Niet dat ik Zarayda echt verdenk, maar ze had deze aflevering wel een opvallende opmerking bij het openmaken van de kokers:
'Zullen we even kijken wat er in zit, voordat het donker word'
Als het donker is zullen de foto's die er in zitten namelijk niet overbelicht worden.
Klopt en als een van de weinige (op Daniel na dan) kan dit dus een slip of the tongue zijn van haar. Want het duid op voorkennis of in elk geval op algemene kennis van analoge fotografie van vroeger.
Een mol wil juist dat alles open gaat, want het papier raakt overbelicht en valt niet meer tot geld te ontwikkelen. Dus kun je het nieuwsgierig aagje spelen ala Zarayda deed: laten we kijken wat er in zit, nu het nog licht is. Wetende dat ze er allang een doka bij nodig hebben. Maarja, die kun je dus ook verklaren naar Kees toe. Hij bewaarde de twee die hij van Tim had verkregen via zakkenrollen, maar in nabijheid van Tim/Carolien gingen ze als nog open.
Ik neig toch weer naar Zarayda als mijn schot-voor-de-boeg-mol. Ze blijft net zo goed onderbelicht door de montage, ze verdient niks voor de pot. Ze is nauwelijks verdacht door de overige kandidaten. Probeert met die nieuwsgierig aagje actie toch geld uit de pot te houden. De mol maakt het geen klap uit dat er een kandidaat weer terug komt, maar was Zarayda of Tania nu het snelste met het openen van de kooi waar Tim in zat? En omdat ze idd een daredevilbabe is van BNN die toch meedeed aan Try Before You Die, maar in dit spel niks durft zou het nog best weleens George/Milouska v2.0 kunnen zijn
En menig mol maakt inderdaad een opmerking over de hoedanigheid van mol. Inge met 'En toen', Patrick/Jon met 'ik zie niets', Anne-Marie met 'ik wil graven, maar ik mag niet graven', Dennis met: 'het was toch wel leuk zo ondergronds' Daar past 'denk aan mijn haar, vacht' ook wel bij. De vacht van een mol is natuurlijk ook zwart, maarja, zo zou je hem ook aan Tania kunnen koppelen: allebei zwart haar