Auteur Topic: [Verliezend finalist] Carolien Borgers  (gelezen 156889 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #400 Gepost op: 23-02-2013, 15:36:53 »
Voor zover ik weet was bij de overige kandidaten niet bekend hoeveel in de enveloppen zat. Alleen dat in die van de mol het meeste zat. Kees had dus gemakkelijk geld kunnen verduisteren wat hij niet deed.

Wie zegt dat hij dit niet deed?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #401 Gepost op: 23-02-2013, 15:50:43 »
"the mother of jokers"
Draai de j om en dan krijg je l
Wat 'mol' maakt.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #402 Gepost op: 23-02-2013, 15:52:11 »
En waarom zouden we de j moeten omdraaien als ik vragen mag?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #403 Gepost op: 23-02-2013, 15:52:54 »
Dan is het een l met een puntje eronder.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #404 Gepost op: 23-02-2013, 15:53:34 »
"the mother of jokers"
Draai de j om en dan krijg je l
Wat 'mol' maakt.
Deze hint zou wel een prijs winnen als slechtste in de geschiedenis. ::rofl::

(niet lullig bedoeld hoor, goed dat je blijft zoeken ;))
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #405 Gepost op: 23-02-2013, 15:55:30 »
Ben ik niet met je eens... er waren absoluut geen getuigen dus hij had kunnen zeggen wat hij wilde.

500 is dan misschien wel te weinig maar 1500 zeker te veel.
Ondanks dat ik Paulien verdenk, Kees was natuurlijk penningmeester. Dus hij had in principe het geld daar achter kunnen laten, 1500 euro uit de pot halen, en doen alsof hij die 1500 euro net erbij gepakt heeft. Niemand die die pot ooit natelt, volgens mij.
The British are not impressed.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #406 Gepost op: 23-02-2013, 15:56:50 »
Deze hint zou wel een prijs winnen als slechtste in de geschiedenis. ::rofl::

(niet lullig bedoeld hoor, goed dat je blijft zoeken ;))
Je moet van de j een l maken zeg maar.
Dan krijg je infeiten "the mol"
Ik las dit op wieisdemol.nl

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #407 Gepost op: 23-02-2013, 15:57:45 »
[
  • Weermollen: verdenkt gelijk Paulien, waarmee ze én een Mol verdacht maakt én zichzelf uit het spel speelt
was idd. niet handig.
Niet handig..? Ik neem aan dat de Mol toch echt een plan heeft en dat 'oeps niet handig' daarin niet voorkomt, eerlijk gezegd.  ;)
Dat zou wel bijzonder onprofessioneel zijn iig, ook van de Avro om een dergelijke Mol in de hand te nemen voor één van hun kijkcijferhits..
Citaat
  • Dakota: -
Houdt info achter
In het kader van ( :D) niet handig.. Dit had totaal geen nut of enig effect voor het al dan niet slagen van de opdracht..(i.e. de 'Meet de Mole' opdracht waarvoor het als afleidingsmanoeuvre was bedoeld).
Sterker nog, het leidde alleen tot onnodige verdenkingen van diverse mensen waaronder Tania.
Resultaat: Geld gemoeid: nul, verdenking: zeer.
Citaat
  • Postkantoor: -
Trekt aan het langste eind / onder de grond
Dat zegt niks over waar ze daar gemold kan hebben. Leuk dat ze onder de grond stond maar ze had daarmee eveneens het minste zicht op wat er überhaupt gebeurde in die opdracht. We weten nog niet volledig hoe die opdracht in elkaar stak maar het lijkt erop dat haar positie niet de gunstigste was, gezien de verdeling en het feit dat ze geen zicht had op wat er gebeurde noch centraal stond in de communicatie. Dat blijft echter enigszins speculatief. Rondom mols is het echter zeker niet, en de mol zit zeker niet altijd 'onder de grond'.  ;)

Citaat
  • Drive-in: kiest de juiste auto.
Die ze eerst probeert weg te sturen
Eindresultaat is dat er geld bijkomt. Zowel zij als Paulien wijzen de auto actief aan.
Ze heeft daarvoor al heel actief meegeholpen (met Paulien) om tot dit resultaat te komen überhaupt dus dan ben ik ook zeer benieuwd naar haar verklaring daarvoor.  ;)

Citaat
Voor mij kan Kees de mol gewoon niet zijn omdat ik de priesterhint niet logisch vind (iedere zin eerste letter en één zin eerste woord en dan ook nog eens fonetisch).
Goed, dus je wijst Kees af op basis van een hint, ondanks alle argumenten die ervoor aangevoerd zijn inmiddels? Heb je een tegenargument voor die argumenten? Je gaat daar niet eens serieus op in? Indien niet dan vrees ik dat ik je 'afwijzing' niet erg serieus ga nemen..
« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 16:02:40 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #408 Gepost op: 23-02-2013, 15:57:57 »
Ondanks dat ik Paulien verdenk, Kees was natuurlijk penningmeester. Dus hij had in principe het geld daar achter kunnen laten, 1500 euro uit de pot halen, en doen alsof hij die 1500 euro net erbij gepakt heeft. Niemand die die pot ooit natelt, volgens mij.

Volgens word de pot wel eens nageteld hoor, alleen niet in de uitzending.
En als iemand merkt dat er 1500 euro mist, dan valt Kees door de mand.
Bovendien zou ik die 1500 wel willen zien als Kees zegt dat hij een evelop met 1500 euro gepakt heeft.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #409 Gepost op: 23-02-2013, 16:01:13 »
Als kees de mol zou zijn dan had die echt wel als 'penningmeester' wat geld laten verdwijnen.
Als je de mol bent,dan doe je dat.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #410 Gepost op: 23-02-2013, 16:01:53 »
Je moet van de j een l maken zeg maar.
Dan krijg je infeiten "the mol"
Ik las dit op wieisdemol.nl
Ik snap echt wel wat je bedoelt hoor, ik zie er alleen absoluut geen hint in. Daarom vond ik het ook des te grappiger om te lezen dat je "Case" ipv Kees te vergezocht vond, wat imo veel minder vergezocht is dan dit. Maar goed, iedereen mag denken wat hij/zij wil. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #411 Gepost op: 23-02-2013, 16:02:52 »
Ik zou dat als Mol niet doen, dan krijg je natuurlijk echt enorme verdachtmaking op je, omdat je als penningmeester geld hebt laten verdwijnen.
Maar goed, dit is het Carolien topic, dus ja..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #412 Gepost op: 23-02-2013, 16:03:15 »
Als kees de mol zou zijn dan had die echt wel als 'penningmeester' wat geld laten verdwijnen.
Als je de mol bent,dan doe je dat.
Dat zou ik als mol juist nooit doen. Valt veel te veel op, kijk naar Sebastiaan in seizoen 9, niemand vertrouwde hem daarna nog.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #413 Gepost op: 23-02-2013, 16:03:23 »
Als kees de mol zou zijn dan had die echt wel als 'penningmeester' wat geld laten verdwijnen.
Als je de mol bent,dan doe je dat.

Uiteraard.. Zodat iedereen meteen 100% zeker weet dat je de mol bent..  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #414 Gepost op: 23-02-2013, 16:03:39 »
Als kees de mol zou zijn dan had die echt wel als 'penningmeester' wat geld laten verdwijnen.
Als je de mol bent,dan doe je dat.

Als carolien de mol zou zijn dan had ze echt geen 2000 euro opgehaald bij het laserspel.
Als je de mol bent, dan doe je dat niet.

En zo ken ik er nog een paar voor Carolien, en ook voor Paulien.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #415 Gepost op: 23-02-2013, 16:24:13 »
Klein overzichtje van de opdrachten Carolien's rol daarin (waardoor ze imo niet meer de Mol kan zijn):
  • Minedumps: rent veel en haalt enveloppen

Dit kan juist gezegd worden over Kees. Carolien rent alleen aan het einde een keer achter Tim aan, waarbij het ook Tim is die een envelop pakt, niet Carolien. Verder staat ze de hele opdracht in de tent bij het scherm en de porto.

Citaat
  • Big 5 loopsafari: maakt geluiden zodat Paulien en Zarayda haar kunnen horen

Doel van de opdracht was duidelijk dat Tim bevrijd moest worden, dat weet de Mol. Hiervoor diende Carolien eerst ook gevonden te worden. Door geluiden te maken helpt zij hier aan mee, dit hoeft dus zeker niet persé een kandidaataktie te zijn.

Citaat
  • Weermollen: verdenkt gelijk Paulien, waarmee ze én een Mol verdacht maakt én zichzelf uit het spel speelt

Dit vind ikzelf ook nog steeds erg vreemd. Het enige wat ik kan verzinnen is dat zij schrok van de confrontatie door Zarayda van vlak ervoor. Met alle ogen ineens op zich gericht, kan ze "in het moment" besloten hebben om liever onverdacht te blijven. Dit past in haar 'cover' van fanatieke kandidaat. Het is wel erg voorzichtig en een beetje laf als Mol, maar goed, het is een verklaring.

Citaat
  • Helicopter/vrijstelling verdedigen: doet heel goed mee..

Tja, net als Kees. Carolien had de controle tot het einde van de opdracht, de beste molpositie. Uiteindelijk wordt er geen geld verdiend!

Citaat
  • Drive-in: kiest de juiste auto.

Paulien en Carolien noemen allebei de juiste auto, maar hier is duidelijk geknipt in het beeldmateriaal. We weten dus niet precies van wie het idee nu kwam.

Dit vind ik ervan, doe ermee wat je wil  ;D Verder sluit ik mij aan bij de lange post van "Long Tall Erne" op de vorige pagina.

Dit soort discussies zijn ook precies de reden waarom ik in de basis via emoties speur, die spreken voor zich.  ;)


« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 16:31:25 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #416 Gepost op: 23-02-2013, 16:28:42 »
Wie zegt dat hij dit niet deed?

Er is duidelijk in beeld te zien dat hij de envelop opent en er 1500 euro uit haalt..
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #417 Gepost op: 23-02-2013, 16:30:18 »
Ik vind dat je bij kandidaatacties niet moet vergelijken. 'Ja maar die doet dat ook!' vind ik geen tegenargument. Wat een andere kandidaat doet wat tegen hem/haar als mol spreekt, heeft niks te maken met in dit geval Carolien.
Inderdaad, iedereen heeft dingen gedaan die je niet/amper als molactie kan uitleggen. Maar twee keer heel erg je best doen om een opdracht te laten slagen vind ik echt niet iets wat een mol zou doen, en anders vind ik Carolien een hele slechte mol.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #418 Gepost op: 23-02-2013, 16:32:02 »
Er is duidelijk in beeld te zien dat hij de envelop opent en er 1500 euro uit haalt..
In 2009 is de scène waarin Jon geld uit de kluis haalt in de stoomtrein ook twee keer opgenomen. Het leek alsof er €100,- in zat, maar in werkelijkheid was dit €300,-
Ik denk ook niet dat Kees dat in dit geval gedaan heeft, maar je kunt het dus niet met zekerheid zeggen ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #419 Gepost op: 23-02-2013, 16:42:50 »
Indien niet dan vrees ik dat ik je 'afwijzing' niet erg serieus ga nemen..

Of je mij nu wel of niet serieus neemt daar zal ik niet van wakker liggen. Het belangrijkste punt van mij post was dat alles anders uitziet vanuit een andere tunnel.

Hier worden voordurend dingen verdacht of net niet verdacht gevonden die net zo goed voor andere kandidaten (mogelijke mollen) gelden maar dan voor het gemak even over het hoofd worden gezien of rechtgepraat.

Voor wat betreft de priesterhint: Als je goed leest staat mijn argument wel degelijk uitgelegd. "Voor mij kan Kees de mol gewoon niet zijn omdat ik de priesterhint niet logisch vind (iedere zin eerste letter en één zin eerste woord en dan ook nog eens fonetisch)."

Net zoals ik het omdraaien van een j om zo een l te krijgen niet logisch vindt, is het ook niet logisch om van alle woorden de eerste letter te nemen en één woord ineens in zijn geheel. De C slaat volgens mij dus op Carolien of Cornelissen maar zeker niet op Kees.

Het kan zomaar dat ik fout zit maar voor mij is dat gewoon niet logisch.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)