Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409263 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #500 Gepost op: 4-02-2013, 10:01:58 »
@Heinz
Mee eens ze maken het altijd vaag genoeg zodat je er nooit ene zak mee kan..  ;D
Behalve als je de winnaar wordt en maar wat probeert (lift lift, wink wink  ::tandpastasmiley:: )

Ik vroeg me hetzelfde af over de 'man' vraag.
Misschien in het kader van wat Kees vraagt in deze opdracht: de kaarsjes zouden kunnen worden gezien als het mars-symbool (voor mannen). Rond met een pijl - Hij staat dan in het 'rondje' zogezegd en de kaarsen vormen de pijl. 





Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik dit wat vergezocht vind maar goed, wie weet de 'geit' was ook een molhint dus..  ;D
« Laatst bewerkt op: 4-02-2013, 10:15:48 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #501 Gepost op: 4-02-2013, 10:23:15 »
Opmerkelijke vraag eigenlijk... waarom vraagt hij niet gewoon "is Daniel de mol?" Dat zou als Kees kandidaat is op hetzelfde neerkomen. ::vergroot::
Even los van bovenstaande..
Het is inderdaad een opmerkelijke vraag.
Voor zover we hebben kunnen zien heeft Kees nog nooit Daniël verdacht. Hij zou dan nu ineens in afl 6 zulke heftige verdenkingen moeten hebben dat hij hem per se uit wil sluiten?

Da's raar. Zijn hoofdverdachten zijn (gezien laatste afleveringen) vooral Carolien en Paulien, meen ik. Dan verwacht je eerder een vraag die hen beiden onderscheidt (i.e. lengte van haar, krullen of niet of een specifiek iets wat hen van elkaar onderscheidt).

Misschien mag elke kandidaat méér dan 1 vraag stellen maar tot nu toe is dat niet het geval geweest. Dus hoe dan ook een opmerkelijke vraag ja.   ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #502 Gepost op: 4-02-2013, 21:18:28 »
Misschien mag elke kandidaat méér dan 1 vraag stellen maar tot nu toe is dat niet het geval geweest. Dus hoe dan ook een opmerkelijke vraag ja.   ::jaja::
Zou inderdaad kunnen dat ze meer dan één vraag mogen stellen (2 of 3). Stel dat de mol met een handje of fakkel links of rechts moet aangeven. Dan zou het wel leuk bedacht zijn als de kandidaten niet te horen krijgen welke kant waar is en welke niet waar, maar dat ze dat aan de hand van de andere vragen moeten achterhalen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #503 Gepost op: 4-02-2013, 21:33:13 »
.
Voor zover we hebben kunnen zien heeft Kees nog nooit Daniël verdacht. Hij zou dan nu ineens in afl 6 zulke heftige verdenkingen moeten hebben dat hij hem per se uit wil sluiten?
Als Kees de Mol is maakt het in principe niet uit wat hij vraagt, tenzij het leuk is voor de productie.
De mol zit immers niet vermomd aan de andere kant.

Als Kees kandidaat is en vraagt of de Mol een man is (en het antwoord is "Ja"), is hij in 1 klap klaar. *Als Daniël het in dit scenario zou zijn.
Dus best slimme vraag. Al blijft het een grote gok.
Dat antwoord zou voor hem veel voordeel opleveren.
Als 1 van de dames dezelfde vraag zou stellen hebben zij een 50/50 keuze, indien antwoord positief is.

Iets anders.
Als wij in aflevering 6 het antwoord op de vraag van Kees te horen krijgen en dat zou inderdaad een "Ja" zijn.....schrijven we in 1 klap 4 kandidaten (de dames) af
.
Kan niet de bedoeling zijn toch?
Dus ik denk dat het antwoord óf enigszins zeer vaag zal zijn....
Óf...."Nee"  ;)

 
« Laatst bewerkt op: 4-02-2013, 22:04:24 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #504 Gepost op: 4-02-2013, 21:34:20 »
ik gok "zeer vaag"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #505 Gepost op: 4-02-2013, 21:35:42 »
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #506 Gepost op: 4-02-2013, 21:47:54 »
Ze moeten vast weer vooraf een serie onmogelijke vragen beantwoorden en alleen als die allemaal goed zijn zal de mol de waarheid spreken...zo gaat het toch altijd  ;)

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #507 Gepost op: 4-02-2013, 21:48:31 »
Dat soort opdrachten zijn inderdaad altijd zeer vaag. Ik kan me nog herinneren dat de vragen in de lift bijna niet te beantwoorden waren (hoe groot is het oppervlakte van het gebied waar de opdracht plaatsvond?), het was dus bijna niet te achterhalen wie de vragen goed had beantwoord en wie niet. De vragen in seizoen 2008 kon ik me minder goed herinneren, maar toen moesten de kandidaten de vraag eerst goed beantwoorden om een eerlijk antwoord te krijgen; als je het gegeven antwoord niet kan controleren, dan heb je dus niks aan het antwoord van de mol.

Met Milouska in de kapel kregen we zelfs helemaal niets te zien. Ja, we zagen kandidaten de vragen beantwoorden, maar niemand had alle vragen juist. Ook in het seizoen met Kim was het speuren lastiger, omdat we de fotoroute zelf niet konden lopen.

Dit soort opdrachten bevatten wel altijd een hint, dus daar kunnen we alvast naar uitkijken. ::ok::

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #508 Gepost op: 4-02-2013, 22:02:02 »
Kees wordt in verband gebracht met een leeuw maar er is ook een link naar de buffel.


Scherp  ::jaja::
Ik zou zelf eigenlijk niets kunnen bedenken.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #509 Gepost op: 4-02-2013, 23:05:20 »
Kees wordt in verband gebracht met een leeuw maar er is ook een link naar de buffel.

Zolang ie maar niet de neushoorn is, mag Kees van mij elk dier zijn die je wil...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #510 Gepost op: 4-02-2013, 23:27:48 »
ik gok "zeer vaag"
Verkoop jij ook tegeltjes? :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #511 Gepost op: 4-02-2013, 23:29:02 »
Verkoop jij ook tegeltjes? :P
Nee, maar ik ken wel iemand die iemand kent die t-shirts verkoopt :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #512 Gepost op: 5-02-2013, 11:31:23 »
Even terug naar die blokkenopdracht.
Het is Kees die één van de belangrijkste blokken (één van de twee vierkante blokken), uiteindelijk op de kar legt. Deze blijkt dus uiteindelijk verkeerd te liggen!
Kees hier linksonder in beeld met het vierkante blok!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline siempe

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #513 Gepost op: 5-02-2013, 22:54:49 »
Maar weer even mijn tunnelvisie versterken  :P

In de eerste seconde van de extra beelden zit kees met zijn ogen dicht. Misschien het teken dat hij als mol zijnde nu kan rusten en de andere 2 mollen zijn werk kan laten doen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #514 Gepost op: 6-02-2013, 18:57:44 »
Het valt me op dat Kees opeens beweegt wanneer Art bij het Weervolven spel zegt:
Citaat
Ook dit seizoen is er maar één Mol!
Maar vanavond worden dat er twee!

Bij deze laatste zin veranderd Kees de positie van zijn armen en handen. En lijkt net alsof hij drie vingers opsteekt: Bij de tweede zin van Art. Wat hij dus eigenlijk aan geeft: Vanavond worden dat er drie!

Fragment uit de aflevering: http://www.youtube.com/watch?v=h1sWlTjISzM#t=19m07s
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #515 Gepost op: 6-02-2013, 19:08:18 »
Het valt me op dat Kees opeens beweegt wanneer Art bij het Weervolven spel zegt:
Bij deze laatste zin veranderd Kees de positie van zijn armen en handen. En lijkt net alsof hij drie vingers opsteekt: Bij de tweede zin van Art. Wat hij dus eigenlijk aan geeft: Vanavond worden dat er drie!


Jelsir, wat heb jij een arendsogen!
Wel heeeeeeel erg kort; te kort voor een hint?
Maar:  ::vergroot::
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #516 Gepost op: 6-02-2013, 19:13:01 »
Jelsir, wat heb jij een arendsogen!
Wel heeeeeeel erg kort; te kort voor een hint?
Maar:  ::vergroot::

Het is echt een one chance natuurlijk. Kees kan het niet even oefenen en dan nog een tweede keer voor de camera laten zien. Daarnaast is de focus ook helemaal bij Art (zie de andere kandidaten op de screen allemaal naar Art kijken). Het is misschien een beetje a la Anne-Marie die een krijtje weg gooide, maar dan verpakt in een hint.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #517 Gepost op: 6-02-2013, 19:45:00 »
Hij vormt toch juist een 2 met zijn handen? Ik zie de derde vinger niet..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #518 Gepost op: 6-02-2013, 19:47:51 »
Hij vormt toch juist een 2 met zijn handen? Ik zie de derde vinger niet..
Duim, wijsvinger, middelvinger. Duim niet heel duidelijk.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #519 Gepost op: 6-02-2013, 19:51:36 »
In het verlengde hiervan (even ervan uitgaande dat het drie vingers zijn), zie ik een paar minuten later Kees heel subtiel naar zichzelf wijzen als Art (bij de eerste stemronde) zegt dat hij tot drie telt en dat ze dan moeten wijzen naar degene van wie je denkt dat het de mol is. Kees houdt zijn linkerhand met het kaartje tegen zijn buik/rechterzij, met alle vingers tegen elkaar aan. Op het moment dat hij met rechts wijst naar Tim/Daniel (ik weet even niet meer naar wie hij wijst), gaan zijn wijs- en middelvinger uit elkaar en lijkt het alsof hij met zijn rechterwijsvinger naar zichzelf wijst (of in zichzelf 'prikt').

Het viel mij op, omdat Art alleen bij de eerste ronde zegt dat ze moeten wijzen naar wie ze denken dat de mol is. Bij de andere twee rondes zegt hij alleen maar dat het tijd is om te stemmen.