Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409262 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #520 Gepost op: 6-02-2013, 20:41:21 »
Aan de ontbijttafel is ook zo'n raar moment. Fluister en huiver.....

Kees kijkt weg van de groep terwijl het juist een "samenmomentje" is en het lijkt of hij "mol" zegt.

you tube op 3.44

Ik zie echt helemaal niets. Ik zie alleen dat de beelden vertraagd worden afgespeeld en dat Kees een volzin uitspreekt, die we niet horen doordat de biecht van Tim er overheen is geplakt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #521 Gepost op: 6-02-2013, 20:45:10 »
Naar de beelden kijkend zou ik geneigd zijn te zeggen dat hij 'wie is de mol?' zegt.
Alleen horen we er niets van idd door de voice-over van Tim die vertelt dat het lastig is de mol te vinden omdat iedereen zo aardig is.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #522 Gepost op: 6-02-2013, 20:54:36 »
Ik zie liplezend ook als laatste twee woorden 'de mol'. Hij zegt er inderdaad nog iets voor. Ik heb m'n uiterste best gedaan om 'ik ben' te zien, maar ik kan het er niet van maken.


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #523 Gepost op: 6-02-2013, 20:56:55 »
Toch maar de afleveringstitels in de gaten houden:

"Het verlossende woord" Case is the mole

"Spiegelbeeld"              We zien het spiegelbeeld van Kees in de zonnebril van Tania
 
"Tunnelvisie"                Kees kijkt door de kijker

"Anders dan anders"     De mol krijgt als enige zijn scherm te zien

"Fluister en huiver"      Kees fluistert "mol" aan de ontbijttafel.

Vanuit "Kees is de Mol"-visie gezien erg goed.
De laatste ben ik nog niet uit.
Hij leek afgeleid door iets wat zich rechts afspeelde.
En de eerste ook niet...priesterhint.

Spiegelbeeld vind ik de beste! Zo duidelijk Kees te zien. Ik ging zelfs twijfelen toen ik het in de aflevering zag en zou het 1 van de mooiste hints vinden, zou bijna zijn overgestapt naar Kees...ware het niet dat Kees toch net niet mijn Mol is:)
Anders dan anders vind ik ook erg sterk gevonden, mits Kees de mol is.
En Tunnelvisie is ook prima hier in te zetten.
U begrijpt, ik ga mijn tunnel aan de andere kant versterken!
:)
Nog 1 nachtje! Veel plezier allen!



Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #524 Gepost op: 6-02-2013, 21:26:13 »
Spiegelbeeld vind ik de beste! Zo duidelijk Kees te zien. Ik ging zelfs twijfelen toen ik het in de aflevering zag en zou het 1 van de mooiste hints vinden, zou bijna zijn overgestapt naar Kees...ware het niet dat Kees toch net niet mijn Mol is:)

Maar later in de aflevering is Daniël in de zonnebril van Tania te zien:



Links Kees, rechts Daniël.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #525 Gepost op: 6-02-2013, 21:31:20 »
Maar later in de aflevering is Daniël in de zonnebril van Tania te zien:



Links Kees, rechts Daniël.
Klopt!
Toch was Kees zo overduidelijk. Duidelijker dan Daniël.
Viel meer op.
Maar....deze kun je idd waarschijnlijk wegstrepen door 2e spiegelbeeld Daniël.
Dat zijn o.m. redenen waardoor ik niet overstag ben gegaan.
Maar goed, ik vind het geweldig als we alle titels op 1 persoon zouden kunnen richten, MoederMol komt ver!


*Ik heb het fijn in mijn tunnel* ;)

Omnia vincit amor

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #526 Gepost op: 6-02-2013, 21:32:54 »


Links Kees, rechts Daniël.

Ik zou zeggen: Links Tania, rechts Tania...


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #527 Gepost op: 6-02-2013, 21:35:30 »
Ik zou zeggen: Links Tania, rechts Tania...


;D
Omnia vincit amor

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #528 Gepost op: 7-02-2013, 22:46:08 »
Ik vond het opvallend dat het ook net weer Kees was die de envelop met de pot op de vloer van de bus vond. Moet even terugkijken hoe Daniel het precies vertelde, maar ik dacht gelijk dat Kees hem ook wel eens gewoon gestolen kon hebben en tegen Daniel een smoes heeft vertelt over hoe hij er aan kwam.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #529 Gepost op: 7-02-2013, 22:49:29 »
Hoe het op mij overkwam; Daniël vond de enveloppe en maakte Kees wakker. Vervolgens vertelt Kees het verhaal en zegt hij nadrukkelijk 'wij hebben de pot gevonden'. Ik zie dat als de held uithangen, want waarschijnlijk heeft Kees de pot helemaal niet gevonden. Daniël had de pot bij zich en er is niets uit gestolen. Als Kees de pot had gestolen, dan had er toch minimaal geld uitgehaald moeten zijn.

Of Kees is niet de mol...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #530 Gepost op: 7-02-2013, 22:50:08 »
Ik vond het opvallend dat het ook net weer Kees was die de envelop met de pot op de vloer van de bus vond. Moet even terugkijken hoe Daniel het precies vertelde, maar ik dacht gelijk dat Kees hem ook wel eens gewoon gestolen kon hebben en tegen Daniel een smoes heeft vertelt over hoe hij er aan kwam.
Ik meende dat Daniël de envelop heeft gevonden...maar ik ga in de herhaling...
Omnia vincit amor

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #531 Gepost op: 7-02-2013, 22:51:57 »
Hoe het op mij overkwam; Daniël vond de enveloppe en maakte Kees wakker. Vervolgens vertelt Kees het verhaal en zegt hij nadrukkelijk 'wij hebben de pot gevonden'. Ik zie dat als de held uithangen, want waarschijnlijk heeft Kees de pot helemaal niet gevonden. Daniël had de pot bij zich en er is niets uit gestolen. Als Kees de pot had gestolen, dan had er toch minimaal geld uitgehaald moeten zijn.

Of Kees is niet de mol...

Als er geld uit de pot zou zijn verdwenen zou het duidelijk zijn geweest dat of Daniël of Kees dat zou hebben gedaan. Niet heel slim dus voor een mol.
Tell me what your telescope says

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #532 Gepost op: 7-02-2013, 23:04:03 »
Oh, misschien heb ik het helemaal verkeerd onthouden dan.  :o

Offline Gixo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #533 Gepost op: 8-02-2013, 07:44:04 »
In aflevering 2 (3:10 en verder) zegt Joep dat Kees hem heeft verteld dat hij weet dat Ewout alles op Daniël gezet heeft. Opmerkelijk om dit soort informatie zo vroeg in het spel te delen, voor een kandidaat.

Maar als Kees de mol is, wist hij misschien wat Ewout ingevuld had bij vraag 20, en probeert hij hier een onwaar gerucht de wereld in te helpen, in de hoop dat geen van de kandidaten in aflevering 6 alle vragen goed zou hebben in de kerk!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #534 Gepost op: 8-02-2013, 08:39:45 »
Vanuit de Kees tunnel even verder redeneren:

"Horen, zien en zwijgen" Daniel vond de enveloppe  met de pot.

Kees heeft dit ( aan)gehoord, gezien en gezwegen. :)

 ::ok:: die had ik nog niet zo bekeken, maar zie hier meer in dan de printscreens van de bewegingen van Zarayda (hoewel die óók niet verkeerd is).

In aflevering 2 (3:10 en verder) zegt Joep dat Kees hem heeft verteld dat hij weet dat Ewout alles op Daniël gezet heeft. Opmerkelijk om dit soort informatie zo vroeg in het spel te delen, voor een kandidaat.

Maar als Kees de mol is, wist hij misschien wat Ewout ingevuld had bij vraag 20, en probeert hij hier een onwaar gerucht de wereld in te helpen, in de hoop dat geen van de kandidaten in aflevering 6 alle vragen goed zou hebben in de kerk!

Wellicht dat om die reden iedereen ervan uitging dat Ewout op Daniël zat.

Offline sjarrel88

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #535 Gepost op: 8-02-2013, 08:43:18 »
Ben ik de enige die de link legde bij Art zijn "kennis Is Macht" naar Kees Is(de)Mol

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #536 Gepost op: 8-02-2013, 10:42:22 »
In aflevering 2 (3:10 en verder) zegt Joep dat Kees hem heeft verteld dat hij weet dat Ewout alles op Daniël gezet heeft. Opmerkelijk om dit soort informatie zo vroeg in het spel te delen, voor een kandidaat.

Maar als Kees de mol is, wist hij misschien wat Ewout ingevuld had bij vraag 20, en probeert hij hier een onwaar gerucht de wereld in te helpen, in de hoop dat geen van de kandidaten in aflevering 6 alle vragen goed zou hebben in de kerk!

Exact hetzelfde kwam bij me op gedurende de hele discussie over 'het zeker weten van Ewout'.
Het was idd een opvallende actie van Kees die ik tot nu toe niet echt kon plaatsen maar met dit in het vooruitzicht zou hij best al eens heel vroeg kunnen zijn beginnen met verwarring te scheppen omtrent wie op wie gestemd heeft. Hij en Ewout waren close dus het was redelijk aannemelijk dat de rest dit wel zou accepteren. Bovendien is de informatie vermoedelijk via Joep bij Janine/Carolien en Paulien terecht gekomen, dus die hadden nog minder reden dit te wantrouwen temeer daar Joep exit ging.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 10:49:10 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #537 Gepost op: 8-02-2013, 10:45:06 »
Yup. Best slim.
Aangezien Joep met veel mensen zijn informatie deelde!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #538 Gepost op: 8-02-2013, 11:02:25 »
In aflevering 2 (3:10 en verder) zegt Joep dat Kees hem heeft verteld dat hij weet dat Ewout alles op Daniël gezet heeft. Opmerkelijk om dit soort informatie zo vroeg in het spel te delen, voor een kandidaat.

Maar als Kees de mol is, wist hij misschien wat Ewout ingevuld had bij vraag 20, en probeert hij hier een onwaar gerucht de wereld in te helpen, in de hoop dat geen van de kandidaten in aflevering 6 alle vragen goed zou hebben in de kerk!
Precies wat ik ook dacht! ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #539 Gepost op: 8-02-2013, 11:04:55 »
Wat Gixo zegt lijkt mij ook erg zinnig! Temeer omdat het zo duidelijk door Joep wordt aangehaald in aflevering 2. ::ok::