Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409114 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #820 Gepost op: 21-02-2013, 10:06:10 »
Goed gevonden weer hoor Moedermol  ::ok:: .
Ja zij scoort weer superveel punten zoals elk jaar ::jaja:: Blijft dus in je taartenlijstje, G-root!  ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #821 Gepost op: 21-02-2013, 10:43:24 »
Opvallend dat het uitgerekend Kees is die elke week twittert dat vanavond de mol weer is met het 1 minuut filmpje. Elke week!
Kijk dat zijn wel verdachte dingen in principe.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #822 Gepost op: 21-02-2013, 11:13:48 »
Dit blijft een vreemd moment van Kees als hij kandidaat is.
Volgens mij al eerder kort ter sprake gebracht door iemand maar even met een plaatje erbij ter verduidelijking.  :)



Kees houdt alles continu erg goed in de gaten valt elke keer op. Hij wist hier ook precies welke partjes Carolien op zak had. Toch kiest hij in dit geval na een 'even denken hoor' momentje om één van zijn rode stukjes op te geven, terwijl alle gele op dat moment in bezit zijn van de andere twee.  ::)

Aangezien Carolien weet dat ze zo kan voorkomen dat hij een vrijstelling heeft zal ze sws niet graag haar gele op willen geven, en bij Daniël gaan er ook minstens twee beurten overheen voor hij zijn gele terug heeft gebracht in het spel. Rood is een veel logischer keuze, tenzij zijn doel uiteraard was om in het veld te komen bij de volgende opdracht bij het spel ter verdediging van de vrijstelling.  :)

Als Kees kandidaat is heeft hij hier een erg onlogische keuze gemaakt temeer daar hij de hele verdeling duidelijk in de gaten hield.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #823 Gepost op: 21-02-2013, 11:34:17 »
Dit blijft een vreemd moment van Kees als hij kandidaat is.
Volgens mij al eerder kort ter sprake gebracht door iemand maar even met een plaatje erbij ter verduidelijking.  :)

Kees houdt alles continu erg goed in de gaten valt elke keer op. Hij wist hier ook precies welke partjes Carolien op zak had. Toch kiest hij in dit geval na een 'even denken hoor' momentje om één van zijn rode stukjes op te geven, terwijl alle gele op dat moment in bezit zijn van de andere twee.  ::)

Aangezien Carolien weet dat ze zo kan voorkomen dat hij een vrijstelling heeft zal ze sws niet graag haar gele op willen geven, en bij Daniël gaan er ook minstens twee beurten overheen voor hij zijn gele terug heeft gebracht in het spel. Rood is een veel logischer keuze, tenzij zijn doel uiteraard was om in het veld te komen bij de volgende opdracht bij het spel ter verdediging van de vrijstelling.  :)

Als Kees kandidaat is heeft hij hier een erg onlogische keuze gemaakt temeer daar hij de hele verdeling duidelijk in de gaten hield.

Ik weet niet of deze beelden overeen komen met de werkelijkheid. In de extra beelden is namelijk te zien dat Daniël blauw al volledig bleek te hebben, even later vroeg wanneer het spel afgelopen was en toen ineens tot de conclusie kwam dat hij al vier blauwe partjes had verzameld. Dat was het moment toen Daniël, Carolien en Zarayda met elkaar stonden te praten en het hier over hadden.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #824 Gepost op: 21-02-2013, 12:11:43 »
Ik weet niet of deze beelden overeen komen met de werkelijkheid. In de extra beelden is namelijk te zien dat Daniël blauw al volledig bleek te hebben, even later vroeg wanneer het spel afgelopen was en toen ineens tot de conclusie kwam dat hij al vier blauwe partjes had verzameld. Dat was het moment toen Daniël, Carolien en Zarayda met elkaar stonden te praten en het hier over hadden.

Klopt ook want hij heeft er hier al drie, en krijgt een tijdje later de vierde. Er lijkt wel eens tukje geknipt te zijn in de beelden, maar ik zie geen reden om ervan uit te gaan dat deze weergave niet overeenstemt met de werkelijkheid. Op zijn minst wat misleidend dan en ik zie er ook niet echt een goede reden voor waarom dat zou gebeuren.

Als Kees echt per se had willen afvallen is dat toch niet zo moeilijk? Kijk maar naar Paulien en Zarayda. Volgens mij had hij best willen winnen ;)

Natuurlijk er zijn voor de mol in dat geval twee opties:
Simpelweg vroeg afvallen (Paulien en Zarayda) of extra je best lijken te doen en dan toch zorgen dat je de vrijstelling niet krijgt. Op dat moment verdenkt Carolien hem sws dus heel makkelijk afvallen zou argwaan kunnen wekken gezien hoe fanatiek hij verder over het algemeen is.

Misschien heeft Kees zich gewoon vergist dat kan, maar hij houdt alles erg goed in de gaten dus dat lijkt ook wat onwaarschijnlijk. Of hij echt die vrijstelling wilde winnen of niet, ik denk dat de mol liever in het veld rondholt omdat hij daar meer kan verstieren, persoonlijk. Het is hoe dan ook een onlogische keuze gezien deze situatie zeker als hij wél graag wilde winnen. De vraag is uiteraard waarom hij die keuze heeft gemaakt.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #825 Gepost op: 21-02-2013, 12:27:56 »
Of hij echt die vrijstelling wilde winnen of niet, ik denk dat de mol liever in het veld rondholt omdat hij daar meer kan verstieren, persoonlijk.

Maar dat heb ik Kees niet zien doen. Op het niet dekking bieden aan Carolien op het laatste stuk na dan. (Maar goed, die discussie hebben we al gehad. Tijd voor aflevering 8! ;D)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #826 Gepost op: 21-02-2013, 12:28:37 »
Ik vind een rode afzetten juist wèl een goede move als je de vrijstelling nog wilt winnen en jij juist niet  ::rofl::

I love WIDM  ::feest::

Wordt een beetje OT onderhand, maar waarom dan?
De gele stukjes stonden allemaal al geparkeerd bij anderen en hij had er maar ééntje van tov van de twee rode die verder bij niemand waren.

Dat vergroot zijn kansen op winst toch niet..??  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #827 Gepost op: 21-02-2013, 12:30:27 »
Maar dat heb ik Kees niet zien doen. Op het niet dekking bieden aan Carolien op het laatste stuk na dan. (Maar goed, die discussie hebben we al gehad. Tijd voor aflevering 8! ;D)

Dat klopt alsmede dat groene stukje dat hij dus wegwerpt ipv dat te houden, aangezien dat verder weg lag in het veld. Ik begrijp niet helemaal welke keuzes hij heeft gemaakt in deze aflevering.
Ik kan het als kandidaat noch als mol echt rijmen alles bij elkaar.

Inderdaad hoog tijd voor een nieuwe aflevering ja.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #828 Gepost op: 21-02-2013, 12:45:10 »
Kees is behalve mol ook mens. We hebben ook wel vaker gezien dat ze ook nog hun menselijke behoefte laten meespelen he. ook wel logisch.

Tuurlijk wilt kees in een helikopter kandidaten blaffen!
Volgens mij wilde hij winnen. Rood doorgeven en voor geel gaan was niet zo dom.


Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #829 Gepost op: 21-02-2013, 12:57:49 »
Volgens mij zat het zo. Kees verdenkt Carolien, en Carolien verdenkt Kees. Wie van de twee de mol is, laat ik even in het midden. Kees wil er voor zorgen dat Carolien zeker niet de vrijstelling verdient. Want dan zou de mol die krijgen, en dat is vanuit kandidatenstandpunt zonde. Voor Carolien geldt hetzelfde argument.

Dus die twee zorgen dat de ander niet compleet kan raken. Door van geel, rood en groen in ieder geval 1 stukje in bezit te houden, kan de ander niet een complete topito krijgen.

De derde hond gaat er mee heen. En zowel Carolien als Kees lijken daar vrede mee te hebben.

Wat mij wel opvalt in het eerste deel van deze opdracht (waar dus niet in geknipt lijkt te zijn tot aan het moment dat Zarayda er uit gaat) dat zowel Kees als Carolien steeds de topito pakt, die net is neergelegd. Dat leggen ze in de extra beelden ook uit. Daniël lijkt elke keer te gokken welke hij pakt. Vandaar dat hij het risico neemt een nieuwe te pakken, en dus een nieuwe topito in handen krijgt.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #830 Gepost op: 21-02-2013, 13:18:38 »
En wat nu de beste plek is voor de mol.

Misschien had Kees wel getraind op het schieten. Helikopterervaring had hij in ieder geval al  ;D

Dan had Kees ook voor de tweede keer in de helikopter gemogen. Gelukkig is dit niet gebeurd en had Daniël een prachtige laatste aflevering! Verder denk ik dat het op de grond minstens een zo goede, zo niet betere molpositie was dan in de helikopter. Ik denk dus ook dat Kees expres de vrijstelling niet wilde winnen bij de topito's maar wel zijn best deed om te doen alsof hij wel echt voor de vrijstelling ging.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2013, 13:22:01 door Lonneke14 »

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #831 Gepost op: 21-02-2013, 14:42:40 »
Keestunnelgenoten, zijn jullie ook stiekem een beetje bang dat Kees gaat afvallen vanavond door de Roodshow hint?  :-\\

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #832 Gepost op: 21-02-2013, 15:01:07 »
Nee, ik verwacht dat Zarayda eruit gaat vananavond, vanwege die hint. Maar ik zou het hilarisch vinden als Kees eruit gaat. En ja, ik zit al sinds de priesterhint op Kees, maar daarom juist... :-) Dan mag ik (en velen met mij) nog snel op zoek naar een nieuwe tunnel.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #833 Gepost op: 21-02-2013, 16:12:47 »
Ja zij scoort weer superveel punten zoals elk jaar ::jaja:: Blijft dus in je taartenlijstje, G-root!  ::vergroot::

Sterker nog, ze was volgens mij de enige op m'n lijstje die voor de priesterhint al op Kees zat.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #834 Gepost op: 21-02-2013, 21:26:36 »
Onze Mol blijft erin  ;D

Offline J_Crispy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #835 Gepost op: 21-02-2013, 21:35:38 »
Het was even peentjes zweten, maar de mol is er gelukkig in gebleven.
9th person voted of and the second member of our jury...

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #836 Gepost op: 21-02-2013, 22:01:50 »
Tsja, deze aflevering is de ultieme bevestiging, Zarayda eruit.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #837 Gepost op: 21-02-2013, 22:02:29 »
Wel toevallig dat Kees meteen die televisie wilde fotograferen. Was geloof ik het moeilijkste woord in het zulu.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #838 Gepost op: 21-02-2013, 22:03:26 »
Wel toevallig dat Kees meteen die televisie wilde fotograferen. Was geloof ik het moeilijkste woord in het zulu.

Niet als je met oma naar een bona reclame kijkt in een kudde  ;) ::rofl::
No Milk today???

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #839 Gepost op: 21-02-2013, 22:04:06 »
Een aantal weken geleden had ik een gesprekje met Anton (de eindredacteur) over mogelijke landen voor de mol. Toen zei hij de volgende woorden: "I rest my case."
Leuk weetje voor de Keestunnelaars onder ons ;D