Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409182 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #620 Gepost op: 12-02-2013, 13:01:04 »
Ik snap je denkwijze. Ik zit ook op Kees nu, maar die nummer 1 plek op de .nl-poll doet mij twijfelen.  :-\\  In dat opzicht zou ik eigenlijk voor Zarayda moeten gaan (mijn nummer 2 Mol), maar de hints en molacties van Kees zijn ook weer zo duidelijk dat ik daar ook niet meer omheen kan.

Verwarrend verwarrend!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #621 Gepost op: 12-02-2013, 14:17:20 »
Kees en Paulien vertrekken op 46 minuten.
Wanneer Kees het luikje opent staat de klok op 42 minuten.
De volgende tijdsaanduiding is wanneer Daniel doorheen bunker 1 geraakt (35 minuten).

Extreem veel heeft hij geen tijdgerokken. Want Daniel en Janine hebben ook een tijd gewacht aan de start.
Ook heeft hij Paulien niet laten afgaan, Paulien liet net Kees doorheen de bunker gaan door als enige de bron (de beste manier)
af te blokken. Vervolgens ging ze door haar eigen fout af.

Het langste is hij ook niet binnen geweest: Hij is ongeveer 7 minuten bezig geweest.
Tania en Zarayda zijn 10 minuten bezig geweest en gingen direct af.

Als hij de mol is, is deze actie voor mij echt niet goed te praten. Want mede door zijn toedoen is het gelukt.



Nog even over de Laseropdracht waar Kees ogenschijnlijk niet echt heeft gemold. Tja, ik vind het zelf ook jammer dat hij niet af is gegaan en er dus mede voor heeft gezorgd dat de opdracht gelukt is. Maar hij heeft wél jokers gepakt, waardoor andere kandidaten deze niet meer konden pakken (dit zou je daarom een molactie kunnen noemen).

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #622 Gepost op: 12-02-2013, 14:23:45 »
Maar waarom is dat een molactie? Die jokers brengen geen geld op, dus waarom?  ::ohno::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #623 Gepost op: 12-02-2013, 14:27:43 »
::ohno::
Klopt, als mol wil je juist dat er zoveel mogelijk jokers bij de kandi's in handen zijn. Dan hebben ze uit de test zo min mogelijk informatie wie de mol is.

Het is dan ook uitsluitend uit zijn voorkennis+kandidaats-acteren te wijten dat hij die jokers meenam. Zoals bij elk spel is Kees de enige die uitvoerig het spel snapt en in dit geval weet dat er jokers liggen. En aangezien zijn voorgangers ze lieten liggen kon hij mooi schitteren met die jokers op zak als ware hij kandidaat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #624 Gepost op: 12-02-2013, 14:36:13 »
Klopt, als mol wil je juist dat er zoveel mogelijk jokers bij de kandi's in handen zijn. Dan hebben ze uit de test zo min mogelijk informatie wie de mol is.

Het is dan ook uitsluitend uit zijn voorkennis+kandidaats-acteren te wijten dat hij die jokers meenam. Zoals bij elk spel is Kees de enige die uitvoerig het spel snapt en in dit geval weet dat er jokers liggen. En aangezien zijn voorgangers ze lieten liggen kon hij mooi schitteren met die jokers op zak als ware hij kandidaat.

Van voorgaande mollen is bekend dat ze zelf zoveel mogelijk jokers en vrijstellingen te pakken wilden krijgen. Dit heeft meerdere voordelen: zo valt de mol minder op als mol (hij / zij gaat er immers niet uit ook al zit de mol op de verkeerde persoon), andere kandidaten hebben geen jokers (en zullen dus meer moeite moeten doen om te achterhalen wie nu wel de mol is), de mol kan eventueel jokers weggeven aan kandidaten die hij / zij leuk vindt. Daarom noemde ik dit een mogelijke molactie, die niet meteen geld oplevert (dat geef ik meteen toe).

Voor de duidelijkheid: ik zit in de Kees-tunnel.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #625 Gepost op: 12-02-2013, 14:48:22 »
andere kandidaten hebben geen jokers (en zullen dus meer moeite moeten doen om te achterhalen wie nu wel de mol is)

Wat heeft dat voor voordeel dan? Werkt toch juist in het nadeel van de mol?

Wat je nog kan toevoegen aan dat rijtje is dat het voor een kandidaat zonder jokers meer reden geeft om te gaan nep-mollen om je eigen hachtje te redden (zie Art, seizoen 11)

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #626 Gepost op: 13-02-2013, 01:35:12 »
Ah, ok. Geen toegevoegd effectje dus. (Straks krijg ik weer Teun op mijn dak: "Eh, Heinz, we voegen geen effectjes aan sterren toe hoor..." ;))
Nee, maar Heinz, wat goed van je dat je nog even Alpha Centauri hebt opgezocht en dat een van de namen van de ster Toliman is! Ik noem hem zelf eigenlijk altijd Alpha Centauri, en soms Rigil Kentaurus, maar nooit Toliman. Soms moet je toch even zaken die je lijkt te weten opzoeken. De naam zou volgens de Engelse wikipedia afgeleid zijn van het Arabische al-Ẓulmān, wat iets van struisvogel betekent (geciteerd wordt een boek, kan dit niet controleren). Nou heb je die beesten wel in Zuid-Afrika  ::tandpastasmiley::


Trouwens, Alpha Centauri is eigenlijk een dubbelster: als je er een telescoop op mikt dan zie je twee sterren (zie bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=qE1GAMgmtS8). Beide lijken erg op onze zon, ster A is ietsje groter, ster B ietsje kleiner. Er is nog een derde ster in dit stelsel (Proxima), maar die is erg klein en zwak. Als er in een spel drie man om elkaar heen aan het draaien zijn met Kees relatief in het midden, dan weten we genoeg! ::)

Offline pipopietje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #627 Gepost op: 13-02-2013, 19:24:20 »
Ik weet niet of dit al genoemd is maar..
Zet hem eens op aflevering 2, 4 minuut 33.
Daar zien we een soort wandschildering, en daarop afgebeeld twee ogen.
Het lijken mij de ogen van Kees.

Ben hier trouwens nieuw, dus als ik dit helemaal verkeerd post, mijn excuses.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #628 Gepost op: 14-02-2013, 14:55:42 »
Als Kees de mol is, doet hij het naar mijn mening heel goed en zou hij voor mij de beste mol zijn sinds 2008. ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #629 Gepost op: 14-02-2013, 15:01:49 »
Klopt, veel mensen weten het blijkbaar al, maar toch doet ie het wel goed hoor  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #630 Gepost op: 14-02-2013, 15:06:08 »
Klopt, veel mensen weten het blijkbaar al, maar toch doet ie het wel goed hoor  ::jaja::
Mee eens. Milouska was in Nederland ook veruit het meest verdacht, maar bij de kandidaten niet, dus zodoende vond ik haar wel een goede mol.
Bij Kees ligt het natuurlijk wel anders, maar ook hem vind ik een hele goede mol. (als hij het is, we weten het natuurlijk niet zeker)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #631 Gepost op: 14-02-2013, 15:44:40 »
ook hem vind ik een hele goede mol
Ja vind ik ook ::ok::

Alleen al dat hij in dit stadium nog tot penningmeester wordt verkozen, dus dat 3 van de 5 hem helemaal niet verdenken, vind ik knap. AM was het absoluut niet gelukt penningmeester te worden in dit stadium, en ook niet verleden week of de week ervoor :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #632 Gepost op: 14-02-2013, 15:46:21 »
Vorig jaar zaten de laatste 7 allemaal op AM, dus Kees doet het sowieso beter dan AM.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #633 Gepost op: 14-02-2013, 15:51:01 »
Ik ga ons allemaal heel hard uitlachen als Kees niet de mol blijkt te zijn, zitten we de hele tijd te zeggen hoe goed we hem wel niet vinden als mol en vergelijken we hem met andere mollen ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #634 Gepost op: 14-02-2013, 16:10:52 »
Ja, ALS Kees de mol is, heeft ie het wel goed gedaan.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #635 Gepost op: 14-02-2013, 16:18:26 »
Ik vind het idd ook nog erg voorbarig.  ;)
Zeker in deze fase van het spel waar in principe veel nog open ligt.
Áls het idd Zarayda is, of Paulien kan Kees er natuurlijk met gemak uitvliegen.
Het is mij eigenlijk sws niet duidelijk waarom hij Carolien zo zegt te verdenken (gesteld dat hij niet de mol is) en in zijn verdenkingen was hij ook vrij wisselvallig. Danweer zegt hij zich onzeker te voelen en te moeten springen voor jokers, danweer voelt hij zich vrij zeker van zijn test.. Vaag.

En ook nu is zijn reden om op Carolien te stemmen 'dat ze de verdenking op anderen wil schuiven'.
Dat snap ik niet, sterker nog ik krijg juist de hele tijd de indruk dat ze de verdenking op zichzelf wil laden met haar ontwijkende gedrag (wat ook prima lukt moet ik zeggen gezien hoevaak ze kennelijk verdacht wordt door de anderen). Snijdt totaal geen hout. Maar goed de anderen zouden er iig qua Zarayda ook flink naast hebben gezeten (mocht ze de mol blijken) dus het kán wel. Dan verwacht je dus omstreeks nu wel dat hij eruit zou vliegen ipv iemand anders omdat de overgebleven spelers allemaal deels op haar gestemd hebben.

Ik vind hem van alle overgeblevenen nog steeds het meest waarschijnlijk als Mol gezien gedrag/mogelijke voorkennis/posities maar zoals we weten is dat niet bepaald een garantie gebleken voor wie de mol bleek te zijn..  ::rofl::

Na vanavond weten we hoe dan ook meer, hopelijk. En praten over hoe hij het gedaan heeft kunnen we idd echt pas na de slotaflevering.  ;)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2013, 16:22:52 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #636 Gepost op: 14-02-2013, 18:44:53 »
Wat is het druk in de toltunnel. Zie geen hand voor ogen. ;)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #637 Gepost op: 14-02-2013, 19:38:08 »
Wat is het druk in de toltunnel. Zie geen hand voor ogen. ;)

Misschien kan er even iemand wat black candy uitdelen voor de liefhebbers...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #638 Gepost op: 14-02-2013, 19:48:34 »
Wat is het druk in de toltunnel.
Zou anders zijn als ze inderdaad tol zouden heffen ::rofl::

Ik vind het wel een domper op deze reeks, als het straks juist blijkt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #639 Gepost op: 14-02-2013, 21:30:30 »
Rare acties deze keer van Kees... Waarom vindt juist hij die koker in de winkel? Totaal niet mols... En waarom geeft hij zijn topito in het veld aan Carolien? Ook in mijn ogen compleet onmols...
Ich bin ein Bärliner!