Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409291 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #480 Gepost op: 2-02-2013, 23:18:06 »
De actie die ik bedoel zit hem niet in hoe de blokken liggen, maar puur in links en rechts door elkaar halen.

Ja oké. Maar zou jij wel wegwijs worden in Afrika met een map gemaakt van blokken zonder schaal en windrichtingen?
Ik doel er dus op dat iedere kandidaat hier 'gemold' zou kunnen hebben, door te zeggen dat er links of rechts afgeslagen moet worden. Verder zien we ook niets over het verdere verloop van de reis, in de zin van verkeerd gereden routes (oa ook omdat ze gewoon op tijd aan komen). We worden enkel gewezen op verkeerd gedraaide blokken. In mijn optiek is dat de enige mogelijkheid waar de Mol in deze opdracht écht had kunnen saboteren.

Ik denk dat in de finale een situatie geschetst wordt, waarin Kees opeist de blokken verkeerd gelegd te hebben in de puzzel.

Verder zit Kees ook in de sleutelpositie deze opdracht. Voorste auto, porto en zicht op de kaart! (Dit over die sleutelpositie kan al gepost zijn, maar ik lees niet alles in detail.)

EDIT: Valt me nu pas op dat het ook een test vraag was. Ja, natuurlijk heeft de Mol dit gedaan!
« Laatst bewerkt op: 2-02-2013, 23:54:01 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #481 Gepost op: 3-02-2013, 02:11:54 »
Enkel met twee blokken kon er dus gemold worden! En schrijf ik Daniel per definitie nu af omdat hij al op de parkeerplaats een extreme kandidaten actie heeft uitgehaald!

Hoezo kandidaten actie? Doordat Daniël begon over dat dat blok verkeerd lag, hebben ze dat verbeterd, wat dus meer tijd en dus meer geld uit de pot kostte. Bij dat kamp zouden ze sowieso wel aankomen...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #482 Gepost op: 3-02-2013, 05:01:01 »
Het enige wat tegen Kees als mol spreekt, is dat hij het meest wordt verdacht op de Avrosite.

En wat dacht je van het geld wat hij heeft binnengehaald, echt veel te veel voor een Mol maar goed als net als vorig jaar de hele pot weer kan worden leegehaald en de Mol daar voorkennis van dan kan hij/zij natuurlijk zoveel geld binnenhalen als hij/zij wil.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #483 Gepost op: 3-02-2013, 09:21:26 »
Hoezo kandidaten actie? Doordat Daniël begon over dat dat blok verkeerd lag, hebben ze dat verbeterd, wat dus meer tijd en dus meer geld uit de pot kostte. Bij dat kamp zouden ze sowieso wel aankomen...

Dat laatste is dus een aanname, omdat we verder niets over het verloop van de opdracht zien in de trant van verkeerd rijden. We horen enkel Daniel zeggen dat ze VIER uur gereden hebben...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #484 Gepost op: 3-02-2013, 09:55:04 »
Dat laatste is dus een aanname, omdat we verder niets over het verloop van de opdracht zien in de trant van verkeerd rijden. We horen enkel Daniel zeggen dat ze VIER uur gereden hebben...

Een vrij logische aanname lijkt me, maar goed,je hebt gelijk; het is een aanname.
Blijft het feit dat er door de opmerking van Daniël nog een blok is omgedraaid, wat meer tijd en geld kostte. Dus ik begrijp nog steeds niet hoe dat een kandidaten actie is?

Ja, dan lag de kaart verkeerd, en hadden ze misschien nog langer gereden. Maar ze waren er vanzelf achter gekomen dat dat blok niet goed lag, net zoals ze er ook achter kwamen dat nu dat andere blok niet goed lag. (Maar ook dat is een aanname...)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #485 Gepost op: 3-02-2013, 12:20:52 »
Een vrij logische aanname lijkt me, maar goed,je hebt gelijk; het is een aanname.
Blijft het feit dat er door de opmerking van Daniël nog een blok is omgedraaid, wat meer tijd en geld kostte. Dus ik begrijp nog steeds niet hoe dat een kandidaten actie is?

Ja, dan lag de kaart verkeerd, en hadden ze misschien nog langer gereden. Maar ze waren er vanzelf achter gekomen dat dat blok niet goed lag, net zoals ze er ook achter kwamen dat nu dat andere blok niet goed lag. (Maar ook dat is een aanname...)

We krijgen gewoon te weinig te zien van het hele verloop van de opdracht. Hopelijk dinsdag nog wat extra backstage beelden!  ::zwaai::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #486 Gepost op: 3-02-2013, 12:26:31 »

EDIT: Valt me nu pas op dat het ook een test vraag was. Ja, natuurlijk heeft de Mol dit gedaan!

Dan moeten we kijken naar wie er heel actief mee deden met het leggen van de kaart. Paulien leek wel helemaal niets te doen?

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #487 Gepost op: 3-02-2013, 12:33:57 »
Dan moeten we kijken naar wie er heel actief mee deden met het leggen van de kaart. Paulien leek wel helemaal niets te doen?

Je zou bij een opdracht als deze verwachten dat de mol amper iets doet, maar als de mol veel met de blokken bezig is gaat dit ten koste van de pot..

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #488 Gepost op: 3-02-2013, 15:11:55 »
Je zou bij een opdracht als deze verwachten dat de mol amper iets doet, maar als de mol veel met de blokken bezig is gaat dit ten koste van de pot..

Dat denk ik dus ook. Paulien en Zarayda waren de enige twee die minder actief waren. Ik vermoed dat Kees bij het hoekblok bezig was. Maar het ging vrij snel dat ik het eigenlijk niet goed heb kunnen zien.

Net nog even terug gekeken: Kees liep in het begin eerst steeds rond met een groot "dun" L-vormig blok. Later staat Kees met een blok op de aanhanger, tot Zarayda zegt om eerst de hoeken te leggen.
Als ze dat gedaan hebben en de puzzel lijkt te kloppen, gaan ze alles op de aanhanger leggen. Bij 6:41 zie je Kees het rechthoekige blok pakken en zegt daarbij nog "deze moet links in de hoek". Vervolgens krijg je een shot van Tim met daarbij Kees die waarschijnlijk net dat blok daar neergelegd heeft. Indien Kees de mol is, heeft hij tijdens het oppakken dat blok kunnen draaien en verkeerd om kunnen neerleggen. Maar dan is het wel van belang dat hij had moeten weten hoe dat blok wél had moeten liggen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #489 Gepost op: 3-02-2013, 15:45:34 »
wie er heel actief mee deden met het leggen van de kaart. Paulien leek wel helemaal niets te doen?
Ik vond dat vooral de edit. Ik zat echt te kijken en dacht: nou wordt Paulien bewust "niets-doend" in beeld gebracht en van Kees zie je niet veel. Zoals Angela in Moltalk al zei worden de acties van de mol ook helemaal niet in beeld gebracht. Dit stukje versterkte mijn gevoel dat Paulien met Kees in de finale komt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #490 Gepost op: 3-02-2013, 17:01:20 »
Een vrij logische aanname lijkt me, maar goed,je hebt gelijk; het is een aanname.
Blijft het feit dat er door de opmerking van Daniël nog een blok is omgedraaid, wat meer tijd en geld kostte. Dus ik begrijp nog steeds niet hoe dat een kandidaten actie is?
De tijd werd toch pas stil gezet toen dat blok goed lag? Misschien zou Art wel helemaal niet te voorschijn komen als het blok fout bleef liggen. In dat geval is het dus wel een kandidatenactie. En dan was het ook vrij makkelijk om voor de mol te mollen. Gewoon 1 blok fout leggen, en dan opperen om gewoon te wachten tot Art zou komen, en ondertussen tikt de tijd (en daarmee het geld) weg...
« Laatst bewerkt op: 3-02-2013, 17:03:14 door Cactuss »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #491 Gepost op: 3-02-2013, 17:19:42 »
maar onderweg kwamen ze toch achter dat 1 blok verkeerd lag

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #492 Gepost op: 3-02-2013, 17:36:16 »
maar onderweg kwamen ze toch achter dat 1 blok verkeerd lag

Precies. Carolien zegt in een biecht ook nog eens dat ze op basis van die kaart gingen rijden, maar dat er ook nog wel blokken gedraaid konden liggen. Blijkbaar hoefde de puzzel dus niet goed te zijn, en dat weet weer alleen de mol.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #493 Gepost op: 3-02-2013, 17:39:02 »
Als Zarayda al 2 kokers heeft geopend waarin slechts een wit papiertje blijkt te zitten, maakt Kees tóch nog een derde koker open. Een ezel stoot zich geen 3x aan dezelfde steen, een Mol wel  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #494 Gepost op: 3-02-2013, 17:50:36 »
Een ezel stoot zich geen 3x aan dezelfde steen, een Mol wel  ;) .
Maar zou een mol dat zo in het openbaar doen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #495 Gepost op: 3-02-2013, 23:08:18 »
Als Zarayda al 2 kokers heeft geopend waarin slechts een wit papiertje blijkt te zitten, maakt Kees tóch nog een derde koker open. Een ezel stoot zich geen 3x aan dezelfde steen, een Mol wel  ;) .
Carolien en Tim waren het er mee eens en hoogstens één van hen is de mol.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #496 Gepost op: 3-02-2013, 23:57:17 »
bij de vooruit blik vraagt kees is de mol een man ? apart dat het al in aflevering 6 komt en niet later. 

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #497 Gepost op: 4-02-2013, 00:56:57 »
bij de vooruit blik vraagt kees is de mol een man ? apart dat het al in aflevering 6 komt en niet later. 
Opmerkelijke vraag eigenlijk... waarom vraagt hij niet gewoon "is Daniel de mol?" Dat zou als Kees kandidaat is op hetzelfde neerkomen. ::vergroot::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #498 Gepost op: 4-02-2013, 08:00:16 »
bij de vooruit blik vraagt kees is de mol een man ? apart dat het al in aflevering 6 komt en niet later. 

Bvendien verraadt dit kees als daniel eruit gaat

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #499 Gepost op: 4-02-2013, 08:15:58 »
Bvendien verraadt dit kees als daniel eruit gaat

We zullen vast niet kunnen controleren of het antwoord dat de Mol geeft klopt. Net zoals bij de vorige "ontmoet de Mol"-opdrachten. Altijd gave opdrachten wel! ::boogie::