Auteur Topic: [Verliezend finalist] Carolien Borgers  (gelezen 156887 keer)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #360 Gepost op: 21-02-2013, 23:08:48 »
Mooi, jouw avatar Joost. De mol zegt in het filmpje bij de drive in bioscoop dat de mol en Janine goede vrienden zijn geworden... ;)
Die avatar is een hint geworden :-)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #361 Gepost op: 22-02-2013, 00:01:07 »
4. Weet je wie er in aflevering 4 eigenlijk naar huis had gemoeten, als niet bijna iedereen een groene kaart had getrokken? Tania.

Carolien's nerveuze houding rond het scherm van Tania is wel opmerkelijk. Dit is echter dubbel uit te leggen.

Met de extra kennis van de Mol zou het bovenste citaat het onderste, door mij gemaakt nav de executie in aflevering 5, kunnen verklaren.

Carolien zit er normaal tijdens executies altijd heel gecontroleerd en/of ontspannen bij, daarom viel het op.
 ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 22-02-2013, 00:05:00 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #362 Gepost op: 22-02-2013, 00:08:56 »
Met de extra kennis van de Mol zou het bovenste citaat het onderste, door mij gemaakt nav de executie in aflevering 5, kunnen verklaren.

Carolien zit er normaal tijdens executies altijd heel gecontroleerd en/of ontspannen bij, daarom viel het op.
 ::vergroot::
::vergroot:: ::ok::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #363 Gepost op: 22-02-2013, 02:36:02 »


De verdenkingen van Carolien op een rijtje.. Merk op dat ze veel aangeeft wie vooral NIET de mol is, i.p.v. wie WEL de mol is...

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #364 Gepost op: 22-02-2013, 03:11:20 »
Ik vraag me eigenlijk al een tijdje af waarom Carolien zo sterk onverdacht wordt gevonden door velen op het forum: altijd maar een handvol stemmen in de poll... ???

Oké, er was de kwestie van de 2000 € bij de laseropdracht waardoor heel veel mensen afhaakten, maar objectief gezien had Kees (naast Tim) een even groot aandeel daarin: hij heeft evenveel luikjes geopend en is evenveel laserkamers doorgekomen, gewoon op een andere positie dan Carolien. Die had gewoon nog te weinig mogelijkheden om subtiel te saboteren (dat ze vooral probeerde te doen via de porto).

Maar afgezien hiervan kan ik toch niet zoveel dingen opnoemen die Carolien definitief uitsluiten als mol. De enige consequente interpretatie van de priesterhint (enkel de eerste letter nemen) slaat zelfs duidelijk op haar.

Vooral gericht aan de Kees-tunnelaars, dan: wat zijn jullie argumenten tegen Carolien?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #365 Gepost op: 22-02-2013, 03:12:24 »
Oké, er was de kwestie van de 2000 € bij de laseropdracht waardoor heel veel mensen afhaakten, maar objectief gezien had Kees (naast Tim) een even groot aandeel daarin: hij heeft evenveel luikjes geopend en is evenveel laserkamers doorgekomen, gewoon op een andere positie dan Carolien.
En daarom zijn ze het allebei niet.
The British are not impressed.

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #366 Gepost op: 22-02-2013, 03:13:55 »
En daarom zijn ze het allebei niet.

 ;D Die had ik niet zien aankomen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #367 Gepost op: 22-02-2013, 07:35:12 »
Hier, argumenten.. ;) Heb nog een post geschreven over stemgedrag.
Deze aflevering staat er uiteraard nog niet bij maar er komt nog wel wat bij, wat mij betreft.  ::jaja::

Tja, kiezen om niet als laatste gaan in dat geval waarmee je meer opvalt als je afgaat volgens jouw verklaring?  ;) Bewuste misleiding a €2000 is mij persoonlijk wat te veel ja zeker zo vroeg in het spel met zoveel opties om elders te saboteren en op goedkopere manier krediet op te bouwen. (bijv bij een dictee op safe te spelen volgens jouw eigen redenering, of te doen alsof je hard holt voor geld, terwijl je het wellicht helemaal niet doet.  ;) )

Ik zou het nogal suf vinden als de mol achteraf verklaart: 'Ja ik was ineens als laatste dus viel het erg op als ik ineens niet de opdracht haalde dus heb ik maar die €2000 verdiend'.  ::ohno:: Bovendien heeft het haar alles bij elkaar met haar algehele gedrag bepaald niet onverdachter gemaakt gezien het aantal verdenkingen dat ze kreeg. Niet zo vreemd als je bedenkt wat ze ook in beeld deed, zoals het weglaten van de moltekst in het vliegtuig. Dat had helemaal geen nut omdat het niet van belang was voor het slagen van de opdracht. Maar het wekte wel argwaan en dus verdenking. Dus zelfs al zóu dat haar verklaring zijn dan is haar overige gedrag niet bepaald erop gericht geweest om onverdacht te blijven terwijl er weinig tot geen acties te bedenken zijn waar ze effectief heeft gemold mijns inziens.
Denk bijvoorbeeld aan:
1. Het weerwolvenspel, waarbij ze meteen de eerste mol af wil maken en daardoor zelf onmiddellijk uit het spel ligt zonder meer ergens invloed uit op te kunnen oefenen.
2. Het maken van geluiden zodat ze haar tijdens de safari makkelijker konden vinden, terwijl ze toch voor het grootste deel opgesloten zat omdat haar sleutel pas richting het einde kwam nadat Tim bevrijd was.
3. Het openlijk níet voor de kluis willen gaan bij het goudzoeken, alvorens eerst te hebben getest wat de anderen dachten vóór het voor te stellen. Leidt tot niks behalve verdenking.  ::ohno::
4. Het correct onthouden van zeven van de acht woorden op het touw bij de watervallen. Ze kreeg van Kees maar twee korte woorden, anders had haar bedrag waarschijnlijk hoger gelegen omdat ze het goed verstond en goed onthield. Ze deed moeite om ook de eerste woorden goed te onthouden, dat had ze ook minder makkelijk kunnen doen als mol.

Tot slot kan ik geen goede reden bedenken waarom het hele gedoe met Tim op touw te zetten. Alleen om de kijker om de tuin te leiden? Je hebt het als mol al druk genoeg met je taken en ieders verdenkingen, waarom zo nadrukkelijk raar doen tegenover Tim? Het heeft er alleen maar toe geleid dat hij haar die aflevering verdacht. Dat je als Mol even speelt van, 'hmm kan ik je nog vertrouwen?' is nog te begrijpen maar die hele show eromheen heeft helemaal geen nut als mol zijnde. Ik kan er althans geen verklaring voor bedenken die voor de mol logisch is.

Verder zou ik dus verwachten dat Paulien onderhand af was gevallen, eerlijk gezegd, aangezien die nu al afleveringen lang niks op haar gezet heeft mogen we aannemen, en ook niet toevallig bepaalde dingen goed kan hebben zoals het kamernummer omdat ze op dezelfde kamer slapen en niet op zichzelf stemmen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #368 Gepost op: 22-02-2013, 09:08:22 »
Volgens mij is Carolien heel goed bevriend geworden met janine,en daarom denk ik dat Carolien de mol ook is.
Kees sprak bv... zowat nooit met janine volgens mij.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #369 Gepost op: 22-02-2013, 09:12:05 »
Volgens mij is Carolien heel goed bevriend geworden met janine,en daarom denk ik dat Carolien de mol ook is.
Kees sprak bv... zowat nooit met janine volgens mij.

Het is een hechte groep. Iedereen is bevriend geraakt met iedereen.
De finalisten zijn ook nog op bezoek gekomen bij Janine in het ziekenhuis, vlak voor het opnemen van de finale.

Uiteraard zijn de zinnen die de mol spreekt voor meerdere interpretatie vatbaar, en zal ieder er zijn of haar eigen verdachte in willen zien. Maar dat maakt iemand nog niet de mol.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #370 Gepost op: 22-02-2013, 10:10:29 »
en zal ieder er zijn of haar eigen verdachte in willen zien. Maar dat maakt iemand nog niet de mol.  ;)
Dat snap ik natuurlijk wel :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #371 Gepost op: 22-02-2013, 10:15:28 »
kijk net even wat stukjes uit de afl waar janine verongelukt.En daar zegt ze ook oprecht "ik gun Carolien 2 jokers"
Voor mij maakt dat wel duidelijk,dat vooral hun 2 goeie vriendinnen aan het worden waren en nu zijn.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #372 Gepost op: 22-02-2013, 10:27:29 »
kijk net even wat stukjes uit de afl waar janine verongelukt.En daar zegt ze ook oprecht "ik gun Carolien 2 jokers"
Voor mij maakt dat wel duidelijk,dat vooral hun 2 goeie vriendinnen aan het worden waren en nu zijn.

Klopt maar ze was ook heel goed bevriend met Paulien. Die gaf ze ten slotte haar eigen jokers, toen ze uit het spel lag.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #373 Gepost op: 22-02-2013, 10:29:55 »
Klopt maar ze was ook heel goed bevriend met Paulien. Die gaf ze ten slotte haar eigen jokers, toen ze uit het spel lag.  :)

oke,goed dat je dat opmerkt.Dan is de kans groot dat of Carolien of Paulien de mol zijn,en kees juist niet.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #374 Gepost op: 22-02-2013, 10:32:13 »
oke,goed dat je dat opmerkt.Dan is de kans groot dat of Carolien of Paulien de mol zijn,en kees juist niet.

 ::rofl::

Mijn punt was uiteraard dat het in principe op iederéén kan slaan omdat elk van de kandidaten goed bevriend is geraakt. En dat dus bepaalde zinnetjes die de mol spreekt met opzet ambivalent zijn zodat ze naar meerdere mensen toe uitgelegd kunnen worden. Het moet tenslotte nog wel spannend blijven tot het einde.  ;)

Maar mij best, verdenk wie je wilt.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #375 Gepost op: 22-02-2013, 10:34:11 »
::rofl::

Mijn punt was uiteraard dat het in principe op iederéén kan slaan omdat elk van de kandidaten goed bevriend is geraakt. En dat dus bepaalde zinnetjes die de mol spreekt met opzet ambivalent zijn zodat ze naar meerdere mensen toe uitgelegd kunnen worden. Het moet tenslotte nog wel spannend blijven tot het einde.  ;)

Maar mij best, verdenk wie je wilt.  ::ok::
::rofl::
Ik zit in een carolien tunnel en ja,het zou op iedereen kunnen slaan.Maar je moet letten op wie het juist totaal niet kan slaan.
Je moet wat stukjes terug kijken van de vorige afleveringen en dan ontdek je steeds weer wat over hoe de kandidaten met mekaar omgingen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #376 Gepost op: 22-02-2013, 14:59:26 »
Ik denk dat je nog steeds het punt van Supernova niet helemaal door hebt. :P (niet stom bedoeld!)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #377 Gepost op: 22-02-2013, 15:47:52 »
Ik vraag me eigenlijk al een tijdje af waarom Carolien zo sterk onverdacht wordt gevonden door velen op het forum: altijd maar een handvol stemmen in de poll... ???

Vooral gericht aan de Kees-tunnelaars, dan: wat zijn jullie argumenten tegen Carolien?


Met name het weerwolvenspel. Er vanuitgaande dat de mol voorkennis heeft. Gezien Art de kaarten uitdeelt en men niet mag kiezen, is het goed mogelijk dat de mol de indeling kent (of zelfs mede bepaalt heeft)

Carolien verdenkt meteen Paulien en wijst in de eerste ronde Daniel aan. Beide weermollen. Als ze zelf de mol (met voorkennis) is, is het heel dom om gelijk Paulien te benoemen en Daniel weg te stemmen. Want ze speelt 1 weermol weg en schakelt zichzelf uit omdat Paulien haar meteen onschadelijk maat. Hierdoor wordt het 4 tegen 1.  Terwijl het daarvoor nog 3 tegen 4 was (als Carolien de echte mol was).

Kees daarentegen doet het wel goed, door nooit een weermol aan te wijzen. Precies wat een mol met voorkennis zou moeten doen om geen geld in de pot te brengen. 

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #378 Gepost op: 22-02-2013, 22:44:54 »

Met name het weerwolvenspel. Er vanuitgaande dat de mol voorkennis heeft. Gezien Art de kaarten uitdeelt en men niet mag kiezen, is het goed mogelijk dat de mol de indeling kent (of zelfs mede bepaalt heeft)

Carolien verdenkt meteen Paulien en wijst in de eerste ronde Daniel aan. Beide weermollen. Als ze zelf de mol (met voorkennis) is, is het heel dom om gelijk Paulien te benoemen en Daniel weg te stemmen. Want ze speelt 1 weermol weg en schakelt zichzelf uit omdat Paulien haar meteen onschadelijk maat. Hierdoor wordt het 4 tegen 1.  Terwijl het daarvoor nog 3 tegen 4 was (als Carolien de echte mol was).

Kees daarentegen doet het wel goed, door nooit een weermol aan te wijzen. Precies wat een mol met voorkennis zou moeten doen om geen geld in de pot te brengen. 

Carolien is dan kennelijk wel weer super goed in het weerwolven ontdekken.. Kanp dat ze meteen zowel Daniël als Paulien door heeft  ::rofl::

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #379 Gepost op: 22-02-2013, 22:52:38 »
Carolien is dan kennelijk wel weer super goed in het weerwolven ontdekken.. Knap dat ze meteen zowel Daniël als Paulien door heeft  ::rofl::

 ::tandpastasmiley::
Facial expression, body language, context, interpretation!