Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 408845 keer)

Offline Kwebie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1100 Gepost op: 1-03-2013, 08:11:19 »
Ik ben benieuwd, hoeveel geld Kees uit de pot heeft gehaald/niet in de pot heeft gedaan doordat hij de penningmeester is. :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1101 Gepost op: 1-03-2013, 09:20:06 »
Ik denk dat het Kees heel zwaar gevallen is met menselijke hyena's als Paulien en Carolien op zijn hielen.

Verder is zijn toneelspel niet om naar huis te schrijven. Maar dat lijkt een mankement bij meer Volendammers te zijn. Al hun talent zit al in andere zaken.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1102 Gepost op: 1-03-2013, 09:28:02 »
Ik denk dat het Kees heel zwaar gevallen is met menselijke hyena's als Paulien en Carolien op zijn hielen.

Verder is zijn toneelspel niet om naar huis te schrijven. Maar dat lijkt een mankement bij meer Volendammers te zijn. Al hun talent zit al in andere zaken.
Blijkbaar heeft hij tegenover de groep toch vrij goed geacteerd, aangezien hij door veruit de meesten totaal niet verdacht werd. En ook bij Paulien en Carolien kwam het volgens mij niet door slecht 'acteerspel' dat ze hem gingen verdenken.
Ik vond hem in de biechten af en toe wel een beetje teveel tekenen vertonen van voorkennis, maar dat hebben de kandidaten niet gezien natuurlijk. Het enige moment uit de opdrachten dat hij wmb 'slecht' acteerde, was zijn overdreven verontwaardigde reactie bij de verkeerde keuze van Ewout bij het bungeejumpen. Maar ja, dat was afl. 1 en volgens mij is niemand dat opgevallen.


Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1103 Gepost op: 1-03-2013, 09:46:04 »
Echt waar, ik hoop zo erg dat Kees geld heeft weggegooid.
Gewoon omdat dat de beste streek ooit zou zijn.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1104 Gepost op: 1-03-2013, 10:01:25 »
Waar ik nog aan zat te denken, aangezien het nu wel duidelijk is dat Kees de mol is, dat het dan achteraf helemaal enorm slordig van hem geweest is om te twitteren over Zuid-Afrika!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1105 Gepost op: 1-03-2013, 10:03:44 »
ik heb de code die als eerste door Smeich gekraakt op internet geplaatst werd voor mijn website in een plaatje gevat. Lijkt me ook leuk voor hier:



"Zelfs bij het leren van talen vertelt een afbeelding duizend woorden. Herinner je je deze nog? In welke volgorde werden ze getoond?" -> boom, televisie, kast, schoen, deur, fiets, bed, huis, oma, emmer. "Het is niet in Zoeloe, maar in je eigen taal": 31, 2, 7, 29, 18, 35, 6, 45, 3, 7 -> TOLISDEMOL (De getallen komen overeen met de letters in het rijtje woorden.)

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1106 Gepost op: 1-03-2013, 10:05:03 »
Waar ik nog aan zat te denken, aangezien het nu wel duidelijk is dat Kees de mol is, dat het dan achteraf helemaal enorm slordig van hem geweest is om te twitteren over Zuid-Afrika!

Da's inderdaad erg onhandig geweest, ongeacht of hij nou wel of niet de mol was. Wel is het volgens mij zo dat het pas opviel toen Nick of Simon hierop reageerde met de vraag over Frankrijk, anders was het er wellicht doorgeslipt.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1107 Gepost op: 1-03-2013, 10:08:03 »
En daarom moest Kees ook de foto's maken en gaf hij de camera niet aan Carolien. Hij moest ervoor zorgen dat hij zo snel mogelijk foto's had gemaakt met die letters erin. Met de eerste twee foto's, boom en televisie, had hij al 'tol is mol'. Als 'deur' om de een of andere reden niet was gelukt, hadden ze dit gebruikt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1108 Gepost op: 1-03-2013, 10:59:47 »
Het gedicht van Kees in aflevering 2 zien wij even voorbij komen. Ik kan nou niet zeggen dat Kees extreem veel fouten heeft gemaakt (expres).

Kleine dingetjes als gedenk/gedink en richting het einde toe ontbreekt er een stukje, en nog een paar kleine foutjes, maar niet extreem ofzo.

Weinig fouten!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Silvershadow

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1109 Gepost op: 1-03-2013, 11:04:10 »
Trouwens.. De aflevering titel "spiegelbeeld"...
Kees maakt een foto van de tv tijdens de zulu taal opdracht, terwijl hij zichzelf ziet in het beeld.
Daarnaast kijkt Kees ook naar zichzelf als hij het 'wie is de mol' doosje openmaakt in de trein.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1110 Gepost op: 1-03-2013, 11:22:52 »
In het aflevering 9 topic al veelvuldig besproken.
Maar voor de duidelijkheid.
Gevonden op facebook:

Krijg je dit serieus als je het zo bij elkaar zet.
Oke,dan is nu wel duidelijk.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1111 Gepost op: 1-03-2013, 12:08:53 »
Echt waar, ik hoop zo erg dat Kees geld heeft weggegooid.
Gewoon omdat dat de beste streek ooit zou zijn.
Dit deed George ook in serie 3, en wel ongeveer het totaalbedrag dat NU als eindprijs verdiend werd.




Waar ik nog aan zat te denken, aangezien het nu wel duidelijk is dat Kees de mol is, dat het dan achteraf helemaal enorm slordig van hem geweest is om te twitteren over Zuid-Afrika!
Dat deed hij dus niet. Hij had het over Afrika. Afrika is het continent, Zuid-Afrika is een van de landen, deel uitmakend van dat continent. Dus wat heeft hij hier nu precies mee ''onthuld''?

Niet dat hij de mol was, niet dat hij een deelnemer was, maar wel dat Nick en Simon wisten dat ie in ''AFRIKA'' was.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1112 Gepost op: 1-03-2013, 12:15:06 »
Blijft slordig

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1113 Gepost op: 1-03-2013, 12:24:05 »
Voor de mensen die vinden dat Kees te veel geld heeft binnengebracht: deze aflevering heeft Paulien 500 euro meer binnengebracht.
Ik wil nu zo graag de molacties zien. Nog maar 6 dagen, 8 uur en 10 minuten.  8)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1114 Gepost op: 1-03-2013, 13:01:40 »
Nu is iig 100% zeker dat de onruststoker hint op Kees slaat!  ::joehoe::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1115 Gepost op: 1-03-2013, 16:23:55 »



Zo, dat moest maar eens gezegd worden

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1116 Gepost op: 1-03-2013, 16:49:48 »
Goeie acteurs in die trein trouwens. Wijze, geheimzinnige blikken... gedragen woorden... mooi.

Wat zal Tania volgende week woest zijn als zij beseft dat DE MOL haar terechtwees op het kwijtraken van de pot terwijl DE MOL daar zelf de hand in had.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 16:54:10 door Run »

Offline nielsje8

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1117 Gepost op: 1-03-2013, 21:02:16 »
Misschien al ergens genoemd... Maar viel het iemand anders ook op dat die man in de trein, volgens mij was z'n naam john (waar Carolien mee gepraat heeft) erg verdacht overkwam? Misschien zie ik wel spoken, maar ik had bijna het gevoel alsof het een soort "ushi" is. De manier waarop z'n gezicht bewoog, of beter gezegd niet bewoog, en de manier waarop hij praatte vond ik merkwaardig. Maar misschien zat ie wel gewoon onder de botox en zie ik spoken...

EDIT: fragment is vanaf 41:05 in aflevering 9. Volgens mij komt de man ook al eerder in beeld, maar hier is 'ie het langst te zien.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 21:21:55 door nielsje8 »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1118 Gepost op: 1-03-2013, 21:04:43 »
Misschien al ergens genoemd... Maar viel het iemand anders ook op dat die man in de trein, volgens mij was z'n naam john (waar Carolien mee gepraat heeft) erg verdacht overkwam? Misschien zie ik wel spoken, maar ik had bijna het gevoel alsof het een soort "ushi" is. De manier waarop z'n gezicht bewoog, of beter gezegd niet bewoog, en de manier waarop hij praatte vond ik merkwaardig. Maar misschien zat ie wel gewoon onder de botox en zie ik spoken...
Wow, dat zou wel echt hét moment van 13 seizoen WIDM zijn! Ik denk niet dat ze zo'n groot risico zouden nemen, maar ik ga meteen even kijken. :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1119 Gepost op: 1-03-2013, 23:42:04 »
Ik bewaar mijn eindoordeel tot afl 10 maar als Mol heeft hij het voor zover ik heb gezien en kan beoordelen prima gespeeld (gesteld uiteraard dat hij de Mol is, daar ga ik nog steeds vanuit  :D ).

Je hebt nu de steun van lightman, dus dat komt wel goed!   ;D  ;)
Facial expression, body language, context, interpretation!