Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 408949 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #780 Gepost op: 17-02-2013, 23:33:00 »
Nouja Tim vergiste zich in de kleuren met het Höfdihuis, dat was geen actie om zichzelf verdacht te maken. Dit is dan iets heel anders, vind ik, als een kandidaat een envelop stal. (Waarom zou je dat doen eigenlijk? Om jezelf verdacht te maken? Dan moet je in ieder geval iemand laten zien dat je het steelt..)

Dat was het wél. Hij zei zelf dat hij "een vreemde situatie" wilde creëren.. Tim deed het dus wél met opzet en zei dat zelf ook..

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #781 Gepost op: 17-02-2013, 23:35:19 »
Kees gebruikt de cover van fanatieke kandidaat inderdaad erg goed om onverdacht te blijven. Althans, bij veel van zijn medekandidaten, niet hier op het forum. ::tandpastasmiley::
Dat kan dom zijn. Jij gelooft nogal rotsvast in Kees als mol.. Kon wel eens nóg gevaarlijker zijn *knipoog*

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #782 Gepost op: 17-02-2013, 23:36:33 »
Zarayda krijgt spontaan een hartaanval van Kees en zijn gescheurde broek :P

Zarayda was verliefd op een cameraman toen  ::rofl::
Kees zijn kruis boeide haar niet zo dunkt me...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #783 Gepost op: 18-02-2013, 08:22:20 »
Dat kan dom zijn. Jij gelooft nogal rotsvast in Kees als mol.. Kon wel eens nóg gevaarlijker zijn *knipoog*

Bedankt voor de waarschuwing. Maar ik weet uit ervaring dat het ook juist heel slim kan zijn om bij je Mol te blijven die je eerder om goede redenen hebt uitgekozen. Ook als er twijfelachtige dingen gebeuren (zoals ik drie pagina's terug aankaartte: Kees bij het spel om de finalevrijstelling). In 2009 was Jon al zeer snel mijn Mol, maar ben ik net voor de finale toch nog naar Anniek gewisseld. En vorig jaar toen Anne-Marie al snel mijn Mol was had ik dit soort berichten ook moeten negeren:

::megafoon:: ANNE-MARIE IS NIET DE MOL HEINZ! IK HERHAAL: ANNE-MARIE IS NIET DE MOL HEINZ.

Kortom: rotsvast vertrouwen hebben in je Mol is zo dom nog niet. ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #784 Gepost op: 18-02-2013, 10:16:56 »
Citaat van: Jordyep op  9.02.2012, 21:59:35
megafoon ANNE-MARIE IS NIET DE MOL HEINZ! IK HERHAAL: ANNE-MARIE IS NIET DE MOL HEINZ.
Die had je opgespaard om eens te gebruiken he ::tandpastasmiley:: ::regenboog:: Top! ::bravo:: ::rofl:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #785 Gepost op: 18-02-2013, 10:29:01 »
Die had je opgespaard om eens te gebruiken he ::tandpastasmiley:: ::regenboog:: Top! ::bravo:: ::rofl:: ::ok::

;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #786 Gepost op: 18-02-2013, 11:15:06 »
scherp ;D
Kunnen we hier geen bonusronde voor maken bij de onderschriften?  ;D

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #787 Gepost op: 18-02-2013, 11:54:03 »
Kunnen we hier geen bonusronde voor maken bij de onderschriften?  ;D
 

Kees: "Ik voel het in mijn scheur"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #788 Gepost op: 18-02-2013, 14:40:17 »
Zarayda, af.3: Zarayda: "Kees is supergevaarlijk in dit spel, maar ik vertrouw hem"

Dat is al een mooi rijtje van uitspraken over de mol om in de terugblikaflevering op terug te komen :).
Volgens mij doelde Zarayda op het feit dat 'het supergevaarlijk' is om iemand te vertrouwen in dit spel, niet per se op Kees. Maar ze stelt het wat ambivalent.  :)

Opvallende uitspraken idd, vooral gezien de 'twee succesvolle acteurs en een complete mongool achterin' en '4 1/2 vrouw' commentaren...  ::)
Citaat
Overigens nu ik bezig ben met terugkijken wordt Kees zie ik in hem ook steeds meer een kruising tussen Dennis (Fanatiek, maar niet altijd effectief), Patrick (veel sociale interactie) en Inge (anderen de fouten laten maken, onder meer dictee en kokers openen).
Ik zat idd eenzelfde soort vergelijking te maken eerder deze week, nav Moltalk. Ik dacht ook aan Inge maar dan vooral door de manier waarop ze heel goed de groep wist te bespelen op voor de kijker niet altijd duidelijke wijze met name als ze een kamer deelde met kandidaten. Kees heeft enige tijd een kamer gedeeld met Daniël - daarbij heeft hij iig een duidelijk krediet opgebouwd bij Daniël die hem vertrouwt en onderschat. Altijd een gevaarlijke combi in widm.  ;)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2013, 14:42:14 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #789 Gepost op: 18-02-2013, 17:22:15 »
haha mooi!
Die had je opgespaard om eens te gebruiken he ::tandpastasmiley:: ::regenboog:: Top! ::bravo:: ::rofl:: ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #790 Gepost op: 18-02-2013, 17:42:24 »
Hey, ik zit nu ook op kees hoor   ::rofl::

Offline leroymijns

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ik voel het in m'n k.. ohnee dat kan niet
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #791 Gepost op: 18-02-2013, 17:43:41 »
 

Kees: "Ik voel het in mijn scheur"

HAHAHAHAHA! Nominatie! ;)
Tunnelvisie.....

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #792 Gepost op: 19-02-2013, 00:58:18 »

Zojuist aflevering 2 weer opnieuw gekeken en mij viel bij de theateropdracht ook weer op dat Kees (net als Tania) in zijn molboekje aan het schrijven is tijdens de discussie over het schatten van het aantal fouten. Hij gaat hier zelfs als enige mee verder tijdens het nakijken van het gedicht (lijkt de fouten te noteren). Hier heb je als Mol helemaal niks aan.

Uiteraard is het voor de Mol handig om voor de vorm ook in het molboekje te schrijven, maar dan doe je dat als Mol op momenten dat het bij de kandidaten opvalt, in de bus of aan tafel in het hotel ofzo, niet zinloos tijdens eens opdracht wanneer er toch niemand op je let. Kees gaat dan wel heel ver in zijn rol als fanatieke kandidaat.

Zover, dat hij waarschijnlijk ook gewoon de fanatieke nauwkeurige kandidaat is die wel wat aan alle genoteerde info denkt te hebben.
 ::tandpastasmiley::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #793 Gepost op: 19-02-2013, 01:19:47 »
Ik blijf het grappig vinden dat je dat soort dingen onmols vindt maar er niet mee lijkt te zitten dat Carolien effectief €2000,- in de pot heeft gebracht.  ;D

Kan best zijn dat Kees een kandidaat blijkt te zijn, of het is knap gespeeld o.a. met het oog op hoezeer Anne-Marie opviel doordat zij dat juist níet deed. We'll see. Maar ik vind dit soort dingen toch een stuk makkelijker te verklaren dan een mol die aan het einde vertelt dat ze singlehandedly ondanks het perfecte excuus dat de lasergame haar gaf, zo'n groot bedrag in de pot heeft gebracht.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #794 Gepost op: 19-02-2013, 09:50:43 »
Kees heeft enige tijd een kamer gedeeld met Daniël - daarbij heeft hij iig een duidelijk krediet opgebouwd bij Daniël die hem vertrouwt en onderschat
Dit is wat ik al eerder zei: precies de verklaring dat alleen mannen exit zijn gegaan op verleden week met Tania na dan.

Al Kees' sleepies zijn eruit met als start natuurlijk Ewout. Dit is ook een van mijn 'regels' om de mol te vangen. De meest naasten van de mol vliegen er het snelst uit.

Het moet natuurlijk wel een even-playing-field zijn. Zoals met Marc-Marie en Yvon en verleden jaar de dames met AM was het zo dat ze elkaar's maniertjes al wel (wat) kenden. Dan zijn de meest naasten juist een nadeel van de mol.

Volgens mij selecteren ze de kandidaten momenteel ook op het niet-kennen van elkaar. Dat is met AM verleden jaar niet helemaal gelukt want bijv. Hadewych wist toch wel iets van hoe AM zich 'normaal' gedraagt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #795 Gepost op: 19-02-2013, 10:24:15 »
Zojuist aflevering 2 weer opnieuw gekeken en mij viel bij de theateropdracht ook weer op dat Kees (net als Tania) in zijn molboekje aan het schrijven is tijdens de discussie over het schatten van het aantal fouten. Hij gaat hier zelfs als enige mee verder tijdens het nakijken van het gedicht (lijkt de fouten te noteren). Hier heb je als Mol helemaal niks aan.

Ik heb dit ook nog even teruggekeken. Klopt dat hij idd e.e.a. noteert, maar hij is duidelijk betrokken bij het beslissingsproces. Hij leunt voorover en luistert aandachtig naar hoe de stemming verloopt.
Eigenlijk precies wat zijn tactiek de hele tijd lijkt te zijn - afwachten, luisteren en opportunistisch inspringen en meegaan met suggesties van anderen, zodat anderen verdacht worden, niet hij.
Vervolgens is het uiteraard juist heel vreemd dat hij Tim zo duidelijk aanwijst ineens. Dus je moet het wel in zijn geheel zien en er niet één ding uitpikken als je dit als molsactie wilt beoordelen, mijns inziens.  :) Als je het in zin geheel bekijkt is heeft hij wel degelijk een duidelijke bijdrage aan het feit dat het laagste bedrag gekozen wordt. Dit bleef alsnog een inschatting uiteraard, maar het laagste bedrag kiezen in plaats van de potentiële €1000 is wel degelijk een mogelijke molsactie m.i.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2013, 10:25:58 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #796 Gepost op: 19-02-2013, 10:42:53 »
Kees liet Daniel (en Zarayda) in zijn molboekje kijken, ik kan me mollen herinneren die ooit eens aanwijzingen in hun boekje hebben gezet. Milouska verloor haar boekje bewust bij kamertje verhuren, maar helaas voor Peggy begon zij achterin met lezen. En Jon had Sebastiaan in zijn boekje laten kijken waar hij Dom veel raden in had geschreven. Daniel en Zarayda zitten niet op Kees, dus wie weet heeft hij ook wel een hint verstopt in zijn boekje en probeerde hij deze met hun te delen door ze in het boekje te laten kijken?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #797 Gepost op: 19-02-2013, 10:54:30 »
Kees liet Daniel (en Zarayda) in zijn molboekje kijken, ik kan me mollen herinneren die ooit eens aanwijzingen in hun boekje hebben gezet. Milouska verloor haar boekje bewust bij kamertje verhuren, maar helaas voor Peggy begon zij achterin met lezen. En Jon had Sebastiaan in zijn boekje laten kijken waar hij Dom veel raden in had geschreven. Daniel en Zarayda zitten niet op Kees, dus wie weet heeft hij ook wel een hint verstopt in zijn boekje en probeerde hij deze met hun te delen door ze in het boekje te laten kijken?

Ik kan er iig als kandidaat geen reden voor bedenken die ergens op slaat.
Welke kandidaat laat nu zo laat in het spel zijn boekje inkijken - we weten niet wat hij erin geschreven heeft, 'feiten', hersenspinsels, dat is voor ieder persoonlijk al wil je liever niet het risico lopen dat een ander er te veel af uit kan leiden. Maar zelfs daarmee was het Daniël duidelijk dat ze richting dezelfde mensen zouden denken dus waarom zou je dat een concurrent in godensnaam laten weten...? Een dag ervoor zit hij heel moeilijk te doen over delen van informatie en hoe belangrijk dit is, bij het pakken van de envelop in Drakensbergen. Maar hier is het ineens prima dat een concurrent dat allemaal leest terwijl hij en Daniël geen bondje hebben vanaf het begin.

Als hij dit echt gedaan heeft als kandidaat is hij écht dom bezig geweest - hoe dan ook hij heeft het wél overleefd, Daniël niet. In de volgende aflevering zal het wel duidelijk worden. Ofwel hij is een kandidaat dan:
- Ligt hij er waarschijnlijk uit als het Zarayda is.
- Kan ik er eigenlijk geen chocola van maken als het Carolien of Paulien is aangezien geen van beiden op elkaar stemmen in dit stadium. Of Kees nu op Carolien of Paulien zou zitten wordt ook onduidelijk gehouden, maar hoe dan ook verwacht je dan dat mensen die deels op Carolien en Paulien hebben gestemd meer kans hadden gemaakt om te blijven dan ófwel Carolien ófwel Paulien. De enige manier waarop dat zou kloppen is volgens mij als Zarayda de mol blijkt te zijn, maar in dat geval is het wel weer vreemd dat Daniël afgevallen is, ondanks zijn vaagheid. Een paar stemmen op de juiste zouden toch beter moeten zijn dan géén, in dit stadium van het spel..

Als hij de mol is is het uiteraard wel helder.
Carolien en Paulien stemmen al enige tijd vooral op hem, en spreiden op Zarayda. Onduidelijk in welke mate.  :)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2013, 11:05:40 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #798 Gepost op: 19-02-2013, 14:35:21 »
Ik heb dit ook nog even teruggekeken. Klopt dat hij idd e.e.a. noteert, maar hij is duidelijk betrokken bij het beslissingsproces. Hij leunt voorover en luistert aandachtig naar hoe de stemming verloopt.

Tja... Het gaat mij hier bij Kees vooral om het waarom? Dat hij ondanks zijn meeschrijven nog meedoet aan het beslissingsproces, prima. Het doel van het in een molboekje schrijven voor een Mol, of kandidaatsaktie in het algemeen, is dat het opvalt bij de rest, dat doet het hier niet. Druk notities maken tijdens het nakijken van het dictee door Art al helemaal niet. Met dat doel in gedachte is het schrijven in een molboekje voor een Mol hier vrij zinloos. Daarom vind ik dit onmolser dan bijvoorbeeld de aktie van Carolien (zie haar topic) of het rennen en doodop neervallen van Kees later bij de vlaggetjesopdracht. Hier ben je voor de (andere) kandidaten in ieder geval duidelijk fanatiek en goed bezig.

Ik vind trouwens de keuze van Kees voor Tim en de € 500,- optie eerder ook onmols, omdat hier de € 0,- optie wordt weggehaald (nou ja, vanaf 47 fouten!). Het scheelde uiteindelijk maar één fout of de midden optie had nul euro opgeleverd. Beetje laffe Mol die dat risico niet durft te nemen voor 500 euro, ik wel!
 ;D
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #799 Gepost op: 19-02-2013, 17:22:12 »
En nogmaals, als de mol het aantal fouten wist dan is de 500 optie de moloptie.
Als de mol het aantal fouten wist, dan is het hoogste bedrag juist de moloptie. Onder het mom van "ja maar Paulien weet echt wel wat van taal" beweren dat je denkt dat ze minder dan 15 fouten hebben. En daar gingen ze dan ineens toch ruim overheen, was er niks in de pot gekomen.
The British are not impressed.