:37 »
Vind wel dat er tijdens deel 5 veel met geld is gesmeten door de productie..

Wellicht dat er volgende week veel geld spoorloos raakt, als ik de vooruitblik mag geloven, dus dat verklaard het "geld smijten".

Waarom zoveel ophef over dat Kees misschien de mol is? Ik begrijp dat niet. Er zijn inmiddels 13 series opgenomen. En daarnaast nog vele buitenlandse series. Face it: we zoeken naar iets wat we niet willen vinden. En als je niet wil vinden, kun je je beter ook niet onderdompelen op een forum als dit. + de rest van je tekst

Mooi gesproken, mooi verwoord. Sluit ik me helemaal bij aan.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #451 Gepost op: 1-02-2013, 14:15:21 »
Ze konden toch niet op voorhand weten dat er geld ging gestolen worden/verdwijnen?
klaar voor de strijd

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #452 Gepost op: 1-02-2013, 14:32:46 »
Ze konden toch niet op voorhand weten dat er geld ging gestolen worden/verdwijnen?

Productie en de mol toch wel?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #453 Gepost op: 1-02-2013, 14:35:11 »
Het hangt ervan hoe het verdwijnt.
Is het door een opdracht (lijkt me sterk aan de reactie van Tania en Zarayda) dan wel.
Of de productie moet al gezegd hebben aan de mol om geld te stelen.

als het Georgemoment is (ingeving van het moment) dan konden ze nog niet weten.
klaar voor de strijd

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #454 Gepost op: 1-02-2013, 14:48:44 »
Ik verdacht Kees helemaal niet totdat ik de priesterhint las. Toen ben ik eens gaan kijken naar mogelijke molacties van Kees en die bleken er echt enorm veel te zijn. Het zijn vooral subtiele beïnvloedingen, waardoor de andere kandidaten de mist ingaan.

In de laatste aflevering zaten deze dingen er weer in (naast de dingen die al zijn genoemd in dit topic):
- Tijdens de safari speelt Kees reisgids: hertjes links, giraffe rechts, waardoor de kandidaten afgeleid zijn van het spel (namelijk het kamp zoeken), wat ervoor zou kunnen zorgen dat ze de weg kwijt waren geraakt
- Kees zegt aan het einde van het Weerwolvenspel tegen Zarayda 'ik dacht dat Paulien de mol was, maar ik wees per ongeluk naar jou', hoe kun je nou per ongeluk de verkeerde aanwijzen? Wel opvallend dat juist dit 'ongelukje' de pot 1500 kostte.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #455 Gepost op: 1-02-2013, 14:53:15 »
- Kees zegt aan het einde van het Weerwolvenspel tegen Zarayda 'ik dacht dat Paulien de mol was, maar ik wees per ongeluk naar jou', hoe kun je nou per ongeluk de verkeerde aanwijzen? Wel opvallend dat juist dit 'ongelukje' de pot 1500 kostte.

Zarayda: "Je dacht echt dat ik het was hè?" Kees: "Nee ik dacht dat Paulien het was en ik wees naar jou." Dit is volgens mij een sarcastische opmerking van Kees. Hij was er zegt ie "heilig van overtuigd" (wijzend naar Zarayda) dat Zarayda het was. (Het = Mol.)

Offline babymolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #456 Gepost op: 1-02-2013, 15:29:40 »
Kees & Co op 44:29  ::vergroot::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #457 Gepost op: 1-02-2013, 15:42:43 »
weet zeker dat als de (best goed verstopte) priesterhint niet was gevonden, het forum ook niet zo masaal op Kees had gezeten. Als je de hints niet wil vinden, moet je ook niet zoeken

Nogmaals heb ik die hint nog niet gezien... je hebt me een linkje toegespeeld, ik zal die eens opzoeken dan ga ik eens kijken nu Tim weg is en Kees dus topverdachte is op .nl,.com, hyves, enz. Maar op zich wil ik dat soort hints niet zien, ik zoek er niet naar maar speur puur op het gedrag van de kandidaten onderling en de opdrachten.

Ik ben het wel eens met de molloten die het jammer vinden dat het zoeken wat wegvalt al vroeg in de serie; van de 13 series opgenomen is het niet eerder gebeurd dat Nederland nu al en masse de mol al had, zelfs bij de handenhint van Inge waren de polls pas veel later eenduidig. Dus hopen die molloten dat Kees de mol NIET is.

Wat niks te maken heeft met zijn capaciteiten verder. Zoals ik zelf al zei kan het best zijn dat het vallen van Janine toch een rol speelt. Of dat het programma anders wordt gemaakt, zoals hierboven wordt gezegd zodat Nederland WIDM de Ring geeft, wat ik zelf dan weer niet geloof maar dat het makkelijk lijkt dit jaar heeft vast wel zo zijn reden. Des te meer hoop ik dus dat we er allemaal ingeluisd worden.

Ik kijk om de psychologie en de mooie plaatjes naar de serie, en stiekem natuurlijk nog om verrast te worden. Maar als Kees het toch is dan is de mol te snel gevonden en gaat de crew ongetwijfeld analyseren / herbezinnen / en wellicht terug naar de roots. Ik gis maar wat over het waarom van het snelle vinden, dat kan de crew met alle inzichten veel beter natuurlijk, maar ze zullen zeker wat aan dit forum hebben.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #458 Gepost op: 1-02-2013, 15:48:22 »
Op 20:38 zegt Art " en in de nacht maken de mollen zich bekend" en op wie wordt er ingezoomd? Kees.

En op 21:13 zegt Kees "en wie zou nu de echte mol zijn en op welke manier kan de echte mol dit spel beïnvloeden" en wederom wordt er ingezoomd op Kees.

Misschien zegt dat niets, maar het viel me net op.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 15:51:20 door Zwanee »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #459 Gepost op: 1-02-2013, 16:11:27 »
Ik denk dat het vooral met de andere kandidaten te maken heeft. Eigenlijk is elke kandidaat alleen maar bezig met de mol ontmaskeren ipv zelf mollen. Dan wordt het voor Kees (mocht hij de mol zijn) ook wel erg moeilijk om de opdrachten onopgemerkt te saboteren en wijst automatisch alles naar hem.