Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409014 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #800 Gepost op: 19-02-2013, 19:08:45 »
Ik vind trouwens de keuze van Kees voor Tim en de € 500,- optie eerder ook onmols, omdat hier de € 0,- optie wordt weggehaald (nou ja, vanaf 47 fouten!). Het scheelde uiteindelijk maar één fout of de midden optie had nul euro opgeleverd. Beetje laffe Mol die dat risico niet durft te nemen voor 500 euro, ik wel!
 ;D

Is een kwestie van perspectief, zoals alles uiteraard. Maar ik zelf ga ervan uit dat de mol op dat moment níet weet hoeveel fouten er precies gemaakt zijn en zelf een inschatting moest maken. Inseinen kan maar is wel wat riskant met de hele groep die erbij zit te kijken.
Het aantal fouten lag maar één fout af van de foutmarge. Dus wellicht dacht de mol beter op safe te spelen dan er mogelijk €1000 bij te krijgen.
Ik zie niet in wat daar laf aan is, want het is riskanter om achteraf te verklaren dat iets wél goed liep en meer geld verdiend werd dan op zeker voor het laagste bedrag te gaan. Dat is nu eenmaal de rol van de mol, saboteren zonder dat het teveel in de gaten loopt bij anderen. Het ontgaat mij wat daar 'laf' aan is..  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #801 Gepost op: 19-02-2013, 19:22:01 »
Het dictee moet worden nagekeken. Misschien nemen ze ondertussen wat biechts af over het dictee met de kandidaten. Er is in ieder geval vast wel een pauzemomentje waar de mol ingeseind kan worden. "vijfentwintig" is in 1 seconde gezegd. ;)
Of Art kriebelt b.v. aan zijn neus (teken) als hij op het toneel komt...;)

Kan mij ook zo voorstellen dat Paulien, evengoed als Art,
het gedicht uit haar hoofd kent (écht wel  ;D).
Maar:
Terug naar Kees.
'k Vond hem prima mollen hier door Tim het woord te geven.
Àls hij de mol is weet hij heel goed direct in te spelen op dat wat er zich afspeelt.
Meerder malen dit seizoen. Chapeau!
 ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #802 Gepost op: 19-02-2013, 19:46:51 »
Het dictee moet worden nagekeken. Misschien nemen ze ondertussen wat biechts af over het dictee met de kandidaten. Er is in ieder geval vast wel een pauzemomentje waar de mol ingeseind kan worden. "vijfentwintig" is in 1 seconde gezegd. ;)

Ik zeg ook niet dat het niet kan alleen dat het wel een zeker risico mee kan brengen. Daarom denk ik zelf dat het eerder een inschatting was. Maar als de mol het wel wist zou het kiezen voor €500 uiteraard nog handiger zijn. Ik zie hier hoe dan ook geen slechte molsactie in, als het er eentje is.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #803 Gepost op: 19-02-2013, 21:22:43 »
Stel de mol is op de hoogte hoeveel fouten er gemaakt zijn (en waarom zou hij dat niet weten?) dan is optie 500 toch een molactie?

Had ik laatst al ergens in het Zarayda topic gezegd en misschien hier ook meteen moeten toevoegen. Aangenomen dat de Mol op de hoogte was van het aantal fouten, wat ik bij deze opdracht wel flauw zou vinden, alleen dan is het voor mij zeker een molaktie.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #804 Gepost op: 19-02-2013, 21:42:15 »
Had ik laatst al ergens in het Zarayda topic gezegd en misschien hier ook meteen moeten toevoegen. Aangenomen dat de Mol op de hoogte was van het aantal fouten, wat ik bij deze opdracht wel flauw zou vinden, alleen dan is het voor mij zeker een molaktie.

Jij hebt toch eerdere seizoenen ook gezien?  ::tandpastasmiley::
Wat daar allemaal af en toe verkocht is als molactie, sja. Dan kan deze zeker wel lijkt me zo, of de mol nu op de hoogte was of niet. Uiteindelijk heeft het geld gekost. En dat is het doel van de mol, dus.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #805 Gepost op: 19-02-2013, 22:42:22 »
Ik had deze al bij afl.7 gepost maar nog niet hier:

Bij de test zie je kort nadat Carolien Kees als mol heeft ingevuld, drie Zuidafrikaanse dames bij twee oranje pylonnen (46e minuut). Eentje doet een dansje waarbij ze twee enkele pasjes opzij doet en dan twee pasjes opzij naar dezelfde kant. Enkele, enkel, dubbel, dubbel? Roll Eyes

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #806 Gepost op: 19-02-2013, 23:07:58 »
Opdrachten die voor ons maar kort lijken te duren kunnen onwijs veel tijd in beslag nemen. Dat zal bij de theateropdracht waarschijnlijk niet anders zijn geweest. Er is volgens mij bijna altijd wel een momentje om de mol van voorkennis te voorzien. Daar vind ik niks geks aan. Soms saboteert een mol impulsief en uit zichzelf, soms uit voorkennis. Dat is al zo vanaf serie 1 en dat is ook nooit anders geweest.

De actie van Kees in het theater, het aanwijzen van Tim die vervolgens het verkeerde antwoord noemt vind ik een heerlijke molactie. Alle ogen en verwijten achteraf zijn gericht op Tim, terwijl Kees het voorzetje geeft. Goede actie, mits hij echt de mol is tenminste. :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #807 Gepost op: 19-02-2013, 23:32:57 »
De actie van Kees in het theater, het aanwijzen van Tim die vervolgens het verkeerde antwoord noemt vind ik een heerlijke molactie. Alle ogen en verwijten achteraf zijn gericht op Tim, terwijl Kees het voorzetje geeft. Goede actie, mits hij echt de mol is tenminste. :)

Twijfel je nog Lautjuh? Ik vind dat Kees meer van dit soort wat subtielere molacties heeft.Bijv. hoe hij het weerwolvenspel naar zijn hand zet of hoe hij verantwoordt dat hij voor de jokers springt en niet voor geld in de pot ('Ja, volgens mij had ik mijn vorige test niet zo goed gemaakt'...) En hoe hij in de jeep opeens roept daar zie ik wat en dat iedereen de andere kant opkijkt(moeten nog wel afwachten of hij werkelijk één van de Big Five zag)en niemand ziet iets. En de koker die hij openmaakt in het bijzijn van Tim en Carolien. Mollen en tegelijkertijd vertrouwen proberen te winnen. Ook het feit dat hij rondvertelde dat Ewout op Daniël stemde is natuurlijk subtiel maar zorgt er wel voor dat niemand alle vier de vragen goed had. Kan me niet voorstellen dat Kees het niet is, maar ja het blijft tunnelvisie natuurlijk. ;)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #808 Gepost op: 19-02-2013, 23:45:37 »
Twijfel je nog Lautjuh? Ik vind dat Kees meer van dit soort wat subtielere molacties heeft.Bijv. hoe hij het weerwolvenspel naar zijn hand zet of hoe hij verantwoordt dat hij voor de jokers springt en niet voor geld in de pot ('Ja, volgens mij had ik mijn vorige test niet zo goed gemaakt'...) En hoe hij in de jeep opeens roept daar zie ik wat en dat iedereen de andere kant opkijkt(moeten nog wel afwachten of hij werkelijk één van de Big Five zag)en niemand ziet iets. En de koker die hij openmaakt in het bijzijn van Tim en Carolien. Mollen en tegelijkertijd vertrouwen proberen te winnen. Ook het feit dat hij rondvertelde dat Ewout op Daniël stemde is natuurlijk subtiel maar zorgt er wel voor dat niemand alle vier de vragen goed had. Kan me niet voorstellen dat Kees het niet is, maar ja het blijft tunnelvisie natuurlijk. ;)


Oh, ik heb meer dan genoeg redenen om Kees te verdenken! Ik zie hem elke aflevering opnieuw weer mollerig doen. Maar ik wil niet de illusie wekken dat ik met 100% zekerheid de goede mol heb. Er is altijd nog de mogelijkheid dat ik (en een groot deel van dit forum) fout zit.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #809 Gepost op: 20-02-2013, 11:03:20 »
Wat mij in de extra beelden van de vrijstellingenmemory uit de Molmail opvalt (volgens mij zat dat fragment ook in de uitzending) is dat Kees heel blij lijkt te zijn dat hij geen vrijstelling heeft gekregen. Hij glimlacht overduidelijk als de kandidaten bespreken dat Daniël opeens zijn blauwe schijf volkrijgt, zo van 'ik ben dat helemaal vergeten' :). Volgens mij kon Kees hier zijn binnenpretje niet helemaal tegenhouden.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2013, 11:21:03 door jolmolletje »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #810 Gepost op: 20-02-2013, 12:59:53 »
Ik bedacht me trouwens nog wat ten aanzien van het feit dat Kees die koker vindt in de winkel:

-Art zegt in aflevering 4 dat ze tot nu toe 10 kokers hadden kunnen verdienen. (7 bij de safari, 3 van Tim).
- Art zegt naar de doka-opdracht dat met de kokers 6000 euro verdiend had kunnen worden.
- In de koker van Kees zit 500 euro

Wanneer in elke koker hetzelfde bedrag zou zitten, zouden er 12 kokers in het spel moeten zijn. We hebben maar 11 kokers in het spel zien komen. Dit sterkt mijn vermoeden dat Kees in de winkel niet 1 maar 2 kokers heeft gevonden en er maar 1 in het spel brengt.


Nu kan het natuurlijk ook dat er in de kokers uiteenlopende bedragen zaten ipv 500 in elke koker, en dat er 6000 oneerlijk was verdeeld over 11 kokers. Maar slechts 1 koker verstoppen in die hele winkel is ook wat karig.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #811 Gepost op: 20-02-2013, 13:34:30 »
Prachig rijtje mogelijke hints naar Kees hebben we al zeg. :)



Afl. 1) Tijdens de safari komen we er achter dat Kees zich met een duif vergelijkt. Met die informatie viel het jdboomsma op dat in aflevering 1 op 32:06 een wegvliegende duif te zien is, kort erna gevolgd door een beeld van een vrijstellingsschijf met "De Mol" erop. Even erna (er zitten diverse beelden van de torens tussen) zien we Kees als eerste uit de bus stappen. De combinatie van de beelden zou je als montagehint richting Kees kunnen opvatten.



Afl. 1) Op 54:40 in de aflevering zien we met zwarte graffiti "'82" op een paal geschreven staan. Dit zou een verwijzing naar zowel Kees als Zarayda kunnen zijn. Beiden zijn namelijk in 1982 geboren.



Afl. 4) Kees zit in de kooi met het bordje "LION" erop. Als je de letters husselt en de I zo aan de N plakt dat het een extra pootje wordt, kun je er "MOL" van maken.



Afl. 5) Nadat de kandidaten rond het kampvuur gegeten hebben is op 34:54 een shot van de sterrenhemel te zien met rechts in beeld het Zuiderkruis. Links in beeld zijn de twee helderste sterren van het sterrenbeeld Centaurus zichtbaar, met helemaal links Alpha Centauri. Een andere naam voor deze ster luidt Toliman. Is het een hintje naar Kees Tol dat Toliman in beeld is?



Afl. 6) hetoord en Theoreticus zien een "enkel, enkel, dubbel, dubbel"-patroon in de antwoorden van de Mol op het orgel. Die zijn in de volgorde dat wij ze horen: nee, ja, nee (enkel), nee, nee, nee (enkel), nee, ja, ja - nee, ja, ja (dubbel), nee, nee, ja - nee, nee, ja (dubbel). "Enkel, enkel, dubbel, dubbel" is het dansje dat Kees in aflevering 4 verzon. Zie ook hoe de kaarsen naast de Mol in dit patroon staan.

- Luca schrijft dat voorafgaand aan de opdracht een man te zien is die een krant leest waarop het woord "opposition" te lezen is. Dit staat onder andere voor "tegenovergestelde". Als je van alle antwoorden van de Mol het tegenovergestelde neemt, kunnen ze alleen op Kees slaan.



Tweets) - Theoreticus ontdekt dat de tweets van de Mol een verwijzing naar het "Wie is de Mol? 2013 dansje" vormen. Dit dansje wordt in aflevering 4 bedacht door Kees en wordt omschreven als: "enkel, enkel, dubbel, dubbel". Theoreticus schrijft: "De eerste tweet begint met één klinker, de tweede ook, de derde en vierde tweet met dubbele klinkers. En dat gaat op voor alle tweets tot nu toe!" O,O,OO,OO,E,E,EE,EE,I,A,EE,OO,I,O,EE,WIDM,WIDM. (t/m afl. 5)

En natuurlijk in afl. 1:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ook zijn de titels van de afleveringen vaak mooi als verwijzing naar Kees uit te leggen, zoals Moedermol al eerder in dit topic aantoonde.

Ik ben héél benieuwd welke hints we in aflevering 10 terug gaan zien! ::boogie::

Bron tekst en plaatjes: mijn eigen website wieisdemol.net.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2013, 10:16:22 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #812 Gepost op: 20-02-2013, 14:04:41 »
Prachig rijtje mogelijke hints naar Kees hebben we al zeg. :)
Fijn overzicht; wat ik er sterk aan vind is dat ze allemaal redelijk origineel zijn. In de zin dat ze afwijken van verleden jaren. De regie wil toch elk jaar wat anders dus ze zijn aardig sterk.

Misschien lijkt het hier en daar wat zoals '82 wel overeenkomt met Patrick en het jaar van de geit waar het ook bij 2 kandidaten opgeld deed. Of de "Toen" hint van Inge wat ietsje lijkt op de Priesterhint (ja, ik ken die nu ook). Maar toch komen ze bij mij aardig origineel over voor zover dat nog kan na zoveel jaren Mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #813 Gepost op: 20-02-2013, 14:39:42 »
Prachig rijtje mogelijke hints naar Kees hebben we al zeg. :)



Afl. 1) Tijdens de safari komen we er achter dat Kees zich met een duif vergelijkt. Met die informatie in het achterhoofd viel het jdboomsma op dat in aflevering 1 op 32:06 een wegvliegende duif te zien is, kort erna gevolgd door een beeld van een vrijstellingsschijf met "De Mol" erop. Hierna zien we Kees als eerste uit de bus stappen. De combinatie van de beelden zou je als montagehint richting Kees kunnen opvatten.



Afl. 1) Op 54:40 in de aflevering zien we met zwarte graffiti "'82" op een paal geschreven staan. Dit zou een verwijzing naar zowel Kees als Zarayda kunnen zijn. Beiden zijn namelijk in 1982 geboren.



Afl. 4) Kees zit in de kooi met het bordje "LION" erop. Als je de letters husselt en de I zo aan de N plakt dat het een extra pootje wordt, kun je er "MOL" van maken.



Afl. 5) Nadat de kandidaten rond het kampvuur gegeten hebben is op 34:54 een shot van de sterrenhemel te zien met rechts in beeld het Zuiderkruis. Links in beeld zijn de twee helderste sterren van het sterrenbeeld Centaurus zichtbaar, met helemaal links Alpha Centauri. Een andere naam voor deze ster luidt Toliman. Is het een hintje naar Kees Tol dat Toliman in beeld is?



Afl. 6) hetoord en Theoreticus zien een "enkel, enkel, dubbel, dubbel"-patroon in de antwoorden van de Mol op het orgel. Die zijn in de volgorde dat wij ze horen: nee, ja, nee (enkel), nee, nee, nee (enkel), nee, ja, ja - nee, ja, ja (dubbel), nee, nee, ja - nee, nee, ja (dubbel). "Enkel, enkel, dubbel, dubbel" is het dansje dat Kees in aflevering 4 verzon. Zie ook hoe de kaarsen naast de Mol in dit patroon staan.

- Luca schrijft dat voorafgaand aan de opdracht een man te zien is die een krant leest waarop het woord "opposition" te lezen is. Dit staat onder andere voor "tegenovergestelde". Als je van alle antwoorden van de Mol het tegenovergestelde neemt, kunnen ze alleen op Kees slaan.



Tweets) - Theoreticus ontdekt dat de tweets van de Mol een verwijzing naar het "Wie is de Mol? 2013 dansje" vormen. Dit dansje wordt in aflevering 4 bedacht door Kees en wordt omschreven als: "enkel, enkel, dubbel, dubbel". Theoreticus schrijft: "De eerste tweet begint met één klinker, de tweede ook, de derde en vierde tweet met dubbele klinkers. En dat gaat op voor alle tweets tot nu toe!" O,O,OO,OO,E,E,EE,EE,I,A,EE,OO,I,O,EE,WIDM,WIDM. (t/m afl. 5)

En natuurlijk in afl. 1:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ook zijn de titels van de afleveringen vaak mooi als verwijzing naar Kees uit te leggen, zoals Moedermol al eerder in dit topic aantoonde.

Ik ben héél benieuwd welke hints we in aflevering 10 terug gaan zien! ::boogie::

Bron tekst en plaatjes: mijn eigen website wieisdemol.net.
Alleen die van afl.5 vindt ik een geloofwaardige hint.Voor de rest veels te gezocht.

Case=Kees?  ::rofl::

Nee zo ver gaan ze niet,lijkt me.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #814 Gepost op: 20-02-2013, 16:21:41 »
Prachtig overzicht, Heinz!  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #815 Gepost op: 20-02-2013, 16:23:56 »
Bedankt Jayne!

@FilmMaster: Leuk dat iedereen zo zijn eigen kijk heeft op wat vergezocht of juist sterk is als hint. Wat jij noemt als vergezocht vind ik juist het overtuigendst en andersom. :D

Er is duidelijk iets aan de hand met die ontbrekende letters. Hoe linken we dat nou aan Kees?  ???

Ik zie er nog altijd niks in (alleen Bossevain, kadidaten en Pauline vind ik opmerkelijk, maar zijn volgens mij gewoon lelijke fouten), maar zal toch eens mijn best doen iets te verzinnen.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2013, 16:26:13 door Heinz »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #816 Gepost op: 20-02-2013, 16:24:23 »
Of zijn al die taal- en spelfouten als geheel een omgekeerde hint naar de ontmaskeraar van de mol, , omdat taal haar ding is en heel duidelijk niet van de mol(makers)?  :P
;D

Ik hoop zó dat daar een hint in zit, he? Niet eens vanwege de hint, maar omdat ik gewoon niet wil geloven dat de makers zo slordig zijn om er zóveel fouten in te laten zitten.  ::ohno::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #817 Gepost op: 20-02-2013, 17:59:58 »
Alleen die van afl.5 vindt ik een geloofwaardige hint.Voor de rest veels te gezocht.

Case=Kees?  ::rofl::

Nee zo ver gaan ze niet,lijkt me.
Ik spreek je nog wel na deontknoping ;D
...óf niet!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #818 Gepost op: 20-02-2013, 18:23:32 »

Case=Kees?  ::rofl::

Nee zo ver gaan ze niet,lijkt me.

Nee, daar geloof ik ook niet in. De priesterhint slaat m.i. niet op Kees.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #819 Gepost op: 20-02-2013, 22:12:05 »
Kees draagt een opvallende pet.
Vooral de grote "gouden G"valt op.

Nu blijkt dat er in Zuid Afrika Golden Mole's leven......

Goed gevonden weer hoor Moedermol  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !