Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409099 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #980 Gepost op: 25-02-2013, 21:58:30 »
Ik vind dit wel HET plaatje van het seizoen:

Als we toch al op de zaken vooruitlopend aan het terugblikken zijn: dit blijft mijn plaatje/moment van dit seizoen.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #981 Gepost op: 25-02-2013, 22:07:23 »
Wat een verademing die HD.

Ik vind dit wel HET plaatje van het seizoen:
Kees met geel Mol-geld, met de afbeelding van een Lion/Leeuw, met aan zijn rechterzijde een Mol en een Molshoop en aan de linkerzijde een kip. ('Kip, ik heb je!/Mol, ik heb je!')

Indien Kees de mol inderdaad is. Maar het stond al op het bord toen Zarayda om een groepsknuffel van de kinderen vroeg.
Die lijn vanaf mol stond er al. En ik neem aan Kip ook.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #982 Gepost op: 25-02-2013, 22:08:55 »
Indien Kees de mol inderdaad is. Maar het stond al op het bord toen Zarayda om een groepsknuffel van de kinderen vroeg.
Die lijn vanaf mol stond er al. En ik neem aan Kip ook.
Dat maakt me niet uit. Meer de combinatie van de twee woorden en de montage, waardoor Kees er precies tussen in staat en dat Mol-geld/Leeuwen-geld. Prachtig!  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #983 Gepost op: 25-02-2013, 23:18:32 »
Bij je 2e foto staat de camera verder van het orgel af, waardoor er een beter zicht is op de muur erboven/-achter dus zie je meer schaduw, lijkt me.
yup  ::ok::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #984 Gepost op: 26-02-2013, 00:51:46 »
Ik zal over (minder dan) twee weken wel gruwelijk uitgelachen worden, maar in weiger in de "Case"-hint te geloven... (priesterhint die voor Kees zou gelden).. Ik weet dat het team van WIDM al vaker rare dingen heeft uitgehaald, maar "Case" voor Kees stuit me echt tegen de borst.. Serieus..
« Laatst bewerkt op: 27-02-2013, 12:34:13 door Whiskers »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #985 Gepost op: 26-02-2013, 01:46:16 »
Ik zal over (minder dan) twee weken wel gruwelijk uitgelachen worden, maar in weiger is de "Case"-hint te geloven... (priesterhint die voor Kees zou gelden).. Ik weet dat het team van WIDM al vaker rare dingen heeft uitgehaald, maar "Case" voor Kees stuit me echt tegen de borst.. Serieus..
Ik vind 'm een stuk logischer dan ZCT (=zet ze thee) in seizoen 10 die naar Kim wees, want Kim dronk blijkbaar veel thee. Nu ik dit typ, moet ik er gewoon weer om lachen.  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #986 Gepost op: 26-02-2013, 07:44:05 »
Ik zal over (minder dan) twee weken wel gruwelijk uitgelachen worden, maar in weiger is de "Case"-hint te geloven... (priesterhint die voor Kees zou gelden).. Ik weet dat het team van WIDM al vaker rare dingen heeft uitgehaald, maar "Case" voor Kees stuit me echt tegen de borst.. Serieus..

D'r zijn wel meer Kezen in Volendam die Case als naam hebben gekozen of gekregen.
er was eens......

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #987 Gepost op: 26-02-2013, 08:11:08 »
Ik vind 'm een stuk logischer dan ZCT (=zet ze thee) in seizoen 10 die naar Kim wees, want Kim dronk blijkbaar veel thee. Nu ik dit typ, moet ik er gewoon weer om lachen.  ::rofl::

Ja ik ook.  ::rofl::
Ik vind hem juist wel aardig gevonden vooral in combi met het extra beeldmateriaal waarin hij zijn soetkees bijna vergeet in de bus.  ;D

De hints zijn sws het ene jaar sterker dan het andere, maar deze vind ik zeker wel een leuke, als het er een is. In ieder geval een stuk beter dan een geit in de bus oid. Maar ja als je Kees niet als Mol 'wilt' oid nou ja, dan houdt het een beetje op natuurlijk.  :D


Ik krijg een beetje soortgelijke reacties van een aantal van de internationale volgers die met behoorlijk grote tunnelvisie op Zarayda zaten overigens. Volgens één van hen was Zarayda een 'decent mole' geweest. En daar ben ík het dan weer niet mee eens.  ::rofl:: Dus ja perceptie/smaken verschillen niet alleen qua mol & tactiek maar ook voor wat betreft de (bijbehorende) hints lijkt het.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #988 Gepost op: 26-02-2013, 11:53:41 »
Indien Kees de mol inderdaad is. Maar het stond al op het bord toen Zarayda om een groepsknuffel van de kinderen vroeg.
Die lijn vanaf mol stond er al. En ik neem aan Kip ook.
Wie heeft dan 'kip' geschreven?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #989 Gepost op: 26-02-2013, 12:09:08 »
Wie heeft dan 'kip' geschreven?
Paulien  ;D

*En ook het molletje plus molshoop en de getekende kip
zijn door Paulien gemaakt.*

imho  ;)
Omnia vincit amor

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #990 Gepost op: 26-02-2013, 12:17:03 »
Paulien  ;D

*En ook het molletje plus molshoop en de getekende kip
zijn door Paulien gemaakt.*

imho  ;)

Oke da's wel verdacht.Maar wat heeft een 'kip' met paulien te maken dan?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #991 Gepost op: 26-02-2013, 12:24:02 »
Oke da's wel verdacht.Maar wat heeft een 'kip' met paulien te maken dan?
iemand eerder (sorry, even naam kwijt*):
Ik P Mole
Dat zou je kunnen maken van de 2 woorden die op het bord staan geschreven.

Edit: *Theoreticus !
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 12:43:12 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #992 Gepost op: 26-02-2013, 12:28:46 »
Kees zegt bij de safari niet 'zie ik daar nou niks' maar 'wat zie ik daar nou links?'
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #993 Gepost op: 26-02-2013, 13:10:26 »
Kees zegt bij de safari niet 'zie ik daar nou niks' maar 'wat zie ik daar nou links?'

Of hij deed een Dennisje (edo -> ego) en zegt in feite 'niks' ipv 'links'.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #994 Gepost op: 26-02-2013, 13:10:58 »
Kees zegt bij de safari niet 'zie ik daar nou niks' maar 'wat zie ik daar nou links?'

Ik hoor duidelijk "zie ik daar nou niks?".

Op het forum van .nl kwam ik net een mooie opmerking van prins mango tegen. Het is een aanvulling op de mogelijke hint in aflevering 1: '82 op een paal -> 1982 is het geboortejaar van Kees (en Zarayda). De geboortedatum van Kees is 10-2-1982.

Citaat van: prins mango
n aflevering 6 op 15:52 staat de klop (in een random shot) op 10 voor 2. Ook zegt kees in de aflevering waarin hij 2 jokers binnenhaalt bij de laseropdracht dat je met jokers bijvoorbeeld met 10  foute antwoorden en 2 jokers nog maar 8 foute antwoorden overhoudt. Weer refereeft hij naar 10-2

De klok staat inderdaad op 10 voor 2, maar de tweede opmerking vind ik nog mooier. Deze is ook uit te breiden:

Kees: "Als je bijvoorbeeld tien (10) fouten antwoorden hebt, en je hebt twee (2) jokers, dan worden er maar acht (8) fouten antwoorden gerekend."

10-2-8(2) <- we zien Kees het tweede antwoord ("Nee") op een testvraag aanklikken.Jammer dat er sinds dit jaar geen getallen meer in de blokjes bij de test staan; dat had de mogelijke hint nog sterker gemaakt.

(Ook kun je de ontbrekende 2 om 10-2-82 te maken halen uit het feit dat Kees 2 jokers inzet, maar dat vind ik zelf wat zwakker dan "antwoord 2" op de testvraag.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #995 Gepost op: 26-02-2013, 13:12:57 »
Oke da's wel verdacht.Maar wat heeft een 'kip' met paulien te maken dan?

Ik moest meteen denken aan een raadsel. Teken een < een . en een ) naast elkaar, en maak er met drie strepen een kip van, dat wordt dus het woord kip ipv een kip maar iedereen probeert dan een snavel te maken enz :P Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom dat woord (zo groot ook) op het schoolbord staat..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #996 Gepost op: 26-02-2013, 13:42:28 »
Ik denk eerder aan schoolborden enzo met name gezien het laatste shot van die opdracht.  ;)

« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 13:44:04 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #997 Gepost op: 26-02-2013, 13:44:40 »
Vergeet "duif" niet. ::rofl::

(En Teun. :P)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #998 Gepost op: 26-02-2013, 13:45:26 »
Niet alleen Kees staat erop, ook duif!!!

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #999 Gepost op: 26-02-2013, 14:41:43 »
Hier heb ik ook al aan gedacht! Kees en duif staan op de oude versie, zoals in het bericht van Supernova. Op een gegeven moment is er een nieuwere variant gekomen, met boom, roos, vis.... In die versie staat duif niet, maar wel 'Kees' en 'tol'.