Auteur Topic: [Verliezend finalist] Carolien Borgers  (gelezen 156957 keer)

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #320 Gepost op: 16-02-2013, 13:49:11 »
Was je ook bij de voorstelling van Carolien afgelopen donderdag? Of een andere keer?
Ik was bij een andere voorstelling. Enkele weken geleden in Veendam. Omdat ze die avond optrad voor de pauze (het was een dubbelprogramma) was het niet haar volledige show. Die hoop ik 16 maart te zien in Heerenveen. (En natuurlijk hoop ik haar te zien tijdens de fandag. Moet ik me nog wel voor aanmelden.)
Amandla Awethu

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #321 Gepost op: 16-02-2013, 17:37:00 »
In de veldopdracht weten de kandidaten dat ze zijn uitgeschakeld (Zarayda, Paulien en Kees stoppen uit zichzelf). Waarom loopt Carolien dan gewoon door en houdt ook na afloop van het spel vol dat het gelukt is...?

[Niet dat ik er gelijk een mollenactie in lees, geen idee waarom de mol dit zou doen]

m0ll0m

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #322 Gepost op: 16-02-2013, 17:51:58 »
hmm, viel mij ook op m0ll0m. Ze is denk ik gewoon fanatiek.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #323 Gepost op: 16-02-2013, 18:04:44 »
Ik zie het verband tussen een olifant en een mol ook niet. Maar dat er zo veel aandacht aan Carolien en een olifant wordt gegeven door de programmamakers, dat geeft mij het idee dat het een aanwijzing is.

Je moet van een mol ook geen olifant maken....

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #324 Gepost op: 16-02-2013, 19:40:29 »
 ::tandpastasmiley::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #325 Gepost op: 16-02-2013, 21:05:37 »
Na de aflevering van donderdag was ze weer een van mijn verdachten, hoewel ik haar na aflevering 2 al doorgestreept had.
Maar wat haar als mol tegenspreekt, is de envelop met 1500 euro die Kees koos. Als Carolien de mol is, zou er (neem ik aan) meer in de envelop zitten en als Kees de mol niet is, heeft hij ook geen reden om geld weg te gooien.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #326 Gepost op: 16-02-2013, 23:34:05 »
Ik ga toch even reageren.

- De olifant en de leeuw (hint in ander topic) behoren allebei tot de Big Five, als dat het idee zou zijn voor een hint, en hebben allebei evenveel of weinig te maken met een mol. Neem ze allebei serieus, of allebei niet.

- Het scenario dat de Mol wel degelijk in de gaten had dat ze afgeschoten was, echter, toch doorspeelt en daarmee de fanatieke kandidaat lijkt die in eerste instantie de opdracht (met € 2000,-) laat slagen, maar ondertussen de boel saboteert, is kennelijk in het geval van Carolien erg onwaarschijnlijk. Zou het hier om Kees gaan, dan was deze al ruimschoots als weer een geniale molaktie van hem bejubeld! #justsaying

Op de vraag waarom je dit als Mol zou doen? Als het zo is dat Kees nog in het spel was op het moment dat Carolien zou zijn afgeschoten, simpel, je ontneemt een gemotiveerde kandidaat - in dit geval Kees - de kans om de opdracht in zijn eentje alsnog te laten lukken. Niet voor niets regelt ze het vervolgens zo dat zij degene is die met het laatste stukje naar het eindpunt gaat.

Let er ook even op hoe, in tegenstelling tot de andere drie, Carolien zo ontzettend baalt sarcasmfont nadat Art heeft meegedeeld dat ze toch afgeschoten was en de opdracht dus niet gelukt is...

Populair of niet, het is nog steeds een mogelijk scenario.  :o
« Laatst bewerkt op: 17-02-2013, 16:36:28 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #327 Gepost op: 17-02-2013, 05:11:46 »
"Die grijns van Daniël werd steeds groter"...
@34.41...

Die grijns zag ze toch niet; want ze was aan het rennen...?
Ik kan het me niet voorstellen dat ik vanuit het veld D. zou zien grijnzen.
Maar ze heeft meer gezegd waarbij ik mijn vraagtekens heb.
Dus we gaan gewoon verder met zoeken..;)


Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #328 Gepost op: 17-02-2013, 05:34:30 »
Raar moment...
"Waren toen alleen nog Kees en ik in het spel"...
@35.38
Wederom gebaar/houding die niet natuurlijk lijkt.
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #329 Gepost op: 17-02-2013, 05:38:20 »
Raar moment...
"Waren toen alleen nog Kees en ik in het spel"...
@35.38
Wederom gebaar/houding die niet natuurlijk lijkt.

...het gaat wel over 2 mensen maar imho klopt het niet met die vingers.
Zij ondersteunen niet spontaan haar zin.

Wil ze haar blauwe nagels laten zien?
Is het het Victory teken? (De Mol wint)
Is het een V = 5 (big five)?
Ze is niet mijn Mol, maar ik krijg geen hoogte van haar.
Theatraal en niet goed te doorgronden dus, om in moltaal te spreken.
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #330 Gepost op: 17-02-2013, 06:10:57 »
Misschien snap ik de opdracht niet helemaal...
Maar ik vond het volgende vreemd en opmerkelijk...help mij alsjeblieft uit de brand?!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Carolien de Mol?!
Lijkt een b'tje op het weggooien van het krijtje van AM...

Ik blijf trouw aan Paulien...
Hoop straks te lezen dat ik niets snapte van het spel en dat Carolien het juist prima deed...
Omnia vincit amor

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #331 Gepost op: 17-02-2013, 09:21:45 »
Dit lijkt me een mollen streek,want ze waren een blauwe kwijt.Die heeft ze dus stiekem weggegooid.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #332 Gepost op: 17-02-2013, 09:33:56 »
Misschien snap ik de opdracht niet helemaal...
..

Nou loebas ik ook niet. Nog niet ?
Merkte pas tijdens het spel, dat het om een eindresultaat van verschillend gekleurde stukjes ging.
Waarom dan voor iedere kandidaat een kleurtje in de vaas.
Snapten de kandidaten het wel ? Hadden ze een (kleur) taakverdeling gemaakt ?
Dacht ook even dat je de vrijstelling van Daniël kon "overnemen "bij het slagen van de opdracht ,als individu.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #333 Gepost op: 17-02-2013, 10:17:39 »
In de aflevering met de woorden op de touwbrug is op het ene kaartje het dertiende woord 'reconvalescentie'. Hieruit kun je Carolien halen. Op het andere kaartje is het 'conglomeraat'. Hier kun je 'mol' uithalen, of 'Caro mol'. Er is nog een derde kaartje, waarvan we niet weten wat erop staat.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #334 Gepost op: 17-02-2013, 12:07:32 »
Misschien snap ik de opdracht niet helemaal...
Maar ik vond het volgende vreemd en opmerkelijk...help mij alsjeblieft uit de brand?!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Carolien de Mol?!
Lijkt een b'tje op het weggooien van het krijtje van AM...

Ik blijf trouw aan Paulien...
Hoop straks te lezen dat ik niets snapte van het spel en dat Carolien het juist prima deed...

Volgens mij maakt dit niet zoveel uit. Of je brengt eerst rood naar het eindpunt en moet daarna terug naar de 'blauwe' vlag om een blauw stukje op te halen, of (wat Carolien dus doet) je laat rood achter en neemt eerst blauw mee. Ook dan moet je terug naar de blauwe vlag, maar in dit geval om rood op te halen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #335 Gepost op: 17-02-2013, 12:30:56 »
Gooide ze de rode weg omdat een andere kandidaat (Kees?) ook met rood liep, en er nog geen blauwe topito was neergelegd?
Amandla Awethu

Offline mollenkom

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kiekeboe!
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #336 Gepost op: 17-02-2013, 12:35:44 »
Is het mij of is ze heel erg slim maar soms heeft ze van die momenten dat ze ontzettend dom overkomt.  ::ohno::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #337 Gepost op: 17-02-2013, 16:28:07 »
Is het mij of is ze heel erg slim maar soms heeft ze van die momenten dat ze ontzettend dom overkomt.  ::ohno::
Dat idee heb ik juist bij Zarayda.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #338 Gepost op: 17-02-2013, 17:37:01 »
Gooide ze de rode weg omdat een andere kandidaat (Kees?) ook met rood liep, en er nog geen blauwe topito was neergelegd?
Nee. Ze haalt rood, gooit dat bij blauw, pakt een blauwe en loopt die weg. Vervolgens heeft ze een rode. Het is mij overigens niet duidelijk of dat haar originele rode is of een die ze van de "echte" rode stapel pakt.

Volgens mij maakt dit niet zoveel uit. Of je brengt eerst rood naar het eindpunt en moet daarna terug naar de 'blauwe' vlag om een blauw stukje op te halen, of (wat Carolien dus doet) je laat rood achter en neemt eerst blauw mee. Ook dan moet je terug naar de blauwe vlag, maar in dit geval om rood op te halen.
Nou... het scheelt wel als het gaat om de andere kandidaat in verwarring te brengen. Carolien haalt rood, maar wisselt die om door blauw en legt die neer. Kees komt en legt geel. Logischerwijs gaat hij dus groen of rood halen. Maar doordat Carolien die rode dichtbij heeft gelegd, valt die automatisch af. En kan zij verwarring proberen te stichten over groen en blauw.

- Het scenario dat de Mol wel degelijk in de gaten had dat ze afgeschoten was, echter, toch doorspeelt en daarmee de fanatieke kandidaat lijkt die in eerste instantie de opdracht (met € 2000,-) laat slagen, maar ondertussen de boel saboteert, is kennelijk in het geval van Carolien erg onwaarschijnlijk. Zou het hier om Kees gaan, dan was deze al ruimschoots als weer een geniale molaktie van hem bejubeld!
Nee hoor, ik ga graag met je mee in die tunnel. Alleen was het Kees die ervoor zorgde dat Carolien het laatste stukje kreeg (en niet andersom)...
Overigens blijft het onduidelijk hoe de kandidaat kon zien dat hij/zij "af" was. Ik dacht dat je dat kon zien aan de lichtjes op het pak ("uit"), maar in het shot waarin Kees en Carolien aan het uithijgen zijn zie je in ieder geval op een van de pakken de groene lichtjes aan staan. En dat leidt noch bij Kees, noch bij Carolien tot opmerkingen...

m0ll0m

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #339 Gepost op: 17-02-2013, 22:33:07 »
Nee hoor, ik ga graag met je mee in die tunnel. Alleen was het Kees die ervoor zorgde dat Carolien het laatste stukje kreeg (en niet andersom)...

Oke, nice. Dit ben ik alleen niet met je eens. Door de eerder onstane volgorde en de keuze van Carolien voor rood, 'dwingt' zij Kees helemaal terug te rennen naar groen (aan het begin van het veld, toevallig?). Op de terugweg zal Kees uiteraard behoorlijk vermoeid geraakt zijn, dus zorgt zij dat hij haar weer tegenkomt. Dat hij uit zichzelf het stukje aan haar gaf, wat uit zijn perspectief niet echt logisch is als Mol, was alleen maar mooi meegenomen.
Facial expression, body language, context, interpretation!