Auteur Topic: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart  (gelezen 122285 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #120 Gepost op: 28-01-2013, 18:19:46 »
Toch geloof ik nog steeds niet dat ze het kan zijn. Zoals Edo treffend zei in de moltalk: "Ze is echt oprecht flabbergasted, dit kan ze niet acteren"  en zo denk ik er ook over.

Voor mij precies hetzelfde. Is de enige achter Tania die voor mij nog de mol zou kunnen zijn. In dat geval is zij werkelijk fantastisch in het acteren van met name angst.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #121 Gepost op: 29-01-2013, 01:54:15 »

Toch geloof ik nog steeds niet dat ze het kan zijn. Zoals Edo treffend zei in de moltalk: "Ze is echt oprecht flabbergasted, dit kan ze niet acteren"  en zo denk ik er ook over.

Ik vond haar juist helemaal niet oprecht flabbergasted overkomen, maar ontzettend geacteerd... 
Ook andere dingen van haar komen op mij heel erg geacteerd over, zoals het angstig aan het handje van Paulien lopen bij de 'spot-de-big-five-opdracht'  en haar reactie op Daniël wanneer hij haar uitleg geeft over de kokers; "Oh, en dan komen we dichter bij de Mol?" (Of iets van die strekking.)
Mede door deze dingen krijg ik steeds meer het idee dat zij de Mol is, een Mol die naar mijn mening teveel haar best doet om kandidaats over te komen. 
Al met al vind ik haar gewoon niet zo leuk en irriteer ik me een beetje aan haar...  :-\\ Als ze de Mol is, vind ik het gewoon slecht geacteerd (en ook jammer van de 'bange-mol-tactiek'), en als ze niet de Mol is...tja, nou ja, dan loopt ze toch aardig te vachten door meteen Tim vrij te laten en die kokers open te trekken enzo.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #122 Gepost op: 29-01-2013, 07:14:58 »
Als ik het zo hoor is er inderdaad nog heeeeeel veel over Zarayda op te noemen. Ik geloof ook niet dat ze alles zo kan acteren maar ik probeer de streep die ik door haar naam zette weg te gumen  ::ok::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #123 Gepost op: 29-01-2013, 09:45:45 »
Je kunt van Zarayda -als ze de mol is- inderdaad best een leuk rijtje van molacties maken:

1.1 - ruimschoots te laat bij de dropping
2.1 - gebruikt haar angst om heel lang over de laseropdracht te doen en zo tijd te rekken. Gaat uiteindelijk af
2.3 - Pakt geen geld bij de minedump (en het verdwenen geld kan in principe door iedereen gedaan zijn, dus ook door haar)
3.2 - Cliffjump - springt niet, en verdient daardoor niks (kan zich weer verschuilen achter angst)
3.3 - Verdient weliswaar 2 kokers, maar wil later graag kokers openen

4.1 - Paulien komt met het logische (mar geen geld verdienend) idee om de kandidaten te fotograferen. Zarayda gaat hier -als ze de mol zou zijn- natuurlijk niet tegen in. Wederom wil ze de kokers openen
4.2 - Zarayda geeft alleen woorden door die niet teveel geld opleveren. (vacht, schobbejak, schorriemorrie). Bijkomend voordeel -als ze de mol is- , is dat er voor Kees die het moeilijkst te verstaan is, minder makkelijke woorden overblijven
4.3 - Zarayda moet als eerste een kaartje kiezen. Zij is de enige die met voorkennis op zeker de afvaller veilig kan stellen. Dit zou betekenen dat Tania rood zou hebben gekregen. Met Zarayda als mol en Tania die nog steeds Tim verdenkt, is dit best logisch. (Vraag is alleen of bij deze eecutie wel of geen sprke is van doorgestoken kaar).

Redelijk aantal mogelijke molacties, amper geld in de pot,  weinig verdenkingen in de groep en bij de kijkers, mogelijke uitvergroting van een karaktereigenschap om als mol te gebruiken.  Als ze de mol is, zou ze imo echt een top-mol zijn.

Toch geloof ik nog steeds niet dat ze het kan zijn. Zoals Edo treffend zei in de moltalk: "Ze is echt oprecht flabbergasted, dit kan ze niet acteren"  en zo denk ik er ook over.


Maar wat zou het briljant zijn als de productie ervoor kiest om de mol ook bepaalde dingen niet of niet geheel te laten weten, zodat de mol ook met enige regelmaat oprecht verbaasd is :P





Helaas....het is ook een lijstje waar de passiviteit vanaf straalt.
Zarayda snapt het spel niet m.i.
Ze brengt geen geld in, omdat ze dat niet als een essentieel onderdeel van het spel ziet.
Ze is op een soort schoolreis.
Is m.i. ook zeer authentiek als ze zeurt om het openmaken van de kokers..niemand van de groep ziet hier een molsactie in,  ze proberen haar juist uit te leggen ,dat dat geld kan kosten.
Door wie wordt zij eigenlijk serieus genomen in de groep ??? Degene die denkt dat zij de mol is......die vind ik verdacht ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2013, 10:01:21 door Molle Pietje »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #124 Gepost op: 29-01-2013, 19:37:52 »
ik hoop dat ze snel eruit vliegt. ze wil niks zo doet niks en ze is vervelend net als marit van vorig jaar. 

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #125 Gepost op: 29-01-2013, 21:18:46 »
Ze lijkt soms net een klein kind die haar zin wil hebben. Met de kokers wil ze die gelijk zien qua inhoud, want anders kan ze er niet mee leven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #126 Gepost op: 29-01-2013, 21:22:08 »
Nou ik vind haar helemaal niet opdringerig of overkomen als een klein kind. Dus ik wil even zeggen dat ik haar een super leuk vind in wie is de mol, met al deze negatieve reacties hierboven ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #127 Gepost op: 29-01-2013, 22:01:59 »
Ik hóóp niet dat wat ik zag, ook wás wat ik dacht te zien (ben ik nog te volgen??), want ik zit absoluut niet in de Zarayda tunnel en vind haar ook absoluut geen leuke mol (mocht zij de mol zijn). Buiten dat is het een leuke meid hahaha

Maar in aflevering 1, tijdens haar biecht met de bungeejump, zie ik haar een beweging maken alsof ze iets uitbeeldt van "mol":
- drie vinger knippen (alsof je in gebarentaal iets tussen aanhalingstekens zet)
- vervolgens een draaibeweging met haar hand (alsof ze een O maakt)
- en als laatste "veegt" ze het weg (alsof ze een L vormt).

Dit begint op 41:21 tot 41:24. Ze doet het heel snel, maar het lijkt écht alsof ze hier "mol" vormt...

Wie wil dit ook eens controleren (voordat ik gek word  ::schaam::)??

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #128 Gepost op: 29-01-2013, 22:05:28 »
Ik ga kijken; niet gek worden :)
Edit:

Haha, ik snap je!
Zoals je het beschrijft kan ik het ook zien.
 ::vergroot::
En in spiegelbeeld....(de helft van haar uitbeeldingen)....:)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2013, 22:11:58 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #129 Gepost op: 29-01-2013, 22:13:40 »
Ik ga kijken; niet gek worden :)
Edit:

Haha, ik snap je!
Zoals je het beschrijft kan ik het ook zien.
 ::vergroot::
En in spiegelbeeld....(de helft van haar uitbeeldingen)....:)


Ja precies. Storten nu al mijn mogelijke tunnels in? Ik weet het niet. Of we worden samen gek of het was wellicht toch te zien?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #130 Gepost op: 29-01-2013, 22:22:15 »
Ja precies. Storten nu al mijn mogelijke tunnels in? Ik weet het niet. Of we worden samen gek of het was wellicht toch te zien?
Wat een hoop vragen Zwanee ;)
*Edit: Mijn titel Spiegelbeeld klopt niet (Het verlossende Woord)*.

Maar...ik vind het heel erg scherp van je gezien!  ::vergroot::
In antwoord op Uw vragen:
1) Neen
2) Neen, of toch...
3) Ja (wellicht)
Vraag aan jou: hoeveel mogelijke tunnels kunnen er instorten?  ;)

Goed gezien hoor, scherp!  ::vergroot::



 


Omnia vincit amor

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #131 Gepost op: 29-01-2013, 22:23:54 »
Ik hóóp niet dat wat ik zag, ook wás wat ik dacht te zien (ben ik nog te volgen??), want ik zit absoluut niet in de Zarayda tunnel en vind haar ook absoluut geen leuke mol (mocht zij de mol zijn). Buiten dat is het een leuke meid hahaha

Maar in aflevering 1, tijdens haar biecht met de bungeejump, zie ik haar een beweging maken alsof ze iets uitbeeldt van "mol":
- drie vinger knippen (alsof je in gebarentaal iets tussen aanhalingstekens zet)
- vervolgens een draaibeweging met haar hand (alsof ze een O maakt)
- en als laatste "veegt" ze het weg (alsof ze een L vormt).

Dit begint op 41:21 tot 41:24. Ze doet het heel snel, maar het lijkt écht alsof ze hier "mol" vormt...

Wie wil dit ook eens controleren (voordat ik gek word  ::schaam::)??

Ze zegt "dood in de ogen "en maakt er rondjes bij...dat zijn de ogen.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #132 Gepost op: 29-01-2013, 22:27:36 »
nou ik besluit weer eens hier het boord te checken

vind zarayda echt geniaal grappig en echt iedereen die ik spreek vind haar geweldig

ben echt verrast om hier negatieve reacties te lezen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #133 Gepost op: 29-01-2013, 22:28:34 »
Ze zegt "dood in de ogen "en maakt er rondjes bij...dat zijn de ogen.
Maar Molle Pietje; als je het totaal ziet, puur visueel, los van woorden...
'k Kan het er echt in zien (wil ik niet) maar doe het toch.
Kijk ff het hele stuk van de biecht als je wilt...


Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #134 Gepost op: 29-01-2013, 22:34:57 »
nou ik besluit weer eens hier het boord te checken

vind zarayda echt geniaal grappig en echt iedereen die ik spreek vind haar geweldig

ben echt verrast om hier negatieve reacties te lezen

Zo is't!
Dus nu weer naar het positieve buigen;
Geweldige leeuw is ze!

Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #135 Gepost op: 29-01-2013, 22:38:01 »
Zo is't!
Dus nu weer naar het positieve buigen;
Geweldige leeuw is ze!



Dat probeer ik dus ook te doen van dat stukje fragment wat ik hierboven omschreef.
Heb het van ellende maar met mijn mobieltje gefilmd en mijn facebook vriendjes/vriendinnetjes gevraagd hahaha. Hoe krijg ik dat stukje als .gif, weet jij dat Loebas?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #136 Gepost op: 29-01-2013, 22:42:03 »
Dat probeer ik dus ook te doen van dat stukje fragment wat ik hierboven omschreef.
Heb het van ellende maar met mijn mobieltje gefilmd en mijn facebook vriendjes/vriendinnetjes gevraagd hahaha. Hoe krijg ik dat stukje als .gif, weet jij dat Loebas?
PB komt er aan...:)
Omnia vincit amor

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #137 Gepost op: 30-01-2013, 00:19:23 »
Maar Molle Pietje; als je het totaal ziet, puur visueel, los van woorden...
'k Kan het er echt in zien (wil ik niet) maar doe het toch.
Kijk ff het hele stuk van de biecht als je wilt...




Vind het niet overtuigend Loebas...in de leader van afl. 2 doet ze het ook ....gewoon een manier van spreken van haar.
Trouwens ook in dezelfde leader (wel off topic }een fixeerbadje.
Heeft iemand hier al een opm. over gemaakt ?
Uiteindelijk gaan dus niet alle kokers open

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #138 Gepost op: 30-01-2013, 00:20:19 »
Ik zie in Zarayda steeds meer een potentiële Mol. Duidelijk een Milouska-stijl-Mol, en dat is zeker niet slecht. Zou het ontzettend gaaf vinden als ze 't is, ze wordt namelijk ontzettend onderschat / over het hoofd gezien, zowel door Molloten als door de kandidaten. En ze levert bijna geen cent op. Ik hou de deur van deze tunnel scherp in de gaten .... mede misschien ook omdat 't in de andere tunneltjes maar niet wil lukken.(Ja, d'r zijn de priesterhint en de afvallershint, die met elkaar verenigbaar zijn, maar heel verschrikkelijk mollen zie ik Kees niet, op de waterwoordenopdracht na dan; en Tania, die dat wel doet, wordt wel erg verdacht neergezet; + zo overtuigend iedereen laten geloven dat je op Tim zit is wel heel riskant voor een Mol, op het moment dat Tim afvalt).

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #139 Gepost op: 30-01-2013, 00:42:05 »
Het was avondvullend, maar ik heb eindelijk een gifje kunnen maken van het stukje wat ik bedoel.
Maar misschien heeft Molle Pietje gelijk en doet ze inderdaad de ogen na.
Ik twijfel.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2013, 00:43:43 door Zwanee »