Auteur Topic: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart  (gelezen 122194 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #320 Gepost op: 18-02-2013, 16:39:49 »
Citaat van: Bruin73
 "... en neemt daarbij [u
exact[/u] dezelfde pose als die van Nelson Mandela in het glas-in-lood raam van aflevering 1..... Zarayda is de onruststoker (de Mol) van dit seizoen!

*Dit zou aan kunnen sluiten bij het shirt welke zij draagt tijdens de test in afl.6 "REBEL".
(Synoniem van Onruststoker, zoals eerder vermeld).
*Tevens ook het shirt met de afbeelding van Rihanna kan hier een verwijzing naar zijn.
-In R's nek staat Rebelle Fleur.
-De oma van R. noemde haar Rebel Flower.
-Het parfum van R. heet Reb'l Fleur

(*En als op haar petje het geen vlindertje is, is het een bloemetje ;))
« Laatst bewerkt op: 18-02-2013, 16:43:11 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #321 Gepost op: 18-02-2013, 19:33:20 »
Het grappige is dat ik na een ander te hebben teruggekeken voor mij Zarayda de mol zou zijn als ik alles objectie bekijk. En toch is het voor mijn idee nog steeds Kees. (Hij wint bij mij op voorkennis, reacties en edit).

Maar als ik Zarayda zou moeten verdedigen als mol:


Theorieën
- Follow The Money wijst absoluut naar Zarayda
- Ze stond in de eerste afleveringen nooit in de top 3 mol-verdenkingen (in eerdere jaren een goede indicator)
- De mol vergroot een eigen karaktereigenschap uit (Angst, Nieuwsgierigheid, onzekerheid)

Voorkennis-indicaties.
- Zarayda wijst in aflevering 1 zichzelf als penningmeester aan (voorkennis van laseropdracht?)
- Zarayda gaat snel af bij het vrijspellingsspel in aflevering 7. Dit geeft een betere molpositie (in het veld) en allicht vind ze de heli ook echt eng en wil ze er los van tactiek liever niet in.
- Wil de kokers openen 'voordat het donker wordt'
- Begint voorafgaand aan de opdracht in het vliegtuig over angst voor hoogtes
- Bij de executie van aflevering 4 is zij als eerste aan de beurt en hierdoor de enige die met 100% zekerheid de afvaller veilig zou kunnen stellen. Gezien Tania op Tim zat, had zij goed de afvaller kunnen zijn.

Hints
- Af.1: De schaduw van Zarayda helemaal in het begin van de aflevering
- Af.1: 1982, haar geboortejaar op de muur (kan ook op Kees slaan)
- Af.1: Zarayda met het kaartje 'De Mol' voor zich terwijl ze 'Dit is' lijkt te zeggen
- Af.1: Als Art zegt "Er is een verrader" komt Zarayda in beeld
- Af.7: Als Zarayda een topito pakt zegt Art "Deze heeft jou naam erop" (er staat De Mol op)
- Veelvuldig gebruik van het woord magisch. 13 is naast ongeluksgetal ook een magisch getal
- ZG uitspraken van art. ("Zo/Goedemorgen"; "Zo, Gaat het"; "Zo(is t) Gelukt?"; "Zo, Genoten?"

Mogelijke Molacties:
- Te laat bij de dropping
- Snel af bij het laserspel, klooien met de porto als Carolien in het veld is
- Pakt geen geld bij de minedump. Stiekem geld verduistert in de tent
- Stuurt (samen met Kees en Carolien) de boot van Tim en Tania snel uit het zicht
- Legt bij de cliffjump de jokers in het midden, springt zelf niet
- Laat Tim direct vrij (waardoor kokers nog niet ter sprake komen)
- Opent meerdere kokers (van wss 500 per stuk)
- Roept bij de touwbrug alleen makkelijke woorden die weinig waard zijn
- Vind maar 1 goudklompje
- Laat zich snel afschieten door Daniel

Meet The Mole
Als Zarayda de mol is, is Kees niet de mol. Dan kan Kees liegen over dat Ewout op Daniel zat, maar dan niet als mol met voorkennis maar als tactisch spelende of fout geïnformeerde kandidaat. Er is ook een kans dat niet Kees liegt, maar de montage in aflevering 1. En dat Ewout echt op Daniel stemde. Als dit zo is, kan Carolien alle vragen goed hebben en is Zarayda de mol.

Verdenkingen medekanditaten
Iedereen noemt dat Tania lang in het spel kon blijven omdat Kees veel antwoorden gemeen had met Tim. Daniel bleef echter langer in het spel dan Tania en stemde altijd op een vrouw. Dan zou er dus een vrouw moeten zijn die meer gemene delers heeft met Kees dan Tim, anders zou Daniel afvallen voor Tania. Of is de mol een vrouw?


Al met al vind ik het een aardig sterk pleidooi en vind ik Zarayda nog steeds verdedigbaar als mol. Als ik objectief kijk, is zij het. En toch denk ik dat ze niet de mol is, maar de Anniek van dit seizoen. (De betere mol dan de mol).


Want er zijn ook nog een aantal dingen waarop ik haar minder waarschijnlijk acht:
- Ze verdenkt direct Daniel in het weerwolvenspel (minder kans op geld, duidt op geen voorkennis)
- Haar enorme verbazing over de jokers in het laserspel. Een mol met voorkennis weet dat er jokers zijn en pakt ze waarschijnlijk ook (Kees en Carolien pakken beide jokers)
- Zarayda wil per se de kluis openmaken na het goudzoeken, ze had als mol met de suggestie van Carolien mee kunnen gaan.
- Het direct vrijlaten van Tim duidt op geen voorkennis. Kees probeert de opzet van het spel in gang te brengen door Tim eerst te vragen wat hem is gezegd.
- Haar algemene reacties van verbazing die, als ze wel de mol is, echt een fenomenale acteerprestatie zouden zijn.


Maar mocht Kees stiekem toch afvallen donderdag, dan graaf ik nu alvast een shortcut naar deze tunnel :)


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #322 Gepost op: 18-02-2013, 19:49:53 »
Kijk zo'n overzicht hebben we nodig ::ok::
...óf niet!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #323 Gepost op: 18-02-2013, 21:37:19 »
Inderdaad mooi overzicht. Heb alleen wat moeite met enkele molacties.


- Te laat bij de dropping
- Snel af bij het laserspel, klooien met de porto als Carolien in het veld is
Als mol kun je beter wat langer klooien voordat je afgaat.[/
- Pakt geen geld bij de minedump. Stiekem geld verduistert in de tent
- Stuurt (samen met Kees en Carolien) de boot van Tim en Tania snel uit het zicht
Moeilijk te bepalen hoe groot haar invloed is

- Legt bij de cliffjump de jokers in het midden, springt zelf niet
Ze in bang, dus geen molaktie (Ik hoop tenminste dat die bangheid niet gespeeld is...)

- Laat Tim direct vrij (waardoor kokers nog niet ter sprake komen)
Als mol weet ze dat bij vrijlating de kokers automatisch met Tim meekomen. Heeft er dus niets aan om dit te vermijden. Ze kan beter onderhandelen, misschien begint Tim met één koker als aanbod

- Opent meerdere kokers (van wss 500 per stuk)
- Roept bij de touwbrug alleen makkelijke woorden die weinig waard zijn
- Vind maar 1 goudklompje
- Laat zich snel afschieten door Daniel
Zo geef je als mol het heft uit handen





« Laatst bewerkt op: 18-02-2013, 21:40:09 door Long Tall Erne »
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #324 Gepost op: 18-02-2013, 22:03:17 »
Dat is ook waarom ik over het totaal toch Kees verkies. Langer, vaker en meer invloed op het spelverloop en meer tekenen van voorkennis.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #325 Gepost op: 18-02-2013, 22:15:14 »
Dat is ook waarom ik over het totaal toch Kees verkies. Langer, vaker en meer invloed op het spelverloop en meer tekenen van voorkennis.

En ik Carolien... (en heel bang ben dat het stiekem toch Zarayda is).

Eigenlijk is dit jaar van niemand echt een overtuigend lijstje te maken.... ::ohno::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline ingmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #326 Gepost op: 18-02-2013, 22:38:52 »
Sorry als het al is gezegd, maar is het feit dat de kandidaten
in aflevering é♪n 20 ZAR krijgen niet gewoon het antwoord op vraag 20 van de test?

Vraag 20: Wie is de Mol > Zarayda?

Edit:

Iets anders wat me opvalt, wellicht heeft het te maken met enkel enkel dubbel dubbel,
De tweets staan er vol mee, vooral met dubbele (alle alle, zien ze etc) En ook Art doet misschien mee:
In aflevering 1 op 32:20 zegt hij: Moet je ze zien. Aflevering 2 op 05:07: zonder zelf. Toeval, of een hint? En hoe moet die dan worden
uitgelegd?

Tot slot vind ik tweet 22 van de mol(dubbel dubbel?) wel opvallend, eerste woord begint met Z en laatste woord met G. (Zarayda Groenhart)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2013, 23:52:26 door ingmol »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #327 Gepost op: 18-02-2013, 23:03:26 »
Sorry als het al is gezegd, maar is het feit dat de kandidaten
in aflevering é♪n 20 ZAR krijgen niet gewoon het antwoord op vraag 20 van de test?

Vraag 20: Wie is de Mol > Zarayda?


::vergroot:: ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #328 Gepost op: 18-02-2013, 23:09:51 »
Sorry als het al is gezegd, maar is het feit dat de kandidaten
in aflevering é♪n 20 ZAR krijgen niet gewoon het antwoord op vraag 20 van de test?

Vraag 20: Wie is de Mol > Zarayda?


Zou inderdaad een mooie toevalligheid zijn dat Zarayda dan mol in Zuid Afrika is en niet in ....
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #329 Gepost op: 19-02-2013, 11:19:42 »
Hoewel ik haar steeds meer ga verdenken omdat ze geen cent binnenhaalt, vind ik het vreemd dat zij in bij het weerwolvenspel Daniel direct verdacht maakte. Als de echte mol bij weerwolven een kandidaat is, dan zal de echte mol (die waarschijnlijk toch wel weet wie de mollen in het spel zijn) de mollen verdacht maken toch? Dat Zarayda zegt: Daniel wat doe je raar, en daarmee hem direct in twijfel trekt, zou gelijk een kans minder zijn om 1500 euro te verdienen toch? Als mol wil je dat de 2 mollen er zo lang mogelijk inblijven.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #330 Gepost op: 19-02-2013, 12:01:51 »
Hoewel ik haar steeds meer ga verdenken omdat ze geen cent binnenhaalt, vind ik het vreemd dat zij in bij het weerwolvenspel Daniel direct verdacht maakte. Als de echte mol bij weerwolven een kandidaat is, dan zal de echte mol (die waarschijnlijk toch wel weet wie de mollen in het spel zijn) de mollen verdacht maken toch? Dat Zarayda zegt: Daniel wat doe je raar, en daarmee hem direct in twijfel trekt, zou gelijk een kans minder zijn om 1500 euro te verdienen toch? Als mol wil je dat de 2 mollen er zo lang mogelijk inblijven.

Dat is ook de reden waarom ik Zarayda en Carolien afschrijf als mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #331 Gepost op: 19-02-2013, 16:05:09 »
-Een goede mol moet volgens mij wel wat durven om enige invloed te hebben op bepaalde opdrachten. Een mol die niets durft is toch helemaal niet leuk? Een mol moet ook wel eens ver kunnen komen in een spel. Zayrada brengt niks in de pot omdat ze of iets niet durft te doen of al snel uit het spel ligt. Niet omdat ze de boel saboteert. Oké de kokers heeft ze opengemaakt maar dat was pure nieuwsgierigheid en dommigheid. Tijdens de moltalk komt ze nog naar de microfoon om hier iets over te zeggen, komt absoluut niet des mols over.

-Ik denk dat Zayrada het volgende slachtoffer van Kees wordt, aangezien ze hem als een soort broer beschouwd en Carolien en Paulien allebei Kees al langer verdenken. ::vergroot::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #332 Gepost op: 19-02-2013, 20:01:23 »
Als de echte mol bij weerwolven een kandidaat is, dan zal de echte mol (die waarschijnlijk toch wel weet wie de mollen in het spel zijn) de mollen niet verdacht maken toch? Dat Zarayda zegt: Daniel wat doe je raar, en daarmee hem direct in twijfel trekt, zou gelijk een kans minder zijn om 1500 euro te verdienen toch? Als mol wil je dat de 2 mollen er zo lang mogelijk inblijven.

Eens. Zarayda kan het nog wel zijn maar naast de redenen die hier al opgenoemd zijn (continu angstige en weerwolvenspel-rol):
1. Waarom zo overdreven de nadruk leggen op het éne goudklompje dat ze vond (en 'verloor'). Dat valt al op, dus waarom het nog eens extra op laten vallen door er de nadruk op de leggen?
2. Vervolgens wél zonder enig testen van hoe de stemming is onmiddellijk vóór de kluis te stemmen. Er was toch nog wat twijfel in het begin dus de mol had eerst even kunnen uittesten hoe de stemming was. Maar door zo stellig te zeggen dat ze absoluut voor de kluis moesten gaan is het waarschijnlijker dat anderen erin meegaan.
Qua edit:
3. Het breeduit uitmeten van het kokergebeuren (en idd haar reactie erover tijdens Moltalk). Wat echt ongeveer het enige is wat ik kan bedenken wat ze écht gesaboteerd zou hebben mijns inzien, behalve dan door angstigheid dingen niet doen.
4. De suggestie die wordt gedaan bij de 'Meet the Mole' opdracht. Het is onwaarschijnlijk dat de kandidaten alle vier de vragen goed hadden, dus de consistentie waarmee naar Zarayda gewezen wordt zou prima kunnen zijn gebruikt als rookgordijn.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #333 Gepost op: 19-02-2013, 20:05:00 »
Zarayda zegt in de Molmail: "Zullen we nog een koker openmaken.... Voor het donker wordt." Ik weet niet of die papiertjes nog lukken als de kokers in het donker worden opengemaakt of dat ze helemaal dicht moeten blijven - maar vond het wel opvallend  ::vergroot::

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #334 Gepost op: 19-02-2013, 20:15:14 »
Eens. Zarayda kan het nog wel zijn maar naast de redenen die hier al opgenoemd zijn (continu angstige en weerwolvenspel-rol):
1. Waarom zo overdreven de nadruk leggen op het éne goudklompje dat ze vond (en 'verloor'). Dat valt al op, dus waarom het nog eens extra op laten vallen door er de nadruk op de leggen?
2. Vervolgens wél zonder enig testen van hoe de stemming is onmiddellijk vóór de kluis te stemmen. Er was toch nog wat twijfel in het begin dus de mol had eerst even kunnen uittesten hoe de stemming was. Maar door zo stellig te zeggen dat ze absoluut voor de kluis moesten gaan is het waarschijnlijker dat anderen erin meegaan.
Qua edit:
3. Het breeduit uitmeten van het kokergebeuren (en idd haar reactie erover tijdens Moltalk). Wat echt ongeveer het enige is wat ik kan bedenken wat z
e écht gesaboteerd zou hebben mijns inzien, behalve dan door angstigheid dingen niet doen.
4. De suggestie die wordt gedaan bij de 'Meet the Mole' opdracht. Het is onwaarschijnlijk dat de kandidaten alle vier de vragen goed hadden, dus de consistentie waarmee naar Zarayda gewezen wordt zou prima kunnen zijn gebruikt als rookgordijn.
Punt 4:
In S7 zag Eva Inge in de lift, terwijl ze fouten had gemaakt.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #335 Gepost op: 19-02-2013, 20:25:38 »
Punt 4:
In S7 zag Eva Renate Inge in de lift, terwijl ze fouten had gemaakt.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #336 Gepost op: 19-02-2013, 20:29:27 »
Punt 4:
In S7 zag Eva Inge in de lift, terwijl ze fouten had gemaakt.

Renate zowel als Paul zagen Inge. De kans dat ze het allebei goed hadden was klein, sterker nog dat Renate het goed zou hebben was klein als ik me goed herinner. Dat maakte het voor de kijker een stuk onduidelijker iig.
De suggestie was wel dat ze het goed zouden kúnnen hebben- met name Paul-, maar zeker weten kon je het nooit.
Bovendien zag iedereen iemand anders in de lift dus werden er meerdere dwaalsporen gelegd op die manier.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat het spoor naar Zarayda me iets te duidelijk zou zijn in dat geval. En het me gezien Ewout's stemgedrag onwaarschijnlijk lijkt dat de kandidaten alle vier de vragen goed hadden.  :)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2013, 20:31:10 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #337 Gepost op: 20-02-2013, 14:51:43 »
Zarayda zegt in de Molmail: "Zullen we nog een koker openmaken.... Voor het donker wordt." Ik weet niet of die papiertjes nog lukken als de kokers in het donker worden opengemaakt of dat ze helemaal dicht moeten blijven - maar vond het wel opvallend  ::vergroot::

Dat hoorde ik ook ja!

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #338 Gepost op: 20-02-2013, 14:59:14 »
Zarayda zegt in de Molmail: "Zullen we nog een koker openmaken.... Voor het donker wordt.
Ja da's gewoon toevallig.Want als ze de kokers hadden geopend in het donker,hadden ze nog steeds niks gezien.
Want je hebt vloeistof nodig.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #339 Gepost op: 20-02-2013, 15:01:39 »
Ja da's gewoon toevallig.Want als ze de kokers hadden geopend in het donker,hadden ze nog steeds niks gezien.
Want je hebt vloeistof nodig.
Daar gaat het niet om. Als er licht bij komt kun je hem niet meer ontwikkelen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.