Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346864 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1140 Gepost op: 5-03-2013, 19:03:51 »
haha nog steeds hoor :P
behalve als het functioneel gebruikt werd


en dat was met Paulien en Daniël dus best wel vaak het geval dit seizoen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1141 Gepost op: 5-03-2013, 19:05:20 »
haha nog steeds hoor :P
behalve als het functioneel gebruikt werd


en dat was met Paulien en Daniël dus best wel vaak het geval dit seizoen


Vlak Kees niet uit, die kennelijk bijzonder op zijn molboekje gesteld is  :P
Woosie down?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1142 Gepost op: 5-03-2013, 19:05:38 »
 ::megafoon:: Ho-ho-ho!

We zijn nog niet klaar!  *ik niet, ahum*  ::rofl::
Dus wat een prachtmens ik haar vind zal ik later melden.
Eerst nog even door als het kan... ::super::
Verkoop de huid niet voordat de Mol geschoten is (op foto hoor!).
Nog 2 daagjes, ah toe?
Ok, komt er 1:

@26.05zegt Paulien: "Die kleding kwam als geroepen".

@45.40 zie je een Mole, zelfs 2, en met Paulien erbij 3.

'k Bedoel dit verre van grappig.
Was een opvallend shot imho.





Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1143 Gepost op: 5-03-2013, 19:45:55 »
Er vanuit gaande dat Paulien zich vergelijkt met een olifant:


In trein:
@29.30:
Dave: "Did you know that the smartest animal, during a hunt, is the one wich tries to hide?".

1): De olifant is 1 vd slimste dieren, iig de slimste waar helaas jacht op wordt gemaakt.


2):Daarnaast is er ook een verwijzing naar een boek: "Where can an elephant hide?".
David Mc Phain. Maar goed, die kun je schrappen, de eerste zou ik een plausibel antwoord vinden.

Dus:
-slimste dier waar jacht op wordt gemaakt : Olifant
-Tries to hide: verwijzing boek

Noot: tekening olifant is niet ter illustratie bij opdracht safari/puzzel.
Staat boven opdracht 7 in haar boekje.
Dus niet per se omdat zij de olifant op dat moment zag.





Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1144 Gepost op: 5-03-2013, 19:58:58 »
En Paulien als ze Zarayda uitlegt waarom ze dacht dat ze wel zou bungeejumpen: "Die olifant die op jouw buik heeft gestaan heeft me overtuigd."
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1145 Gepost op: 5-03-2013, 20:03:39 »
En Paulien als ze Zarayda uitlegt waarom ze dacht dat ze wel zou bungeejumpen: "Die olifant die op jouw buik heeft gestaan heeft me overtuigd."
::rofl:: ::jaja::
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1146 Gepost op: 5-03-2013, 20:11:43 »
Kan iemand me uitleggen waarom een olifant nu ineens naar Paulien zou verwijzen en niet meer naar Carolien?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1147 Gepost op: 5-03-2013, 20:21:23 »
Dit zou ik niet geloofwaardig vinden als hint als het nooit in de aflevering gezegd is en we dus überhaupt niet weten of Paulien zich wel met de olifant vergelijkt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1148 Gepost op: 5-03-2013, 20:42:09 »
Wie kan mij het volgende uitleggen, als je het filmpje terug kijkt van aflevering 9 vanaf 32:27:

Aan Paulien wordt gevraagd: "de vraag die wij moeten stellen is: was het gewoon een spel of was het een spel in een spel?". Wie kan liplezen ziet dat ze zegt "A game", daarbij bevestigend knikkend.
Waarom zegt ze dan bij Spencer "A game in a game"?

 ???

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1149 Gepost op: 5-03-2013, 20:42:56 »
Dit zou ik niet geloofwaardig vinden als hint als het nooit in de aflevering gezegd is en we dus überhaupt niet weten of Paulien zich wel met de olifant vergelijkt.

Bedoel ik maar.. Carolien was iig nog te linken aan een olifant (stond in de olifantkooi), maar wat de link tussen olifant en Paulien is ontgaat me.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1150 Gepost op: 5-03-2013, 20:45:11 »
Wie kan mij het volgende uitleggen, als je het filmpje terug kijkt van aflevering 9 vanaf 32:27:

Aan Paulien wordt gevraagd: "de vraag die wij moeten stellen is: was het gewoon een spel of was het een spel in een spel?". Wie kan liplezen ziet dat ze zegt "A game", daarbij bevestigend knikkend.
Waarom zegt ze dan bij Spencer "A game in a game"?

 ???

Kan iemand mij sowieso uitleggen wat in deze context "a game" en "a game within a game" precies betekenen? Ik krijg er niet echt grip op (denk te moeilijk denk ik)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1151 Gepost op: 5-03-2013, 20:46:37 »
ik denk dat a game betekent dat ze één spel speelde: gewoon mol tijdens het kampvuur
ik denk dat a game in a game betekent dat ze de mol speelde in haar spel van de mol.
klaar voor de strijd

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1152 Gepost op: 5-03-2013, 20:48:31 »
ik denk dat a game betekent dat ze één spel speelde: gewoon mol tijdens het kampvuur
ik denk dat a game in a game betekent dat ze de mol speelde in haar spel van de mol.
Dank!  ::ok::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1153 Gepost op: 5-03-2013, 20:51:46 »
Dank!  ::ok::

Denk ik hé. Ik ben ook niet 100% zeker
klaar voor de strijd

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1154 Gepost op: 5-03-2013, 20:52:17 »
Kan iemand mij sowieso uitleggen wat in deze context "a game" en "a game within a game" precies betekenen? Ik krijg er niet echt grip op (denk te moeilijk denk ik)

Het klinkt ook allemaal nogal geforceerd ingewikkeld, maar er zijn meerdere interpretaties mogelijk van het begrip 'a game within a game', slaande op het weervolven in aflevering [insert afl. nr.].

Er is een sliert mensen die meent dat wanneer de mol een spel in een spel speelde, dit betekent dat hun mol (in het grote spel) tijdens het weerwolven (kleine spel) een andere rol aannam, namelijk die van kandidaat. Analoog hieraan speelde hun winnaar (in het grote spel) in het kleine spel de rol van mol. De bekentenis van Paulien ("I played a game within a game") zou je dus in beide richtingen kunnen uitleggen, afhankelijk van je tunnel.

De tweede roedel zweert erbij dat de mol (in het grote spel) ook tijdens het weerwolven (kleine spel) zich onder de dekmantel van het kleine spel even prijsgaf als mol, en aldus het spel binnen een spel speelde.
Woosie down?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1155 Gepost op: 5-03-2013, 21:23:49 »
Het klinkt ook allemaal nogal geforceerd ingewikkeld, maar er zijn meerdere interpretaties mogelijk van het begrip 'a game within a game', slaande op het weervolven in aflevering [insert afl. nr.].

Er is een sliert mensen die meent dat wanneer de mol een spel in een spel speelde, dit betekent dat hun mol (in het grote spel) tijdens het weerwolven (kleine spel) een andere rol aannam, namelijk die van kandidaat. Analoog hieraan speelde hun winnaar (in het grote spel) in het kleine spel de rol van mol. De bekentenis van Paulien ("I played a game within a game") zou je dus in beide richtingen kunnen uitleggen, afhankelijk van je tunnel.

De tweede roedel zweert erbij dat de mol (in het grote spel) ook tijdens het weerwolven (kleine spel) zich onder de dekmantel van het kleine spel even prijsgaf als mol, en aldus het spel binnen een spel speelde.


Ok, nu duizelt het me weer  :-[

Ik hou het maar even bij de uitleg van Wouterv, maar dank voor je uitleg  ::ok:: ::bravo::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1156 Gepost op: 5-03-2013, 21:27:57 »
Nogmaals: kan iemand me uitleggen waar de link zit tussen Paulien en olifant? Die link zie ik de laatste dagen namelijk veelvuldig gehanteerd worden..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1157 Gepost op: 5-03-2013, 21:37:24 »
Nogmaals: kan iemand me uitleggen waar de link zit tussen Paulien en olifant? Die link zie ik de laatste dagen namelijk veelvuldig gehanteerd worden..
Zie (heel logisch): topic Koning der Dieren : de leeuw :)
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1158 Gepost op: 5-03-2013, 21:41:53 »
Zie (heel logisch): topic Koning der Dieren : de leeuw :)

 ::rofl:: héél logisch ook.
Ik zie maar een paar overeenkomsten tussen Paulien en een olifant, maar zelfs ik zie daar geen hint in. (En geloof me, dat zegt héél veel  ::rofl::)

Wellicht vergelijkt ze zichzelf met een olifant, omdat ze het geheugen van een olifant lijkt te hebben?
Maar dat is puur speculatie van mijn kant en mag dus niet als hint aangenomen worden (ik zeg het er nog maar even bij  ;D)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1159 Gepost op: 5-03-2013, 21:42:49 »
Zie (heel logisch): topic Koning der Dieren : de leeuw :)

Zie mijn antwoord daarop  :)